Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1981
Posted 2010. March 01. - 15:39
#1982
Posted 2010. March 01. - 13:41
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1983
Posted 2010. March 01. - 13:00
A miért olcsóbb külföldön a bringa és alkatrészei kérdésemre nekem az egyik szegedi bringabolt tulajdonosa adta meg a választ.
Egyrészt az Áfa, az USA-ban 8%, No.-ban ha jól emlékszem 12% körül, nálunk meg ugye hála isten megint 25%.
De ez csak a kisebbik része.
A másik és fontosabb, hogy amíg egy Mo.-i bolt rendel egy modellbõl, mennyit srácok (aki boltban dolgozik)? 5-10-15 db-ot, addig USA-ban mondjuk 100-at. Ugyan így az alkatrészbõl is, fõleg a nagy netes boltok. egyszerûen nekik más áron adja a gyártó, mert nem mindegy,hogy 5000hajtómûvet rendel (most írtam egy nagyon nagy számot) vagy 50-et.
Egyszerûen a magyar boltok nem tudnak annyit rendelni, mert vagy nincs akkora forgó tõkéjük, vagy félnek, hogy nem fogy el, megjegyzem jogosan, hiszen kint olcsóbb, ezért onnan rendelünk. Hozzáteszem én is, mert amíg 80E Ft a fizetésem sajna nagyon számít 5-10E Ft különbség egy alkatrész áránál. De ha többet keresek ígérem itthon vásárolok.
És igen az USA-ban hihetetlen árak vannak, de hát a Kona, a Garry Fisher, a Spec, A Trek, a Giant mind-mind amcsi. És ugye minél több kézen megy keresztül egy termék annál drágább lesz. Meg kell csak nézni a Canyon üzletpolitikáját. Pont ezért lehet csak és kizárólag a gyárból venni. Mert azt mondják így olcsón (vagy inkább megfizethetõbb áron) tudják tartani a terméküket és ezzel fogják a vásárlókat maguknak! Persze a megnézem/megfogom/ráülök/kipróbálom részét nem tudom, hogy oldják meg, de biztos van erre is lehetõség.
És azt is értem, amit a bringa egészben-vagy építve vételérõl írtok, de szerintem azért ha több pénze van az embernek megtalálja az ideális készre szerelt bringát. És sok-kisebb gyártó kínálja az opciót, hogy a színtõl kezdve a telóig, kvázi az egész felszereltséget te állíthatod össze. Ja, csak õk kb. évi 2-5000 db-ot készítenek egy bringából, míg a Kona mondjuk 50.000-t. Persze én is élvezem, hogy darabokból rakom össze a cangát.
reszben igazad van, reszben meg a magyar ember (kereskedo), nem hosszutavon gondolkodik, hanem gyorsan sokat akasztani. ez kulfoldon nem bevett gyakorlat, es ezert van az, hogy par ev lendulet utan nem megy csodbe az uzlet. de ugyanakkor emlithetnem a beka segge alatt levo kiszolgalasi mentalitast is - pedig en egy ertekesebb bringanal a havi fizetesem tobbszoroset koltenem el - nem kell ecsetelnem, hogy ez kulfoldon mar egy uj auto kategoriaja.
ezt ne vegye senki magara, mert szerencsere van pelda a masik oldalrol is - de nagy atlagban ez van (nem csak a bringaknal). a masik, hogy altalaban olyan a kereskedo, mint amilyen a vasarlo... ez ugye megint bennunket minosit. akinek ez nem tetszik, az vasarol kulfoldrol.
#1984
Posted 2010. March 01. - 11:53
es angoloknal? nem hiszem, hogy alacsonyabb arszinten elnek (plane a fizuhoz kepest), megis tudjak olcsobban adni. a pitch pronal vmi 100e+ huf mar asszem a difi. de ez nem csak a bringaknal van igy, hanem egy csomo masik dolognal is. asszem ezzel nem mondtam semmi ujat.
A miért olcsóbb külföldön a bringa és alkatrészei kérdésemre nekem az egyik szegedi bringabolt tulajdonosa adta meg a választ.
Egyrészt az Áfa, az USA-ban 8%, No.-ban ha jól emlékszem 12% körül, nálunk meg ugye hála isten megint 25%.
De ez csak a kisebbik része.
A másik és fontosabb, hogy amíg egy Mo.-i bolt rendel egy modellbõl, mennyit srácok (aki boltban dolgozik)? 5-10-15 db-ot, addig USA-ban mondjuk 100-at. Ugyan így az alkatrészbõl is, fõleg a nagy netes boltok. egyszerûen nekik más áron adja a gyártó, mert nem mindegy,hogy 5000hajtómûvet rendel (most írtam egy nagyon nagy számot) vagy 50-et.
Egyszerûen a magyar boltok nem tudnak annyit rendelni, mert vagy nincs akkora forgó tõkéjük, vagy félnek, hogy nem fogy el, megjegyzem jogosan, hiszen kint olcsóbb, ezért onnan rendelünk. Hozzáteszem én is, mert amíg 80E Ft a fizetésem sajna nagyon számít 5-10E Ft különbség egy alkatrész áránál. De ha többet keresek ígérem itthon vásárolok.
És igen az USA-ban hihetetlen árak vannak, de hát a Kona, a Garry Fisher, a Spec, A Trek, a Giant mind-mind amcsi. És ugye minél több kézen megy keresztül egy termék annál drágább lesz. Meg kell csak nézni a Canyon üzletpolitikáját. Pont ezért lehet csak és kizárólag a gyárból venni. Mert azt mondják így olcsón (vagy inkább megfizethetõbb áron) tudják tartani a terméküket és ezzel fogják a vásárlókat maguknak! Persze a megnézem/megfogom/ráülök/kipróbálom részét nem tudom, hogy oldják meg, de biztos van erre is lehetõség.
És azt is értem, amit a bringa egészben-vagy építve vételérõl írtok, de szerintem azért ha több pénze van az embernek megtalálja az ideális készre szerelt bringát. És sok-kisebb gyártó kínálja az opciót, hogy a színtõl kezdve a telóig, kvázi az egész felszereltséget te állíthatod össze. Ja, csak õk kb. évi 2-5000 db-ot készítenek egy bringából, míg a Kona mondjuk 50.000-t. Persze én is élvezem, hogy darabokból rakom össze a cangát.
#1985
Posted 2010. March 01. - 10:04
Pont az országúti és a monti az,ahol leginkább szeretnek variálni a bringások.Úgyhogy ez rendben is van így.http://konfigurator.rose.de/en/ Oké, de csak országútin és montin tudsz variálni.
#1986
Posted 2010. February 28. - 18:15
Mondjuk míg a Németeknél pl. Rose.de alkatrészenként válogathatom össze a bringát itt azért nagyon nem ez a helyzet.
http://konfigurator.rose.de/en/ Oké, de csak országútin és montin tudsz variálni. A trekking és a többi kategóriát fel sem tünteti, mert az átlag friccet nem érdekli mi van alatta csak mûködjön egy-két évig aztán csere az egészet.
#1987
Posted 2010. February 28. - 09:32
Amiknál nincs rajta se vám, se áfa.
Persze ott a benzin is 2.5X olcsóbb szval...
Amúgy azt hittem hogy azt mondod hogy az eddiginél drágább, itthon
es angoloknal? nem hiszem, hogy alacsonyabb arszinten elnek (plane a fizuhoz kepest), megis tudjak olcsobban adni. a pitch pronal vmi 100e+ huf mar asszem a difi. de ez nem csak a bringaknal van igy, hanem egy csomo masik dolognal is. asszem ezzel nem mondtam semmi ujat.
de mindkét helyen csak 5 év gari van
mint ahogy a világon mindenütt, egyedül mi adtuk még az élettatam garit tavaly. senki más.
alapvetoen nem az szamit, hogy a megvasarlas pillanataban mit vallal ra a forgalmazo? en nemetorszagbol vettem, ott annyit irtak, hogy a gyarto altal meghatarozott garancia vonatkozik ra.
erdemes, ill kell regisztralni a bringat?
#1988
Posted 2010. February 27. - 22:34
a kerékpár is olyan mint az autó
a szalonban nem vázat veszel, motort meg futómûvet
hanem egy autót
pedig azokat is lehet darabokból építeni...
csak elhiszed, hogy a gyártó összerakta, akkor az ugy jó
kerékpároknál csak a magyar nem hiszi el, hogy az úgy jó...
amerikában ha nem tetszik a deore hajtókar, akkor veszel egyyel jobb felszereltséget, azon már nem deore kar van. mit gondoltok mi a fenének van ennyi felszereltségi szint egy-egy váznál?
és ez a "késõbb rájön..." dolognál úgy zajlik, hogy megvette a deore-sat, rájött hogy neki ez kevés nem a hajtókart cseréli hanem a biciklit. ahogy az autóban sem motort cserélsz hanem veszel egy másikat.
próbáljatok meg egész (bonthatatlan) tárgyként tekinteni egy kerékpárra, nem darabok összegeként.
egy biciklit egy autóhoz hasonlítani ilyen formán,akkor lehet reális,ha az az autó egy egyszerû használati tárgy,közlekedési eszköz,és a bicikli is valami hasonló.Akik viszont nem képesek így tekinteni egy biciklire,az többek között azért van,mert nekik a bicikli,elsõsorban egy sporteszköz,kedvenc hobbijuk megtestesítõje.Az ilyen embereket és biciklijeiket, a hobbi autóversenyzõkhöz, autótuningolókhoz és autóikhoz tudnám hasonlítani.Egy autót õk is oda vissza alakítják,és ha meguntak valamit az autóban,akkor kicserélik az adott alkatrészt,vagy akár bizony az egész motort is.Na meg,ha egy bicikli összerakásához is akkora szakmai tudás és tárgyi feltétel szükségeltetne,mint egy autóhoz,valószínûleg sokkal kevesebben rakosgatnák össze a bringát.
És nem azért cseréli ki a magyar bringás a gyári cuccot,mert nem hiszi el,hogy az úgy jó.Mint már írtam,ez egy (általában költséges ) hobbi,amibe beletartozik,vagy tartozhat,a bicikli részenkénti összemazsolázgatásának öröme is.
Az itt leírtak alapján,úgy tûnhet,hogy nálunk a többség nem komplett bringát vesz.Én ezt kiegészíteném annyival,hogy akik itt a fórumon gyakran írnak,olvasnak,azok többsége ilyen csupán.Nagyon sokan vannak idehaza,akik a biciklire ,mint komplett egész tárgyra tekintenek.És a defekttel is szervizhez fordul.Máskülönben mibõl élne meg a sok kerékpárszerviz?
#1989
Posted 2010. February 27. - 20:07
A szalon bringában meg nem hiszek mert én nem tudok úgy tekinteni rá mint mint egy szalon autóra legfeljebb mint egy alapra mint a tuning verdák döntõ többsége legyen az streeter vagy 4X4-es. Lassacskán változik az ideális bringámról kialakult képem és így változik a gépem is és egy kissebbb nagyobb változás miatt eszembe sem jutna egy új gépet venni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1990
Posted 2010. February 27. - 18:52
#1991
Posted 2010. February 27. - 18:30
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1992
Posted 2010. February 27. - 18:21
Btw. érdekes, h szinte mindig a Speci kapcsán jött fel ez a téma, de ez egyben valszeg jót is jelent, hogy ez volt az a márka, illetve a márka mögött álló forgalmazó, akik ezt kicsit is komolyabban vették és foglalkoztak vele.
Ezt a kijelentést a visszájára is lehet fordítani más márkáknál nem merült fel a kérdés, mert nem volt rá szükség de persze ez csak kekeckedés...
#1993
Posted 2010. February 27. - 18:08
Külön ilyen jogi fogalom egyébként nem létezik, hogy élettartam-garancia, ami önmagában nem baj, inkább az, hogy nyilván mindenki érzi, h van valahol egy adott esetben képtelen tartalma, hogy egy példával éljek, mint egy szerzõdés, ahol a két fél a szerzõdés egyes elemei tekintetében a teljesítés idõpontját 100 évvel késõbbi idõpontban határozzák meg.
Másik nagy téma a kikötések. Alapvetõen szintén jogellenesek sokszor. Mégpedig azon okból, h van egy törvényi minimum garancia, pl. gyártási hibákra vonatkozóan. Ettõl eltérni csak a fogyasztó javára lehet. Namost ha adott egy gyártási hiba, ami, mint a neve is mutatja, nem vezethetõ vissza a fogyasztó magatartására, a gyártó kiköthet akármit, a fogyasztó jogainak korlátozásra tett kísérlete a fenti elvbe ütközik, és bizony itt a törvény kötelezi.(az nem egyértelmû, hogy csak a törvényi minimum idõtartamáig, vagy a gyártó által vállalt idõtartam végéig, ha az ennél hosszabb) Persze más a helyzet a nem rendeltetésszerû használattal, de bizony az alkatrészek cseréje önmagában még nem tekinthetõ annak, ezt szerintem mindenki belátja.
A harmadik dolog a gyakorlat. Vannak országok, ahol gyakorlatilag alig van fogyasztóvédelem, meg olyanok is, ahol meg ennél sokkal komolyabbak, ez függ a jogi és a gazdasági kultúrától is. A magyar szabályozás sztem elég jó, csak éppen a szabályokat nem nagyon ismerik az emberek, és még kevésbé érvényesülnek. A kikényszerítésül is macerás, és a legtöbben nem is veszik a fáradtságot, mert egyszerûen nem ér nekik annyit az egész, ha pl. a kerékpáripart nézzük.
Szeretnék tényleg írok egy átfogó HSZ-t a témáról, egy kicsit tudatosabb fellépés sokat segítene, hogy ne adhoc módon rendezõdjenek a garanciális ügyek, és a forgalmazók jóindulatán múljon a megoldás.
Btw. érdekes, h szinte mindig a Speci kapcsán jött fel ez a téma, de ez egyben valszeg jót is jelent, hogy ez volt az a márka, illetve a márka mögött álló forgalmazó, akik ezt kicsit is komolyabban vették és foglalkoztak vele.
#1994
Posted 2010. February 27. - 16:36
de általánosságban egy kerékpár nem igényel akkora felkészültséget mint egy autó... bár nem értek a lovakhoz...
#1995
Posted 2010. February 27. - 16:17
a szalonban nem vázat veszel, motort meg futómûvet
hanem egy autót
pedig azokat is lehet darabokból építeni...
csak elhiszed, hogy a gyártó összerakta, akkor az ugy jó
kerékpároknál csak a magyar nem hiszi el, hogy az úgy jó...
amerikában ha nem tetszik a deore hajtókar, akkor veszel egyyel jobb felszereltséget, azon már nem deore kar van. mit gondoltok mi a fenének van ennyi felszereltségi szint egy-egy váznál?
és ez a "késõbb rájön..." dolognál úgy zajlik, hogy megvette a deore-sat, rájött hogy neki ez kevés nem a hajtókart cseréli hanem a biciklit. ahogy az autóban sem motort cserélsz hanem veszel egy másikat.
próbáljatok meg egész (bonthatatlan) tárgyként tekinteni egy kerékpárra, nem darabok összegeként.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1996
Posted 2010. February 27. - 15:55
viszont van egy csomo olyan ember is, aki nem versenyez, nem olvas biciklis magazint, vagy forumot, csak kell neki egy bicikli mert megtetszik neki a sport, es vasarnap delelottonkent ki akar jarni tekereszni. technikai oldalarol semmit nem tud, nem is kell neki. csak bemegy a kozelebe eso boltba, vesz egy X bringat, es soha egy darab alkatreszt nem cserel rajta ami nem kopott/torott el. o az aki nem csak rendszeresen a bolttal szervizelteti a bringat, de egy defektjavitasert vagy valtobeallitasert is oda megy. majd 3 evig dolgoztam boltban, rengeteg ilyennel talalkoztam.
magyarorszagon ez a reteg nagyjabol hianyzik. vagy legalabbis mas ennek a retegnek a kulturaja. [az angol kozepvezeto szerint nem ciki biciklivel jarni, a magyar szerint nagyonis az. es inkabb sportautora/svajci orara stb kolti a penzt "mutassuk mer tehessuk" alapon]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1997
Posted 2010. February 27. - 15:13
#1998
Posted 2010. February 27. - 14:48
De persze olcsóbb kategóriáknál sem feltétlenül csak a pénzhiány,vagy a spórolás vezérli azokat,akik részenként veszik meg a bicajt.
#1999
Posted 2010. February 27. - 14:23
otthon ugye kispenzkisfoci, eloszor vazat veszel, aztan villat, aztan kerekszettet stb. en is ezt csinaltam, mert 30-40ezrem volt egy polarx vazra, de 2-300ezrem nem lett volna egy komplett bringara.
itt az emberek nem akarnak ezzel foglalkozni, inkabb megveszik a gepet komplett es kesz. nem ugy tekintenek ra a vasarlok hogy ez alkatreszek osszessege, hanem ugy hogy ez igy egy "unit". es eszukbe se jut az esetek nagy tobbsegeben hogy modositani kellene rajta. ha nem megfelelo, akkor vesz egy masikat, ami jobb. mennyi olyan MTBR-es velemeny van bringakrol, amiben lehuzza a komplett gepet mert nem jo a gumi rajta, vagy kenyelmetlen a markolat? egy millio. magyar gyerek okosabb ennel, inkabb lecsereli rajta azt az egy-ket aprosagot ami nem tetszik, es orul hogy jo bringaja van. az amerikai idiota meg sir hogy szar a bicikli. [altalanositok]
masik peldat mondok: eladtunk egyszer egy olcso giantot, de a kormany ossze lett karcolva tarolas kozben. amikor jott a vevo erte, akkor nem tetszett neki. mondtam oke rakok bele masik kormanyt. fel volt haborodva, hogy mi az hogy nem egy masik biciklit adok neki?! szoval csak azt mondom, hogy ha nem vagy rautalva hogy aprankent fejlesztgesd a bringat, hanem van ra penzed hogy komplett kicsereld, akkor nem fogsz azzal foglalkozni hogy lehet-e kerekszettet, villat stb cserelni.
ergo az amerikai/ny-europai vasarlok nem is fognak emiatt idegeskedni. a magyar vasarlo meg kis hal a tengerben
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2000
Posted 2010. February 27. - 14:18
Ha pl cseréled a 100-as telót egy 150-esre azt nem biztos hogy bírja a váz.
Olyasmi... És mivel hogy minden kitételt nem írhatnak bele, mert akkor egy 500 oldalas könyvet kapnál, ezért egy mondatban leírták.
Tegye fel a kezét valaki, akinek azért lett visszautasítva bármi nemû garanciája, mert Deore helyett XT kar, shimano helyett sram váltás volt a gépben!
Kell futni ezeket a köröket?