nekem is pont ugyanez volt a probléma ... elsõnek cseréltem csak csapágyat (szószerint) ... bementem 1 csapágyboltba és azhiszem 3500ért van eredeti japán (simán megvehetõ ... megvan a tipusszám és az alapján) a kínai verzió meg 2000-rel olcsóbb volt, szóval megvettem a japánt, hamár XT ...
igaz hogy utána kellett kicsit lakatosmunkázni rajta mert régi csapágyat ki kellett operálni az alu házból (nem nagy ördöngõsség így utólag) ...
második alkalommal 1szerûen leszedtem a porvédõt a csapágyról és kitartó 1 óra brigéciolozással majd újrazsírzással sikerült szinte ingyen megoldani a problémát
szóval szerintem ha még nem rendelted meg a csapágyakat akkor ne is tedd ... sokkal olcsóbban is megúszhatod ... ha kell segítek is benne
Ja és a csapágy típusa:
Márka: Koyo (gondolom ez annyira nem fontos
... egyébként a seiko gyártmánya )
Japán szabványszám: 68052RS
Magyar szabványszám: 61805
lehet hogy az nem is szabványszám hanem katalógusszám ... vagy az egy és ugyanaz
Meglett... A Zoli ma kezembe nyomta a csapágyat. Beszáradt barna trutyis rozsdacement lepett mindent. Zsírnak vagy fényes golyófelületnek nyoma sem volt. Gyakorlatilag teljesen beállt. Az viszont megdöbbentõ, hogy a szorulás ennek ellenére minimális mértékû volt, amit gyakorlatilag lábbal nem is lehetett érezni. Úgy látszik, a Shimano szimering jól csúszik a fémen. (Inkább tömítene, b.ssza meg!) A csapágyat megrendelték, csak párban kapható és kb 11 ezerbe fáj majd a mutatvány. Szerintem több száz százalékos haszonnal adja a Sh, gondolván, hogy emiatt úgysem dobja majd ki senki az XT vagy LX hajtómûvét. Én most eldöntöttem, hogy bármilyen alkatrész fárad majd le a jövõben, Deore csoportnál magasabbra nem vagyok hajlandó költeni! Azok a technikai újítások szerintem, amik ebbe a Deore kategóriába lejutnak, már kiforrottak és évek óta piacon vannak. Kísérletezzenek most már másokon... Alivio és hasonló szintû cuccok hosszú évek óta jól bírják, erre a nagyrészt LX-el szerelt gépre meg már nagyon sokat költöttem el, pedig az alkatrészek csak másfél évesek és még nem futottak 5e kilométert sem. Még egy dolog: ez a harmadik olyan csapágyazott alkatrész volt, amit a régebben rendszeresen használt nagynyomású mosó miatt kellett cserélnem. (Állítja a Zoli, és neki elhiszem.)