Jelentkezz be Regisztrálj
Bakony-Balaton riders
#3581
Írta 2009. július 12. - 14:17
Jankó!
Damien nem volt ott, így nem maradtál le semmirõl!
Félt a víztõl meg a sártól!
Hétfõn és kedden szabin vagyok! Ha érdekel egy laza
tekerés és ismerkedés a szörnyeteggel szólj!
Ano!
Milyen volt szerelni a gumit?
#3582
Írta 2009. július 12. - 13:22
ugyebár a gyári MTB lánc hossza 114 szem (legalábbis a sram esetében) így azt mindig méretre rövidítik (nekem általában 6 szemet kell kivenni belõle hogy jó legyen)... de ha feltenél egy zsír újat elvileg elegendõ hosszú lesz, bár a keresztbeváltást kerülnöd kell úgy is!
ameddig nem lesz egy új láncod, tedd vissza a régit mindenképpen ... remélhetõleg a váltó is kezelni fogja rendesen a fogaskerék sort.
#3583
Írta 2009. július 12. - 12:47
a 34-es is montis sor azzal nem lehet problémaSürgõs technikai SEGÍTSÉG!!! kellene, mert megszívattam magam:
Nekiálltam az új cross gépre átszerelni a Konáról megmaradt majdnem új HG73 láncot (a HG53 helyére), és az XT Shadow-t (a sima XT helyére).
A mûvelet végeztével az kellett látnom, hogy elöl-hátul nagytányéros keresztbe váltáskor (ami ugye véletlenül is bármikor bekövetkezhet) a váltókanál vízszintesig feszül, és leblokkolja a láncot, mert a fogaskoszorúról érkezõ láncszemek nem a váltógörgõre futnak, hanem a kanál merõleges terelõlemezkéjére.. Szal sikerült használhatatlanná tennem a gépet.:wallbange
Kiderült, hogy a HG73 rövidebb (110 csap), mint a Crossway-en eredetileg lévõ HG53 (116 csap). A fogaskoszorú legnagyobb tányérja pedig nagyobb (34 fog), mint az a tányér, amivel korábban a shadow problémamenetesen együtt dolgozott. Az ugye monti-koszorú volt, 32-es legnagyobb fogszámmal. Hab a tortán, hogy a hajtómû nagytányérja is 48 fogas, nem pedig 44.
Mielõtt további károkat okoznék, szeretném megtudni, hogy mi lehet a probléma elsõdleges oka.
A Shadow vajon a nagyobb fogaskereket, vagy a rövidebb láncot nem tudja elviselni? Van-e a Shadow-nak gyárilag meghatározott max fogszáma, amivel még mûködni képes? Vagy bármi más olyan paramétere, ami miatt nem lehetne Cross gépeken használni?
A status quo-t pillanatnyilag nem tudom visszaállítani, mert a bovdent és a házat már rövidebbre nyírtam a shadow közvetlenebb bovdenvezetése miatt.
Ja, a pedálcsere simán ment....
sztem csak a lánc rövid
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3584
Írta 2009. július 12. - 12:42
Nekiálltam az új cross gépre átszerelni a Konáról megmaradt majdnem új HG73 láncot (a HG53 helyére), és az XT Shadow-t (a sima XT helyére).
A mûvelet végeztével az kellett látnom, hogy elöl-hátul nagytányéros keresztbe váltáskor (ami ugye véletlenül is bármikor bekövetkezhet) a váltókanál vízszintesig feszül, és leblokkolja a láncot, mert a fogaskoszorúról érkezõ láncszemek nem a váltógörgõre futnak, hanem a kanál merõleges terelõlemezkéjére.. Szal sikerült használhatatlanná tennem a gépet.:wallbange
Kiderült, hogy a HG73 rövidebb (110 csap), mint a Crossway-en eredetileg lévõ HG53 (116 csap). A fogaskoszorú legnagyobb tányérja pedig nagyobb (34 fog), mint az a tányér, amivel korábban a shadow problémamenetesen együtt dolgozott. Az ugye monti-koszorú volt, 32-es legnagyobb fogszámmal. Hab a tortán, hogy a hajtómû nagytányérja is 48 fogas, nem pedig 44.
Mielõtt további károkat okoznék, szeretném megtudni, hogy mi lehet a probléma elsõdleges oka.
A Shadow vajon a nagyobb fogaskereket, vagy a rövidebb láncot nem tudja elviselni? Van-e a Shadow-nak gyárilag meghatározott max fogszáma, amivel még mûködni képes? Vagy bármi más olyan paramétere, ami miatt nem lehetne Cross gépeken használni?
A status quo-t pillanatnyilag nem tudom visszaállítani, mert a bovdent és a házat már rövidebbre nyírtam a shadow közvetlenebb bovdenvezetése miatt.
Ja, a pedálcsere simán ment....
#3585
Írta 2009. július 12. - 11:12
én 25 perccel késõbb értem be mint a Jankó, mert a TP közben 3szor is fétfostam magam, amit valszeg az új szerzeményû izotóniás pornak köszönhetek de ezt még ki kell tesztelnem, hogy tényleg attól volt-e.
Az eleje sok helyen sáros volt, de aszerencsére az 1,8-as Pana XC fire pro gumik jól szerepeltek és nem is rázott annyira miután a 4 bár helyett csak 3-3,2 volt benne ... így kifejezetten kényelmes volt, bár a 2,3-as contitól messze van még így is. A hideg nagyon nem esett jól és a szél sem ... kb vinyén kezdtem jól érezni magam, addig majdnem végig fáztam az emelkedõktõl eltekintve bár volt ahol ott is vacogtam kissé!
Bakonybélig együtt mentünk a Jankóval ahonnan õ terminátort játszva pihenés nélkül indult tovább
röviden így telt a tegnap ... sokáig emlékezetes marad az biztos
#3586
Írta 2009. július 12. - 09:47
ezt elfelejtettem az elõbb.Összehozhatuk szerelést tekerést.De nekem változó,hogyan érek rá,elõre nem nagyon tudom.De egy nappal elõtte általában már körvonalazódik.Holnap biztosan nem jó,kedden talán.Egyébiránt most három hét szabin vagyok, így hét közben is tudok menni bringázni. De akár közös szerelést is összehozhatunk, mert pedál-, lánc-, és váltócsere is aktuális a Crossgépen. (Nem, semmi baja sincs egyiknek sem, csak "fejlesztek".)
#3587
Írta 2009. július 12. - 09:28
Jankó,akkor egész jó idõt mentetek.
Ugye, a cross gép! Mondtam én.... Egyébként meglepõen sok kollégát láttam 700-as kerekekkel gázlózni. Terjedõben az új (t)rend.
#3588
Írta 2009. július 12. - 08:54
Dózer
hogy rajzoltál térképet google mapon?
nagyon penge lett!
egér jobb gomb,bal gomb,mittudom én:).Lehet még egyszer már nem menne.Szerintem még nagyon fáradt voltam reggel,csak azért sikerült.De majd még gyakorlom,hogy nem felejtsem el.
Jankó,akkor egész jó idõt mentetek.Mi két órával késõbb indultunk,és annyival is értünk késõbb be,mint ti.A 17.21-es vonat reménytelen volt,ezért Bakonybélbõl nyugdíjasra vettük Andrással a tempót.Bár nekem nem is telt volna sokkal gyorsabbra.Így csak a 19.21 es vonat lett meg.Addig beültünk egy kis étterembe.De egy másik fórumon most olvasom,hogy közepes pizzát ettek valahol Herenden,ami 45 centis volt,és nagyon olcsó.Jövõre megkeressük azt a helyet.
7 órakor sikerült elindulni?Bíztunk benne mi is,hogy valahol összefutunk veletek.Ez volt nekem a 8.Gázlóm,és jelentem,most elõször nem rövidítettem egy centit sem.
#3589
Írta 2009. július 12. - 08:32
hogy rajzoltál térképet google mapon?
nagyon penge lett!
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#3590
Írta 2009. július 12. - 08:25
Jankó,ti mikor értetek be a célba?
15.45-kor. Jó lett volna összefutni veletek, mert csak Mukundát láttam velünk szemben elsuhanni a szépalmai vadászház környékén. Damien-re is kíváncsi voltam/vagyok. Szóval vártunk egy darabig a célban, de közben vettem pár sört a közeli Spar-ban (micsoda okos rajthelyszín-választás!!!), és erõs ihatnékom támadt. De mivel kocsival voltam, így elõbb haza kellett vezetnem... Szóval elnézést mindenkitõl, akit nem vártam meg.
Egyébiránt most három hét szabin vagyok, így hét közben is tudok menni bringázni. De akár közös szerelést is összehozhatunk, mert pedál-, lánc-, és váltócsere is aktuális a Crossgépen. (Nem, semmi baja sincs egyiknek sem, csak "fejlesztek".)
#3591
Írta 2009. július 12. - 08:13
sziasztok! tudna valaki egy olyan veszprém - szentgál (vagy herend) google térképet csinálni, ami a legjárhatóbb földútvonalat ábrázolja? ha a 8-as északi és déli oldala mentén is lehet menni, akkor inkább a déli érdekelne. köszi.
http://maps.google.c...7be586e2dec0cc6
Vp-ben a Csatár hegyi elégazól indulva,a Séd patak mindkét partján lehet általában biciklizni.Innen Márkói malomnál a Séd északi partján kell tovább menni ,majd Bánd elõtt átmész egy kis gázlón a patak déli oldalára,itt lesz a Tiszafás keritése.Az erdõ és a mezõ alatt haladva eléred Szentgált.A térképért bocs,de most rajzoltam életemben elõször ilyet,ezért is írtam hozzá segédszöveget.
#3592
Írta 2009. július 12. - 01:11
#3593
Írta 2009. július 11. - 21:26
Mindennel együtt nekem kb 120 km lett.(ebben benne van a vasútállomásig és vissza út is)
Jankó,ti mikor értetek be a célba?
#3594
Írta 2009. július 10. - 21:51
DNS; Empty; Dózer; Mukunda; Janes; Babi és Én.
Ugye nem felejtettem ki senkit!
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#3595
Írta 2009. július 10. - 20:49
azt nem enni szokták? :chin:
jó idõt holnapra amúgy
nem ... ezt isszák! ez egy másik fajta mint amit te ismerhetsz
#3596
Írta 2009. július 10. - 20:37
azt nem enni szokták? :chin:nana ... nem isszák ám olyan forrón azt a kását!!
1 óra 40 percet nem egyszerû behozni ám ... azért mi sem -2 vel fogunk menni!
jó idõt holnapra amúgy
#3597
Írta 2009. július 10. - 20:28
Jankót, Anot meg befogjuk simán
(bocs)
nana ... nem isszák ám olyan forrón azt a kását!!
1 óra 40 percet nem egyszerû behozni ám ... azért mi sem -2 vel fogunk menni!
#3598
Írta 2009. július 10. - 19:42
Vonatozok én is! Max. ha nem férek fel a vonatra
hazajövök!
Lenne egy baromi nagy kérésem!!!
Vegye meg nekem valaki a jegyet!
1 db felnõtt+bringa!
Ez ösztönzõleg is hat rám! Így már tuti fel kell kelni
és elindulni!
#3599
Írta 2009. július 10. - 19:14
A sárvédõt má fõszereltem a bringámra .
#3600
Írta 2009. július 10. - 18:44
2005-ben volt sár, de akkor simán járható volt mindenhol semislick gumival is. Akkor egész héten esett, kivéve a Gázló napján. Olyan az egész pálya, hogy még télen is járható. (mondjuk vicces, hogy én mondom nektek veszprémieknek )
Porva elõtt az az agyagos rész,ha esik,akkor az járhatatlan.Lásd asszem 2005ös Bringa magazin képeit a Gázló rendezõi bejárásról.És az sem mindegy,ha eláll az esõ,sütni fog e nap,vagy sem,a száradás szempontjából.De egyébként a Bakony olyan,hogy ha egy nappal korábban esik is,a mészkõ magába szív mindent.
8,40es start nekem kiváló.