csak nézz bele az apróba!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Indította
Andix
, 2001. október 26. 23:11
#9221
Írta 2004. március 14. - 20:25
#9222
Írta 2004. március 14. - 19:54
Olvasgattam a topicot az elejétõl de nem találtam sehol hogy magyarországon hol/kiné lehet venni
ellsworth,banshee,nicolai vázakat?!
vagy ezeket csak a postás hozza?
ellsworth,banshee,nicolai vázakat?!
vagy ezeket csak a postás hozza?
#9223
Írta 2004. március 12. - 14:55
Rugozik, de lehet hogy ha nem asszimetrikus lenne, akkor nem birna... nemtom... meg kene nezni a gyarto honlapjat
#9224
Írta 2004. március 12. - 14:51
major: nem a koncepciót nem értem hanem a váz támvilláját. márha annak lehet nevezni.
vole: valami ilyesmi lehet de miért mindig szerencsétlen titánnal variálnak
: rugózik az amúgy is
most néztem ott nem találtam hasonlót. valszeg megrendelésre készült így. passz.
vole: valami ilyesmi lehet de miért mindig szerencsétlen titánnal variálnak
: rugózik az amúgy is
most néztem ott nem találtam hasonlót. valszeg megrendelésre készült így. passz.
#9225
Írta 2004. március 12. - 14:47
Valszeg a gyarto honlapjan irnak rola.
Arra tudok gondolni, hogy eleve magas embereknek csinaljak, es igy talan jobban viseli a terhelest, meg a nagyobb sulyt, de nem biztos.
Arra tudok gondolni, hogy eleve magas embereknek csinaljak, es igy talan jobban viseli a terhelest, meg a nagyobb sulyt, de nem biztos.
#9226
Írta 2004. március 12. - 14:46
Könnyû exytreém túra vagy extrém maraton bicikli!!! Az extrém maraton az 24 óra körüli az extrém túra meg 24 órától 3-4 napig tart.
#9227
Írta 2004. március 12. - 14:39
#9228
Írta 2004. március 12. - 14:13
#9229
Írta 2004. március 12. - 13:39
A legdurvabb gep akkor is fagyizashoz kell.. nezd csak meg Jorus bringajat ;D ;D ;D
#9230
Írta 2004. március 12. - 13:14
jól belemélyedtünk a témába!
gondolhatjátok hogy nem véletlenül írják a bringa mellé a gyártók hogy felhasználsi terület: Dh/Fr/Trekking/bolbajárás stb..... ;D
gondolhatjátok hogy nem véletlenül írják a bringa mellé a gyártók hogy felhasználsi terület: Dh/Fr/Trekking/bolbajárás stb..... ;D
#9231
Írta 2004. március 12. - 12:26
#9232
Írta 2004. március 12. - 12:18
Rob: Freeride-ra tokeletes a megoldas ( nem ugribugri Freeride, hanem a fel-le tekereses freeride), mivel tekerni is tudsz, mert a vaz nem pogozik folfele, es lefele is tudsz zuzni, mert megis telos vazad van. DH-ra annyira nem jo, de nem is arra talaltak ki.
Ezen kivul mindket megoldas ( monoblokk a lengokaron, monoblokk a lengokar elott/folott/alatt tokmindegy) felett relative eljart az ido.
Mindkettonek megvan a negativuma. amikor a lengokaron van a monoblokk, akkor a labad is kap a mozgasbol, a masik esetben pedig amikor bemozog a vaz hatulja, akkor valtozik a kozeptengely es a hatso tengely kozti tavolsag, ettol nagyobb terhelest kap a lanc, hamarabb nyulik, valamint tekeresnel az erotol is bemozog a vaz, ezeltal sokkal jobban pogozik mint a masik tipus.
Ha valaki figyeli a dolgokat, akkor lathatja, hogy a vazgyartok, akik gondoltak ezeknek a problemaknak a kikuszobolesere, azok ugy probaljak megoldani, hogy ne mozogjon a monoblokk a lengokarra, de ne is valtozzon a tavolsag. Ezert a legokosabb megoldas az, ha a forgopont a monoblokk korul van ( hihetettlen, de ilyen vazam is volt, es nagyon jo) ilyen peldaul a Cove ha jol emlekszem, de a GT se veletlenul bonyolitja azon a reszen a dolgokat.
A legujabb elgondolas pedig mar a sulypontot is figyelembe veszi, miszerint ( G-Spot) agyvaltoval varialnak, azt az elso haromszogbe epitik, es raadasul a forgopont az agyvalto korul van. Ez eddig a lgjobb megoldas. Valtozattlan lanchossz, nem izgatja a labadat a mozgas, es a valto-fogsor-egyeb sulya az elso haromszogbe kerul, nagyjabol kozepre. Zsenialis.
Amugy Rob, meselj nekunk azokrol akik merev vazzal nyomjak a DH-t... az o labukat nem razza a pedal??
Ezen kivul mindket megoldas ( monoblokk a lengokaron, monoblokk a lengokar elott/folott/alatt tokmindegy) felett relative eljart az ido.
Mindkettonek megvan a negativuma. amikor a lengokaron van a monoblokk, akkor a labad is kap a mozgasbol, a masik esetben pedig amikor bemozog a vaz hatulja, akkor valtozik a kozeptengely es a hatso tengely kozti tavolsag, ettol nagyobb terhelest kap a lanc, hamarabb nyulik, valamint tekeresnel az erotol is bemozog a vaz, ezeltal sokkal jobban pogozik mint a masik tipus.
Ha valaki figyeli a dolgokat, akkor lathatja, hogy a vazgyartok, akik gondoltak ezeknek a problemaknak a kikuszobolesere, azok ugy probaljak megoldani, hogy ne mozogjon a monoblokk a lengokarra, de ne is valtozzon a tavolsag. Ezert a legokosabb megoldas az, ha a forgopont a monoblokk korul van ( hihetettlen, de ilyen vazam is volt, es nagyon jo) ilyen peldaul a Cove ha jol emlekszem, de a GT se veletlenul bonyolitja azon a reszen a dolgokat.
A legujabb elgondolas pedig mar a sulypontot is figyelembe veszi, miszerint ( G-Spot) agyvaltoval varialnak, azt az elso haromszogbe epitik, es raadasul a forgopont az agyvalto korul van. Ez eddig a lgjobb megoldas. Valtozattlan lanchossz, nem izgatja a labadat a mozgas, es a valto-fogsor-egyeb sulya az elso haromszogbe kerul, nagyjabol kozepre. Zsenialis.
Amugy Rob, meselj nekunk azokrol akik merev vazzal nyomjak a DH-t... az o labukat nem razza a pedal??
#9233
Írta 2004. március 12. - 10:30
efölött a megoldás fölött egészen egyszerûen eljárt az idõ. mindjárt jön lovasgabi, hogy a sovereign pro mekkora király, amit el is hiszek, mondjuk maratonozni, mert akkor sokat ülsz a nyeregben, és mászol is.
de egy freeride/dh gépben szvsz pont nincs elõnye: ahogy thez is írta: mikor kiállva a nyeregbõl jössz lefelé, akkor mi a sz*r mozgatja hátsó teleszkópot? az a 25% szerintem van ott 50 is. és ha már mozog a vázam, akkor ne a nagy részét a lábamnak kelljen elvennie. (ne a lábam mozogja ki azt a 25 vagy akármennyi százalékot, hanem a váz!!)
de egy freeride/dh gépben szvsz pont nincs elõnye: ahogy thez is írta: mikor kiállva a nyeregbõl jössz lefelé, akkor mi a sz*r mozgatja hátsó teleszkópot? az a 25% szerintem van ott 50 is. és ha már mozog a vázam, akkor ne a nagy részét a lábamnak kelljen elvennie. (ne a lábam mozogja ki azt a 25 vagy akármennyi százalékot, hanem a váz!!)
#9234
Írta 2004. március 12. - 10:25
#9235
Írta 2004. március 12. - 10:12
#9236
Írta 2004. március 12. - 09:48
Endroo!
Pl rokimántin, votec...
De persze hogy nem ez a jó megoldás. De fr-re teljesen jó. Persze az elsõ 3szöges megoldások állandó karakterisztikát mutatnak, csak ott meg ott a láncrángatás... Ezért a legjobb a nyikoláj...
Pull
Pl rokimántin, votec...
De persze hogy nem ez a jó megoldás. De fr-re teljesen jó. Persze az elsõ 3szöges megoldások állandó karakterisztikát mutatnak, csak ott meg ott a láncrángatás... Ezért a legjobb a nyikoláj...
Pull
#9237
Írta 2004. március 12. - 09:44
Nem védtem meg, csak leírtam a tényeket.
Egyébként mort vettem 1 ugyan ilyen Zoom USD-t (bele csill.) és az én paripám is URT (unified rear triangle) azaz egységes hátsó lengõkaros azaz a monob. a lengõkar része. Egész véletlenül. ;D
Lásd elõzõ link.
Pull
Ps: De szivesen...
Egyébként mort vettem 1 ugyan ilyen Zoom USD-t (bele csill.) és az én paripám is URT (unified rear triangle) azaz egységes hátsó lengõkaros azaz a monob. a lengõkar része. Egész véletlenül. ;D
Lásd elõzõ link.
Pull
Ps: De szivesen...
#9238
Írta 2004. március 12. - 09:40
Hurrá és most majd megint megtudjuk, hogy miért jobb ha a monoblokk a lengõkaron van és mekkora marha a legtöbb gyártó, hogy az elsõ háromszögbe teszi.
Valószinûleg nem véletlen, hogy a komoly gyártók nem foglalkoznak ezzel a szisztémával (ne gyertek a GT-vel mert az egészen más).
Valószinûleg nem véletlen, hogy a komoly gyártók nem foglalkoznak ezzel a szisztémával (ne gyertek a GT-vel mert az egészen más).
#9239
Írta 2004. március 12. - 09:30
#9240
Írta 2004. március 12. - 09:18
hat, nemtudom. de ha allsz a pedalon, akkor a labadat ugyanugy dobalja(hisz itt meg merevvaznak felel meg) szal igy guulsz lefele, ekkor a masik pont, ahol a bicon vagy, az a markolat. az meg annyira elol van, hogy azzal a sulllyal fizikailag keptelenseg bemozgatni az amugy sem csucskategorias tagot, persze ertelme sem lenne sok.
Hát Thez remélem nem mérnöknek tanulsz. Ezek alapján szerinted ("merev váznak felel meg") ha állok a bicómon és lábbal megnyomogatom akkor csak az elsõ teló mozogna be. Hát ez nem így van... Ha jobban átgondolod a forgásponthoz viszonyítva 2 támasztás van: az elsõ kerék (csak itt még van egy elsõtelód) meg a hátsó kerék. Ha állsz a gépen akkor az erõ a forgáspont mögött hat és tényleg kb 25%-al kevesebb erõ éri a tagot -> Ha ülsz (és frankó ipari csapis a forgópont) akkor nagyon érzékenyen mozog, igaz rázza a lábad, de ha állsz (-25% kb) keményebb lesz a rugózás (ugrásoknál nem hátrány).
Szóval megszokás és felhasználási cél kérdése. Nem pont verseny dh, detökéletes fr gép.
Ja egyébként ez nem 1 tescos gép, ez az.
Pull