: ......mért pont az?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Indította
Andix
, 2001. október 26. 23:11
#8581
Írta 2004. május 12. - 20:45
#8582
Írta 2004. május 12. - 20:39
#8583
Írta 2004. május 12. - 20:13
Meg mondjuk egy össztelós gépnél sem egyszerû a feladat....mozogjon is a hátulja (150-200mm),de a lánc hossza se növekedjen nagyon sokat....mert egyszer csak szétszekad,vagy a váltód.
Meg a progresszivitást is be kellene lõni,hogy ne koppanjon olyan könnyen a rugóstag.
És persze mivel egy dh/freeride gép ezért legyen alacsony súlypontja ne is legyen 80 kiló ,és még tekerni is lehessen ne csak pogózzon.
Aki megcsinálja..azelõtt le a kalapom.
Meg a progresszivitást is be kellene lõni,hogy ne koppanjon olyan könnyen a rugóstag.
És persze mivel egy dh/freeride gép ezért legyen alacsony súlypontja ne is legyen 80 kiló ,és még tekerni is lehessen ne csak pogózzon.
Aki megcsinálja..azelõtt le a kalapom.
#8584
Írta 2004. május 12. - 19:02
Hát én erre a könnyû FR vázra nagyon kiváncsi lennék! Sajnos, ami tartós, az bizonyos súlyal is bír (a Santa Cruz Bullit is kb. 3 kiló, de a Karpiel Armageddon kb. 6 kiló, a Nicolai Nucleon DH is kb. 6 kiló, a Giant DH meg kb. 4,5 kiló és csak a váz és profi mérnökök tervezték mindet!)!
Hát kicsit sokkal összetettebb a dolog váztervezésnél, mint azt sokan elképzelik (Technológia + Mechanika + Gépészeti ismeretek + Szakrajz, tehát full gépészet). Annak, aki megpróbálja, mást nem tudok kívánni, mint sok szerencsét és vegyen elõ szakirodalmat és mindent többször ellenõrizzen mindent!
Hát kicsit sokkal összetettebb a dolog váztervezésnél, mint azt sokan elképzelik (Technológia + Mechanika + Gépészeti ismeretek + Szakrajz, tehát full gépészet). Annak, aki megpróbálja, mást nem tudok kívánni, mint sok szerencsét és vegyen elõ szakirodalmat és mindent többször ellenõrizzen mindent!
#8585
Írta 2004. május 12. - 17:44
Acélbú ;D
Befogják szépen a homlokcsövet meg a középcsapiházat oszt jöhet a menet.Igy kihülés után is frankón áll minden. Az más kérdés közben mekkora belsõ feszültségek ébrednek...
Befogják szépen a homlokcsövet meg a középcsapiházat oszt jöhet a menet.Igy kihülés után is frankón áll minden. Az más kérdés közben mekkora belsõ feszültségek ébrednek...
#8586
Írta 2004. május 12. - 17:43
#8587
Írta 2004. május 12. - 17:11
Konarider;
össze van már építve a gép,vagy ezt csak ránézésre mondtad?
az ejtett felsõcsõ megtévesztõ lehet
meg aztán igazából csak kb 1 hét rájd után derül ki,h jó-e vagy sem
ha nem OK elsõre,akkor se csüggedj,mert a nyeregcsõhosszal,nyeregtologatással,stucni és kormánycserével illetve villanyak alátétezéssel (ha még nem vágtad meg) sok minden javítható
Rob;effektíve mibõl van ez a sablon?
össze van már építve a gép,vagy ezt csak ránézésre mondtad?
az ejtett felsõcsõ megtévesztõ lehet
meg aztán igazából csak kb 1 hét rájd után derül ki,h jó-e vagy sem
ha nem OK elsõre,akkor se csüggedj,mert a nyeregcsõhosszal,nyeregtologatással,stucni és kormánycserével illetve villanyak alátétezéssel (ha még nem vágtad meg) sok minden javítható
Rob;effektíve mibõl van ez a sablon?
#8588
Írta 2004. május 12. - 16:36
Konarider: Télleg oda húzod a nyeregcsõvet amíg kiér...csak azért kérdezz rá, hogy mennyi az annyi mert minden garancialevélben benn van h 30centinél többet nem lehet kihúzni stb... mertugye erõ*erõkar
#8589
Írta 2004. május 12. - 12:54
#8590
Írta 2004. május 12. - 12:34
sablon az a dolog, amibe befogják a csöveket és a kisebb mütyûröket, hogy a hegesztéskor úgy maradjanak, ahogy ki lettek találva a szögek, stb.
a hegesztéskor fellépõ torzulást, csavarodást hivatott elkerülni. ettõl fog szépen egy nyomon futni a vázad, lesz egyenes a fesõcsöved, és pontos a tárcsafékszemed.
a hegesztéskor fellépõ torzulást, csavarodást hivatott elkerülni. ettõl fog szépen egy nyomon futni a vázad, lesz egyenes a fesõcsöved, és pontos a tárcsafékszemed.
#8591
Írta 2004. május 12. - 12:13
1 nemegyszerû vékony falú csöveket taláni
2 nemegyszerû vékony falú csöveket hegeszteni (könnyen átolvad, vagy esetleg csak hidegkötés jön létre -nem ég be normálisan csak ráfolyik a pótanyag (avi))
2 nemegyszerû vékony falú csöveket hegeszteni (könnyen átolvad, vagy esetleg csak hidegkötés jön létre -nem ég be normálisan csak ráfolyik a pótanyag (avi))
#8592
Írta 2004. május 12. - 12:10
picit örülök, hogy felvetõdött a vázheggesztés téma. NEM akarok vázat csinálni!!! csak kíváncsi vagyok mi az a: sablon? és ezexerint mindenki b*zi nehéz csövekbõl építkezik? ugyanis már nem egy home-made vázat láttam (képen). köszi
#8593
Írta 2004. május 12. - 12:03
A dzsotty tényleg vmit nagyon elszámolt. Én is akarok most vázat csinálni, (elõl-hátul rugózósat ) de ahogy én számoltam lesz kb 5-6 kg. Nagyon pontosan nem számoltam ki, majd kiderül ha kész, de 5kgnál biztos nem lesz könnyebb.
Más: ha még azt sem tudod, hogy hova milyen szelvények kellenek -mi célszerû csavarásra/hajlításra, hol fogy csavarodni és hol hajolni, stb, igénybevételek, másodrendû nyomaték- inkább haggyad, vagy olvass utána vmi fémszerkezeti könyveben (sziltan, statika alap).
Más: mivel akarod meghegeszteni? bevontelektródával? vmi hegesztõgyakorlatod van? az ugye nem árt. Hidd el nem csak annyi az, hogy húzod oszt kész. Átéghet a lemez, salakzárvány, gázbuborékok, van néhány bökkenõ.
(csak azért gondolom, hogy nem "vágod" a témát, mivel a szelvényeket sem tudod kiválasztani)
Más: ha még azt sem tudod, hogy hova milyen szelvények kellenek -mi célszerû csavarásra/hajlításra, hol fogy csavarodni és hol hajolni, stb, igénybevételek, másodrendû nyomaték- inkább haggyad, vagy olvass utána vmi fémszerkezeti könyveben (sziltan, statika alap).
Más: mivel akarod meghegeszteni? bevontelektródával? vmi hegesztõgyakorlatod van? az ugye nem árt. Hidd el nem csak annyi az, hogy húzod oszt kész. Átéghet a lemez, salakzárvány, gázbuborékok, van néhány bökkenõ.
(csak azért gondolom, hogy nem "vágod" a témát, mivel a szelvényeket sem tudod kiválasztani)
#8594
Írta 2004. május 12. - 12:01
most valójában rosszarcúnak tûnhetünk, hogy ledumáljuk, meg minden, de 15 évesen nulla elõképzettséggel nem sikerülhet jól valami.
meg lehet próbálni, de én csak a kudarcoktól akarlak megkímélni. hidd el, sokkal tanultabb embereknek sem sikerült mindig jó vázat csinálni, fõleg nem elsõre.
félre ne értsd, dícséretes a próbálkozás, én is átéltem ezt a korszakot, és tulajdonképpen még nem nõttem ki belõle teljesen, de az alapokkal most kezdek tisztában lenni. amig csak a papirod és a ceruzád van, addig el sem tudod képzelni, mennyi elõre nem látott probléma fog felmerülni, hogy mennyire nincs alapanyag, ami van, az meg vagy kõnehéz, vagy vizvezetékcsõ.
merev vázat otthon fabrikálni egyáltalán nincs értelme. acélból nehéz lesz, aluból meg drága.
egy jól megmunkált, és könnyû aluváz ára homa-made lehet vagy 50-60 ezer forint, de inkább több. most akkor veszel egy használt px-et 25 ezerért, és sokkal jobban jártál.
acélból meg a "józsi bá' meghergeli aszt jólessz" típusnak megint nincs értelme, mert azt a vázat akkor hetente fogaj józsi bácsi újra hegeszteni...... és még mindig 3.5 kiló.
meg lehet próbálni, de én csak a kudarcoktól akarlak megkímélni. hidd el, sokkal tanultabb embereknek sem sikerült mindig jó vázat csinálni, fõleg nem elsõre.
félre ne értsd, dícséretes a próbálkozás, én is átéltem ezt a korszakot, és tulajdonképpen még nem nõttem ki belõle teljesen, de az alapokkal most kezdek tisztában lenni. amig csak a papirod és a ceruzád van, addig el sem tudod képzelni, mennyi elõre nem látott probléma fog felmerülni, hogy mennyire nincs alapanyag, ami van, az meg vagy kõnehéz, vagy vizvezetékcsõ.
merev vázat otthon fabrikálni egyáltalán nincs értelme. acélból nehéz lesz, aluból meg drága.
egy jól megmunkált, és könnyû aluváz ára homa-made lehet vagy 50-60 ezer forint, de inkább több. most akkor veszel egy használt px-et 25 ezerért, és sokkal jobban jártál.
acélból meg a "józsi bá' meghergeli aszt jólessz" típusnak megint nincs értelme, mert azt a vázat akkor hetente fogaj józsi bácsi újra hegeszteni...... és még mindig 3.5 kiló.
#8595
Írta 2004. május 12. - 11:50
nem akartam írni, de mind1.
megint kedvenc szavunkhoz érkeztünk, a fr-hoz. mióta is van merev fr gép? nõjük már ki ezt a fogalmat légyszilégyszi!
amugy meg igen, a polarx/kona ilyen sörösdoboz csövekbõl, amit kapni nem lehet lett 1.9-2 kg... ha ezt úgy sikerül ûberelned, hogy csak 100-200 grammal lesz több, gratulálok.
lévén h csak a varratok lesznek fél kilósak.... :
KonaRider:
huzd ki a nyeregcsövet! msot tök mind1, h a nyereg alatt 5 centivel, vagy 20 centivel megy el a felsõcsõ.
max pici geometriai különbség van kisebb nagyobb váz között. a nagyobbak kénytelenek picit hosszabbak, és magasabbak lnni, szal kevésbé irányítható, stb.(alig észrevehetõ szinten)
szal semmi gond vele. én (jo, nem cc, max néha maraton) egy 16.5ös géppel megyek, majd tökig(épp leér a lábam) kihúzott nyeregcsõvel... és maratonon is tök jó volt(ott le se ért a lábam) mászásra, stb stb.... jólesz az!
megint kedvenc szavunkhoz érkeztünk, a fr-hoz. mióta is van merev fr gép? nõjük már ki ezt a fogalmat légyszilégyszi!
amugy meg igen, a polarx/kona ilyen sörösdoboz csövekbõl, amit kapni nem lehet lett 1.9-2 kg... ha ezt úgy sikerül ûberelned, hogy csak 100-200 grammal lesz több, gratulálok.
lévén h csak a varratok lesznek fél kilósak.... :
KonaRider:
huzd ki a nyeregcsövet! msot tök mind1, h a nyereg alatt 5 centivel, vagy 20 centivel megy el a felsõcsõ.
max pici geometriai különbség van kisebb nagyobb váz között. a nagyobbak kénytelenek picit hosszabbak, és magasabbak lnni, szal kevésbé irányítható, stb.(alig észrevehetõ szinten)
szal semmi gond vele. én (jo, nem cc, max néha maraton) egy 16.5ös géppel megyek, majd tökig(épp leér a lábam) kihúzott nyeregcsõvel... és maratonon is tök jó volt(ott le se ért a lábam) mászásra, stb stb.... jólesz az!
#8596
Írta 2004. május 12. - 11:47
Szoszi,
mi a véleményetek arról, hogy 183 centisen vettem egy 17 collos vázat? Csak mert, most, hogy élõben látom, nagyon picinek tûnik. Igaz ejtett vázas is. CC verseny géprõl van szó. Ti mekkora vázzal nyomultok, milyen magasak vagytok? Köszi :KonaRider ;D
mi a véleményetek arról, hogy 183 centisen vettem egy 17 collos vázat? Csak mert, most, hogy élõben látom, nagyon picinek tûnik. Igaz ejtett vázas is. CC verseny géprõl van szó. Ti mekkora vázzal nyomultok, milyen magasak vagytok? Köszi :KonaRider ;D
#8597
Írta 2004. május 12. - 11:39
ohh, dzsotty az örök álmodozó.
mibõl lesz a váz emberfia? acélból? mert akkor jó ha lemondasz arról a tervezett 2100 grammról, és merev váz esetében olyan 3.5 kilóval, össztelós esetében meg durva 6-7 kilóval számolsz.
kérlek, higgy nekem! a "számításaid" meg sem közelítik a valóságot, és most nem lefikázni akarlak, vagy ilyesmi, csak modnom, mivel számolj.
acélból könnyû vázhoz olyan csövek kellenek, amik 0.6 vagy max 0.8 falvastagságúak. ilyet még csak véletlenül se kapni.
aluból könnyû vázhoz 1 mm falvastagság felé menni botorság, max a legdurvább helyeken kell 1.5 mm. de húzott csövet nem lehet venni aluból sem.
a metalloglobusban van ugyan alucsõ, de az 50*5-ös. érted? 5 mm a falvastagsága. csak egy alócsõnyi hossz 2 kiló belõle......
szép dolog a tervezgetés, de olcsón nem lehet egyszerre könnyû és jó vázat is csinálni. fõleg könnyût nem lehet..
az már csak az apróság része a dolognak, hogy honnan lesz sablon a vázhoz, hogy honnan lesz fejcsöved, monoblokkházad és tárcsafékszemed papucsokkal, stb.stb ?
mibõl lesz a váz emberfia? acélból? mert akkor jó ha lemondasz arról a tervezett 2100 grammról, és merev váz esetében olyan 3.5 kilóval, össztelós esetében meg durva 6-7 kilóval számolsz.
kérlek, higgy nekem! a "számításaid" meg sem közelítik a valóságot, és most nem lefikázni akarlak, vagy ilyesmi, csak modnom, mivel számolj.
acélból könnyû vázhoz olyan csövek kellenek, amik 0.6 vagy max 0.8 falvastagságúak. ilyet még csak véletlenül se kapni.
aluból könnyû vázhoz 1 mm falvastagság felé menni botorság, max a legdurvább helyeken kell 1.5 mm. de húzott csövet nem lehet venni aluból sem.
a metalloglobusban van ugyan alucsõ, de az 50*5-ös. érted? 5 mm a falvastagsága. csak egy alócsõnyi hossz 2 kiló belõle......
szép dolog a tervezgetés, de olcsón nem lehet egyszerre könnyû és jó vázat is csinálni. fõleg könnyût nem lehet..
az már csak az apróság része a dolognak, hogy honnan lesz sablon a vázhoz, hogy honnan lesz fejcsöved, monoblokkházad és tárcsafékszemed papucsokkal, stb.stb ?
#8598
Írta 2004. május 12. - 09:10
A törött POLAR-X vázrol még annyit,hogy csak a papucs melletti váz tört le,és képet nem tudok kuldeni,és egy éve vettem vadonatujonnan az x-faktorban.Ja és elöbb nem tudtam irni!!!!!
#8599
Írta 2004. május 12. - 08:59
ácsi bácsi!
szerintem thez az FR vázra írt vissza!
de ez az FR váz nem össztelós lesz hanem merev!!! >
az én polarX-em is 2100g bazz!!!!!!!!!!!!
szerintem thez az FR vázra írt vissza!
de ez az FR váz nem össztelós lesz hanem merev!!! >
az én polarX-em is 2100g bazz!!!!!!!!!!!!
#8600
Írta 2004. május 12. - 06:13
Thez,te ezt nem érted,ez könnyû lesz,ez most tirálváz!
Oltogatás helyett inkább írjál nekem privit,h mimerremennyi lett neked a hétfõkedd.
Oltogatás helyett inkább írjál nekem privit,h mimerremennyi lett neked a hétfõkedd.