Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Indította
Andix
, 2001. október 26. 23:11
#8161
Írta 2004. június 14. - 19:29
kob: nekem 2002-es Wheeler Proride 2900-asom van . A Wheelerek jó ár/érték arányáról nem vagyok meggyõzõdve..., a váz amúgy kellemes kis tajvani darab. Nincs agyonkönnyítve, de legalább bírja és a festése is szép (szerintem). A gemetriája átmenet a verseny cc és a túra között, egy alacsonyabb telóval nem nagyon emelgeti az orrát mászásnál és legalább gerincsérvet sem kapsz... ;D. Azért beruházás elött érdemes minden márkánál körbenézni!
#8162
Írta 2004. június 14. - 19:04
A régi wheeler-ekrõl jókat tudok mondani (még a régi MBAH-s idõkbõl, 93 környéke, igaz csak egyik havernak volt Wheeler váza). Jó volt az ár/érték arányuk, de a kérdés az, hogy mire akarod használni a bringát és az a bringa jó-e arra a célra. A mai Wheeler bringákról nem tudok már semmit.
Ha akarod, akkor Máriusszal áthegesztetheted a vezetõszemeket (Nagyon szépen és jó munkák kerülnek ki a keze alól! én is csináltattam már vele pár dolgot és meg vagyok vele elégedve), igaz az eredeti festés ezután fuccs és a garancia is (a profi festés minimum 25-30ezer Huf egy átlagos váz esetén! De a profi festés "kemencében" is van festés után és sokkal szebb és jobb, mint az egyszerû festés!). Szerintem a legjobb, ha a vezetékek a váznak a felsõcsovének az alján vagy a alsócsövének a tetején fut (mint a Cannondale F1000 vagy a 2002-2004 Giant DH vázon). A vezetékek ebben az esetben nem tudnak olyan könnyen sérülni és nem akadályoznak bringázás közben. Szerintem inkább vegyél valami jó használt bringát ebbõl a pénzbõl, mint új bringát, de inkább gyûjts még hozzá minimum 100ezret és ha lesz minimum 200ezred, akkor vegyél valami használt jó gépet!
Ha akarod, akkor Máriusszal áthegesztetheted a vezetõszemeket (Nagyon szépen és jó munkák kerülnek ki a keze alól! én is csináltattam már vele pár dolgot és meg vagyok vele elégedve), igaz az eredeti festés ezután fuccs és a garancia is (a profi festés minimum 25-30ezer Huf egy átlagos váz esetén! De a profi festés "kemencében" is van festés után és sokkal szebb és jobb, mint az egyszerû festés!). Szerintem a legjobb, ha a vezetékek a váznak a felsõcsovének az alján vagy a alsócsövének a tetején fut (mint a Cannondale F1000 vagy a 2002-2004 Giant DH vázon). A vezetékek ebben az esetben nem tudnak olyan könnyen sérülni és nem akadályoznak bringázás közben. Szerintem inkább vegyél valami jó használt bringát ebbõl a pénzbõl, mint új bringát, de inkább gyûjts még hozzá minimum 100ezret és ha lesz minimum 200ezred, akkor vegyél valami használt jó gépet!
#8163
Írta 2004. június 14. - 18:10
Most nézegetek magamnak bringát, és nagyon megtetszettek a wheelerek. A kérdésem az lenne, hogy a vázukról mit gondoltok? A 2900 proridet nézegetem. Ami nem tetszik rajtuk az a bowden vezetés. Zavaró lehet-e hogy a váz felsõcsövének az oldalán és nem a tetején futnak a csövek.
#8164
Írta 2004. június 14. - 16:28
Igaz,igaz!
A törött dual vázat kijavította,asszem ingyen.
Az is úgy van, hogy a prototipusnak lehetnek még problémái.Kár,hogy nem lett belõle végleges cucc.Azt mondta Yasec,hogy nem érné meg gyártani,annyi a meló vele.Elhiszem.
A törött dual vázat kijavította,asszem ingyen.
Az is úgy van, hogy a prototipusnak lehetnek még problémái.Kár,hogy nem lett belõle végleges cucc.Azt mondta Yasec,hogy nem érné meg gyártani,annyi a meló vele.Elhiszem.
#8165
Írta 2004. június 14. - 16:09
viszont megint lehet én gondolom rosszul, de tul nagy eröhatás után MINDEN törik. jó a polarx nem ( ;D)Yasec eddig két vázat csinált ide Komlóra.Az egyik egy dirt/slalom gép volt.Azon nem voltak pontosak a tárcsafékszemek,újra kellett fúrni õket.Aztán az alsócsöve kettétört.A másik Ambrus Norbert dh váza volt.Nem mondom el mégegyszer a bajait.Szóval ennyit arról,hogy nem ad ki szart.
MG pitbull-ja? stb stb. nemtudom ezen mint kell kiakadni ennyire. a dh gép prototipus volt.
a dual vaz meg eddig mindenkinek jo volt, egyet had rontson már el szegény... erre való az örökélet gari. ha nem lenne, jogos lenne a terjesztgetés, meg a morgás, de így nem igazán. ingyé' megjavítja, és odaadja a jót. kell ennél több? próbáld ezt bármely más márkával megtenni. körberöhögnek.
#8166
Írta 2004. június 14. - 15:59
hmm vega.... csak ha kimozogja az egész utat, hajlamos a nyeregvázcsõbe.
vagy esetleg a v10 az egyik forgáspont tegelyébe. az ugye nem tisztességes váz. mint ahogy a rock maschine sem. meg az aznoic sem(ezek mind a vegák)
de igazad lehet....
Vagy nézzétek meg a Darren Berrecloth-os posztert a BikkMakkból, az érkezésnél alig pofozza a hátsó kerék a vázat és az ülést... (bullit)
#8167
Írta 2004. június 14. - 15:53
ha egyszer vázat csinálnék magamnak, akkor az tuti ilyen megoldással készülne (agyváltó a vázban)
szóval szerintem is forradalmi, meg minden.
csak ha valami prototípus, akkor azt kezeljük ennek megfelelõen.
szóval szerintem is forradalmi, meg minden.
csak ha valami prototípus, akkor azt kezeljük ennek megfelelõen.
#8168
Írta 2004. június 14. - 15:44
Yasec eddig két vázat csinált ide Komlóra.Az egyik egy dirt/slalom gép volt.Azon nem voltak pontosak a tárcsafékszemek,újra kellett fúrni õket.Aztán az alsócsöve kettétört.A másik Ambrus Norbert dh váza volt.Nem mondom el mégegyszer a bajait.Szóval ennyit arról,hogy nem ad ki szart.
A váltó úgy volt megoldva,hogy egy agyváltó volt a vázba szerelve,így a hátsó keréken nem volt racsnisor v. váltó.Ezzel csökkent a rugózó súly.Sõt minden fordítva volt:a fék jobb oldalon, a lánc bal oldalon.Az elgondolás nagyon jó volt,mondhatni forradalmi,mert ha minden igaz ezt Yasec találta ki elõször a világon.Még a GT-nek volt akkoriban egy hasonló prototipusa.Csak hát a megvalósítás nem sikerült valami fényesen...
Egyébként ma sem értem,hogy miért nem kattantak rá a nagy gyártók a dologra,hiszen dh-ra eddig nem volt jobb megoldás.Talán a Shimanonak nem tetszik.
Ha emilezel Yasecnak,akkor biztos tud küldeni képet a vázról!
A váltó úgy volt megoldva,hogy egy agyváltó volt a vázba szerelve,így a hátsó keréken nem volt racsnisor v. váltó.Ezzel csökkent a rugózó súly.Sõt minden fordítva volt:a fék jobb oldalon, a lánc bal oldalon.Az elgondolás nagyon jó volt,mondhatni forradalmi,mert ha minden igaz ezt Yasec találta ki elõször a világon.Még a GT-nek volt akkoriban egy hasonló prototipusa.Csak hát a megvalósítás nem sikerült valami fényesen...
Egyébként ma sem értem,hogy miért nem kattantak rá a nagy gyártók a dologra,hiszen dh-ra eddig nem volt jobb megoldás.Talán a Shimanonak nem tetszik.
Ha emilezel Yasecnak,akkor biztos tud küldeni képet a vázról!
#8169
Írta 2004. június 14. - 15:37
majd ha legkozelebb latom akkor megnezem seggbol a ygereket/bringat meg megemelgetem (lehetoleg ygerek nelkul).
hajtas ha joltom shimano agyvalto.
(agyvaltot hasznalni tudni kell!!!)
strombringer is beleer
hajtas ha joltom shimano agyvalto.
(agyvaltot hasznalni tudni kell!!!)
strombringer is beleer
#8170
Írta 2004. június 14. - 15:35
nem értem, miért csodálkoztok, hogy egy prototípus váz nem tökéletes. annak pont az a szerepe, hogy a hibák kijöjjenek rajta, és a következõ már tõkéletes legyen. vagy az azt követõ.
elsõre tökéleteset csinálni szerintem lehetetlen, kivéve, ha lemásolsz egy-az-egyben egy már létezõ jó vázat és azt finomítod.....
mustar: jó váz az a deneb, csak kevés a hely guminak (2.35" még elmegy simán, de 2.5" már lehet necces) és amik nincsenek még ezerszer hegesztve, azok törni fognak (amik már voltak hegesztve, azok ha jól meglettek javítva, már nem törnek többet)
olyan 150 mm-t mozog, ha jól emléxem, és '98-as, szóval kicsit koros már a technika.
elsõre tökéleteset csinálni szerintem lehetetlen, kivéve, ha lemásolsz egy-az-egyben egy már létezõ jó vázat és azt finomítod.....
mustar: jó váz az a deneb, csak kevés a hely guminak (2.35" még elmegy simán, de 2.5" már lehet necces) és amik nincsenek még ezerszer hegesztve, azok törni fognak (amik már voltak hegesztve, azok ha jól meglettek javítva, már nem törnek többet)
olyan 150 mm-t mozog, ha jól emléxem, és '98-as, szóval kicsit koros már a technika.
#8171
Írta 2004. június 14. - 14:23
rocsipeti, ez változó.
mi rögtön a himbakart szoktuk megfordítani, mert ahogy gyárilag van, úgy lepkézik az egész masina, hogy a járdaszegélyen a 20 centibõl 21et kimozog, és még tekerni sem lehet, mert többet megy fel le mint elöre...
valaki így szereti, használja így.
de lényegtelen, mert beleér a vázba, és ez a kérdés. akkor yasec-é mér ne érhetne bele?
rosszul beállított kerékpárral ahogy Major is írta, nem lehet biciklizni. neki sem ment egy épp hogy összedobott gianttal....
az meg hogy egy váltót hogy szerelnek fel egy vázra, az egyéni szociális probléma.
viszont én ebbe nem akarok belefolyni, mert nemtudom milyen váz az, csak azt hogy yasec szart nem szokott gyártani, csak valószinüleg nem érte el a kellõ szintet a gép. de ha szar lett volna, el sem adta volna... ez tuti
Mustar. ha voltál kint a sportszigeten, láthattad h minden 3.ik embernek az volt.
denebje.
jo váz, szépen mozog, mozog, magellan, aluminimum, és törik.
továbbiakban kérdezd kislust-ot, neki ilyen van.
mi rögtön a himbakart szoktuk megfordítani, mert ahogy gyárilag van, úgy lepkézik az egész masina, hogy a járdaszegélyen a 20 centibõl 21et kimozog, és még tekerni sem lehet, mert többet megy fel le mint elöre...
valaki így szereti, használja így.
de lényegtelen, mert beleér a vázba, és ez a kérdés. akkor yasec-é mér ne érhetne bele?
rosszul beállított kerékpárral ahogy Major is írta, nem lehet biciklizni. neki sem ment egy épp hogy összedobott gianttal....
az meg hogy egy váltót hogy szerelnek fel egy vázra, az egyéni szociális probléma.
viszont én ebbe nem akarok belefolyni, mert nemtudom milyen váz az, csak azt hogy yasec szart nem szokott gyártani, csak valószinüleg nem érte el a kellõ szintet a gép. de ha szar lett volna, el sem adta volna... ez tuti
Mustar. ha voltál kint a sportszigeten, láthattad h minden 3.ik embernek az volt.
denebje.
jo váz, szépen mozog, mozog, magellan, aluminimum, és törik.
továbbiakban kérdezd kislust-ot, neki ilyen van.
#8172
Írta 2004. június 14. - 14:02
A V10et kivéve ezek mind ugyanarról a gyártósorról kerülnek le.Nekem is vegám van.Egyszer beleért a kerék a nyeregbe,akkor hazamentem és átraktam egy forgáspontot egy másik állásba.Ezért van 90 állítási lehetõség rajta.Persze láttam már nem egy olyat,akinek beleért a nyeregbe.Azt mondták,hogy azért állítják úgy,mert akkor többet mozog.Egyébként gondoltam is,hogy keményen nyomják és nem elég nekik a 20 centi...
#8173
Írta 2004. június 14. - 14:01
Valaki tud nekem információt és képeket adni a Magellan Deneb nevû vázról? Milyen méretû nyeregcsõ, monoblock, rugóstag való bele: Mennyi a súlya kb? Milyen felhasználási területre való? Mennyit mocorog? Mikor gyártottak ilyet? Érdemes még ilyet venni?
#8174
Írta 2004. június 14. - 13:28
hmm vega.... csak ha kimozogja az egész utat, hajlamos a nyeregvázcsõbe.
vagy esetleg a v10 az egyik forgáspont tegelyébe. az ugye nem tisztességes váz. mint ahogy a rock maschine sem. meg az aznoic sem(ezek mind a vegák)
de igazad lehet....
vagy esetleg a v10 az egyik forgáspont tegelyébe. az ugye nem tisztességes váz. mint ahogy a rock maschine sem. meg az aznoic sem(ezek mind a vegák)
de igazad lehet....
#8175
Írta 2004. június 14. - 13:23
Na figyi!Láttad te azt a vázat már élõben?Mert én elég sokat,ugyanis a haverom (Ambrus Norbert)szívott vele.Ha hátulról megnézed a bringát,akkor a két kerék szép X-et formáz.A váltórendszer a saalbachi World Games-en szart be,de úgy,hogy csak a legnehezebb sebesség maradt meg.Jó volt vele úgy versenyezni.A súlyáról meg csak annyit,hogy majd ha látod,akkor emeld meg.Ja,és nem tudom,hogy te milyen dh vázakat szoktál látni,de a tisztességesen megtervezetteknél nem ér bele a vázba a kerék.
#8176
Írta 2004. június 14. - 11:10
szertem nem jart ket nyomon
yasec nem bena.
nem volt eleg hely a sarnak
(a nagy ut vegen torteno vazba beleeres meg elfordul par vaznal.)
onknet vasarolta vissza nem visszavasaroltattak vele.
a 100kg megjegyzes fura ugyanis minden cumoja pehely.
a nicolai-al egyutt csinaltak egy vazat de utana yasec kilepett.
de van egy salyat topikja is
ottis irt tan ezekrol.
yasec nem bena.
nem volt eleg hely a sarnak
(a nagy ut vegen torteno vazba beleeres meg elfordul par vaznal.)
onknet vasarolta vissza nem visszavasaroltattak vele.
a 100kg megjegyzes fura ugyanis minden cumoja pehely.
a nicolai-al egyutt csinaltak egy vazat de utana yasec kilepett.
de van egy salyat topikja is
ottis irt tan ezekrol.
#8177
Írta 2004. június 14. - 10:50
Pontosan így történt.Sok baja nem volt,csak a két kerék más-más nyomon haladt,a hátsó kerék beleért a vázba,amikor nagyot mozgott,a váltó meg bírta vagy egy napot.Ja,és kb. 100 kiló volt.
#8178
Írta 2004. június 14. - 09:39
Az a gáz, hogy nincs Yasec-nak honlapja.
Amugy a DH vázat azt nem vissza vásároltatták vele, mert annyira nem volt jó? : Volt egy régebbi BikkMakk számban egy Yasec riport és abban ítak valamit (talán Balázs), hogy amit Yasec elrontott azt Nicolai rendesen megcsinálta és ezért hasonlít a két váz ennyire. De biztos, hogy tévedek, mint mindíg.
Amugy a DH vázat azt nem vissza vásároltatták vele, mert annyira nem volt jó? : Volt egy régebbi BikkMakk számban egy Yasec riport és abban ítak valamit (talán Balázs), hogy amit Yasec elrontott azt Nicolai rendesen megcsinálta és ezért hasonlít a két váz ennyire. De biztos, hogy tévedek, mint mindíg.
#8179
Írta 2004. június 13. - 20:38
Ja! Yasec visszavásárolta, de nekem csak minimum egy kép kell a géprõl, szóval, ha van valakinek képe a Yasec DH géprõl, akkor küldje el privátban a képet vagy adjon egy linket ahol fentvan a kép a géprõl. E-mail-t ne küldj.
#8180
Írta 2004. június 13. - 20:33
Valaki tud nekem információt és képeket adni a Magellan Deneb nevû vázról? Milyen méretû nyeregcsõ, monoblock, rugóstag való bele: Mennyi a súlya kb? Milyen felhasználási területre való? Mennyit mocorog? Mikor gyártottak ilyet? Érdemes még ilyet venni?