csak nézz bele az apróba!
					
					
					
				
				
				
				Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
 
	Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
		 Indította 
	Andix
, 2001. október 26. 23:11
	
    
				
                    
                    #9221
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 14. - 20:25
				
					
				
				
					Írta 2004. március 14. - 20:25
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9222
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 14. - 19:54
				
					
				
				
					Írta 2004. március 14. - 19:54
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Olvasgattam a topicot az elejétõl de nem találtam sehol hogy magyarországon hol/kiné lehet venni
ellsworth,banshee,nicolai vázakat?!
vagy ezeket csak a postás hozza?
					
				
				
				
				ellsworth,banshee,nicolai vázakat?!
vagy ezeket csak a postás hozza?
				
                    
                    #9223
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:55
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:55
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Rugozik, de lehet hogy ha nem asszimetrikus lenne, akkor nem birna... nemtom... meg kene nezni a gyarto honlapjat
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #9224
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:51
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:51
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					major: nem a koncepciót nem értem hanem a váz támvilláját. márha annak lehet nevezni.
vole: valami ilyesmi lehet de miért mindig szerencsétlen titánnal variálnak
: rugózik az amúgy is
 rugózik az amúgy is
most néztem ott nem találtam hasonlót. valszeg megrendelésre készült így. passz.
					
					
					
				
				
				
				vole: valami ilyesmi lehet de miért mindig szerencsétlen titánnal variálnak
:
 rugózik az amúgy is
 rugózik az amúgy ismost néztem ott nem találtam hasonlót. valszeg megrendelésre készült így. passz.
				
                    
                    #9225
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:47
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:47
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Valszeg a gyarto honlapjan irnak rola. 
Arra tudok gondolni, hogy eleve magas embereknek csinaljak, es igy talan jobban viseli a terhelest, meg a nagyobb sulyt, de nem biztos.
					
					
					
				
				
				
				Arra tudok gondolni, hogy eleve magas embereknek csinaljak, es igy talan jobban viseli a terhelest, meg a nagyobb sulyt, de nem biztos.
				
                    
                    #9226
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:46
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:46
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Könnyû exytreém túra vagy extrém maraton bicikli!!! Az extrém maraton az 24 óra körüli az extrém túra meg 24 órától 3-4 napig tart.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #9227
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:39
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:39
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9228
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 14:13
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 14:13
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9229
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 13:39
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 13:39
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A legdurvabb gep akkor is fagyizashoz kell.. nezd csak meg Jorus bringajat  ;D ;D ;D
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #9230
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 13:14
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 13:14
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					jól belemélyedtünk a témába!
gondolhatjátok hogy nem véletlenül írják a bringa mellé a gyártók hogy felhasználsi terület: Dh/Fr/Trekking/bolbajárás stb..... ;D
					
				
				
				
				gondolhatjátok hogy nem véletlenül írják a bringa mellé a gyártók hogy felhasználsi terület: Dh/Fr/Trekking/bolbajárás stb..... ;D
				
                    
                    #9231
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 12:26
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 12:26
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9232
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 12:18
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 12:18
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Rob: Freeride-ra tokeletes a megoldas ( nem ugribugri Freeride, hanem a fel-le tekereses freeride), mivel tekerni is tudsz, mert a vaz nem pogozik folfele, es lefele is tudsz zuzni, mert megis telos vazad van. DH-ra annyira nem jo, de nem is arra talaltak ki.
Ezen kivul mindket megoldas ( monoblokk a lengokaron, monoblokk a lengokar elott/folott/alatt tokmindegy) felett relative eljart az ido.
Mindkettonek megvan a negativuma. amikor a lengokaron van a monoblokk, akkor a labad is kap a mozgasbol, a masik esetben pedig amikor bemozog a vaz hatulja, akkor valtozik a kozeptengely es a hatso tengely kozti tavolsag, ettol nagyobb terhelest kap a lanc, hamarabb nyulik, valamint tekeresnel az erotol is bemozog a vaz, ezeltal sokkal jobban pogozik mint a masik tipus.
Ha valaki figyeli a dolgokat, akkor lathatja, hogy a vazgyartok, akik gondoltak ezeknek a problemaknak a kikuszobolesere, azok ugy probaljak megoldani, hogy ne mozogjon a monoblokk a lengokarra, de ne is valtozzon a tavolsag. Ezert a legokosabb megoldas az, ha a forgopont a monoblokk korul van ( hihetettlen, de ilyen vazam is volt, es nagyon jo) ilyen peldaul a Cove ha jol emlekszem, de a GT se veletlenul bonyolitja azon a reszen a dolgokat.
A legujabb elgondolas pedig mar a sulypontot is figyelembe veszi, miszerint ( G-Spot) agyvaltoval varialnak, azt az elso haromszogbe epitik, es raadasul a forgopont az agyvalto korul van. Ez eddig a lgjobb megoldas. Valtozattlan lanchossz, nem izgatja a labadat a mozgas, es a valto-fogsor-egyeb sulya az elso haromszogbe kerul, nagyjabol kozepre. Zsenialis.
Amugy Rob, meselj nekunk azokrol akik merev vazzal nyomjak a DH-t... az o labukat nem razza a pedal??
					
					
					
				
				
				
				Ezen kivul mindket megoldas ( monoblokk a lengokaron, monoblokk a lengokar elott/folott/alatt tokmindegy) felett relative eljart az ido.
Mindkettonek megvan a negativuma. amikor a lengokaron van a monoblokk, akkor a labad is kap a mozgasbol, a masik esetben pedig amikor bemozog a vaz hatulja, akkor valtozik a kozeptengely es a hatso tengely kozti tavolsag, ettol nagyobb terhelest kap a lanc, hamarabb nyulik, valamint tekeresnel az erotol is bemozog a vaz, ezeltal sokkal jobban pogozik mint a masik tipus.
Ha valaki figyeli a dolgokat, akkor lathatja, hogy a vazgyartok, akik gondoltak ezeknek a problemaknak a kikuszobolesere, azok ugy probaljak megoldani, hogy ne mozogjon a monoblokk a lengokarra, de ne is valtozzon a tavolsag. Ezert a legokosabb megoldas az, ha a forgopont a monoblokk korul van ( hihetettlen, de ilyen vazam is volt, es nagyon jo) ilyen peldaul a Cove ha jol emlekszem, de a GT se veletlenul bonyolitja azon a reszen a dolgokat.
A legujabb elgondolas pedig mar a sulypontot is figyelembe veszi, miszerint ( G-Spot) agyvaltoval varialnak, azt az elso haromszogbe epitik, es raadasul a forgopont az agyvalto korul van. Ez eddig a lgjobb megoldas. Valtozattlan lanchossz, nem izgatja a labadat a mozgas, es a valto-fogsor-egyeb sulya az elso haromszogbe kerul, nagyjabol kozepre. Zsenialis.
Amugy Rob, meselj nekunk azokrol akik merev vazzal nyomjak a DH-t... az o labukat nem razza a pedal??
				
                    
                    #9233
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 10:30
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 10:30
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					efölött a megoldás fölött egészen egyszerûen eljárt az idõ. mindjárt jön lovasgabi, hogy a sovereign pro mekkora király, amit el is hiszek, mondjuk maratonozni, mert akkor sokat ülsz a nyeregben, és mászol is.
de egy freeride/dh gépben szvsz pont nincs elõnye: ahogy thez is írta: mikor kiállva a nyeregbõl jössz lefelé, akkor mi a sz*r mozgatja hátsó teleszkópot? az a 25% szerintem van ott 50 is. és ha már mozog a vázam, akkor ne a nagy részét a lábamnak kelljen elvennie. (ne a lábam mozogja ki azt a 25 vagy akármennyi százalékot, hanem a váz!!)
					
				
				
				
				de egy freeride/dh gépben szvsz pont nincs elõnye: ahogy thez is írta: mikor kiállva a nyeregbõl jössz lefelé, akkor mi a sz*r mozgatja hátsó teleszkópot? az a 25% szerintem van ott 50 is. és ha már mozog a vázam, akkor ne a nagy részét a lábamnak kelljen elvennie. (ne a lábam mozogja ki azt a 25 vagy akármennyi százalékot, hanem a váz!!)
				
                    
                    #9234
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 10:25
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 10:25
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9235
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 10:12
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 10:12
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9236
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 09:48
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 09:48
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Endroo!
Pl rokimántin, votec...
De persze hogy nem ez a jó megoldás. De fr-re teljesen jó. Persze az elsõ 3szöges megoldások állandó karakterisztikát mutatnak, csak ott meg ott a láncrángatás... Ezért a legjobb a nyikoláj...
Pull
					
				
				
				
				Pl rokimántin, votec...
De persze hogy nem ez a jó megoldás. De fr-re teljesen jó. Persze az elsõ 3szöges megoldások állandó karakterisztikát mutatnak, csak ott meg ott a láncrángatás... Ezért a legjobb a nyikoláj...
Pull
				
                    
                    #9237
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 09:44
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 09:44
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Nem védtem meg, csak leírtam a tényeket.  
Egyébként mort vettem 1 ugyan ilyen Zoom USD-t (bele csill.) és az én paripám is URT (unified rear triangle) azaz egységes hátsó lengõkaros azaz a monob. a lengõkar része. Egész véletlenül. ;D
Lásd elõzõ link.
Pull
Ps: De szivesen...
					
				
				
				
				
Egyébként mort vettem 1 ugyan ilyen Zoom USD-t (bele csill.) és az én paripám is URT (unified rear triangle) azaz egységes hátsó lengõkaros azaz a monob. a lengõkar része. Egész véletlenül. ;D
Lásd elõzõ link.
Pull
Ps: De szivesen...
				
                    
                    #9238
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 09:40
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 09:40
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Hurrá és most majd megint megtudjuk, hogy miért jobb ha a monoblokk a lengõkaron van és mekkora marha a legtöbb gyártó, hogy az elsõ háromszögbe teszi. 
Valószinûleg nem véletlen, hogy a komoly gyártók nem foglalkoznak ezzel a szisztémával (ne gyertek a GT-vel mert az egészen más).
					
				
				
				
				
Valószinûleg nem véletlen, hogy a komoly gyártók nem foglalkoznak ezzel a szisztémával (ne gyertek a GT-vel mert az egészen más).
				
                    
                    #9239
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 09:30
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 09:30
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #9240
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2004. március 12. - 09:18
				
					
				
				
					Írta 2004. március 12. - 09:18
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				hat, nemtudom. de ha allsz a pedalon, akkor a labadat ugyanugy dobalja(hisz itt meg merevvaznak felel meg) szal igy guulsz lefele, ekkor a masik pont, ahol a bicon vagy, az a markolat. az meg annyira elol van, hogy azzal a sulllyal fizikailag keptelenseg bemozgatni az amugy sem csucskategorias tagot, persze ertelme sem lenne sok.
Hát Thez remélem nem mérnöknek tanulsz. Ezek alapján szerinted ("merev váznak felel meg") ha állok a bicómon és lábbal megnyomogatom akkor csak az elsõ teló mozogna be. Hát ez nem így van... Ha jobban átgondolod a forgásponthoz viszonyítva 2 támasztás van: az elsõ kerék (csak itt még van egy elsõtelód) meg a hátsó kerék. Ha állsz a gépen akkor az erõ a forgáspont mögött hat és tényleg kb 25%-al kevesebb erõ éri a tagot -> Ha ülsz (és frankó ipari csapis a forgópont) akkor nagyon érzékenyen mozog, igaz rázza a lábad, de ha állsz (-25% kb) keményebb lesz a rugózás (ugrásoknál nem hátrány).
Szóval megszokás és felhasználási cél kérdése. Nem pont verseny dh, detökéletes fr gép.
Ja egyébként ez nem 1 tescos gép, ez az.
Pull

 Belépés
 Belépés Felhasználó létrehozása
 Felhasználó létrehozása
 
			
			
			
				 Lezárt topik
 Lezárt topik
 
				
				
			 Ugrás az oldal tetejére
 Ugrás az oldal tetejére 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
			
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			







