Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#1721
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Ismerve valamelyest a Capellát, nem lehet egy túl drága váz, szerintem nem érdemes hegesztetni. Egy Cannondale vagy egy Principia esetén még gondolkozik az ember, de ebben az esetben nem.

Tényleg, mennyiért vetted?

#1722
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
Igen "házilag" fûzött, (sun mz14 asszem) aero felni
dögnehéz de ezek szerint erõs.
Érdemes hegesztetni a vázat?
Nekem nem nagyon tetszik inkább lecserélném.


#1723
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Turbo_G!

Örülök, hogy sikerült választani, elmegyek a Mavichoz marketingszakembernek...

Sajnos az Open Pro ennyibe kerül, régi elfekvõ készletek meg nincsenek belõle. A Probike a kizárólagos hazai forgalmazó, õk valahogy összefonódásban állnak a Hunyadi János utcai vár kerékpárral, akikrõl azt kell tudni, hogy régen õk forgalmazták a Mavic-et, ezért nem volt belõle. Meg lehet nézni ott is, de nem hiszem, hogy 11 alatt megkapod náluk, mert ilyen téren a Probike-al egy csónakban eveznek.


Tyutyu,

Igy már én is összetörtem a bringámat, a különbség az, hogy én próbakörre mentem és váltót állítottam, ezért néztem hátrafelé. Külön vicc, hogy a házunk elõtt történt az eset, egy garázskihajtó elõtt ahová sosem szoktak parkolni. Akkor valamiért mégis...

Milyen elsõ kereked volt, rendes "házilag" fûzött, vagy gyárilag épített?



#1724
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
Köszi a segítséget, elhoztam a bringát, a villán nem látok sérülést de jobban megvizsgálom ahogy írtad.
Az elsõ kerék a lökhárítónak ütközött, de egy nyolcas sem lett benne. A kormány átfordult, az alsócsõ eltört a hegesztésnél, a felsõcsõ is elrepedt.
Abszolut én voltam a hibás lakott területen parkoló
autónak mentem neki. Sokszor lehajtom a fejem
tekerés közben és most túl késõn néztem fel.
Elég durva lecke volt..
Mellesleg a rendõrök feljelentettek, kapok pénzbüntetést is.
Az autón casco volt, a tulajjal még egyezkedem hogy kell-e valamit fizetnem.
Mindegy csak a pofám rendbejöjjön.

#1725
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Üdv Mindenkinek! Felni ügyben Nervex mester lessz a nyertes ,bár csúszni fog a dolog(a Probike-ban az OpenPro 11rugó)de a Nimródra remélem összejön! Addig monti. Tud valaki olyan helyet ahol ettõl olcsóbb az OpenPro?Köszi a véleményeket Mindenkinek!

Üdv:G.Pityu

#1726
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Ezt a Kinesis villát ismerem, batár erõs alu villavállal rendelkezik, ami jóval az alsó csapágycsésze felett toldanak meg a villanyakkal. Tehát a villaváll nem fog deformálódni, a nyak meg garantáltan nem hajlik meg. Tehát két sérülési hely jöhet még számításba, a villaszárak toldása a vállhoz, meg a papucsok betoldása a szárhoz. Elõbbinél aránylag könnyen bevizsgátható a gixer, ha a fekete festéken repedést látsz, akkor gond van, megmozdult a cucc. Alul még egyértelmûbb, itt a szárral párhuzamosan reped az anyag, ahogy a papucs ki akar fordulni. A karbonnál szerintem két lehetõség létezik, vagy törik, vagy nem. Ennyi okoskodás után, én úgy érzem nagy a valószínûsége, hogy a villa megúszta, a váz elvitte a teljes balhét. Ettõl függetlenül nem ártana megmutatni valami olyan boltban, ahol ilyeneket forgalmaznak.

Más. Hogy történt az eset? Te voltál a hebás, vagy a négykerekû?

#1727
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
A villa asszem kinesis alu nyakkal (1,1/8).
A kormány, stucni alu, vacsi új, túlméretes befogóval.
Hát igen örülök ha vázat szerzek valahonnan,
ennyi cuccot egyszerre kicserélni..
Relative úsztam meg mert nem tört el semmim,
de egy darabig nem merek emberek közé menni
mert nem sokminden maradt az arcomból.
A bukó megmentette az életem a koponyám
nem sérült.

#1728
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Jaj...
Hát, örülj neki, hogy ilyen olcsón megúsztat, mármint testileg.

Így láttatlanban osztom kulak véleményét és ez elvileg minden karambolos cuccra igaz, anyagtól függetlenül. Azt viszont tapasztalatból tudom, hogy olykor a pénztárca nem engedi, hogy a látszólag épen maradt cuccot is cseréljük.
Milyen Karbon villád van?

#1729
kulak

kulak

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
hát, szerintem a karbon cuccok ilyen szempontból egyszer használatosak...

#1730
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
Helo!
Segítséget kérnék. Tegnap sikerült beleszállnom egy autóba, betörtem a szélvédõt arccal. Néhány varrással megúsztam a dolgot. Eltörött a magellán capella vázam az alsócsõ-fejcsõ találkozásánál.
A karbon villa és a kerék érdekes módon látszólag
nem sérült. Szabad-e ezeket még használni, vagy dobjam ki õket? Sajnos még nem láttam a bringát mióta a mentõ elvitt mert a rendõröknél van, de elõtte ennyit láttam.

#1731
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Többek között Mach1 320-ast használok, ami ugyebár duplafalu és gyûrûzetlen. Aránylag könnyû felni (gyártó szerint 460, de én 440-et mértem) és nagyon szeretem a szélesre köszörült fékfelületeit. Eddig nem sokat mentem vele, úgyhogy hosszútávú tapasztalataim nincsenek. Az ára baráti, és mindenhol kapható.

Városban használtam a Rigida Chrinat, ami duplafalu, duplagyûrûs és köszörült oldalfalú. Valaha nagyon kedvezõ árban volt (3500) de most forgalmazóváltás volt és emiatt a hatezret súrolja alulról. Aránylag nehéz (470 g?), de bivalyerõs felni, én három évet használtam városban, hóban-sárban és nagyon elégedett voltam vele. Kidolgozása és minõsége szerintem tényleg a hatezer forintos kategóriához közelíti.

De hát, ha felni, akkor Mavic. Sajnos, nagyon szar a hazai forgalmazó, nehéz megfelelõ színt és lyukszámot találni. Azt hiszem, már csak három falcos országúti felni van gyártásban, két CPX, meg az Open Pro. A CPX aero felniket én nehéznek találom, nekem az Open Pro a zsánerem. Két párat hajtok belõle és kurva jó. Egyrészt minden fékpofa jól fog rajta, anyagában nagyon kemény, nagyon strapabíró, és könnyû (415 - 425 g). Egy gond van vele, az ára. (11000 - 12000 Ft) Erre azonban azt tudom mondani, hogy míg egy gyengébb minõségû felni 20000 km körül meghal, addig az Open széria 40000 - 50000 km-t bír. (nem kamu, tapasztalat) Szóval a dupla árért dupla élettartam is jár, úgy ahogy a Continental külsõk esetében is.

A Sun-ról én eddig csak rosszat hallottam, nekem úgy tûnik, hogy jól csengõ név alatt futtatott könnyû de szar felnikrõl van szó.

#1732
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts


Hali!

Én a felsorolt márkákból a Sunt javaslom. Ha jól emlékszem 440g és erõs. A Ritcheyt személy szerint nem csípem, a Mach1 meg nem nehéz (már csak halvány emlékeim vannak a súlyáról)? Ami most hirtelen még eszembe jut az az Ambrosio felnik. Jó súly, jó erõsek elfogadható ár, csak nehéz hozzájutni.
Ja ha esetleg szingó is szóbajöhet akkor Mavic GP4.
Saját mérés szerint 402g, és bírja a 76kilómat + tök jó a fékezõfelülete.
Remélem segítettem valamennyit.
by

#1733
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Üdv Mindenkinek!(Aki nincs szabin, és idetéved)
Hátsó felnit kell cserélnem, tippeket, véleményeket kérek szépen ! Sun Assault, Mach1 ,Ritchey.( Alexet , Bontragert lehet nálunk kapni?)Kb 450 gr ,és 6-7 ezer max a cél, ezért nem említettem a Mavicot.A Rigida most ment szét , és attól könnyebbet szeretnék, inkább a gumi vastagságát növelem.
Ha ráértek írjatok!

Üdv:G.Pityu

#1734
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts

Biztos jónéhányan tudják, hogy a Shimano és a Campa fékváltókar rendszere mellett létezik egy harmadik. Ez a Modolo Morphos fékváltókarja.


A www.schwinncsepel.hu oldalon van olyan, hogy Miche Team. Ki tudja, hányan gyártanak még fvk-t? A Modoloéról most hallottam elõször.

A régi csepeleknek van 630-as kerekük, ezeken Michelint használtam, amik beváltak. Ezt a méretet egyébként ajánlatos kerülni, mert a normális fékerõ nem megoldható.

#1735
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
Közölték a bótban, hogy erre a kerékméretre nem sûrûn fogok találni...
valamit mondtak 1100ér gondolom valami noname-t...
valahogy kezd elmenni tõle a kedvem :-\

#1736
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
köszönöm a gyors válaszokat jelenleg még Laurus(?) márkájú valami feszül rajta 27X1 1/4 méretben csak hát ugye szétnyílík már a minta... (amúgy méretben a 27col tekintetében jó lehet a felnire ez ???)
és akkor ha megtalálom tényleg 2000es árban akkor valoszinûleg õ lesz...
Bár most készülök elnézni valami boltba megkérdem tõletek is, hogy fékpofa?
ööö Weinmann fékhez kellene...

#1737
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Szerintem akármilyen külsõbe lehet egyenest fékezni, nekem megesett már ez olcsó és drága külsõ esetében egyaránt. Sajna a Blizzardhoz nem tudok hozzászólni, én most Stelviot használok, eddig kb. egy ezres van benne, és eddig semmi gond vele.

A 2000-es felsõ határ amit szánsz rá nagyon szûkös, ebbe talán még a kevlárszál sem fér bele. Ami engem illet én a Continental bármelyik országúti típusát ajánlanám jó szívvel, könnyûek, magas futásteljesítményûek, és ha az ember ügyes, mélyen áron alul juthat hosszá.

#1738
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Azért kopott el, mert puhább a keverék. Tehát hidegebb aszfalton is tapad annyira, mint a Barum.
Részemrõl inkább kicsit jobban kojon, minthogy elcsússzak egy kanyarban.
Nekem Maxxis Xephyr van fent, és 2000 km után is teljesen jó, néhány blokkolás is benne van.

2ezerér' más külsõt nem nagyon kapsz.

#1739
kulak

kulak

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
Lord_Leslie: majdnem a számból vetted ki a szót, ui épp most akartam megkérdezni a kedves fórumozókat, hogy mik a tapasztalatok az említett gumival kapcsolatban.
Nekem ugyanis ez van fenn a gépemen, és ..., hát nem tudom.
Múltkor belekényszerültem egy nagyobb fékezésbe, pancser voltam és húztam elöl hátul, ahogy bírtam. Kb 2-3 métert csúszott a hátsó kerék, és most a kör alakban azon a részen van egy egyenes. Tehát ennyitõl így elkopott, gyakorlatilag sikerült kockára fékezni. Ez normális? Ennyi pénzért ez nem egy versenygumi, hogy valami szuperfinom keverékbõl készülhetne.
Kezdem visszasírni a régi jó Barumot... :)

#1740
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
Sziasztok van egy kétkerekû masinám ami felújitás alatt van...
most épp külsövel kapcsolatban kérdeznék..
a tavaly augusztusi Bikemagban van egy gumi teszt az alapján kinéztem magamnak a Schwalbe Blizzard Sport a maga 2000Ftos árával..
Szal errõl szeretnék véleményt pontosítva szerintetek milyenbe ruházzak be? ::)
az ár az nagyábból a felsõ határ lenne :-\