B.U.É.K. mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni, hogy miben különbözik egy országúti kerék egy hegyikerék között?Nem az országúti és a MTB közötti ülönbségre gondolok hanem országútiban használatos kerekek közötti különbségekre.
Üdv.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1541
Írta 2005. január 02. - 09:28

#1542
Írta 2004. december 31. - 19:18

#1543
Írta 2004. december 31. - 15:25

Ez a Mirage cuccokkal szerelt tipus.Még nem vittem ki azt javasolta a régi tulaj, hogy 5 C alatt ne nagyon vigyem ki az alu váz miatt.A helyszínen azért kipróbáltam.Lemértem olya 11kg bár egy régi pontatlan mérleg.Amíg jó idõ nem lesz futással készülök a szezonra.Ma voltam elõször.Kezdésnek 2500 métert futottam.
Edzésrõl van külön topic vagy itt szoktátok kibeszélni?
Köszi.
Edzésrõl van külön topic vagy itt szoktátok kibeszélni?
Köszi.
#1544
Írta 2004. december 31. - 10:50

Igen, brigeciolt ens tudom ajanlani. Meg anno tescoban soztak ram:D De nem bantam meg. Olcso, sokat kapsz, hatekony:D Legalabbis szerintem
#1545
Írta 2004. december 31. - 05:29

Gratula.Majd ha kipróbáltad írj róla valamit, mert én is szemeztem ezzel a cangával.Mostanában úgyis jó a hõmérséklet.Futás közben kifejezetten melegem van.A mirage-al vagy a veloce-el szereltet birtoklod?
Én nem szedném le a láncot.Csak lefújnám lánctisztítóval, utána meg újra kenném. Ezért lehet, hogy itt megköveznek.
Láttátok Lancerõl a fotót?
http://www.cyclingne...ryfast/dsc02998
Én nem szedném le a láncot.Csak lefújnám lánctisztítóval, utána meg újra kenném. Ezért lehet, hogy itt megköveznek.
Láttátok Lancerõl a fotót?
http://www.cyclingne...ryfast/dsc02998
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1546
Írta 2004. december 31. - 02:52

Szia
Attól függ, milyen a lánc. Ha SRAM v Connex, biztos van rajta patentszem.
Ekkor vedd le, áztasd be brigéciolba, kis fogkefézés, megtörölgetés, aztán kenés és vissza.
Ha nincs, akkor láncbontó elõ, VAGY veszel egy tisztító micsodát olyan 2-3 eFt-ért, és azzal frankón meg lehet tisztítani, beleteszed a löttyöt, felhelyezed a láncra és tekergeted bõszen hátrafelé. Aztán a keletkezõ undormánnyal tegyél valamit, de a láncod tél-túl tiszta.
nem volt a mostani ujságban egy ilyen lánctisztitó szett? kicsit huzósabb árral, 8-9 mátyás, ha jól emléxem. nálam is brigéciol a menõ, meg többször is használható... :lick:
#1547
Írta 2004. december 31. - 01:11

Szia
Attól függ, milyen a lánc. Ha SRAM v Connex, biztos van rajta patentszem.
Ekkor vedd le, áztasd be brigéciolba, kis fogkefézés, megtörölgetés, aztán kenés és vissza.
Ha nincs, akkor láncbontó elõ, VAGY veszel egy tisztító micsodát olyan 2-3 eFt-ért, és azzal frankón meg lehet tisztítani, beleteszed a löttyöt, felhelyezed a láncra és tekergeted bõszen hátrafelé. Aztán a keletkezõ undormánnyal tegyél valamit, de a láncod tél-túl tiszta.
Attól függ, milyen a lánc. Ha SRAM v Connex, biztos van rajta patentszem.
Ekkor vedd le, áztasd be brigéciolba, kis fogkefézés, megtörölgetés, aztán kenés és vissza.
Ha nincs, akkor láncbontó elõ, VAGY veszel egy tisztító micsodát olyan 2-3 eFt-ért, és azzal frankón meg lehet tisztítani, beleteszed a löttyöt, felhelyezed a láncra és tekergeted bõszen hátrafelé. Aztán a keletkezõ undormánnyal tegyél valamit, de a láncod tél-túl tiszta.
Az éltes mester
#1548
Írta 2004. december 30. - 21:39

Sziasztok!
Mától boldog tulajdonosa vagyok egy Olimpia Arrownak.110.00.-pénz volt.Szerintem jó vételt csináltam.1 éves, garancia nincs de megkímélt.Remélem nyáron veletek tarthatok egy két túrára, versenyre.A lánc egy kicsit olajos,koszos,trutyis meg kellene tisztítani.Vegyem le és áztassam be egy kis benzinbe, töröljem meg rongyal és mehet vissza?Ahhoz, hogy levegyem meg kell bontani a láncot ugye?
Üdv.
Mától boldog tulajdonosa vagyok egy Olimpia Arrownak.110.00.-pénz volt.Szerintem jó vételt csináltam.1 éves, garancia nincs de megkímélt.Remélem nyáron veletek tarthatok egy két túrára, versenyre.A lánc egy kicsit olajos,koszos,trutyis meg kellene tisztítani.Vegyem le és áztassam be egy kis benzinbe, töröljem meg rongyal és mehet vissza?Ahhoz, hogy levegyem meg kell bontani a láncot ugye?
Üdv.
#1549
Írta 2004. december 30. - 11:12

#1550
Írta 2004. december 30. - 11:07

#1551
Írta 2004. december 30. - 09:50

link a fékrõl
http://www.bikemag.h..._f_k_beszerelve
ugy müköd9ik hogy a fékház haylitásával huzza féket. sokkal erõsebb mint a sima o.uti fékkar szerintem. a bowdent simán átvezeted rayta a bowdenházat meg ott elvágod. tehát az elsõ fékhez pl 2 b.ház darab szükséges.
üdv
Yobi
http://www.bikemag.h..._f_k_beszerelve
ugy müköd9ik hogy a fékház haylitásával huzza féket. sokkal erõsebb mint a sima o.uti fékkar szerintem. a bowdent simán átvezeted rayta a bowdenházat meg ott elvágod. tehát az elsõ fékhez pl 2 b.ház darab szükséges.
üdv
Yobi
#1552
Írta 2004. december 30. - 09:34

adf9uy !!!!
Én tudom. 1 honapja vettem ilyeneket. Naaagyion fasza.
és a Zöld Pont kerékpárüzletben vettem. ott csak ez az egy volt de azt mondták még hoznak. szoval most már lehet hogy van. kicsit drága 3800FT Promax márkáyu. (lemértem : 97.4g/pár)
képet mindyárt teszek, most épitek evele egy bringát.
amugy az o.uti fékkar nélkülis meglehet oldani hogy csak ez húzzon.
Én tudom. 1 honapja vettem ilyeneket. Naaagyion fasza.
és a Zöld Pont kerékpárüzletben vettem. ott csak ez az egy volt de azt mondták még hoznak. szoval most már lehet hogy van. kicsit drága 3800FT Promax márkáyu. (lemértem : 97.4g/pár)
képet mindyárt teszek, most épitek evele egy bringát.
amugy az o.uti fékkar nélkülis meglehet oldani hogy csak ez húzzon.
#1553
Írta 2004. december 30. - 00:41

#1554
Írta 2004. december 30. - 00:37

Sziasztok!
Tudja valaki pontosan hogyan mûködik Zerge gépén, a Bikemagban látott egy féket 2 fékkarral mûködtetõ rendszer? Nagyon érdekelne. Az is hogy, hol lehet ilyen kegészítõ fékkarokat beszerezni.
Tudja valaki pontosan hogyan mûködik Zerge gépén, a Bikemagban látott egy féket 2 fékkarral mûködtetõ rendszer? Nagyon érdekelne. Az is hogy, hol lehet ilyen kegészítõ fékkarokat beszerezni.
#1555
Írta 2004. december 25. - 21:38

A cx jellegû gépet én is cygnusból építettem, a 2002es alu verzióból, aminek valamilyen csoda folytán 130mmes a hátsó papucsa, úgyhogy belement az akciós campa xenon szett. Acél villa, b+ canti fékek, montis hajtómû (fire X isis, mert csak ez a 170mmes kar volt raktáron), Rigida trekking felnik, 28 mmes városi külsõk. Van benne kb 2500 km városi rohangálás, és nagyon bevált. Elég nehéz, de sokat bír.
#1556
Írta 2004. december 21. - 01:06

#1557
Írta 2004. december 16. - 14:16

Zzoka,
én pont most rakom össze a Cx gépemet. Voltak meglévõ alkatrészeim, és akartam egy gyors, de terepre is jó gépet, olcsón. A specifikáció:
Magellan Cygnus hiten váz (20"), acél trekking villa. Menetes montis kormányszár, hagyományos versenykormány, outi felülhúzós fékkarok, egy 5-ös monti egykaros váltókar. Hajtómû Exage 500 39/53-al, a racsni 5 fokozatú, 14-28-as. Shimano Positron hátsóváltó.Hátsóagy jó bele montis is (135 mm), ráadásul ferde papucsos, a váz jó egysebességesnek is. Akinek persze szempont.
Teljesen noname canti fékek. Elsõ agy Deore DX, felnik Mach1 210-esek. Ezek bírják, terepen sem vallanak szégyent, jó kis trekking felnik. Keskeny, viszonylag könnyû, kb. 530 gr.
Ez kb. 35-bõl kijön.
Boltokban ne ciklokrosszként kérdezz rá, hanem trekking és outi külön.
én pont most rakom össze a Cx gépemet. Voltak meglévõ alkatrészeim, és akartam egy gyors, de terepre is jó gépet, olcsón. A specifikáció:
Magellan Cygnus hiten váz (20"), acél trekking villa. Menetes montis kormányszár, hagyományos versenykormány, outi felülhúzós fékkarok, egy 5-ös monti egykaros váltókar. Hajtómû Exage 500 39/53-al, a racsni 5 fokozatú, 14-28-as. Shimano Positron hátsóváltó.Hátsóagy jó bele montis is (135 mm), ráadásul ferde papucsos, a váz jó egysebességesnek is. Akinek persze szempont.

Ez kb. 35-bõl kijön.
Boltokban ne ciklokrosszként kérdezz rá, hanem trekking és outi külön.
#1558
Írta 2004. december 12. - 13:00

Itt-ott lehet kapni jó kis un. túra felniket, ami ugyanolyan 622es méret, mint a hgyományos o.úti, de kicsit szélesebb, erõsebb ,tartósabb(általában 550-700g közötti felnikrõl van szó), melyre egy 28-32-35mm gumit lehet feldobni, ezzel bárhol el tudsz menni, ahol egy CC-s, csak a nehezebb részeken(köves-sziklás...) óvatosabban, lassabban jutsz át. A Pesti szószt is biztos,hogy bírni fogja.
Hozzá lehet kapni jó kis Canti-fékeket, pl. Ritchey csinál 6000Ft/pár körüli áron egy profi szettet. Vagy van avid, de az drágább, de télen el lehet kapni olcsóbban is....pl. itt a bikemag apróhirdetések között is láttam 1-2hete 1et.
Ezek a fékek már a modern kor szellemében készülnek,tehát be tudod állítani majd az. o.úti kerekekhez.
ennyi.Üdv!
Hozzá lehet kapni jó kis Canti-fékeket, pl. Ritchey csinál 6000Ft/pár körüli áron egy profi szettet. Vagy van avid, de az drágább, de télen el lehet kapni olcsóbban is....pl. itt a bikemag apróhirdetések között is láttam 1-2hete 1et.
Ezek a fékek már a modern kor szellemében készülnek,tehát be tudod állítani majd az. o.úti kerekekhez.
ennyi.Üdv!
#1559
Írta 2004. december 11. - 00:56

thx csigafiú a válaszod, de igazából én egy CX szerû bicajt szeretnék magamnak. mert jelenleg egy hasonló géppel járok most, mint amilyenrõl írtál ( egy régi, de f@sz@ PUCH országúti bicajba belenyomtam egy cc kormányt és canti LX kar húzza a bowdent a már retronak mondható egytengelyes 105-ös fékbe), de a klasszikus országúti kormányt mégis jobban szeretem a több fogás miatt. Valami olyasmit szeretnék, ami inkább a CX bicajokhoz áll közel. A városban láttam több embernél olyan gépet, ami mintha Magellan Crater vázra lenne építve. és kiványcsi volnék, hogy milyen felnivel nyomulnak ezeken a szar utakon, és hogy az általuk is használt canti fékek bármelyikét hozzá lehet-e állítani az országúti/CX kerekekhez, vagy csak néhány spec típust. (Zerge csak keveset írt a CX bicajokról a magazin utolsó számában, egy részletesebb leírás jól jönne)
#1560
Írta 2004. december 10. - 21:55

szia Zzoka
Szerintem legegyszerûbb egyenes kormányra cserélni a versenykormányt,a fékkarok legyenek régi cantis karok, váltókarnak meg bármilyen montis kar jó.
Én most szereltem át,mert sokkal többet megyek montival ill. városival,mint országútival
és kenyelmetlen,szokatlan volt a versenykormány meg a fékváltókar.
Eladtam a WCS kormányt a 105ös fvkarokkal együtt,vettem 8as Alivio váltókarokat,meg
Tiagra egyenes kormányhoz tervezett fékkarokat és még maradt is pénzem.
Azóta nem fáj a csuklóm,meg a derekam a z országútin és ugyanolyan gyors,mint azelõtt!
Az áttételezés meg csak lánckerék kérdése,én Gebhartot használok,mert pörgõsebb kellett,így 48-39 van elöl,hátol meg 13-26. Nekem bejött!
Szerintem legegyszerûbb egyenes kormányra cserélni a versenykormányt,a fékkarok legyenek régi cantis karok, váltókarnak meg bármilyen montis kar jó.
Én most szereltem át,mert sokkal többet megyek montival ill. városival,mint országútival
és kenyelmetlen,szokatlan volt a versenykormány meg a fékváltókar.
Eladtam a WCS kormányt a 105ös fvkarokkal együtt,vettem 8as Alivio váltókarokat,meg
Tiagra egyenes kormányhoz tervezett fékkarokat és még maradt is pénzem.
Azóta nem fáj a csuklóm,meg a derekam a z országútin és ugyanolyan gyors,mint azelõtt!
Az áttételezés meg csak lánckerék kérdése,én Gebhartot használok,mert pörgõsebb kellett,így 48-39 van elöl,hátol meg 13-26. Nekem bejött!
