Köszi.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1521
Posted 2005. January 17. - 17:19

#1522
Posted 2005. January 17. - 15:40

Hello tom_mirra!
Szerintem itt érdemes szétnézni:
http://www.bike24.net
http://www.bike-components.de
Ezek közül a bike-components-szel volt dolgom, nagyon rendesek, korrektek voltak.
Szerintem itt érdemes szétnézni:
http://www.bike24.net
http://www.bike-components.de
Ezek közül a bike-components-szel volt dolgom, nagyon rendesek, korrektek voltak.



"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)
#1523
Posted 2005. January 17. - 13:08

Sziasztok.
Tudnátok segíteni?
Külföldi országútis online boltokat keresnék. /USA; Németo.;Ausztria; Anglia/
Esetleg ha valaki tud jó árban 3 tányéros hajtómûvet valahol írjon.
köszi
Tudnátok segíteni?
Külföldi országútis online boltokat keresnék. /USA; Németo.;Ausztria; Anglia/
Esetleg ha valaki tud jó árban 3 tányéros hajtómûvet valahol írjon.
köszi
#1524
Posted 2005. January 17. - 09:43

Szevasztok!
Hát igen a stucni dõlésszöge is egy jó probléma: itthon alig lehet kapni az elméletileg országútihoz való "0-fokos" (ez a felszerelve vízszintest jelenti), és ha felszereled rájössz, hogy a nem is vízszintes, hanem inkább elõre lejt (17 fokos WCS legalábbis ilyen volt nekem) -- az pedig elég csúnya (bár régebben, nem a-head-es korszakban az volt a megszokott).
A sima 6-fokos megfordítva, az már pöpecül néz ki - és lehet is kapni (Ritchey, BBB stb.).
130-ast és 140-est nagyon ritkán lehet kapni, viszont 120-as van.
Hát igen a stucni dõlésszöge is egy jó probléma: itthon alig lehet kapni az elméletileg országútihoz való "0-fokos" (ez a felszerelve vízszintest jelenti), és ha felszereled rájössz, hogy a nem is vízszintes, hanem inkább elõre lejt (17 fokos WCS legalábbis ilyen volt nekem) -- az pedig elég csúnya (bár régebben, nem a-head-es korszakban az volt a megszokott).
A sima 6-fokos megfordítva, az már pöpecül néz ki - és lehet is kapni (Ritchey, BBB stb.).
130-ast és 140-est nagyon ritkán lehet kapni, viszont 120-as van.
BMaFTe
#1525
Posted 2005. January 16. - 10:50

A stucni dõlésszöge is befolyásolja a "hosszt"...vagyis az elõrenyúlást.
140es stucnit nem biztos,h kapsz, de ami 1 jó alternatíva:
Ritchey Pro...ebbõl ha jól tudom, van 130mm-es, -17fokos...tehát a talajjal párhuzamosan áll majd a stucni(ha lefelé fordítod!!!) ez adja a lehetõ legnagyon elõrenyúlást.
140es stucnit nem biztos,h kapsz, de ami 1 jó alternatíva:
Ritchey Pro...ebbõl ha jól tudom, van 130mm-es, -17fokos...tehát a talajjal párhuzamosan áll majd a stucni(ha lefelé fordítod!!!) ez adja a lehetõ legnagyon elõrenyúlást.
#1526
Posted 2005. January 15. - 18:25

Köszi a válaszokat! Ez a coloradocyclist oldal tényleg jó, úgy látszik rövidebb a lábam az átlagosnál mert az ottani számítási mód (lábhosszból számol, nem testmagasságból) szerint (C-C)57-es váz kellene nekem. Nyeregcsövet sikerült vennem, a-heades átalakítót megrendeltem. Asszem egy 140-es stucnival kezdem a kísérletezést mert, ha a magasságomhoz képest rövid a lábam, akkor a felsõtestem valószínüleg hosszabb az átlagnál, és ehhez jön még a rövid felsõcsõ is.
#1527
Posted 2005. January 12. - 16:55

Szia Voti!
A stucnikérdésre van megoldás,kapható olyan adapter,ami menetes kormánycsapágyhoz használva a_heades stucnit fogad.Olcsóság,aztán lehet variálni a stucnihosszal!
A stucnikérdésre van megoldás,kapható olyan adapter,ami menetes kormánycsapágyhoz használva a_heades stucnit fogad.Olcsóság,aztán lehet variálni a stucnihosszal!
#1528
Posted 2005. January 12. - 13:00

Van bp-en létesítmény:
A népstadionnal a millenáris betonteknõj, mely több mint 100éves...ezért igen tré állapotban van.
Ennek ellenére mennek rajta az edzések, meg versenyek...nagyon nagy feeling 1-1 házi versenyre kimenni, sok a futár, jó a hangulat, és a motorvezetéses-szám igazán jó!!!!
Nagyon keményen nyomják a motor mögött 60-90el...
voltam ott párszor...nagy buli!!!
A népstadionnal a millenáris betonteknõj, mely több mint 100éves...ezért igen tré állapotban van.
Ennek ellenére mennek rajta az edzések, meg versenyek...nagyon nagy feeling 1-1 házi versenyre kimenni, sok a futár, jó a hangulat, és a motorvezetéses-szám igazán jó!!!!
Nagyon keményen nyomják a motor mögött 60-90el...
voltam ott párszor...nagy buli!!!
#1529
Posted 2005. January 12. - 11:40

Szevasztok!
Kicsit talán könnyebb meghatározni a vázméretet a következõ oldalon:
http://www.coloradoc...st.com/bikefit/
A vázak mérete a geometriájuktól jelentõsen függ: klasszikus vízszinets felsõ csöves vázaknál kétféle adatot mérnek: C-T (center to top, hajtókartengelytõl üléscsõ teteje) vagy C-C (center to center, hajtókartengelytõl felsõcsõ közepe). A felsõ csõ hosszát középtõl középig vízszintesen mérik ennél a geometriánál. Például egy 56-os váz: C-C 56 cm, felsõcsõ 55-56 cm. NEM MINDEGY, hogy C-C vagy C-T a méret!!!
A sloping vázaknál (ejtett felsõ csõ) a méreteket általában nem lehet annyira variálni, mint a klasszikusnál - van 3-4 méret és megadják mellé, hanyas klasszikus geometriának felel meg: pl S/M/L 52/55.5/58 lásd Giant (bár minek, hiszen itthon nem is lehet kapni jót belõle).
A helyes metódus: határozd meg, mekkora váz kell neked kb., nézd ki a leendõ baby-t és PONTOSAN nézd meg a geometriáját (általában mellékelik, letöltheted, vagy lemérheted), lõdd be melyik lenne jó, esetleg probálj ki egy hasonlót, vedd meg és kezdjél el sakkozni a stucni méretével és a kormány magasságával (több száz km tekerés, ez a legnehezebb és persze költséges is a stucnik miatt, persze rendes boltoknál lehet).
És még így sem biztos hogy jó ... de talán.
A trend: kisebb váz, hosszú stucni (130-140).
Ha valaki nem így látja , írja meg!
BMaFTe
Kicsit talán könnyebb meghatározni a vázméretet a következõ oldalon:
http://www.coloradoc...st.com/bikefit/
A vázak mérete a geometriájuktól jelentõsen függ: klasszikus vízszinets felsõ csöves vázaknál kétféle adatot mérnek: C-T (center to top, hajtókartengelytõl üléscsõ teteje) vagy C-C (center to center, hajtókartengelytõl felsõcsõ közepe). A felsõ csõ hosszát középtõl középig vízszintesen mérik ennél a geometriánál. Például egy 56-os váz: C-C 56 cm, felsõcsõ 55-56 cm. NEM MINDEGY, hogy C-C vagy C-T a méret!!!
A sloping vázaknál (ejtett felsõ csõ) a méreteket általában nem lehet annyira variálni, mint a klasszikusnál - van 3-4 méret és megadják mellé, hanyas klasszikus geometriának felel meg: pl S/M/L 52/55.5/58 lásd Giant (bár minek, hiszen itthon nem is lehet kapni jót belõle).
A helyes metódus: határozd meg, mekkora váz kell neked kb., nézd ki a leendõ baby-t és PONTOSAN nézd meg a geometriáját (általában mellékelik, letöltheted, vagy lemérheted), lõdd be melyik lenne jó, esetleg probálj ki egy hasonlót, vedd meg és kezdjél el sakkozni a stucni méretével és a kormány magasságával (több száz km tekerés, ez a legnehezebb és persze költséges is a stucnik miatt, persze rendes boltoknál lehet).
És még így sem biztos hogy jó ... de talán.
A trend: kisebb váz, hosszú stucni (130-140).
Ha valaki nem így látja , írja meg!
BMaFTe
BMaFTe
#1530
Posted 2005. January 12. - 10:31

A 25,4-es nem a leggyakoribb. A max-jelnél ne húzd kijebb, fõleg hogy a nyeregcsõ is igen régi lehet!
Még a vázmérettel kapcsolatban: én csak a magasságról írtam, de a felsõcsõ hossza (és a dõlésszögek) is tényleg számít, aszerint hogy a törzs és a kezek milyen hosszúak. Ez még bonyolítja a dolgot. A kisebb váz annyiból is jobb, hogy konnyebb valamivel és aerodinamikailag is jobb egy árnyalattal.
Még a vázmérettel kapcsolatban: én csak a magasságról írtam, de a felsõcsõ hossza (és a dõlésszögek) is tényleg számít, aszerint hogy a törzs és a kezek milyen hosszúak. Ez még bonyolítja a dolgot. A kisebb váz annyiból is jobb, hogy konnyebb valamivel és aerodinamikailag is jobb egy árnyalattal.
#1531
Posted 2005. January 12. - 02:32

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Ezexerint 54-es a vázam és jól éreztem, hogy kicsi, bár ami jobban zavar, hogy a felsõcsõ nagyon rövid 520mm.
A helyzet az hogy ezt a bicót, ami van vagy 15- 20 éves, novemberben vettem úgy, hogy elõtte kb. 15 évet nem tekertem, és nem tudtam mennyire lesz komoly a bringázásom. Sok pénzt nem akartam költeni rá, és ez megtetszett mert a vázon kívül minden alu, Campa váltókkal, Mavic kerekekkel, stb. És tényleg nagyon olcsó volt, az eladó meg állította, hogy pont az én méretem. Mindegy mostmár ez marad májusig akkor megyek németbe majd ott nézek valamit. Hála nektek most már tudom, hogy 58-60 cm körülit kell nézzek.
Addig viszont (mert most is sokat használom) lehet hogy kellene rá hosszabb stucnit eszkábálnom. Viszont ezen még a régi fajta van. Hogyan lehetne átalakítani?
Másik kérdés: a 25,4mm-es nyeregcsõ mennyire kapható? Merthogy ez van benne és a max jelölés fölé kell kihúznom picivel, hogy kényelmes legyen.
A helyzet az hogy ezt a bicót, ami van vagy 15- 20 éves, novemberben vettem úgy, hogy elõtte kb. 15 évet nem tekertem, és nem tudtam mennyire lesz komoly a bringázásom. Sok pénzt nem akartam költeni rá, és ez megtetszett mert a vázon kívül minden alu, Campa váltókkal, Mavic kerekekkel, stb. És tényleg nagyon olcsó volt, az eladó meg állította, hogy pont az én méretem. Mindegy mostmár ez marad májusig akkor megyek németbe majd ott nézek valamit. Hála nektek most már tudom, hogy 58-60 cm körülit kell nézzek.
Addig viszont (mert most is sokat használom) lehet hogy kellene rá hosszabb stucnit eszkábálnom. Viszont ezen még a régi fajta van. Hogyan lehetne átalakítani?
Másik kérdés: a 25,4mm-es nyeregcsõ mennyire kapható? Merthogy ez van benne és a max jelölés fölé kell kihúznom picivel, hogy kényelmes legyen.
#1532
Posted 2005. January 11. - 21:36

#1533
Posted 2005. January 11. - 20:59

A Treknek vannak nõi biciklijei, ezeket WSD(women’s specific design)-el jelöli. Azt írják, hogy már 1,45-ös magassággal tekerheti õket a gyengébbik nem. A többi gyártót nem ismerem. Ha ez segít én 1,82 magas vok és 58 bikeom lesz.
A minap jobb híján a pályakerékpárt néztem az Eurosporton, és felmerült bennem a kérdés, hogy Budapesten található-e vmi hasonló létesítmény. Mintha rémlene nekem valami beton és nyitott pálya. Mindesetre szívesen gurulnék rajta néhány kört.
A minap jobb híján a pályakerékpárt néztem az Eurosporton, és felmerült bennem a kérdés, hogy Budapesten található-e vmi hasonló létesítmény. Mintha rémlene nekem valami beton és nyitott pálya. Mindesetre szívesen gurulnék rajta néhány kört.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1534
Posted 2005. January 11. - 19:47

Üdv Mindenkinek ! Daliás 172cm-es termetem nagyon jól érzi magát egy kb 50-es sloping vázon.Korábban volt 54-es, 52-es vázam , és nekem hosszúak voltak, mivel elég rövidek a mellsõ végtagjaim. Számomra sokkal lényegesebb ,hogy a vizszintes felsõcsõhossz 530 mm legyen.Tehát a nyeregcsõ hosszán kívül szerintem érdemes a felsõcsõhosszára is figyelni. Ha megnézitek a gyártók táblázatait , azonos vázméretek esetén a felsõcsõ hosszakban akár 20-30 mm külömbség is lehet! Pl: a Merida, és a Giant vázak hosszabbak mint egy azonos méretû Peugeot váz.
Ha elsõ országútid vásárlására készülsz,próbálj valakit körbeudvarolni, akinek van országútija, és menj vele pár kilómétert, ebbõl talán lehet majd sejteni milyen méretet válassz!Vigyázz ,ha a boltban megengedik hogy felülj egy bringára , a testhelyzetet más egy álló bringán, mint menet közben! Ha teheted válassz A-heades kormányszárat, azzal könnyebb kisérletezni!
Kalandra fel!
Üdv:G.Pityu
Ha elsõ országútid vásárlására készülsz,próbálj valakit körbeudvarolni, akinek van országútija, és menj vele pár kilómétert, ebbõl talán lehet majd sejteni milyen méretet válassz!Vigyázz ,ha a boltban megengedik hogy felülj egy bringára , a testhelyzetet más egy álló bringán, mint menet közben! Ha teheted válassz A-heades kormányszárat, azzal könnyebb kisérletezni!
Kalandra fel!
Üdv:G.Pityu
#1535
Posted 2005. January 11. - 17:10

Sokminden függvénye a vázméret, de amit pcycle kollega mondott, nagyjából igaz.
Én átlagos testalkatúnak vagyok tekinthetõ(arányos törzs és lá
183cm magas vagyok, és egy Author bringával hajtok. 56os a vázam, de az Author csõközéptõl-csõközépig méri a dolgot, így ez valjában 58.5cm-esnek fele meg. így nekem egy 100-110mm-es stucni felel meg(-5fokos), most egy 110mm, -5fokossal hajtok.
A nyergcsõ pedig 8-8.5cm-re van kihúzva.
Tehát Voti:
A 184cm-es magasságodhoz egy 56 v. 58as vázat nézz magadnak SZERINTEM. Így még ha 250-270mmes nyeregcsövet kapsz, is biztos,h jó lesz...max a stucnit kell kicserélned, azt is akkor,ha 100mm-nél rövidebb.
Viszont 60as váznál már leet,h egy villogót, vagy nyeregtáskát sem tudsz majd felszerelni, mert annyira le kell tolnod a nyeregcsövet...ráadásul ha túl nagynak érzed az "elõredõlést" egy 90-100mm-es stucnival, akkor nem nagyon talász kisebbet(60-75-80ast esetleg elvétve).
Szerintem...de el kell menni egy boltba, meg kell próbálni 1 pár bringát..és kész.
Én átlagos testalkatúnak vagyok tekinthetõ(arányos törzs és lá

A nyergcsõ pedig 8-8.5cm-re van kihúzva.
Tehát Voti:
A 184cm-es magasságodhoz egy 56 v. 58as vázat nézz magadnak SZERINTEM. Így még ha 250-270mmes nyeregcsövet kapsz, is biztos,h jó lesz...max a stucnit kell kicserélned, azt is akkor,ha 100mm-nél rövidebb.
Viszont 60as váznál már leet,h egy villogót, vagy nyeregtáskát sem tudsz majd felszerelni, mert annyira le kell tolnod a nyeregcsövet...ráadásul ha túl nagynak érzed az "elõredõlést" egy 90-100mm-es stucnival, akkor nem nagyon talász kisebbet(60-75-80ast esetleg elvétve).
Szerintem...de el kell menni egy boltba, meg kell próbálni 1 pár bringát..és kész.
#1536
Posted 2005. January 11. - 15:11

Egy csomó nagyobb gyártó (nem csak a valóban drága olaszok) gyárt direkt nõi vázakat, más kérdés, hogy M.o.-n ezeket mennyire lehet beszerezni. Kisebb méretekkel hasonló a helyzet, bár az esélyek jobbak lehetnek (Trek 43-tól, Author 50-tõl, ...)
#1537
Posted 2005. January 11. - 13:47

Potty: ha te 170cm vagy és tényleg 50-es a váz, akkor kicsivel mész. 164 cm-hez kb. 52-es a jó, de az 50-es is jó lehet (ez "izlés" kérdése is, mert a nyeregcsõ és stucnival lehet korrigálni), ha páratlan a számozás (olasz gépeknél), akkor 51. 184 cm-hez a legjobb az 59-60-as méret (éppen az 58-as is elmegy, de 350mm-es nyeregcsõvel). Az ejtett csöves vázak (sloping) más kérdés, ott nics is számozás, csak méretezés (M, L, XL), viszont hosszú v. speciális (pl. Giantnél) nyeregcsõ kell hozzá.
A lényeg: kisebb lehet (1-2 cm-rel), de nagyobb nem, mert "ráül" a rider a felsõcsõre ahol a legérzékenyebb. Át kell lépni a bringát és megnézni: a felsõcsõhöz nem érhet hozzá semmi az emberbõl.
A lényeg: kisebb lehet (1-2 cm-rel), de nagyobb nem, mert "ráül" a rider a felsõcsõre ahol a legérzékenyebb. Át kell lépni a bringát és megnézni: a felsõcsõhöz nem érhet hozzá semmi az emberbõl.
#1538
Posted 2005. January 11. - 10:30

Ha jól tudom nincs külön nõi váz, csak általában a legkissebb méretek a jók. Én 170cm vagyok és egy 50est hajtok ami egy hosszú stucnival (mert viszonylag hosszúak a karjaim) pont jó. A 164 cmhez a 48as vázat ajánlanám, ami elég gázos lesz beszerzés szempontjából. Mostanában az új bringákat aszem már csak 52estõl gyártják. A régiek között még akad egy két kicsi,de elég gázos kifogni. Vagy ha felvet a pénz akkor a Biondoból pl. gyártanak kicsit is rendelésre. Még esetleg az új bicók közül az ejtett felsõcsövesek jöhetnek szóba, de általában azok meg hosszabbak.
A 184cm hez sajnos fejbõl nem tudom az ideálisat de olyan 60körül van. Majd a többiek segítenek.
Álltalában a méret a középcsapágy ház aljába van beleütve, vagy a nyeregcsõre matricázva. Ha nincs akkor le tudod mérni. A középcsapágy közepétõl a felsõcsõ közepéig kell mérni.
A 184cm hez sajnos fejbõl nem tudom az ideálisat de olyan 60körül van. Majd a többiek segítenek.
Álltalában a méret a középcsapágy ház aljába van beleütve, vagy a nyeregcsõre matricázva. Ha nincs akkor le tudod mérni. A középcsapágy közepétõl a felsõcsõ közepéig kell mérni.
#1539
Posted 2005. January 10. - 19:48

Sziasztok!
Lenne pár kérdésem óuti vázméret ügyben. Bocs valahol már biztosn le van írva, de nem találtam.
184 és 164 cm-es testmagasságokhoz milyen méretû váz passzol?
Egy vázról honnan tudom megállapítani, hogy hányas méretû?
A nõi óuti váz különbözik-e a férfitól?
Kösz: Voti
Lenne pár kérdésem óuti vázméret ügyben. Bocs valahol már biztosn le van írva, de nem találtam.

184 és 164 cm-es testmagasságokhoz milyen méretû váz passzol?
Egy vázról honnan tudom megállapítani, hogy hányas méretû?
A nõi óuti váz különbözik-e a férfitól?
Kösz: Voti
#1540
Posted 2005. January 03. - 11:24

Aladdin: kösz az Armstrong fotókat! És még mondják, hogy Lance elzárkózó exkluziv kerekes. Érdekes volt látni amatõrökkel és terepversenyen (?) kerékpárral futva. Arról nem is szólva, hogy rövidbe nyomja az edzéseket. Így könnyû!