Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#121
Írta 2005. december 17. - 18:16

Érdekes megoldás, én egy kb. húsz évvel ezelõtti képen már láttam ilyet. Fordítva kell befûzni a bowdent azt kész. Hogy mennyire néz ki jól, az már ízlés dolga, de hogy mûködik az kétségtelen.
nervex
#122
Írta 2005. december 17. - 17:09

#123
Írta 2005. december 16. - 16:13

Nem a kilipszhez nem kell feltetlen stopli (mtb), de yo ha van (o.ut)Sziasztok!
A klipszeshez kell stopli, de a patent-stoplihoz nem kell klipsz.
Prohi

aztán yol definiáltunk mindent a rovar/bogár mindenit.
és amugy ? esetleg tud valaki oyan stoplit megis magyarországon amilyet keresek?
#124
Írta 2005. december 16. - 15:23

Wellgo: Itt valami ellentmondás van: ha klipszes akkor milyen stopliról van szó (klipszeshez nem kell stopli), ha meg patentes, minek a klipsz? Én még ezt nem használtam, de tudtommal a Wellgo look-tipusú patentes pedálja csak a sajátjával kompatibilis, más nem jó rá. És még a cipõ is számít, nem mindegyikbe lehet applikálni.
Sziasztok!
Bocsi, hogy kiragadok néhány szót a fennt megjelenített idézetbõl: ...ha klipszes akkor milyen stopliról van szó (klipszeshez nem kell stopli)..., de függetlenül a Wellgo pedáltól
a régi klipszes pedálokhoz a cipõre kellett stopli!!! Mégpedig azért mert a klipszszíj az a függõleges mozgást akadályozta csak meg, az elõre-hátra mozgást nem. A stopli méllyedése a pedál szélébe kapaszkodott bele és így mindkét irány rögzítetté vált a bringáscipõ.
A klipszeshez kell stopli, de a patent-stoplihoz nem kell klipsz.
Prohi
#125
Írta 2005. december 16. - 12:11

elirtam
klipsz >> patent
és elvileg gyártanak hozá olyan stoplit ami yo MTB cipõhöz is (ez nekem városba fontos)
http://www.wellgo.co...-image/RC-4.jpg
de bezzeg Magyarországon nem kapni
nekem amugy ilyen van hozzá gyárilag (Look kötésü Spd-r nem?)
http://www.bicyclecl...a6e4cc7653cc00d
klipsz >> patent

és elvileg gyártanak hozá olyan stoplit ami yo MTB cipõhöz is (ez nekem városba fontos)
http://www.wellgo.co...-image/RC-4.jpg
de bezzeg Magyarországon nem kapni
nekem amugy ilyen van hozzá gyárilag (Look kötésü Spd-r nem?)
http://www.bicyclecl...a6e4cc7653cc00d
#126
Írta 2005. december 16. - 09:16

A kérdés valóban nem egyértelmû. A Wellgo R4 ha jól látom egy SPD-R koppintás, ez eleve eléggé leszûkíti, hogy milyen "klipszet" (stoplit?) lehet használni hozzá. Gondolom csak a sajátját, meg legfeljebb a Shimanoét, de ez utóbbi egyáltalán nem biztos.
Az R4-est nem ismerem, de R3-ast használtam már, ez egy Look koppintás, csak 373 grammban elõadva. Az ehhez járó stopli egy icipici illeszkedési probléma mellett végülis mûködik az eredeti Look pedálokkal, az eredeti Look stoplik meg jók ehhez. Ez biztos, mert kipróbáltam.
Az R4-est nem ismerem, de R3-ast használtam már, ez egy Look koppintás, csak 373 grammban elõadva. Az ehhez járó stopli egy icipici illeszkedési probléma mellett végülis mûködik az eredeti Look pedálokkal, az eredeti Look stoplik meg jók ehhez. Ez biztos, mert kipróbáltam.
nervex
#127
Írta 2005. december 16. - 09:06

Wellgo: Itt valami ellentmondás van: ha klipszes akkor milyen stopliról van szó (klipszeshez nem kell stopli), ha meg patentes, minek a klipsz? Én még ezt nem használtam, de tudtommal a Wellgo look-tipusú patentes pedálja csak a sajátjával kompatibilis, más nem jó rá. És még a cipõ is számít, nem mindegyikbe lehet applikálni.
#128
Írta 2005. december 15. - 23:27

Én alfõdi gyerek vagyok, de egyik outis hawerom se használ ilyen Teknolodzsit:)
#129
Írta 2005. december 11. - 18:00

Hello
érdeklõdnék
Vettem egy wellgo R4 es pedált a hozzá való wllgo r2-es klipszel picit használtan de uyszerûen
az a kérdésem:
-milyen stoplik yok rá a wellgo sayátyán kívûl?
-mik a tapasztalatok aki használt iyet?
érdeklõdnék
Vettem egy wellgo R4 es pedált a hozzá való wllgo r2-es klipszel picit használtan de uyszerûen
az a kérdésem:
-milyen stoplik yok rá a wellgo sayátyán kívûl?
-mik a tapasztalatok aki használt iyet?
#130
Írta 2005. december 08. - 22:18

Köszönöm a válaszotokat. Én is így gondolom. De azért van benne valami...
#131
Írta 2005. december 07. - 09:23

Hát persze, válámi van, de nem az igazi... Ez az egész esetleg downhillben mûködik. UGyanis hiába a nagyobb tömegû felni, azt hajtani is kell. EGy idõfutamnál is fenn kell tartani a sebességet és egy nehéz felnivel az is nehezebb, talán egy bizonyos sebesség fölött lehet érvényes ez a lendkerék dolog. MEzõnyversenyben pedig egyértelmûen hátrány, a sok gyorsítás miatt. EGyébként az idõfutam kerékszettek magasfelnis formációi egyáltalán nem nehezek, mivel karbonból vannak. Mégha a hátsó telekerék, akkor is a szett súlya kb. 1600-1800 gr. körüli, ha meg nem akkor 1500 gr. körül. PErsze nálunk amatõr szinten jóval 2 kg. fölött (2,2-2,3).
#132
Írta 2005. december 07. - 00:18

Én ugyan hegyvidéki vagyok (szerencséreAz egyik barátomtól hallottam hogy az alföldi országútisok a kerék kerületi tömegét nem csökkentik hanem ellenkezõleg növelni szeretik a lendkerék hatás miatt. Alföldi kerékpárosok mi igaz ebböl?

Ugyanis idõfutamon az állandó sebesség miatt valóban nem hátrány a nagyobb tömeg, ráadásul a magas aero profilú felnik miatt amúgy sem lehetne könnyebbre csinálni. De hogy ez a síkságokon egy normál országútin is érdemes lenne, ebben kételkedem. Merthogy nem egy órát mégy vele totál sebességgel, hanem többet, és forgalomban. Akkor már nem elõny a nehezebb kerék ugye...
#133
Írta 2005. december 06. - 22:01

Öntsék ki ólommal a felnit, wazze. Nem hiszem, hogy igaz lenne. Az biztos, hogy értelme az nincs...
#134
Írta 2005. december 06. - 21:41

Az egyik barátomtól hallottam hogy az alföldi országútisok a kerék kerületi tömegét nem csökkentik hanem ellenkezõleg növelni szeretik a lendkerék hatás miatt. Alföldi kerékpárosok mi igaz ebböl?
#135
Írta 2005. december 06. - 11:09

A tengelyhossz valóban fontosabb, mint azt úgy általában a szerelõk/boltosok le szokták sajnálni (persze mert nincs olyan méretük, ami kellene). A túl hosszú tengely sem jó, mert a lánc keresztben állhat a fogason és az átdobóba is beleérhet, ott is ahol még normál méretnél nem. Így jobban kopik, csörög és a váltás sem lesz tökéletes. 1-2mm nem nagyon számít, de már pld. 5 igen. Ezért a legjobb megoldás a komplett hajtómû-monoblokk kombó, amit a Shimano meg a Fsa csinál egy-két szintnél. A hátránya, ha az egyiket cserélni kell, míg a másik jó.
#136
Írta 2005. december 05. - 19:07

Nekem Fc 6400as van fent a gépemen 113mmes tengellyel. Az a minimum, amit érdemes felraknod, mert ennél rövidebb tengely nagyon hazavágja a láncvonalat. A shimano féle javallatt a 115mm hosszú tengely, de a 113 már jó.(Elõször egy 110,5mmes Fsa Ultimaxom volt, de azt le kellett cserélni). A középcsapágyom most úgy néz ki hogy vattem egy dögnehéz Acor középcsapit, majd azt tuningoltam. Az acél közdarabot kidobtam és kiesztergáltattam danamidból (mûanyag) egy másikat. Így könnyû lett és jó olcsó is volt a mûvelet.
#137
Írta 2005. december 05. - 16:14

Köszi.
És milyen normális, könnyû, négyszögtengelyes középcsapit lehet venni kishazánkban? Shimano kompatibilis kell, nem Campa..
És milyen normális, könnyû, négyszögtengelyes középcsapit lehet venni kishazánkban? Shimano kompatibilis kell, nem Campa..
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#138
Írta 2005. december 05. - 15:57

#139
Írta 2005. december 05. - 15:48

10 perccel nem bírtál hamarabb írni :mad:
Most rendeltem meg
és nem rendeltem hozzá stücnit 
Na mindegy, lealkudok egyet itthon
Most rendeltem meg


Na mindegy, lealkudok egyet itthon

#140
Írta 2005. december 05. - 15:28

A kis fülek a verseny alatti gyors kerékcserét segítik.
Sztem inkább a kopásjelzõ.

S 111, v. 113mm? Ha elfér, mehet a rövidebb tengely. Egyébként, amelyik van a boltban.
Coldrocck, az állítható stucnit azonnal cseréld le egy normál darabra, ez nem trekking!
