elvileg mûködnie kell bármi mással is, de a Dura-Ace-t mindig "védik".
Lehet,h van benne valami, de lehet,h csak a boltos tett próbára(hátha rendelsaz hátsó váltót is!).
Én nemtudom...valaki más?!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1301
Posted 2005. March 20. - 00:07

"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1302
Posted 2005. March 19. - 23:51

szerintem mással is mûködhet. végülis a váltó egy zsír egyszerû szerkezet: annyit mozdul, amennyit a karral húzol rajta, ezért gondolom hogy jók a más 8-as váltók (vagy a hetesek...).
#1303
Posted 2005. March 19. - 23:18

Nézd meg a Városmajor utcában is. Ott is van sok használt bicó! A pajti meg a Ráday u. -val párhuzamos utcában van.
Kérdés: Úgy tûnik fogok tudni szerezni egy St-7400as Dura Ace fvkart,DE ilyet mondtak egy bringaboltban hogy nem mûködik más hátsóváltóval csak a sajátjával. Tud errõl valaki valamit?
Kérdés: Úgy tûnik fogok tudni szerezni egy St-7400as Dura Ace fvkart,DE ilyet mondtak egy bringaboltban hogy nem mûködik más hátsóváltóval csak a sajátjával. Tud errõl valaki valamit?
#1304
Posted 2005. March 19. - 18:59

használtan komplett biciklit venni szerintem elég rázós. Valami biztos,h rossz rajta.
Vagy közeli ismerõstõl lehet tökéletes(csalódásmentes) állapotú bringát venni, vagy olyat kell keresni az aprók közzött, ami nagyon keveset(max. 1000km) futott, esetleg zsírúj, vagy próbadarab volt.
Szerintem is érdemes 2 bringát tartani. Városi közlekedésre érdemes építeni egyet, vagy 1 más által építettet venni:
Luongo kerékpárbolt, 13ker, Raoul Wallenberg u. 1.(Nyugatitól 5perc).
Vagy a Pajti bolt is jó(Hajtás Pajtás bringabolt) címûkre nem emlékszem...félúton a Kálvin és a Boráros között.
Jó esetben 35-40e Ft-ból össze lehet hozni egy acélvázas 1sebességes bringát.
Melette lehet tartani egy országútit 110e ft-tól(pl. Altrix Wildwirld).
Ha részletek érdekelnek, írok mé szívesen.
Vagy közeli ismerõstõl lehet tökéletes(csalódásmentes) állapotú bringát venni, vagy olyat kell keresni az aprók közzött, ami nagyon keveset(max. 1000km) futott, esetleg zsírúj, vagy próbadarab volt.
Szerintem is érdemes 2 bringát tartani. Városi közlekedésre érdemes építeni egyet, vagy 1 más által építettet venni:
Luongo kerékpárbolt, 13ker, Raoul Wallenberg u. 1.(Nyugatitól 5perc).
Vagy a Pajti bolt is jó(Hajtás Pajtás bringabolt) címûkre nem emlékszem...félúton a Kálvin és a Boráros között.
Jó esetben 35-40e Ft-ból össze lehet hozni egy acélvázas 1sebességes bringát.
Melette lehet tartani egy országútit 110e ft-tól(pl. Altrix Wildwirld).
Ha részletek érdekelnek, írok mé szívesen.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1305
Posted 2005. March 19. - 18:10

Elsõnek is köszönöm a hozzászólásokat. Nekem is az volt a másik alternatívám, hogy veszek valami használt, de a strapát továbbra is jól bíró outit, amit nem akar senki ellopni, és ha nagyon bejön, akkor max jövõre beruházok egy komolyabbra. De közben egy picit sznob ficsúr is vagyok, és nagyon bejön az a Trek. :-) Egyébbként amit én mondtam 160-ért, azon picit jobb a felszereletség (carbon villa, meg 105-ös cuccok talán, de nem vagyok biztos).
Körbenéztem használt terén is itt az apró-ban, megköszönném, ha vetnétek egy pillantást azokra amit találtam:
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=17842
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=18228 (A KTM-re gondoltam)
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=18297
A bajom az, hogy nagyon ritkán tüntetik fel a váz méretét, és én meg viszonylag magas vagyok (184cm), és egy 58-as, 60-as váz elkéne asszem. Esetleg tudtok még forrásokat, hol tudok nézni használt bicókat? Net lenne a legjobb, de ha tudtok egy két jó üzletet, oda is szivesen elnézek.
Köszi mindenkinek,
Yip
Körbenéztem használt terén is itt az apró-ban, megköszönném, ha vetnétek egy pillantást azokra amit találtam:
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=17842
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=18228 (A KTM-re gondoltam)
http://bikemag.hu/ap...hp?siteid=18297
A bajom az, hogy nagyon ritkán tüntetik fel a váz méretét, és én meg viszonylag magas vagyok (184cm), és egy 58-as, 60-as váz elkéne asszem. Esetleg tudtok még forrásokat, hol tudok nézni használt bicókat? Net lenne a legjobb, de ha tudtok egy két jó üzletet, oda is szivesen elnézek.
Köszi mindenkinek,
Yip
#1306
Posted 2005. March 19. - 16:42

Azé, mer a Trek vázra élettartam garancia van és így hívják! :-) Azért kezdõ gépnek nem rossz az a bicó! Annak ellenére hogy kicsit drága.
Yip: Az én ajánlatom: Biztos nem merném ott hagyni sehol a városban a Treket! Meg nagyon nem bírná a hosszútávú városi közlekedést sem. Szerintem ha jót akarsz veszel két bicót. Lehet kapni régi országútikat 60-100e ft környékén. Pl az enyém egy Chesini Colombus Sl csõszettel full 600asal és 60e volt. De láttám nemrég egy Peugeotot az egyik boltban 110eért ez is Colombus csõszett, 600as szett 8as, fékváltókarral. Szerintem ezek a bicók is frankók. a maradék zsébõl meg veszel valami gyík montit a városba, vagy egy nagyon lestrapált országútit amit senki nem lop el.
Yip: Az én ajánlatom: Biztos nem merném ott hagyni sehol a városban a Treket! Meg nagyon nem bírná a hosszútávú városi közlekedést sem. Szerintem ha jót akarsz veszel két bicót. Lehet kapni régi országútikat 60-100e ft környékén. Pl az enyém egy Chesini Colombus Sl csõszettel full 600asal és 60e volt. De láttám nemrég egy Peugeotot az egyik boltban 110eért ez is Colombus csõszett, 600as szett 8as, fékváltókarral. Szerintem ezek a bicók is frankók. a maradék zsébõl meg veszel valami gyík montit a városba, vagy egy nagyon lestrapált országútit amit senki nem lop el.
#1307
Posted 2005. March 19. - 16:02

a futárok többnyire acélvázas bringát használnak a városban és szélesebb gumikat (25,28 mm) - ezek így együtt elviselhetõvé teszik a szar utakat. a trek 1000 meg ugyebár alu váz (bár a villla cro-mo). egyébként a trek váz élettartam garanciája és a márkanév mellett miért kerül ez a bicó 160-ba? merthogy van pár gyengébb alkatrésze...
#1308
Posted 2005. March 19. - 15:26

Sziasztok!
Új bringa vásárlás elõtt vagyok, és szeretném a tanácsotokat kikérni. Eddig mindenféle szutyok noname montikkal szeltem az utakat, de most végre van lehetõségem valami "komolyabb" bringa vásárlására.
A Trek 1000-es modellt néztem ki magamnak a Nellánál, de vannak kételyeim, amit szeretnék veletek megvitatni. Legfõképp városi közlekedésre (Bp), napi munkábajárásra, és kissebb-nagyobb túrázásra használnám, ill. ahogy jön. A versenyzés nem nagyon érdekel, viszont amikor volt bringám, akkor nem nagyon lehetett leszedni róla (egy demszky oszlopnak sikerült csak :-) ). Elsõnek amszterdamban sikerült rákapnom az országúti bringa izére, és ez azóta be is szorult az agyamba. :-)
Szóval a kételyeim: okés, hogy vigyázok rá mint a hímestojásra, de mennyire bírja a városi közlekedést hosszútávon egy ilyen briga? Látok futárokat, akik versenycangával mennek, de õk általában valami régi leharcolt modellt szoktak használni. A másik félelmem, hogy mennyire jó ötlet otthagyni mittomén a Szimplakertben kikötve egy 160ezres brigát.
Még egy apróság, hogy ha már veszek egy ilyen jármûvet, mindenképp vennék hozzá spd-s (vagy valami hasonló) pedált meg cipõt. Ilyen tipusú használatra melyik rendszert érdemes?
Remélem ennyi infó kiindulásnak elég, de kérlek vegyétek figyelembe, hogy már nagyon itt a szezon, és már nem sokáig bírom, hogy még mindig földönfutó vagyok :-)
Köszönök elõre is minden segítséget!
üdv, Yip
Új bringa vásárlás elõtt vagyok, és szeretném a tanácsotokat kikérni. Eddig mindenféle szutyok noname montikkal szeltem az utakat, de most végre van lehetõségem valami "komolyabb" bringa vásárlására.
A Trek 1000-es modellt néztem ki magamnak a Nellánál, de vannak kételyeim, amit szeretnék veletek megvitatni. Legfõképp városi közlekedésre (Bp), napi munkábajárásra, és kissebb-nagyobb túrázásra használnám, ill. ahogy jön. A versenyzés nem nagyon érdekel, viszont amikor volt bringám, akkor nem nagyon lehetett leszedni róla (egy demszky oszlopnak sikerült csak :-) ). Elsõnek amszterdamban sikerült rákapnom az országúti bringa izére, és ez azóta be is szorult az agyamba. :-)
Szóval a kételyeim: okés, hogy vigyázok rá mint a hímestojásra, de mennyire bírja a városi közlekedést hosszútávon egy ilyen briga? Látok futárokat, akik versenycangával mennek, de õk általában valami régi leharcolt modellt szoktak használni. A másik félelmem, hogy mennyire jó ötlet otthagyni mittomén a Szimplakertben kikötve egy 160ezres brigát.
Még egy apróság, hogy ha már veszek egy ilyen jármûvet, mindenképp vennék hozzá spd-s (vagy valami hasonló) pedált meg cipõt. Ilyen tipusú használatra melyik rendszert érdemes?
Remélem ennyi infó kiindulásnak elég, de kérlek vegyétek figyelembe, hogy már nagyon itt a szezon, és már nem sokáig bírom, hogy még mindig földönfutó vagyok :-)
Köszönök elõre is minden segítséget!
üdv, Yip
#1309
Posted 2005. March 19. - 10:07

Hello!
Tegnap nagyon megszopattam magam. Gondoltam ha már a héten ilyen jól ment a tekerés( 200km csüt-ig), megyek egy 60ast, mondjuk gyorsan.(:
Nyírábrányig mentem, az db-tõl pont 30 km és 40 perc alatt ott voltam. Aztán a forduló... Ilyet még nem szenvedtem... Oda 45-50-53 km/ó, vissza 15-18, bokroknál és erdõben 25. majd meghaltam. Baloldalszél volt az elején, utána pont szembõl. 15 km után nem tudtam mit csinálni, mert 39-21el sem haladtam semmit. Képzelhetitek amikor megláttam hátulról egy traktort közeledni (:
Bevágódtam mögé és húzattam Debrecen határáig. Ott az lement jobbra és kijött ugyanonnan egy baszottnagy kamion. a Belvárosig nyomta neki 70-75tel. Az 53-12 vel pörgött mint az állat.De hazaértem. Igaz besötétedett, dehát még tavasz van, korán megy le a nap. Ennyit errõl.
Apropó: Zoggie szemüvegemhez kellene olyan izé, ami az orromon tartja,tudjátok. Olyant honnan lehet szerválni? Mert biciklisboltból nem találtam.
Ja és ha valaki ma jár bicóboltban Pesten, kérem kérdezzen már utána az Exus stoplinak és estig feltétlen írja meg,mert holnap lehet megyek és hétfõn vennék egy párral!!
Miskolc környékiek, ha vannak, olcsó szállás kéne jövõ7 végére 2 v 3 biciklisnek!
elõre is köszi!
tody
Tegnap nagyon megszopattam magam. Gondoltam ha már a héten ilyen jól ment a tekerés( 200km csüt-ig), megyek egy 60ast, mondjuk gyorsan.(:
Nyírábrányig mentem, az db-tõl pont 30 km és 40 perc alatt ott voltam. Aztán a forduló... Ilyet még nem szenvedtem... Oda 45-50-53 km/ó, vissza 15-18, bokroknál és erdõben 25. majd meghaltam. Baloldalszél volt az elején, utána pont szembõl. 15 km után nem tudtam mit csinálni, mert 39-21el sem haladtam semmit. Képzelhetitek amikor megláttam hátulról egy traktort közeledni (:
Bevágódtam mögé és húzattam Debrecen határáig. Ott az lement jobbra és kijött ugyanonnan egy baszottnagy kamion. a Belvárosig nyomta neki 70-75tel. Az 53-12 vel pörgött mint az állat.De hazaértem. Igaz besötétedett, dehát még tavasz van, korán megy le a nap. Ennyit errõl.
Apropó: Zoggie szemüvegemhez kellene olyan izé, ami az orromon tartja,tudjátok. Olyant honnan lehet szerválni? Mert biciklisboltból nem találtam.
Ja és ha valaki ma jár bicóboltban Pesten, kérem kérdezzen már utána az Exus stoplinak és estig feltétlen írja meg,mert holnap lehet megyek és hétfõn vennék egy párral!!
Miskolc környékiek, ha vannak, olcsó szállás kéne jövõ7 végére 2 v 3 biciklisnek!
elõre is köszi!
tody
#1310
Posted 2005. March 18. - 17:56

Megnéztem a linket.
Nos, igen, a 66xx egy árkategóriában van a 906-tal, a legfontosabb különbség talán a hátsó karbon villa, ami gondolom nem elhanyagolható komfortnövekedést jelent.
Azonban valószínüleg lesz pedállal együtt 906/2004 350-360-ért (érdeklõdtem, még nem fiksz), ami szerintem szintén nem rossz.
Bármit is veszek (fentiek, Giant, esetleg Trek) mindenképpen megosztom a tapasztalataimat. 1 hónapon belül
Köszi a tippet!
Nos, igen, a 66xx egy árkategóriában van a 906-tal, a legfontosabb különbség talán a hátsó karbon villa, ami gondolom nem elhanyagolható komfortnövekedést jelent.
Azonban valószínüleg lesz pedállal együtt 906/2004 350-360-ért (érdeklõdtem, még nem fiksz), ami szerintem szintén nem rossz.
Bármit is veszek (fentiek, Giant, esetleg Trek) mindenképpen megosztom a tapasztalataimat. 1 hónapon belül

Köszi a tippet!
#1311
Posted 2005. March 17. - 22:03

Ajánlok egy másik alternatívát: Author!
Az Ultegrás biciklijük(6604, 6605 évjáratot jelent az utolsó szám) igen komoly.
2 év garancia van rá. Colombus airplane csövek(a második legkönnyeb, legnagyobb szakítószilárdságú(és legdrágább) a colombus csövek között. Semmi trükk, semmi dízájn. gyönyrû egyenes csövek csövek, profi technológia, semmi fjúcsõr! Karbon lánc és támvilla.
Én egy Author 6602eset hajtok(évente 10-12000km, 72-75kg) és nincs gondom vele(ez még nem "karbonos", 100% alu).
Nézzd meg magad: www.author-hungary.com
És a tavaly modellek most olcsóbbak. Bár ha ultegrásat akarsz, érdemes a 2005öst választani, mert azon már az új 10es ultegra figyel. Meg Ritchey WCS!!! Mindez 420.000Ft. 8.2kg!!!!
Csehország, korrekt a forgalamazó(nem Velotrade!!!), és csak jókat hallani róla.
Szerintem nagyon jó választás. Ismerõsom 5501est hajt 5.éve és neki sincs gondja(78kg, évi ~12000km.)
Az Ultegrás biciklijük(6604, 6605 évjáratot jelent az utolsó szám) igen komoly.
2 év garancia van rá. Colombus airplane csövek(a második legkönnyeb, legnagyobb szakítószilárdságú(és legdrágább) a colombus csövek között. Semmi trükk, semmi dízájn. gyönyrû egyenes csövek csövek, profi technológia, semmi fjúcsõr! Karbon lánc és támvilla.
Én egy Author 6602eset hajtok(évente 10-12000km, 72-75kg) és nincs gondom vele(ez még nem "karbonos", 100% alu).
Nézzd meg magad: www.author-hungary.com
És a tavaly modellek most olcsóbbak. Bár ha ultegrásat akarsz, érdemes a 2005öst választani, mert azon már az új 10es ultegra figyel. Meg Ritchey WCS!!! Mindez 420.000Ft. 8.2kg!!!!
Csehország, korrekt a forgalamazó(nem Velotrade!!!), és csak jókat hallani róla.
Szerintem nagyon jó választás. Ismerõsom 5501est hajt 5.éve és neki sincs gondja(78kg, évi ~12000km.)
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1312
Posted 2005. March 16. - 21:45

#1313
Posted 2005. March 16. - 20:36

#1314
Posted 2005. March 16. - 19:42

#1315
Posted 2005. March 16. - 19:39

Szia Isukim!
Nos, a másik alternativa az ami neked van. A Merida vázakról "öszvissz" ennyit tudok: ismerõsömnek 2002-es 905-öse van, kb. 90 kiló az ember és 3 év alatt még nem lágyult ki alatta a váz, pedig hajtja. (Persze, lehet csak szerencséje van...).
Nos, a másik alternativa az ami neked van. A Merida vázakról "öszvissz" ennyit tudok: ismerõsömnek 2002-es 905-öse van, kb. 90 kiló az ember és 3 év alatt még nem lágyult ki alatta a váz, pedig hajtja. (Persze, lehet csak szerencséje van...).
#1316
Posted 2005. March 16. - 19:23

Hello Spityu!!
Én egy 2004-es 905-ös meridát használok eddig teljes megelégedéssel. Volt alattam több más márka is, a merida is nyújtja azt. A 906-ossal van némi átfedése a bringának, csak ajánlani tudom!
Üdv: Sub
Én egy 2004-es 905-ös meridát használok eddig teljes megelégedéssel. Volt alattam több más márka is, a merida is nyújtja azt. A 906-ossal van némi átfedése a bringának, csak ajánlani tudom!
Üdv: Sub
#1317
Posted 2005. March 16. - 19:03

Kedves sporttársak!
Most tervezem országúti bringa vásárlást(kategória váltás miatt, 6 év monti után...), trekre nincs pénzem, valszeg egy 2004-es merida 906-ost veszek. Asszem montiban bizonyitott a márka létjogosultsága, de mi a helyzet ebben a kategoriában? Légyszi irjátok meg véleményeteket errõl a tipusról, megéri-e 400-ért, stb. Az Ultegra az fontos, mert amennyit tekerek 1 év alatt... a körökbõl oválok lennének a tárcsákban 105-ös esetén.
Köszi!
Most tervezem országúti bringa vásárlást(kategória váltás miatt, 6 év monti után...), trekre nincs pénzem, valszeg egy 2004-es merida 906-ost veszek. Asszem montiban bizonyitott a márka létjogosultsága, de mi a helyzet ebben a kategoriában? Légyszi irjátok meg véleményeteket errõl a tipusról, megéri-e 400-ért, stb. Az Ultegra az fontos, mert amennyit tekerek 1 év alatt... a körökbõl oválok lennének a tárcsákban 105-ös esetén.
Köszi!
#1318
Posted 2005. March 16. - 16:35

Békáson qrva nagy szél volt!!!
Odafelé 36-aztán 32...28.....26......24km/h. kicsit jobbról fújt, nem pont szembe, ahol voltak bokrok-fák, ott hamar fel lehetett ugrani újra 30as tempó fölé.
A szél erejét jellemzi,h ugyan a fordító elõtti utolsó km-en spóroltam kicsit(4-5 ütésszámmal visszaengedtem a pulzust), a fordító után nagytányér(53) hátul pedig le...le...le. 16-15-14-13. el sem hidtem(53/13 volt a legnagyobb áttételem) és éppen elforgattam...62km/h volt a max. végig 50fölött lehetett veretni a hosszú egyenesben.
Aztán az utolsó 1.5km-en bevert az oldalszél...nagyon csúnyán vitte a telekreket(Áron is "panaszkodott" rá).
Kb. ennyi.
És nem volt 8-10 foknál melegebb...az is rontja a teljesítményt.
Odafelé 36-aztán 32...28.....26......24km/h. kicsit jobbról fújt, nem pont szembe, ahol voltak bokrok-fák, ott hamar fel lehetett ugrani újra 30as tempó fölé.
A szél erejét jellemzi,h ugyan a fordító elõtti utolsó km-en spóroltam kicsit(4-5 ütésszámmal visszaengedtem a pulzust), a fordító után nagytányér(53) hátul pedig le...le...le. 16-15-14-13. el sem hidtem(53/13 volt a legnagyobb áttételem) és éppen elforgattam...62km/h volt a max. végig 50fölött lehetett veretni a hosszú egyenesben.
Aztán az utolsó 1.5km-en bevert az oldalszél...nagyon csúnyán vitte a telekreket(Áron is "panaszkodott" rá).
Kb. ennyi.
És nem volt 8-10 foknál melegebb...az is rontja a teljesítményt.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1319
Posted 2005. March 16. - 12:47

Én már 4 napja edzek.
A télen észrevehetõen visszaesett az állóképességem.
Tegnap megszivatam magam, azthittem hogy rosszul van beállítva az elsõ váltó (jól elállítottam), aztán kiderült hogy csak a kulcsom zörgött
)
Jó tekerést!
Békáson mi volt ?
Elég gyengék az átlagok.
A télen észrevehetõen visszaesett az állóképességem.

Tegnap megszivatam magam, azthittem hogy rosszul van beállítva az elsõ váltó (jól elállítottam), aztán kiderült hogy csak a kulcsom zörgött

Jó tekerést!
Békáson mi volt ?
Elég gyengék az átlagok.
#1320
Posted 2005. March 16. - 12:04

Nálunk megjött a jóidõ, ígyhát tegnap nyeregbe pattantam és kipróbáltam az új kerómat..Igaz 28as kerék, de ez érzõdik is egyszer kétszer. Pedál ügyileg semmi változás, egy régi bebújóst találtam, szóval kosárral nyomtam le 45 kmt.A seggem majd' szétmegy, alig birok most ülni! A másikl nyereghez van szokatva a seggem...
Remnélem mostmár ittmarad ez a jóidõ legalább ... decemberig!!!
Mindenkinek jó utat, hátszelet!!!
tody
Remnélem mostmár ittmarad ez a jóidõ legalább ... decemberig!!!
Mindenkinek jó utat, hátszelet!!!
tody