Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#1101
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Szinuhe: be kell annak menni... :-) mármint az agytengelynek a papucsba. Ilyen elõ szokott fordulni, szennyezõdés vagy a papucs "spontán" deformációja miatt. Nekem is volt, a szerelõk minden további nélkül lereszeltek belõle pár mikronnyit (fél mm). Elõször tisztítsd meg a tengelyt és a papucsot is, és ha akkor sem megy be, vidd inkább szerelõhöz nézze meg. A nem teljesen helyére tett kerék veszélyes!
A hátsó agytengelyhosszról: azért nem biztatnék senkit hogy oúti vázba rakjon 135mm agyat, még akkor sem ha a szerelõk és a forgalmazó kényelmi okok miatt ezt mondja (nem képesek kellõ mennyiségû oúti AmClassic agyakat hozni :-(). A váz (hátsó villája) folyton feszültségben van, amiatt a kis 5 mm miatt is.

#1102
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
http://pix.bikemag.h.../2005_02_13_023
nah szal oda a kis helyere nem ficcen be jol.
mer' szuk neki.
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1103
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
sok ujat olvastam most is, de nem ez a hezag :(
csak nem tudok erthetoen beszelni :)

maganak a papucsnak a vagataba (vagy minek nevezzem) nem fer bele az agy.
szoval az agy tengelye nagyobb atmeroju, mint amekkorat a papucs befogad... erted.
szepen odailleszted a kereket a helyere, ahogy kismillioszor maskor is, csak most elmarad a kis beugras, amikor a helyere kerul, mert nem fer be. es tok nem ertem miert.
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1104
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Az országútiknak 130mm a két papucs közötti távolság.
A montiknak 135mm.
A trükk: Húzzd szét a vázat, és rakd a helyére a kereket.
Másik megoldás,h szétszeded az agyat, kiveszed a tengelyt, mindkét oldalra ráhajtasz 1-1 anyát, majd 2-2mm-t lereszelsz, lefûrészelsz. De óvatosnak és pontosnak kell lenni.
Ha lejtt a kívánt "mennyiség" az anyák "letekerésésvel" helyre tudod rakni a menetet, majd mehet vissza az egész. Szakszervízben max. 1000Ft-ért megcsinálják. Csak kérni kell, mert pöcsölõs meló, és nem akarják mosolyaogva elvállalni.

De én pl. 1.5éve megyek az american Classic hátsó aggyal, ami 135mm, és nem volt gond vele. Pedig volt,h versenyen kísértem valakit, és ezt a kereket kellett berakni a vázba(defekt volt). Simán ment pár másodperc alatt.
A váznak semmi baja nem lesz tõle!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1105
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
az letezhet, hogy a B+ agynak tul vastag a tengelye (ahol a gyorszarat attolom rajta) es emiatt nem fer bele a neuzer vazba? marmint nem a vazba persze, hanem a horonyba, vagy hogy nevezik... szoval nem ugrik be a helyere :|
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1106
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

54-es, igen.
kozben megmertem ujra, mert nem ertettem hova tunt nehany gramm.
elneztem eggyel, 1.74 volt, nem 1.64.
igy mar stimmel a vax sulya is kozel 1.4-nek :)

Akkor jól emlékeztem...kösz még1szer.
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1107
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
54-es, igen.
kozben megmertem ujra, mert nem ertettem hova tunt nehany gramm.
elneztem eggyel, 1.74 volt, nem 1.64.
igy mar stimmel a vax sulya is kozel 1.4-nek :)
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1108
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

nah, megmertem halmerleggel.
1.64-en pihent meg a kristaly, 105-os monoval (250g), meg benne volt a neuzer kormanycsapi ket cseszeje, nem akartam kiverni oket.
ertelemszeruen villa nelkul.
szoval suti :)

Kösz! :beer: Ez ugye 54-es méret?
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1109
veloman

veloman

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Segítség!

Sziasztok! Olyan kerékpárboltot keresek, ahol kapható Campagnolo Mirage/Veloce szintû középrész-behajtó szerszám. Bármi jöhet: tacx, lifu, ice-toolz, stb. Lassan már kezd elegem lenni abból, hogy minden Campa forgalmazó csak sután széttárja karját s sajnálkozik, meg a kis hazai piacra hivatkozik! (érdekelne még Look pedálbontó, rohloff HG-check). Köszi.

PS. bocs a kettõs postért, de nagyon kellene az a vasdarab.

#1110
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
Ti hogy kezdtetek outizni?
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1111
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Én tartok a Conti Supersonic-tól. Semmi defektvédelem, hártyakényok futófelület...
Inkább választom a GP3000-et, kicsivel több anyag, védelem a futófelület alatt...
Idõfutamon csak 1 lehetõség van. Ha eldefektelsz, vége mindennek.
Inkább az a +45g(Supersonic 140g, GP3000 185g), de a GP3000-el szinte biztos,h nem lesz gond.

Péten remélem sikerül jól mennem. Tegnap már 1:53at (28.7átl.) mentem Tatabánya-Szfvár között(54km), hátizsákkal(4-5kg). Szinte végig "magas" pulzuson, ami annyit jelent,h toltam neki végig, arra figyeltem,h ne nagyon essen 150 alá a pulzus :-)
Annak örültem nagyon,h a vége is jól ment, kb. fél liter vizet ittam meg, se kaja, se semmi, és bírtam volna még továbbmenni(csak hát besötétedett mire leértem). A végén is ugyanolyan jól éreztem magam, mint az elsõ km-eken.
Remélem lesz valami 37-38-39es átlag, amennyiben az idõjárársi feltételek jók lesznek.
Aztán lassan vége az iskolának, akkor aztán sok-sok kilométert lehet majd menni!!!!
Elég kevés idõm van itt Szfváron tekerni...sajnos.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1112
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A külsõkbe érdemes befektetni, mert ez legolcsóbb/legjobb könnyítés. Meglepõen sokat számít. A Conti Supersonic a legkönnyebb külsõ, de annyira kopasz, hogy valszeg szárazon is csúszik fékezésnél v. kanyarban (bár mondták már rá, hogy esõben sem csúszik!?), szóval sík (és száraz) idõfutamra esetleg. Ennél csak a leglightosabb Tufok könnyebbek és gördülési ellenállásuk sem lehet sokkal jobb. Létezik 100 gr.-os szingós Tufo, de a gyár szerint is csak pályára. A Conti3000 tényleg jó és nehezen kap defektet, hátránya, hogy a gördülési ellenállása valamivel rosszabb mint a GP3000-nek meg az egyéb csúcskategóriáknak. A latexes belsõk könnyû peremesekkel azért jók, mert a latex önmagában defektellenálló (Conti Supersonic + Conti latex belsõ= ca. 205 gr.! ca. 2x16,5e Ft ha lehet kapni).

#1113
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Nem rossz így számolgatva, bár én kissé még igénytelen vagyok ezen a téren. De most már gondolkozok rajta hogy beruházzak pár verseny külsõre, addig is ugyanazzal edzek és versenyzek: Schwalbe Blizzard Sport 325g, kb 8 bar+ 105g belsõ= 430g :D
Belegondolva 860g a kerekre vs 500g. Nem kis különbség...
Én még nem tudom, hogy indulok-e Péten.
KSI kupa nem volt rossz: az idõfutamon könyöklõ nélkül is mentem 43.3as átlagot, ami magamhoz képest kifejezetten jó szerintem.
A kritériumon pedig egy számomra új formában zajlott: 2 körönként az utolsó áthaladó "kiszavazva" :P Szóval szerintem nagyon izgalmas volt, hogy hátra kellett figyelni van-e mögötted még valaki és így mindenkinek sprintelnie kellett nehogy kiessen. Végül 5. lettem az erõs mezõnyben.
A mezõnyversenyen pedig nekünk is esett az esõ mint Szentendrén. A homokos talajt pedig rámosta az útra, úgyhogy az új Ultegra fékbetét 50km-t!! bírt. Ezért aztán inkább kiálltam, mert nem akartam kukába dobni utána a kerekeket. Most fekete Ritchey-t tettem fel - remélem tartósabb lesz.

Zombán pedig szerintem egy nagyon jó verseny volt: egybe indult mindenki, így elég hosszú volt a sor :P A versenyen én végig támadtam, szökdöstem, de a sok P-Nivóssal nem bírtam: Sajnos 2 az 1 ellen sem akartak velem menni :( De beállítottam fölfelé egy pár éve már nem látott pulzus értéket: 197 (ehhez az kellett, hogy a szökevények után megindult a P-Nivó sor fölfelé egy emelkedõn és szétszakadt a mezõny, én meg utánuk, de olyan lendülettel hogy inkább tovább mentem egybõl, és nem tudtak beállni :D)

#1114
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
amugy 1370g-t irnak az altrix speckojaban sulyadatnak, szal helyesnek tunik.
sot
1370+250(105mono) - 1620g
a ket csesze meg nyilvan tobb, mint 20-30g. nemertem?

vagy szar a merleg
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1115
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
tenyleg, akartam mar kerdezni:
micsi, ha defektet kapsz? fujsz bele amennyit tudsz, max ovatosan mesz az elso benzinkutig?
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1116
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Az igen-igen könnyûnek mondható. Reméljük tartós is lesz.

Megkaparintottam a hétvégén egy gyönyörû Spengle telekereket.
Gyönyörûséges csapágyazással, szinte új állapotban...8as racsnival...eslõ osztályú darab. Ami talán kis hátránya, peremes, nem szingós.
Nézegettem a felsõ kategóriás külsõket, és szerintem Conti GP3000-t fogok venni.
11.5barig fújható, 20mm szélességben 185g, van defektvédelme, csak az ára horrorisztikus kicsit. A többi köpeny(Schwalbe Stelvio, Stelvio light, Michlein Axial Pro - Pro light) hasonló súlyban van(170-210g), de ami könnyeb a GP3000-nél, annak már nincs semmilyen defektvédelme(Stelvio light). Illetve van még a Conti Supersonic, a maga 140g-jával, de azt nem merem bevállalni. De nem lehet rossz:-)))
A másik dolog,h a többi gumit mind "csak" 8.5-10barig lehet fújni, a GP3000 meg 11.7barig("gyári adat").
A sík egyenkéntinél fontos,h a nagy nyomás, mert szinte végig(a táv 95%) egyenesen mész, a minimális gördülési ellenállás a cél.
Hozzá való Michlein latex belsõvel(65g) egész szép kis kerék lesz..
Nézegettem a Tufo peremes szingokat, de nem sokat nyernék vele. 11.000Ft-ért van Elite Jet C, ez 225g. a GP3000+latex páros pedig 250g. Tehát kb. 25g a differencia, kb. 3000Ft-al került többe a Tufo, és 1 defekt esetén nagyobb szopás van.
Igaz, a szingonak jobb a gördülési ellenállása, meg 15barig lehet fújni.
a hétvégéig kell okoznom valamit, hiszen vasárnap Pétfürdõ.

Ki milyen reményekkel indul????

Marchello: Hogy megy a szezon? KSI kupa? Zomba?
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1117
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts

Grat! Meg egy kérdés:Tudnál mondani egy saját mérésbõl származó súlyt? Kiváncsi vagyok mennyire valós a gyári adat...:chin: Kösz!
Péter



nah, megmertem halmerleggel.
1.64-en pihent meg a kristaly, 105-os monoval (250g), meg benne volt a neuzer kormanycsapi ket cseszeje, nem akartam kiverni oket.
ertelemszeruen villa nelkul.
szoval suti :)
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#1118
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A régi küllõk újrabefûzését meg kell gondolni, nem feltétlen érdemes ezen spórolni, mert többet lehet veszteni rajta, mint nyerni. Bele lehet gondolni: kétszer lesz minden egyes küllõ meghajtogatva, ha újrafûzik! És különösen nem érdemes olcsó küllõkben gondolkozni, csak Sapim, vagy Dt! (persze ha Wheelsmith van, az sem rossz :-)) A 'minél több küllõ annál jobb' elv csak kíméletlen (és pesti) használatra áll, egy normál használatban 32, 28, sõt gyári 20/24 is sokat elbír.

#1119
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
én 4.ik éve használok egy Mach1 320-ast, futárkodtam vele Bp-en, nyomattam vele végig 4 telet(ebbõl 2-t úgy,h minden nap iskolábam mentem vele).
Kb. 2 éve nem mostam le(!!!!!!).
Sokszor jártam vele(23mm gumival) 2-3-4baron. nem volt kedvem/idõm/lehetõségem pumpálni. Ütöttem-vátam...de nincs baja.
a küllöket 2szer kellett már újrahúzni(meglazultak), de amíg feszes, nincs gond.
Mindenz egy kb. 3000ft-os felni. Csak ajánlani tudom.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1120
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

hehh, köszi tpresident!
ez a mach1 megfejtés nekem nagyon teccik, így aztán tiszta öröm h még jót is mondanak róla :)
a kerékvárban (vadász str.) azt mondta egy arc, h "minél több küllõ, annál jobb".
ez tuti? :chin: persze nyílván azért függ a küllõ minõségétõl is, nem? mindenesetre 2g-s SAPIM küllõket az egyik helyen 40 ftért vesztegetik, amíg a másikban pl az ugyanilyen DT 60 ft. de van uigyanez a DT 41ért is.... már odáig jutottam, hogy semmit nem érdemes sztem egy helyen venni.
egy másik topikban olvastam nagyon jókat egy óbudai (vhol a keve u.ban) KTM szervízrõl, ott állítólag nagyon állatul fûznek kereket. ez a hely megvan még? nem találtam õket neten sehol..


Nézd meg még a Mach1 210-est is! Kb. 500gr, és bírja a kemény bánásmódot is- terepeztem vele, és nem kapott nyolcast. Ha szerencséd van, nem kell új küllõket venned, mert megegyezik a régi felni belsõ átmérõjével. Küllõ ügyben jó a B+ is Húzott, rozsdamentes, és 30Ft/db.
Kerékfûzés: www.sheldonbrown.com Wheelbuilding Ha van állványod, türelmed, meg tudod csinálni.

De jól gondold meg, Kb. 6-7ezerért komplett gyári fûzött kereket kapsz.