Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#1101
Írta 2005. április 19. - 12:35

A hátsó agytengelyhosszról: azért nem biztatnék senkit hogy oúti vázba rakjon 135mm agyat, még akkor sem ha a szerelõk és a forgalmazó kényelmi okok miatt ezt mondja (nem képesek kellõ mennyiségû oúti AmClassic agyakat hozni :-(). A váz (hátsó villája) folyton feszültségben van, amiatt a kis 5 mm miatt is.
#1102
Írta 2005. április 19. - 11:54

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1103
Írta 2005. április 19. - 11:40


csak nem tudok erthetoen beszelni

maganak a papucsnak a vagataba (vagy minek nevezzem) nem fer bele az agy.
szoval az agy tengelye nagyobb atmeroju, mint amekkorat a papucs befogad... erted.
szepen odailleszted a kereket a helyere, ahogy kismillioszor maskor is, csak most elmarad a kis beugras, amikor a helyere kerul, mert nem fer be. es tok nem ertem miert.
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1104
Írta 2005. április 19. - 11:04

A montiknak 135mm.
A trükk: Húzzd szét a vázat, és rakd a helyére a kereket.
Másik megoldás,h szétszeded az agyat, kiveszed a tengelyt, mindkét oldalra ráhajtasz 1-1 anyát, majd 2-2mm-t lereszelsz, lefûrészelsz. De óvatosnak és pontosnak kell lenni.
Ha lejtt a kívánt "mennyiség" az anyák "letekerésésvel" helyre tudod rakni a menetet, majd mehet vissza az egész. Szakszervízben max. 1000Ft-ért megcsinálják. Csak kérni kell, mert pöcsölõs meló, és nem akarják mosolyaogva elvállalni.
De én pl. 1.5éve megyek az american Classic hátsó aggyal, ami 135mm, és nem volt gond vele. Pedig volt,h versenyen kísértem valakit, és ezt a kereket kellett berakni a vázba(defekt volt). Simán ment pár másodperc alatt.
A váznak semmi baja nem lesz tõle!!!
#1105
Írta 2005. április 19. - 09:53

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1106
Írta 2005. április 19. - 09:23

Akkor jól emlékeztem...kösz még1szer.54-es, igen.
kozben megmertem ujra, mert nem ertettem hova tunt nehany gramm.
elneztem eggyel, 1.74 volt, nem 1.64.
igy mar stimmel a vax sulya is kozel 1.4-nek
Péter

#1107
Írta 2005. április 18. - 22:45

kozben megmertem ujra, mert nem ertettem hova tunt nehany gramm.
elneztem eggyel, 1.74 volt, nem 1.64.
igy mar stimmel a vax sulya is kozel 1.4-nek

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1108
Írta 2005. április 18. - 22:39

Kösz! :beer: Ez ugye 54-es méret?nah, megmertem halmerleggel.
1.64-en pihent meg a kristaly, 105-os monoval (250g), meg benne volt a neuzer kormanycsapi ket cseszeje, nem akartam kiverni oket.
ertelemszeruen villa nelkul.
szoval suti
Péter

#1109
Írta 2005. április 18. - 22:04

Sziasztok! Olyan kerékpárboltot keresek, ahol kapható Campagnolo Mirage/Veloce szintû középrész-behajtó szerszám. Bármi jöhet: tacx, lifu, ice-toolz, stb. Lassan már kezd elegem lenni abból, hogy minden Campa forgalmazó csak sután széttárja karját s sajnálkozik, meg a kis hazai piacra hivatkozik! (érdekelne még Look pedálbontó, rohloff HG-check). Köszi.
PS. bocs a kettõs postért, de nagyon kellene az a vasdarab.
#1110
Írta 2005. április 18. - 19:09

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1111
Írta 2005. április 18. - 18:54

Inkább választom a GP3000-et, kicsivel több anyag, védelem a futófelület alatt...
Idõfutamon csak 1 lehetõség van. Ha eldefektelsz, vége mindennek.
Inkább az a +45g(Supersonic 140g, GP3000 185g), de a GP3000-el szinte biztos,h nem lesz gond.
Péten remélem sikerül jól mennem. Tegnap már 1:53at (28.7átl.) mentem Tatabánya-Szfvár között(54km), hátizsákkal(4-5kg). Szinte végig "magas" pulzuson, ami annyit jelent,h toltam neki végig, arra figyeltem,h ne nagyon essen 150 alá a pulzus :-)
Annak örültem nagyon,h a vége is jól ment, kb. fél liter vizet ittam meg, se kaja, se semmi, és bírtam volna még továbbmenni(csak hát besötétedett mire leértem). A végén is ugyanolyan jól éreztem magam, mint az elsõ km-eken.
Remélem lesz valami 37-38-39es átlag, amennyiben az idõjárársi feltételek jók lesznek.
Aztán lassan vége az iskolának, akkor aztán sok-sok kilométert lehet majd menni!!!!
Elég kevés idõm van itt Szfváron tekerni...sajnos.
#1112
Írta 2005. április 18. - 13:33

#1113
Írta 2005. április 18. - 12:29


Belegondolva 860g a kerekre vs 500g. Nem kis különbség...
Én még nem tudom, hogy indulok-e Péten.
KSI kupa nem volt rossz: az idõfutamon könyöklõ nélkül is mentem 43.3as átlagot, ami magamhoz képest kifejezetten jó szerintem.
A kritériumon pedig egy számomra új formában zajlott: 2 körönként az utolsó áthaladó "kiszavazva"

A mezõnyversenyen pedig nekünk is esett az esõ mint Szentendrén. A homokos talajt pedig rámosta az útra, úgyhogy az új Ultegra fékbetét 50km-t!! bírt. Ezért aztán inkább kiálltam, mert nem akartam kukába dobni utána a kerekeket. Most fekete Ritchey-t tettem fel - remélem tartósabb lesz.
Zombán pedig szerintem egy nagyon jó verseny volt: egybe indult mindenki, így elég hosszú volt a sor



#1114
Írta 2005. április 18. - 12:26

sot
1370+250(105mono) - 1620g
a ket csesze meg nyilvan tobb, mint 20-30g. nemertem?
vagy szar a merleg
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1115
Írta 2005. április 18. - 12:19

micsi, ha defektet kapsz? fujsz bele amennyit tudsz, max ovatosan mesz az elso benzinkutig?
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1116
Írta 2005. április 18. - 11:52

Megkaparintottam a hétvégén egy gyönyörû Spengle telekereket.
Gyönyörûséges csapágyazással, szinte új állapotban...8as racsnival...eslõ osztályú darab. Ami talán kis hátránya, peremes, nem szingós.
Nézegettem a felsõ kategóriás külsõket, és szerintem Conti GP3000-t fogok venni.
11.5barig fújható, 20mm szélességben 185g, van defektvédelme, csak az ára horrorisztikus kicsit. A többi köpeny(Schwalbe Stelvio, Stelvio light, Michlein Axial Pro - Pro light) hasonló súlyban van(170-210g), de ami könnyeb a GP3000-nél, annak már nincs semmilyen defektvédelme(Stelvio light). Illetve van még a Conti Supersonic, a maga 140g-jával, de azt nem merem bevállalni. De nem lehet rossz:-)))
A másik dolog,h a többi gumit mind "csak" 8.5-10barig lehet fújni, a GP3000 meg 11.7barig("gyári adat").
A sík egyenkéntinél fontos,h a nagy nyomás, mert szinte végig(a táv 95%) egyenesen mész, a minimális gördülési ellenállás a cél.
Hozzá való Michlein latex belsõvel(65g) egész szép kis kerék lesz..
Nézegettem a Tufo peremes szingokat, de nem sokat nyernék vele. 11.000Ft-ért van Elite Jet C, ez 225g. a GP3000+latex páros pedig 250g. Tehát kb. 25g a differencia, kb. 3000Ft-al került többe a Tufo, és 1 defekt esetén nagyobb szopás van.
Igaz, a szingonak jobb a gördülési ellenállása, meg 15barig lehet fújni.
a hétvégéig kell okoznom valamit, hiszen vasárnap Pétfürdõ.
Ki milyen reményekkel indul????
Marchello: Hogy megy a szezon? KSI kupa? Zomba?
#1117
Írta 2005. április 18. - 09:43

Grat! Meg egy kérdés:Tudnál mondani egy saját mérésbõl származó súlyt? Kiváncsi vagyok mennyire valós a gyári adat...:chin: Kösz!
Péter
nah, megmertem halmerleggel.
1.64-en pihent meg a kristaly, 105-os monoval (250g), meg benne volt a neuzer kormanycsapi ket cseszeje, nem akartam kiverni oket.
ertelemszeruen villa nelkul.
szoval suti

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1118
Írta 2005. április 18. - 09:08

#1119
Írta 2005. április 17. - 13:20

Kb. 2 éve nem mostam le(!!!!!!).
Sokszor jártam vele(23mm gumival) 2-3-4baron. nem volt kedvem/idõm/lehetõségem pumpálni. Ütöttem-vátam...de nincs baja.
a küllöket 2szer kellett már újrahúzni(meglazultak), de amíg feszes, nincs gond.
Mindenz egy kb. 3000ft-os felni. Csak ajánlani tudom.
#1120
Írta 2005. április 16. - 16:05

hehh, köszi tpresident!
ez a mach1 megfejtés nekem nagyon teccik, így aztán tiszta öröm h még jót is mondanak róla![]()
a kerékvárban (vadász str.) azt mondta egy arc, h "minél több küllõ, annál jobb".
ez tuti? :chin: persze nyílván azért függ a küllõ minõségétõl is, nem? mindenesetre 2g-s SAPIM küllõket az egyik helyen 40 ftért vesztegetik, amíg a másikban pl az ugyanilyen DT 60 ft. de van uigyanez a DT 41ért is.... már odáig jutottam, hogy semmit nem érdemes sztem egy helyen venni.
egy másik topikban olvastam nagyon jókat egy óbudai (vhol a keve u.ban) KTM szervízrõl, ott állítólag nagyon állatul fûznek kereket. ez a hely megvan még? nem találtam õket neten sehol..
Nézd meg még a Mach1 210-est is! Kb. 500gr, és bírja a kemény bánásmódot is- terepeztem vele, és nem kapott nyolcast. Ha szerencséd van, nem kell új küllõket venned, mert megegyezik a régi felni belsõ átmérõjével. Küllõ ügyben jó a B+ is Húzott, rozsdamentes, és 30Ft/db.
Kerékfûzés: www.sheldonbrown.com Wheelbuilding Ha van állványod, türelmed, meg tudod csinálni.
De jól gondold meg, Kb. 6-7ezerért komplett gyári fûzött kereket kapsz.