Nekem hatul radialisan fuzott kerekem van, de semmi gondom nincs vele, pedig 85 kilo vagyok. 300 km van benne, de meg nyolcast sem kaptam.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#2841
Posted 2003. April 22. - 11:38

#2842
Posted 2003. April 22. - 11:24

hát a luongóból Árpád híd, majd át a Rózsadombon simán leeresztett...
akkor kérdezek még lamákat:
konkrétan egy Tufo S22rõl van szó egy ha jól sejtem Mavic felniben (a hátsó az az, de ezen nincsen cimke)
ugyebár a szingókat ragasztják a felnihez ha jól tévedek...
leveszem a gumit megfoltozom és mivel tudom visszaragasztani?
bocsesz hogy ennyire lamázok dehát ez az elsõ outim :-[
amúgy a Tufo S23as 3 rugó... (lehet olcsóbb egy új szingó mint venni egy felnit belsõt külsõt és átfûzni ???)
akkor kérdezek még lamákat:
konkrétan egy Tufo S22rõl van szó egy ha jól sejtem Mavic felniben (a hátsó az az, de ezen nincsen cimke)
ugyebár a szingókat ragasztják a felnihez ha jól tévedek...
leveszem a gumit megfoltozom és mivel tudom visszaragasztani?
bocsesz hogy ennyire lamázok dehát ez az elsõ outim :-[
amúgy a Tufo S23as 3 rugó... (lehet olcsóbb egy új szingó mint venni egy felnit belsõt külsõt és átfûzni ???)
#2843
Posted 2003. April 22. - 11:05

Rás: milyen a lassú defekted? Menet közben is leenged vagy csak fél-egy nap alatt és nem teljesen, mert ha utóbbi, akkor nem defekt, hanem valszeg gumihiba. A szingó nemhiába nem terjed el, hiába könnyebb mint a peremes változat. Két defekt után dobhatod el (ca 5-6e Ft). Fõleg, hogy egyre több az üvegszilánk az utak mentén.
#2844
Posted 2003. April 22. - 11:00

#2845
Posted 2003. April 22. - 10:57

Walker: ha a bicajon Sora szett van, akkor nem érdemes variálni, mert majdnem többe kerül az átcserélés, mint az egész bicikli, és marad egy felesleges szetted. A Sorat sokan leszólják fölöslegesen, akinek a súly nem döntõ, jobban jár a Sorával, mint akármivel (kivéve RSX vagy régi Rx-esek). De ha 9-es váltószerkezetet akarsz, akkor az eddig csak a Tiagrától felfele van!! Használok Sorat és mást is, és a Sora strapabíróbb, nem kell állítgatni pl. a váltót annyit, mint a pipecebb kategóriákban. A visszaváltó pöcök pedig ugyanaz a konstrukció mint a Campagnolo fékváltókaroknál. Az agyak viszont nagyon bumfordiak, nehezek (hátsó fõleg) (+ a hajtómû is), de hasonlóan strapabíróbbak.
#2846
Posted 2003. April 22. - 09:10

üdv:
én is belépek az országútisok táborába lassan..
sikerült óccsóért egy régi 2*6os Peugeot CroMo gépet szermányolnom..
kérdés mivel elég láma vagyok még az országúti gumitémában:
szingós kerékkel hogyan kell bánni?
mert erõs a gyanúm hogy van egy lassú defektem :-\
én is belépek az országútisok táborába lassan..
sikerült óccsóért egy régi 2*6os Peugeot CroMo gépet szermányolnom..
kérdés mivel elég láma vagyok még az országúti gumitémában:
szingós kerékkel hogyan kell bánni?
mert erõs a gyanúm hogy van egy lassú defektem :-\
#2847
Posted 2003. April 21. - 22:20

szia walker,
a legfontosabb kulonbseg a sora es a tiagra kozt a fekvaltokarok kialakitasaban van, ugye az aruk is itt ter el a legjobban, 30 ill 55 ha jol emlekszem
en is csak emiatt vettem tiagraval szerelt gepet nemreg, sora agyakkal es fekekkel egyebkent, a tobbi cucc a kozepcsapagy kivetelevel tigra, es nincs is veluk gond 1100 km utan
a soranal a kisebb fogaskerekre vagy lanctanyerra valo valtas egy kis pocok elmozditasaval erheto el, illetve nehezen erheto el... az ugyanis nem egy plusz kis kanal a fekkar mogott, hanem annak a tetejen van, amit ugy gondolom, h tenyleg ugy van, ahogy sokan mondtak mar, hogy nehez elerni, es zavaro lehet az emelkedokon ha kiallva mesz, es veletlenul epp levaltasz hatul....
kivancsi lennek, ki hasznal egybkent ilyet itt, es h mi a velemenye rola
meg annyit h jovore lesz mar a tiagraval meg a tobbivel azonos elven mukodo fekvaltokar, a 2200 tipus, es olcsobb is lesz, mint a sora
erdekes lesz innentol a helyzet...
a 105 szerintem marha szep es biztosan sokkal merevebb is a hajtomu, mint ahogy a srac irta is az ujsagban, bar nekem a tigraval sem volt gondom
es te walker, milyen gepre akadtal?
a legfontosabb kulonbseg a sora es a tiagra kozt a fekvaltokarok kialakitasaban van, ugye az aruk is itt ter el a legjobban, 30 ill 55 ha jol emlekszem
en is csak emiatt vettem tiagraval szerelt gepet nemreg, sora agyakkal es fekekkel egyebkent, a tobbi cucc a kozepcsapagy kivetelevel tigra, es nincs is veluk gond 1100 km utan
a soranal a kisebb fogaskerekre vagy lanctanyerra valo valtas egy kis pocok elmozditasaval erheto el, illetve nehezen erheto el... az ugyanis nem egy plusz kis kanal a fekkar mogott, hanem annak a tetejen van, amit ugy gondolom, h tenyleg ugy van, ahogy sokan mondtak mar, hogy nehez elerni, es zavaro lehet az emelkedokon ha kiallva mesz, es veletlenul epp levaltasz hatul....
kivancsi lennek, ki hasznal egybkent ilyet itt, es h mi a velemenye rola
meg annyit h jovore lesz mar a tiagraval meg a tobbivel azonos elven mukodo fekvaltokar, a 2200 tipus, es olcsobb is lesz, mint a sora
erdekes lesz innentol a helyzet...
a 105 szerintem marha szep es biztosan sokkal merevebb is a hajtomu, mint ahogy a srac irta is az ujsagban, bar nekem a tigraval sem volt gondom
es te walker, milyen gepre akadtal?
#2848
Posted 2003. April 21. - 12:16

igazán mélyebben szerettem volna belemenni, de lehet hogy megkeresem a kerékfûzõs topikot mert most csináltam egy elsõ kereket sun assault felnivel meg 2 millis küllõvel de valahogy még bennem van a kisördög hogy szeretnék a küllõkön könnyíteni csak nem tudom elviseli-e a városi kiképzést vagy arra is gondoltam hogy a csak a fele lenne mondjuk könnyített a többi meg maradna alap küllõ.
#2849
Posted 2003. April 19. - 23:30

Kollégámnak 1X es kereke van hátul, eddig nem volt gond vele. Kb. két hete csináltuk.
Minnél kevesebb a kereszt, annál merevedd a kerék. Legalább is én igy tudom.
Minnél kevesebb a kereszt, annál merevedd a kerék. Legalább is én igy tudom.
#2850
Posted 2003. April 19. - 22:39

Sziasztok!
Egy országúti kerékpárt szeretnék venni, és kaptam egy nagyon jó ajánlatot. A bicikli Sora- val van szerelve.
A kérdéseim a következõk lennének:
Szerintetek érdemes-e lecserél(tet)nem a Sora szettet Tiagrára, vagy esetleg 105-re, vagy elég csak egy két dolgot kicseréltetni rajta (ha igy van akkor mit a legfontosabb lecserélni).
Valamint, hogy a Tiagra szett mennyivel jobb, mint a Sora?
Segitségeteket elõre is köszönöm
Egy országúti kerékpárt szeretnék venni, és kaptam egy nagyon jó ajánlatot. A bicikli Sora- val van szerelve.
A kérdéseim a következõk lennének:
Szerintetek érdemes-e lecserél(tet)nem a Sora szettet Tiagrára, vagy esetleg 105-re, vagy elég csak egy két dolgot kicseréltetni rajta (ha igy van akkor mit a legfontosabb lecserélni).
Valamint, hogy a Tiagra szett mennyivel jobb, mint a Sora?
Segitségeteket elõre is köszönöm
#2851
Posted 2003. April 18. - 12:51

#2852
Posted 2003. April 16. - 20:07

Ezt fejtsd ki légy olyan kedves, mert bevallom nem értem mire gondolsz!!!
A 7703-nál nem a mérettel van a fõ baj hanem egy szimpla egyszerû dologgal mint a pénz (720000 HUF, ez már bõven túlmutat a lehetõségeimen).
Még ha ráköltenék is ennyit abban nem kompromisszummentes a 7703, hogy mint írtam nekem kicsi a tenyerem és emiatt kellene az R600-as fvkar és mint tudjuk az Authornál nem megoldható a beszámításos alkatrészcsere.
tractionman felhozott egy példát, hogy a 7703-ból van 54-es méret, én leírtam észrevételeimet (pénz, elvek) illetve, hogy ha vennék ilyet akkor mi lenne nekem az ideális.
És mielõtt felteszed a kérdést: az 5502-t azért nem választottam, mert ha megnézed a 2003-as Shimano katalógust akkor láthatod, hogy ebben az évben a legnagyobb változás az 55** sorozatra szerelt 105-ös szettben történt illetve a kerék is változott (súly, kerékfûzés, merevség stb stb). Ebben a témában kikértem Bikemag-os újságíró véleményét hiszen (ekkor még nem tudhattam, hogy majd tesztelni is fogják).
A 7703-nál nem a mérettel van a fõ baj hanem egy szimpla egyszerû dologgal mint a pénz (720000 HUF, ez már bõven túlmutat a lehetõségeimen).
Még ha ráköltenék is ennyit abban nem kompromisszummentes a 7703, hogy mint írtam nekem kicsi a tenyerem és emiatt kellene az R600-as fvkar és mint tudjuk az Authornál nem megoldható a beszámításos alkatrészcsere.
tractionman felhozott egy példát, hogy a 7703-ból van 54-es méret, én leírtam észrevételeimet (pénz, elvek) illetve, hogy ha vennék ilyet akkor mi lenne nekem az ideális.
És mielõtt felteszed a kérdést: az 5502-t azért nem választottam, mert ha megnézed a 2003-as Shimano katalógust akkor láthatod, hogy ebben az évben a legnagyobb változás az 55** sorozatra szerelt 105-ös szettben történt illetve a kerék is változott (súly, kerékfûzés, merevség stb stb). Ebben a témában kikértem Bikemag-os újságíró véleményét hiszen (ekkor még nem tudhattam, hogy majd tesztelni is fogják).
#2853
Posted 2003. April 16. - 18:35

NoFear! A világért sem akarok kötözködni, de azt mondod, Neked a lábad hosszabb, a kezed rövidebb, ezért az 54-52-es vázzal állsz hadilábon. Akkor nem inkább Téged lehet kompromisszumkényszerûséggel vádolni, mint a 7703-at? :

#2854
Posted 2003. April 15. - 09:38

Így korrektnek tûnik, ha jól számolok olyan 310 lesz a vége nálad.
Az alkatrészhiányról sajna tudok, de inkább kiböjtölöm a dolgot. A 7703 már nem az én kategóriám, sem pénzben, sem elvekben, sem edzettségi szintben. Ráadásul nekem az 54 egy picit nagy (inkább a lábam hosszabb és a kezem rövidebb az átlaghoz képest, 52-es lenne az ideális) és még a 7703 sem kompromisszum mentes, pici a tenyerem és az R600-as megoldása lenne a legideálisabb így marad az egyedi építés és ennek a szépségei.
Meg (hülye fejemmel) vannak elveim is boltokkal kapcsolatban ...
De azért köszönöm.
Az alkatrészhiányról sajna tudok, de inkább kiböjtölöm a dolgot. A 7703 már nem az én kategóriám, sem pénzben, sem elvekben, sem edzettségi szintben. Ráadásul nekem az 54 egy picit nagy (inkább a lábam hosszabb és a kezem rövidebb az átlaghoz képest, 52-es lenne az ideális) és még a 7703 sem kompromisszum mentes, pici a tenyerem és az R600-as megoldása lenne a legideálisabb így marad az egyedi építés és ennek a szépségei.

Meg (hülye fejemmel) vannak elveim is boltokkal kapcsolatban ...

De azért köszönöm.
#2855
Posted 2003. April 14. - 21:16

NoFear! A két váz között 20.000-Ft a külömbség a szerelésért nem számítanak plussz költséget. Korrektnak tûnik!
Ha bringát építesz vedd figyelembe az alkatrészhiányt, több hónapot késik a Shimano! Nézz körül hátha jobban jössz ki komplett géppel Author 7703-as 54-es méretben például van, csak az nekem nagyon drága.
Garantáltan kompromisszum mentes, és hátha adnak árengedményt kárpótlásul.
Ha bringát építesz vedd figyelembe az alkatrészhiányt, több hónapot késik a Shimano! Nézz körül hátha jobban jössz ki komplett géppel Author 7703-as 54-es méretben például van, csak az nekem nagyon drága.
Garantáltan kompromisszum mentes, és hátha adnak árengedményt kárpótlásul.
#2856
Posted 2003. April 13. - 23:40

Eurosport musor : www.port.hu meg meg vagy 50 ado musora, pl. extreme channel is, Discovery,NGC, stb.
#2857
Posted 2003. April 13. - 19:51

Na akkor menjünk sorba.
vBalu:Pedig ott van, majdnem a jobb felsõ sarokban teljesen. (azt már csak halkan súgom meg, hogy néha az is pontatlan) http://www.eurosport...tvschedule.asp?
tractionman:Bevallom õszintén nekem kicsit elegem lett abból a cégbõl. Bõvebben leírtam az Author topicba a "fájdalmaim", de kicsit dühítõ volt a szitu. A lényege, hogy már április elején már nem gyártják a 2003-as modeljüket. Én sok tervezgetés után az 5503-al szemeztem, de abból már nem lesz semmi így, kicsit megorroltam a gyártókra és inkább úgy döntöttem, hogy magam építettek egy kompromisszumok nélküli gépet még akkor is ha drágábban jön ki. Amiket leírtál ha gondolod vágj bele, jónak tûnik az ajánlat. Mennyivel lesz így drágább mint az 5502-es vázban, mennyit kérnek rá pluszba?
vBalu:Pedig ott van, majdnem a jobb felsõ sarokban teljesen. (azt már csak halkan súgom meg, hogy néha az is pontatlan) http://www.eurosport...tvschedule.asp?
tractionman:Bevallom õszintén nekem kicsit elegem lett abból a cégbõl. Bõvebben leírtam az Author topicba a "fájdalmaim", de kicsit dühítõ volt a szitu. A lényege, hogy már április elején már nem gyártják a 2003-as modeljüket. Én sok tervezgetés után az 5503-al szemeztem, de abból már nem lesz semmi így, kicsit megorroltam a gyártókra és inkább úgy döntöttem, hogy magam építettek egy kompromisszumok nélküli gépet még akkor is ha drágábban jön ki. Amiket leírtál ha gondolod vágj bele, jónak tûnik az ajánlat. Mennyivel lesz így drágább mint az 5502-es vázban, mennyit kérnek rá pluszba?
#2858
Posted 2003. April 13. - 19:12

JA! Még valami próbáltátok a PENCO-t? Minimum 30% !
Nekem bejött! Van citromos és narancsos zselé, és csokis energiaszelet. Ja, és nem drága!
A véleményetek továbra is érdekel!
Nekem bejött! Van citromos és narancsos zselé, és csokis energiaszelet. Ja, és nem drága!
A véleményetek továbra is érdekel!

#2859
Posted 2003. April 13. - 18:58

Köszi NoFear! Megnéztem nagyon tetszik a gép, a baj az, hogy nekem kicsi az 54-es váz és 5502-es Author már csak ebben a méretben van. Megoldásnak felajánlották, van egy 6602-es 56-os vázuk
abba átépítenék. Annak is nagyon szép a színe, Columbus Airplane csõszett, villával 100-rugó alatt és valami fantasztikus formája van a csöveknek!
Még meggondolom!
Vélemény?

Még meggondolom!
Vélemény?
#2860
Posted 2003. April 13. - 18:16

Honnan a manóból lehet EuroSport tvmûsort találni a neten??? tudom www.eurosport.com de én ott se találtam. Lehet, hogy én vagyok figyelmetlen...