6000km szerintem nem olyan sok ennyi pénzért. Tufo szingo 10k körül van és 25.000 (jól irtam!) kmt lehet beletenni.
Haverom gagyibb Contija 1500km után szinte soft. A tavasszal beleugrottam a Rubena-ba. Eddig 1500km de nem sokáig lesz fönt és nem hiszem, hogy veszek mégegyszer...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#2741
Posted 2003. July 15. - 21:14

#2742
Posted 2003. July 15. - 20:06

ok, ok csaak az a gond, h a 9-es fogsornál már olyan kicsi a távolság a fogaskerekek között, hogy sztem 2-nél kevesebbet nem igazán tudok egyszerre váltani. Vagy tudok?
ehh.. bonyis egy dolog 20 éves cangit felújítani...
bye
Prefi
ehh.. bonyis egy dolog 20 éves cangit felújítani...
bye
Prefi
#2743
Posted 2003. July 15. - 08:50

en most vettem sh 105 elso agyat, es nagyon meg vagyok vele elegedve
biztos, h jo vetel a veloce is, bar szerintem amit a katalogusban irnak, nem mindid elereto, bar par telefon, es biztos hozzajutsz egyhez valahonnan
szerintem ki lehet probalni a 9 sort , ha nem pozicionalt a valtod, akkor minden gond nelkul felteszi majd barhova a lancot, es ha a hjatomu nem kopott tulsagosan ,akkor itt sem lesz gond
tenlyeg, egy atlagos kulsobe hany kmert lehet beletenni biztonsagosan szerintetek?
mert epp teganp alttam egy hirdetest, ahol ki volt emelve, hogy 6000 ft michelin kulso akar 6000 km futasteljesitmeny! szoval ez nagy szam?
biztos, h jo vetel a veloce is, bar szerintem amit a katalogusban irnak, nem mindid elereto, bar par telefon, es biztos hozzajutsz egyhez valahonnan
szerintem ki lehet probalni a 9 sort , ha nem pozicionalt a valtod, akkor minden gond nelkul felteszi majd barhova a lancot, es ha a hjatomu nem kopott tulsagosan ,akkor itt sem lesz gond
tenlyeg, egy atlagos kulsobe hany kmert lehet beletenni biztonsagosan szerintetek?
mert epp teganp alttam egy hirdetest, ahol ki volt emelve, hogy 6000 ft michelin kulso akar 6000 km futasteljesitmeny! szoval ez nagy szam?
#2744
Posted 2003. July 13. - 10:29

helló!
szerintetek érdemes régi fajta, nem pozícionálós váltórendszerbe belerakni egy 9 seb-es fog.sort? fog ez így mûködni? (Persze új lánccal). Vagy kell majd új hajtómû is? Help me please!
Ja, és elsõ agynak mit javasoltok? Campa Mirage? Veloce? Azért gondoltam ezekre, mert viccesen olcsóak (ha nem írták el a Biker's Guide-ot). Vagy Shimano RSX? /2100 Ft-ért láttam/
na kösz
Prefi
szerintetek érdemes régi fajta, nem pozícionálós váltórendszerbe belerakni egy 9 seb-es fog.sort? fog ez így mûködni? (Persze új lánccal). Vagy kell majd új hajtómû is? Help me please!
Ja, és elsõ agynak mit javasoltok? Campa Mirage? Veloce? Azért gondoltam ezekre, mert viccesen olcsóak (ha nem írták el a Biker's Guide-ot). Vagy Shimano RSX? /2100 Ft-ért láttam/
na kösz
Prefi
#2745
Posted 2003. July 11. - 13:57

köszi pcycle !
tetszik ,h mindig tudsz segíteni
maxxis detonator külsõim vannak, max 8,3 bar , én a hátsót már 7,5 fölé fújom, elöl 7,3 körül vagyok általában
gondolkodom egy komolabb maxxis külsõn, ami kibírná a 9 bart, szerinted megérne venni egy xenith et? nem versenyzem, csak szertem, ha valami egyre jobb és gyorsabb a kerékpáromon
tényleg, van még egy kérdésem!
ha kiálva erõsen meghúzok egy szakaszt, már mindkét fékkar recseg egy kicsit, amit szeretrnék kiküszöbölni
le kell vennem ehhez a bandázst?
vagy egyáltalán , lehet az, h egy kicsit kilazult a szorítás és azért recseg ropog ha kiállva húzom?
vagyis, mit kell meghúznom, és hol?
elég drága dolog egy ilyen fékváltókar (tiagra) szóval óvatosan akarom csinalni
tetszik ,h mindig tudsz segíteni

maxxis detonator külsõim vannak, max 8,3 bar , én a hátsót már 7,5 fölé fújom, elöl 7,3 körül vagyok általában
gondolkodom egy komolabb maxxis külsõn, ami kibírná a 9 bart, szerinted megérne venni egy xenith et? nem versenyzem, csak szertem, ha valami egyre jobb és gyorsabb a kerékpáromon
tényleg, van még egy kérdésem!
ha kiálva erõsen meghúzok egy szakaszt, már mindkét fékkar recseg egy kicsit, amit szeretrnék kiküszöbölni
le kell vennem ehhez a bandázst?
vagy egyáltalán , lehet az, h egy kicsit kilazult a szorítás és azért recseg ropog ha kiállva húzom?
vagyis, mit kell meghúznom, és hol?
elég drága dolog egy ilyen fékváltókar (tiagra) szóval óvatosan akarom csinalni

#2746
Posted 2003. July 10. - 09:07

Nem egészen ilyen egyszerû, a külsõre mindig a max felfújhatóság van írva. Van amelyik gumi elbírja, van amelyik nem! Ha az oldalfal szövetes, igen kétséges maxra fújni. A maxon amúgy is eléggé merev lesz és ugrál, aki "kényelmesebb" sose fújja fel ennyire! 23-asoknál általában 8,5-re írják, és általában fel is lehet fújni eddig, sõt, nem fog pattogni. Olyan 20-as is van amire 145-t írnak! De szerintem 10-tõl nem érdemes többet fújni bele.
#2747
Posted 2003. July 09. - 19:13

vannak maxxis külsõk is...
és annyira fújd, amennyi a külsõre rá van írva
(szte 6-7 bar, de ettõl akár több is lehet)
és annyira fújd, amennyi a külsõre rá van írva

#2748
Posted 2003. July 09. - 13:03

Az elsõ keréken talán nem annyira döntõ a merevség, és a magyar utakon nem is legkényelmesebb, de aki versenyezik sokat, annak ez kell. Az a párosítás Ritchey felni és Shim Sora aggyal nem volt szerencsés, a két véglet, legkönnyebb peremes felni és legnehezebb agy! A Sora agyakat kerülni kell, nehezek, gördülésük sem túl jó. (Mondják a Campa agyak jobbak a Shimanóétól, nem tudom...) A kerékpáron talán a legfontosabb a kerék, ha van egy könnyû, jól gördülõ kerékszetted, csodákat tesz, érdemes rá költeni.
A kerekek, külsõk is a használattól függnek: versenyzés, edzés, vagy túrázás. Ha nem mész miden hétvégén versnyre, ne tegyél fel Continental GP 3000-est, mert igaz hogy nagyon könnyû, gördülési ellenállása gyakorlatilag nincs, de hamar tönkremegy (oldalfal), és egy nagyobb defekt után ezt a külsõt is el lehet dobni! Fontos a futófelület, ha nincs minta vészes, szárazon is megcsúszhat fékezéskor, kanyarban (de olyan is van, hogy tök sima mégsem csúszik). Nekem speciel a Michelin-ek jöttek be, de ebbõl is sok van, persze nálunk jó ha kettõ fajtát lehet kapni, az Axial Bi-sport pl. jó mindenre, mélymintás, nehezen csúszik meg, viszonylag könnyû, nem kopik gyorsan, de talán versenyre nem a legideálisabb. A belsõkben nem érdemes könnyûket venni, mert defektet is könnyen kap, és az ára külsõkkel vetekszik.
A kerekek, külsõk is a használattól függnek: versenyzés, edzés, vagy túrázás. Ha nem mész miden hétvégén versnyre, ne tegyél fel Continental GP 3000-est, mert igaz hogy nagyon könnyû, gördülési ellenállása gyakorlatilag nincs, de hamar tönkremegy (oldalfal), és egy nagyobb defekt után ezt a külsõt is el lehet dobni! Fontos a futófelület, ha nincs minta vészes, szárazon is megcsúszhat fékezéskor, kanyarban (de olyan is van, hogy tök sima mégsem csúszik). Nekem speciel a Michelin-ek jöttek be, de ebbõl is sok van, persze nálunk jó ha kettõ fajtát lehet kapni, az Axial Bi-sport pl. jó mindenre, mélymintás, nehezen csúszik meg, viszonylag könnyû, nem kopik gyorsan, de talán versenyre nem a legideálisabb. A belsõkben nem érdemes könnyûket venni, mert defektet is könnyen kap, és az ára külsõkkel vetekszik.
#2749
Posted 2003. July 09. - 10:02

sziasztok
képzeljétek, h jártam!
4000 km van már a márciusban vett gépemben, és mivel már a kezdetek óta nem votlam kibékülve az elsõ kerékkel, (ritchey aero pro, sora agy) összeépíttettem egy másikat
az volt a baj az elõzõvel, hogy volt benne egy kis tojás, így vettem már szerintem, és fékezéskor rángatott a kormány, ezt a kis ütést pedig nem lehetettt kiszedni, legalábbis ezt mondták 3 helyen is
elsõdlegesen egy könnyebb és merevebb , ellenállóbb kereket akartam, max 20 ból...
mavic open pro-t néztem fekete 105 aggyal, de nem volt ilyen felni fekete szinben
maradt a Németh Balázs által tavaly tesztelt vuelta kornos , 4800 ért
... a szervízben ragaszkodott a radiális fûzéshez a srác, illetve nagyon ezt javasolta, hogy jobban néz ki
belementem, és kisebb a légellenállása stb.. bár feltem, h ez a merevség rovására megy majd, rábólintitottam
egyébként van effeéle tapasztalatotok?
és megmértem a kerekeket....
az új 32 db 2mm küllõvel lett öszzeállítva, a régi 1,8 mm volt, legalábbis vékonyabbnak tûnt
és a vuelta szegcselt, és egy kicsit magasabb profilú, egyébként a katalogusban szereplo 495 helyett 517 g
a 105 agy nagyon szép, nagyon simán fut, kecses és kb fele akkora lehet sulyra mint a sora
..
az új kerék külsõ és belsõ nélkül pont 1 kg
a régi pedig 835 g , ezen meglepõdtem
persze, ez a ritchey aero pro roppant egyszerû kis darab, és ezek szerint verhetetlen súlyban is
a sora és a 105 között is van legalabb 120 g ha jól tudom...
szóval a konklúzió, bár még sajnos nem volt alkmam kipróbálni
van egy nehezebb kerekem, ami sajnos lehet, hogy a radiális fûzés miatt nem is olyan merev, mint az elõzõ...
jó, mi?
ami azonban elsõdleges volt, a fékzés közbeni rángatás megszûnt
még egy kérdés
hány bar- on használjátok a kerekeket?
és milyen külsõt belsõt favorizáltok?
képzeljétek, h jártam!
4000 km van már a márciusban vett gépemben, és mivel már a kezdetek óta nem votlam kibékülve az elsõ kerékkel, (ritchey aero pro, sora agy) összeépíttettem egy másikat
az volt a baj az elõzõvel, hogy volt benne egy kis tojás, így vettem már szerintem, és fékezéskor rángatott a kormány, ezt a kis ütést pedig nem lehetettt kiszedni, legalábbis ezt mondták 3 helyen is
elsõdlegesen egy könnyebb és merevebb , ellenállóbb kereket akartam, max 20 ból...
mavic open pro-t néztem fekete 105 aggyal, de nem volt ilyen felni fekete szinben
maradt a Németh Balázs által tavaly tesztelt vuelta kornos , 4800 ért
... a szervízben ragaszkodott a radiális fûzéshez a srác, illetve nagyon ezt javasolta, hogy jobban néz ki
belementem, és kisebb a légellenállása stb.. bár feltem, h ez a merevség rovására megy majd, rábólintitottam
egyébként van effeéle tapasztalatotok?
és megmértem a kerekeket....
az új 32 db 2mm küllõvel lett öszzeállítva, a régi 1,8 mm volt, legalábbis vékonyabbnak tûnt
és a vuelta szegcselt, és egy kicsit magasabb profilú, egyébként a katalogusban szereplo 495 helyett 517 g
a 105 agy nagyon szép, nagyon simán fut, kecses és kb fele akkora lehet sulyra mint a sora
..
az új kerék külsõ és belsõ nélkül pont 1 kg
a régi pedig 835 g , ezen meglepõdtem
persze, ez a ritchey aero pro roppant egyszerû kis darab, és ezek szerint verhetetlen súlyban is
a sora és a 105 között is van legalabb 120 g ha jól tudom...
szóval a konklúzió, bár még sajnos nem volt alkmam kipróbálni
van egy nehezebb kerekem, ami sajnos lehet, hogy a radiális fûzés miatt nem is olyan merev, mint az elõzõ...
jó, mi?
ami azonban elsõdleges volt, a fékzés közbeni rángatás megszûnt
még egy kérdés
hány bar- on használjátok a kerekeket?
és milyen külsõt belsõt favorizáltok?
#2750
Posted 2003. July 09. - 09:12

Most már "tûrhetõ" is a szag az RT 500m körzetében, ahho képest, hogy mivolt régebben!! :-\Még madár sem járt arra, pedig emberi lények dolgoztak és dolgoznak ott. Egy-két év óta valami szagmérséklõt tehettek be, mert valamivel könnyebb a bûz.
#2751
Posted 2003. July 08. - 21:15

figyu
én szoktam a 3-ason menni, sztem nem túl vészes. Tudom, tudom, tilos ott menni, dehát na...
Ja, és Szikszó környékén elég sok elég szar út van... De a táj az k. szép tud lenni néhol.
FONTOS!!!
Szikszóra Alsóvadász-Homrogd-stb felõl (ha jól emléxem) sztem nem célszerû bemenni, mert ott van a Szatev Rt Szikszó, és ettõl az egész környék olyan kurrrrrrva büdös néha, hogy leesel a biciklirõl!
(én még csak kocsival voltam arra, de elég is volt)
viszont sztem érdemes útbaejteni Rápsonysápberencset, ha másnem hát azért h a falu vége táblánál csináljatok fényképet (ha belefér a képbe) ;D ;D
bye, Prefi
bármi kérdés van a környékrõl, csak szóljatok, ha tudok mondok infot
én szoktam a 3-ason menni, sztem nem túl vészes. Tudom, tudom, tilos ott menni, dehát na...
Ja, és Szikszó környékén elég sok elég szar út van... De a táj az k. szép tud lenni néhol.
FONTOS!!!
Szikszóra Alsóvadász-Homrogd-stb felõl (ha jól emléxem) sztem nem célszerû bemenni, mert ott van a Szatev Rt Szikszó, és ettõl az egész környék olyan kurrrrrrva büdös néha, hogy leesel a biciklirõl!
(én még csak kocsival voltam arra, de elég is volt)
viszont sztem érdemes útbaejteni Rápsonysápberencset, ha másnem hát azért h a falu vége táblánál csináljatok fényképet (ha belefér a képbe) ;D ;D
bye, Prefi
bármi kérdés van a környékrõl, csak szóljatok, ha tudok mondok infot
#2752
Posted 2003. July 08. - 17:15

Köszi a tájékoztatást, tényleg inkább a végigjárás a helyes kifejezés. Krasznokvajdára gondoltam, (Aggtelek-Tokaj között) de meggyõztetek. Itt az Alföldön is ismerek ilyen helyeket, a tescobikom se szivesen viszem ilyen helyekre, nemhogy féltett outimat! 
Ugy tûnik Ózdon alszunk(ismerõsök). A Bükk-Mátra útvonal egész kidolgozott már, viszont az Ózd Tokaj még feldolgozás alatt. Az a baj, hogy a 3as fõúton kevéshelyen lehet úgy átmenni, hogy keresztezzem és ne kellje 2-3kmt tekerni a köv. leágazásig. Nem szivesen tekernék rajta. A nyugodt, szép, tisztességesebb felületû hegyi utakat keressük. És csak 3an vagyunk(kopasz nincs, szõke 1)

Ugy tûnik Ózdon alszunk(ismerõsök). A Bükk-Mátra útvonal egész kidolgozott már, viszont az Ózd Tokaj még feldolgozás alatt. Az a baj, hogy a 3as fõúton kevéshelyen lehet úgy átmenni, hogy keresztezzem és ne kellje 2-3kmt tekerni a köv. leágazásig. Nem szivesen tekernék rajta. A nyugodt, szép, tisztességesebb felületû hegyi utakat keressük. És csak 3an vagyunk(kopasz nincs, szõke 1)

#2753
Posted 2003. July 08. - 12:11

Pontosan ahogy Prefi mondja (látom ismeri a környéket). A leghúzósabb Rakaca, tele cigánnyal, nem mindegyik barátja a gádzsó kerekeseknek. Ajánlom elkerülését is akár.
#2754
Posted 2003. July 07. - 19:37

Rakaca, Krasznokvajda stb környékén vigyázni kell a környéken lakókkal is. De komolyan. Én csak akkor mennék arra, ha legalább 10-es csoportban lennék!!!
bye
Prefi
bye
Prefi
#2755
Posted 2003. July 07. - 09:10

Ha az útminõségre gondolsz, kb. olyan rossz, mint általában az országban (kivéve Pest és környéke, mert az felülmúl mindent). A Mátrában viszonylag jó, a kékesi bekötõ kifejezetten, viszont Mátraaljában már nem annyira, az erdei utak meg kifejezetten kerülendõk itt.
A Cserehát nagyon csendes, lehet nyugodtan tekerni, és csak egy-két szakasz van ami elég rossz (Rakaca-Szászfa között). Zemplénben hasonló a helyzet: az erdõbényei út rossz (hullámos, a faluban kátyús), máshol elmegy (erdei útak rosszak). A Bükk is változó, az egri út (Eger-Lillafüred) van kb. két 8 km-es szakasz, ami nagyon rossz, itt az útszél járhatatlan, figyelni kell! Hollóstetõ - Bükksztkereszt között is van egy kisebb szakasz, ami tele van kátyúval. Viszont a Bükksztlászló-Bükksztkereszti út nagyon jó (de: keskeny!). Szilvásvárad-Nagymezõ is jó, leszámítva kb. 2 km gyengébb szakaszt. A bánkúti felfele jó, lefelé vigyázni kell, mert fel van púposodva. A Mályinka-Bánkút útat is felfelé ajánlom, mert lefelé szétrázza a gépet. A bükkben az erdei utak jók, kivéve: Nagymezõ - Bánkút (kb. 1,5km rossz szakasz), Sály-Lator úti.
Egyébként 2,5 nap alatt nem járható be, csak át lehet rajta menni.
A Cserehát nagyon csendes, lehet nyugodtan tekerni, és csak egy-két szakasz van ami elég rossz (Rakaca-Szászfa között). Zemplénben hasonló a helyzet: az erdõbényei út rossz (hullámos, a faluban kátyús), máshol elmegy (erdei útak rosszak). A Bükk is változó, az egri út (Eger-Lillafüred) van kb. két 8 km-es szakasz, ami nagyon rossz, itt az útszél járhatatlan, figyelni kell! Hollóstetõ - Bükksztkereszt között is van egy kisebb szakasz, ami tele van kátyúval. Viszont a Bükksztlászló-Bükksztkereszti út nagyon jó (de: keskeny!). Szilvásvárad-Nagymezõ is jó, leszámítva kb. 2 km gyengébb szakaszt. A bánkúti felfele jó, lefelé vigyázni kell, mert fel van púposodva. A Mályinka-Bánkút útat is felfelé ajánlom, mert lefelé szétrázza a gépet. A bükkben az erdei utak jók, kivéve: Nagymezõ - Bánkút (kb. 1,5km rossz szakasz), Sály-Lator úti.
Egyébként 2,5 nap alatt nem járható be, csak át lehet rajta menni.
#2756
Posted 2003. July 06. - 21:56

Ép most tervezünk egy 2 és fél napos nagy tekergést Mátra, Bükk, Cserehát, Zemplén, Tokaj 
Milyenek arra az utak? Sirok, Parád, Kékestetõ, Szilvásvárad, Ózd ?

Milyenek arra az utak? Sirok, Parád, Kékestetõ, Szilvásvárad, Ózd ?
#2757
Posted 2003. July 06. - 20:36

vBalu: dettó igy vagyok. Vettem egy trógerebb outit tavaszra 25 papirért, scwinn cs. váz 105/RSX/300/RX 100/ noname cuccokkal csak a monti mellé..de lassan belezugok! otthon keveset levén /Bükk/ ritkán montizok, igy marad a Mátra outival, polg.szolgálat mellett! Nem lehet össszevetni a feelinget egy Galyatetõ- Gyöngyös etapot egy MTB vel.
#2758
Posted 2003. July 06. - 13:17

Látod, én is nagyon szeretnék outizni, mert hiába Miskolc mellett lakom, idõ hiányában a bükkbe csak elvétve jutok el, tehát fõleg asztfalton tekerek, ami sztem montival baromság. Ezért gondoltam arra, hogy apa o.utiját felújítom. Csakhát ehhez is kell vagy három dolog...
És ráadásul a bringán szingo-s felnik vannak, amit állítólag érdemes átfûzni. De akkor meg már egy új kerék se nagy dolog, ha egy menetes agy nincs 2000 Ft (a Shimano is...)
bonyolult egy dolog...
hát elõbb-utóbb majd csak lesz vmi (abban meg csak reménykedni tudok, hogy a váz kompatibilis a mai cuccokkal is, pl az agy belefér a villába, stb...)
bye
Prefi
És ráadásul a bringán szingo-s felnik vannak, amit állítólag érdemes átfûzni. De akkor meg már egy új kerék se nagy dolog, ha egy menetes agy nincs 2000 Ft (a Shimano is...)
bonyolult egy dolog...
hát elõbb-utóbb majd csak lesz vmi (abban meg csak reménykedni tudok, hogy a váz kompatibilis a mai cuccokkal is, pl az agy belefér a villába, stb...)
bye
Prefi
#2759
Posted 2003. July 06. - 11:50

Ne izgulj a lényeg, hogy hajtassz v.mit. Haverom rossz csepellel kezdte, nyomta a nyárimunkát, spórolt a kajapénzen és mostmár lassan fékváltója lesz. Mondjuk a váza még a régi, de szépen lefestve. Majd azt is kicseréli. Igaz nem két nap alatt épitette a gépet. Az a lényeg, hogy szeretjük az utat, a tekerést, sebességet és lehetõségeinkhez mérten fejlesztjük a gépet.
#2760
Posted 2003. July 06. - 11:08

mert a bicikli (váltók, váltókarok, hajtómû, stb) legalább 20 éves. És cash meg elég limitáltan áll rendelkezésre
