miskolcon is van (ha nem is pont fék)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#2681
Posted 2003. August 22. - 23:01

#2682
Posted 2003. August 22. - 22:37

#2683
Posted 2003. August 22. - 19:41

Létezik olyan bolt Pesten, ahol lehet még régebbi, már nem gyártott Shimano országúti alkatrészeket kapni? RSX, RX100, felsõ kategóriás, de még 8-as rendszerek... A Probike talán ilyen, de vidékiként nem érek rá keresgélni. Elõre is köfi a sok-sok választ!
#2684
Posted 2003. August 13. - 20:29

Én fogtam a reszelõt és reszelgettem persze lehet esztergályossal csináltatni, úgy bizti pontosabb lesz. De szerintem felesleges.
Egyébként van egy esztergagép lenn a pincében de én nem izzítottam be... elég reszelgetni
Egyébként van egy esztergagép lenn a pincében de én nem izzítottam be... elég reszelgetni
#2685
Posted 2003. August 13. - 19:21

Ha meglessz a f.váltó azonnal nekiesek, köszi az infót! Eleinte arra gondoltam: esztergályossal csináltatok specc Campa 9 szélességû távtartót, de ha elég a házi reszelgetés... Vagy te "profi" cuccal estél neki reszelgetni?
#2686
Posted 2003. August 12. - 22:59

Áldani fogom a neved, ha ez bejön!
Na szóval akkor mondom a konstrukció lényegét:
Szóval a konstrukció:
Shimano 7-es agy
Shimano 7-es fogsor + 1 fog
7-es lánc (mivel a fogak is 7-esek)
A száraz tények: A shimano 7-es fogaskerekének szélessége 1,85mm a távtartó pedig 3,15mm.
A campagnolo 9-esnél a fog 1,75mm széles és a távtartó pedig 2,8mm.
Tehát a egyszerû matematikával:
campa és shimano fogak közti különbség 0,1mm
campa és shim táv tartók közti különbség 0,35mm
Vagyis le kell reszelni a 7-es távtartókból 0,25mm-et kb (azért kb mert elvileg nem számít 1-5 század).
ha ügyes voltál akkor ha felrakod a fogakat így akkor pont egy 7-es fognyi hely marad még a rotoron. A +1 fogról én lefabrikáltam a fogakat, hogy szép legyen és be raktam a legnagyobb fogaskerék küllõ felöli oldalára.
kb ennyi.
Egyszerübben: nekem a 7es fogsornál a távtartók végén recés felület volt ezt teljesen lereszeltem, hogy sima felületet kapjak (ez kb pont a 0,25mm)
és mögé csaptam a +1 fogat és fölpakoltam a rotorra.
Ja és persze beállítottam a váltón a határolót, hogy ne érjen meglepetés :-)
Egyébként a 9-es fékváltókar elött egy 8-as campa volt az minden ilyen átszerkesztés nélkül váltotta a 7-est.
#2687
Posted 2003. August 12. - 10:17

Hali Coyote!
Hogy csináltad ezt a 9es campa és 7es shimano spécizést? Ugyanis Campa 9es rendszert épitek és most feltûtn a láthatáron egy nagyon olcsó f.váltó, amit meg tudnék venni, csakhát sajna egyelõre hátul még 7es 105-fogsorom van sh. aggyal. Szóval 9es campa távtartókat kell tenni a fogaskerekek közé és a plusz helyre szintén táv t.? És legalulra, vagy legfelülre teszed a pótló távtartókat? Lehet külön venni ilyen cuccost? Kb mennyit kóstál?
Persze gondolom csak 9es lánccal fut a dolog?! Én mindig azt hittem 9es -nél már maguk a fogaskerekek is keskenyebbek...
Áldani fogom a neved, ha ez bejön!
Hogy csináltad ezt a 9es campa és 7es shimano spécizést? Ugyanis Campa 9es rendszert épitek és most feltûtn a láthatáron egy nagyon olcsó f.váltó, amit meg tudnék venni, csakhát sajna egyelõre hátul még 7es 105-fogsorom van sh. aggyal. Szóval 9es campa távtartókat kell tenni a fogaskerekek közé és a plusz helyre szintén táv t.? És legalulra, vagy legfelülre teszed a pótló távtartókat? Lehet külön venni ilyen cuccost? Kb mennyit kóstál?
Persze gondolom csak 9es lánccal fut a dolog?! Én mindig azt hittem 9es -nél már maguk a fogaskerekek is keskenyebbek...
Áldani fogom a neved, ha ez bejön!

#2688
vendég_Master_*
Posted 2003. August 12. - 09:34

Halihó!!
Bocsi, hogy ide pofátlankodok de.... :-[
Most rakok össze egy felpofozott outit és kéne hozzá pár cuccos: a legfontosabb valami jó középcsapágy lenne és hozzá valami elég pöpec hajtókar, pedállal. Használt kellene mert talán így occsóért megkaphatom. :
Keresnék még egy kényelmes nyerget, esetleg fékeket.
Ha tudnátok segíteni akkor megköfönném szépen.
Köfke...... ;D ;D
Bocsi, hogy ide pofátlankodok de.... :-[
Most rakok össze egy felpofozott outit és kéne hozzá pár cuccos: a legfontosabb valami jó középcsapágy lenne és hozzá valami elég pöpec hajtókar, pedállal. Használt kellene mert talán így occsóért megkaphatom. :

Ha tudnátok segíteni akkor megköfönném szépen.

Köfke...... ;D ;D
#2689
Posted 2003. August 08. - 17:38

hi!
sztem 9-es váltókar nem fog (jól) mûködni 8-as fogsorral, mert a fogaskerekek távolsága nem ugyan annyi. Ezt abból gondolom, hogy a 8-as és a 9-es fogaskeréksorhoz u.olyan hátsó agy kell.
Prefi
Ez igaz de ha mondjuk 9es közökkel rakod fel a 8-as sort és a maradék részre még be raksz egy távtartót (mivel a 9esnél keskenyebb a közgyûrû mint a 8-asnal)akkor mûködni fog.
Szóval meg lehet tuningolni... Egyébként a téli bringámon ezért mûködik a campa 9-es fékváltókarom shimano 7-es fogsorral.
#2690
Posted 2003. August 08. - 17:28

hi!
sztem 9-es váltókar nem fog (jól) mûködni 8-as fogsorral, mert a fogaskerekek távolsága nem ugyan annyi. Ezt abból gondolom, hogy a 8-as és a 9-es fogaskeréksorhoz u.olyan hátsó agy kell. Na már most ha a kazetta szélessége adott, de az egyik esetben 8, a másikban meg 9 fogaskerék megy fel rá, akkor valószínû hogy nem ugyanannyi hely van a fogaskerekek között. De ez csak sejtés...
Prefi
sztem 9-es váltókar nem fog (jól) mûködni 8-as fogsorral, mert a fogaskerekek távolsága nem ugyan annyi. Ezt abból gondolom, hogy a 8-as és a 9-es fogaskeréksorhoz u.olyan hátsó agy kell. Na már most ha a kazetta szélessége adott, de az egyik esetben 8, a másikban meg 9 fogaskerék megy fel rá, akkor valószínû hogy nem ugyanannyi hely van a fogaskerekek között. De ez csak sejtés...
Prefi
#2691
Posted 2003. August 08. - 14:26

Sziasztok!
Én még csak most kezdek az országutik felé kacsingatni (a monti mellé), de gyanítom, hogy ez a váltás dolog ugyanúgy megy mindkettõnél. Nekem a montimon évek óta mûködik egy 9-es XT váltó a 8-as soron, természetesen 8-as váltókarral. A váltó nem pozicionál, csak mozog, mégpedig annyit, amennyit a váltókar húz rajta. Úgyhogy a 9-es váltó is simán (gond nélkül) megy a 8-as soron.
Pter
Én még csak most kezdek az országutik felé kacsingatni (a monti mellé), de gyanítom, hogy ez a váltás dolog ugyanúgy megy mindkettõnél. Nekem a montimon évek óta mûködik egy 9-es XT váltó a 8-as soron, természetesen 8-as váltókarral. A váltó nem pozicionál, csak mozog, mégpedig annyit, amennyit a váltókar húz rajta. Úgyhogy a 9-es váltó is simán (gond nélkül) megy a 8-as soron.
Pter
#2692
Posted 2003. August 07. - 23:29

sziasztok !
Ha jól tudom a kompatibilitás nem attól függ, hogy 9-es vagy 8-as mert ha pl a sora 8 as fogsornak ugyanakkorak a távtartói mint a tiagra 9-esnek akkor a 9 Fékváltókar el fogja váltani a 8-ast csak ugye 8asként funkcionál és persze mivel jól le van határolva a váltó nem tudsz melléváltani. Másképpen ha a fékváltókar ugyanakkorát húz akkor kompatibilis !
vagy rosszul látom a helyzetet ?! szoval a kérdés eldöntéséhez meg kéne mérni mindkettõn a közöket , vagy benne van ez valami leírásban ??
Ha jól tudom a kompatibilitás nem attól függ, hogy 9-es vagy 8-as mert ha pl a sora 8 as fogsornak ugyanakkorak a távtartói mint a tiagra 9-esnek akkor a 9 Fékváltókar el fogja váltani a 8-ast csak ugye 8asként funkcionál és persze mivel jól le van határolva a váltó nem tudsz melléváltani. Másképpen ha a fékváltókar ugyanakkorát húz akkor kompatibilis !
vagy rosszul látom a helyzetet ?! szoval a kérdés eldöntéséhez meg kéne mérni mindkettõn a közöket , vagy benne van ez valami leírásban ??
#2693
Posted 2003. August 07. - 22:04

Szinuhe: a Sora nem kompatibilis a Tiagrával, mert elõbbi 8-as, utóbbi 9-es rendszer!!
Shimanoek azt allitjak, hogy a 2200/sora/tiagra teljes mertekben csereszabatosak egymassal...
most akkor mi van? ???
btw en is inkabb gondolnam azt, hogy nem kompatibilisek, de akkor Ok miert mondjak? :-\
#2694
Posted 2003. August 07. - 19:54

Sziasztok
Segitségre lenne szükségem.
Fogaskoszorút csréltem hg50 12-25 rõl hg50 12-21 8speed.
Nem tudom beállitani a váltót lánc új pc 48.
Fõleg 17-18 on csörög zörög.
Elõre is kösz a segítséget.
Segitségre lenne szükségem.
Fogaskoszorút csréltem hg50 12-25 rõl hg50 12-21 8speed.
Nem tudom beállitani a váltót lánc új pc 48.
Fõleg 17-18 on csörög zörög.
Elõre is kösz a segítséget.
#2695
Posted 2003. August 07. - 15:54

sztem egy átbowdenezés esetleg segíthet a dolgon (és nem egy nagy beruházás). Vagy legalább a mostaniakat olajozd meg...
#2696
Posted 2003. August 07. - 13:12

pcycle, haaaat... lehet.
eleg gyakran piszkalom, mert nem jo sehogyse es mivel az elozo valtoimmal (a Positron kivetelevel) boldogultam, ezert kezdek arra a velemenyre jutni, hogy nem csak en vagyok bendzsa, hanem a valto is.
azert ezt a nyarat/oszt kihuzom vele, de karacsonyra meglepem magam egy masikkal.
sot, igazabol egyre inkabb kacsingatok vmelyik marida speederrel (leginkabb T3), dehat annyi penze se apamnak, se anyamnak, de tan meg a kiralynak sincs... nem beszelve a fizumrol
eleg gyakran piszkalom, mert nem jo sehogyse es mivel az elozo valtoimmal (a Positron kivetelevel) boldogultam, ezert kezdek arra a velemenyre jutni, hogy nem csak en vagyok bendzsa, hanem a valto is.
azert ezt a nyarat/oszt kihuzom vele, de karacsonyra meglepem magam egy masikkal.
sot, igazabol egyre inkabb kacsingatok vmelyik marida speederrel (leginkabb T3), dehat annyi penze se apamnak, se anyamnak, de tan meg a kiralynak sincs... nem beszelve a fizumrol

#2697
Posted 2003. August 07. - 12:56

Szinuhe: a Sora nem kompatibilis a Tiagrával, mert elõbbi 8-as, utóbbi 9-es rendszer!! A lassú váltás oka valszeg nem a váltóban keresendõ, hanem a beállításában. Lehetséges, hogy már régen lett hozzányúlva...
#2698
Posted 2003. August 07. - 12:54

Mûanyagrész pedig még Ultegrában is van.
Azért egy kicsit vitatkoznék mivel mûanyag és mûanyag között is van különbség.
Persze lehet, hogy én kicsit más szemmel nézem a dolgot év 20000km-el.
Mindenesetre szerintem egy jobb cucc tartósabb lenn persez nem akarom a Dura-ace vagy a rekord szettre rábeszélni de azért a shomano sora->tiagra és a campa xenon-mirage között is érezhetõ a különbség mint szinuheis írta neki a váltó nem jött be...
Én csak azt próbáltam mondani az elõzõ hozzászólásaimban, hogy hogyha lehetõsége van akkor inkább vegyen jobbat....
Egyébként ha vár egy kicsit egész jó áron juthat hozzá cuccokhoz mivel a mali-nal lesz idén év végi kiárúsítás....
#2699
Posted 2003. August 07. - 11:29

Hali!
A Caprine Speedmax ára 135 E Huf körül van, és azon is Sh. 2200 van, aminek van jónéhány gyermekbetegsége, szal vagy olyan boltban kell megvenni, ahol tényleg értenek hozzá, és meg tudják jól csinálni, vagy nem kell megvenni.
Prefi
A Caprine Speedmax ára 135 E Huf körül van, és azon is Sh. 2200 van, aminek van jónéhány gyermekbetegsége, szal vagy olyan boltban kell megvenni, ahol tényleg értenek hozzá, és meg tudják jól csinálni, vagy nem kell megvenni.
Prefi
#2700
Posted 2003. August 07. - 11:08

en egy regi Puch orszagutit hasznalok csavargashoz, sokszor megyunk csomagos turara is, igy a szerko sulya nekem nem szamit kulonosebben. versenyekre nem jarok es keso osztol kora tavaszig szinte egyaltalan nem bringazom, kovetkezeskeppen nincsenek extra igenyeim sem.
profi cuccaim soha nem voltak, igy azokhoz merten nem is tudok velemenyt mondani arrol a 2200-as szettrol, ami rakerult a bicomra
az egyeduli bajom a hatso valtoval van, mert igen gyakran egyszeruen lassan valt. biztosan lehet idovel es turelemmel kicsit segiteni rajta, de az elozo Suntour es az azelotti Sh Positron valtommal ossze sem lehet hasonlitani, pedig azokkal sokkal kevesebbet foglalkoztam. meg a klasszikus Sachs valtomat is jobban szerettem ennel. tudtommal a sora/2200 kompatibilis a tiagraval, igy most azon gondolkodom, hogy a hatsot lecserelem egy olyanra. az egy darab h.valto annyira meg nem erolteti meg a penztarcat es a 2200-nal csak jobb lehet.
lenyegeben azt akartam kihozni a dologbol, hogy a sora/2200-as hatso valtojat en felejtosse tennem. a szett tobbi darabjaval nincs bajom.
profi cuccaim soha nem voltak, igy azokhoz merten nem is tudok velemenyt mondani arrol a 2200-as szettrol, ami rakerult a bicomra

az egyeduli bajom a hatso valtoval van, mert igen gyakran egyszeruen lassan valt. biztosan lehet idovel es turelemmel kicsit segiteni rajta, de az elozo Suntour es az azelotti Sh Positron valtommal ossze sem lehet hasonlitani, pedig azokkal sokkal kevesebbet foglalkoztam. meg a klasszikus Sachs valtomat is jobban szerettem ennel. tudtommal a sora/2200 kompatibilis a tiagraval, igy most azon gondolkodom, hogy a hatsot lecserelem egy olyanra. az egy darab h.valto annyira meg nem erolteti meg a penztarcat es a 2200-nal csak jobb lehet.
lenyegeben azt akartam kihozni a dologbol, hogy a sora/2200-as hatso valtojat en felejtosse tennem. a szett tobbi darabjaval nincs bajom.