Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#1341
Írta 2009. május 30. - 14:06
2005-ös évjárat, a vázzal(használt) együtt vásároltam, jó eséllyel még nem szedte szét senki sem..
#1342
Írta 2009. május 30. - 13:41
1., a Big Hit felfüggesztése eltérõ
2., Manitou és Fox felfüggesztés/rugók között egy egységnyi eltérés van (azonos gép esetén Fox-nál egy egységnyivel erõsebb rugó kell)
P.S.
A te 40%-i SAG-ed is egy picit soknak tûnik (optimális esetben 30-33% lenne a megfelelõ DH-ra, kivéve, ha a tag manual-ja ennél nagyobbat határoz meg)
#1343
Írta 2009. május 30. - 13:03
áhoj!
'08as bighitje és 222es Fox VAN R tagja van egy barátomnak 500*2.80as rugóval;a probléma,hogy puha a rugó a 80kilojához...gondolom rugó csere kell,az elõfeszítés itt nemsokat segít...akinek bighitje van,vagy aki tudja,hogy milyen erõsségû rugó kellen,az ne tartsa magában.
Üdv!
Lehet baromság amit írok de...
Nekem is 222-es tagom van,igaz ez egy manitou tag,450-es rugóval az én 100 kilóm alatt kb 40% sagja van.
Gondolom egy 500-as rugó(fõleg ha fox),akkor annak az enyémnél erõsebbnek kellene lennie.Ha a 80 kiló alatt annyira beül akkor lehet,hogy más gond is van.
Persze ez csak pusztán az én elméletem szerint logikus.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#1344
Írta 2009. május 29. - 13:11
A kalkulátorokkal az a baj, hogy kevés kínál életképes megoldást az eltérõ rugózási rendszerekre, illetve ami van, az se teljes. A saját gépemre vonatkozó értékek alapján jó kalkulációt adnak az említett oldalak/programok, de annak standard, négy forgáspontos a felfüggesztése.áhoj!
annyira puha,hogy kb 50%ig beül a tag,csupán ha ráül...
tftuned-en néztem már én is a rugókalkulátort,nemtudom,mennyire megbízható,ezek alapján...
üdv!
#1345
Írta 2009. május 29. - 12:39
annyira puha,hogy kb 50%ig beül a tag,csupán ha ráül...
tftuned-en néztem már én is a rugókalkulátort,nemtudom,mennyire megbízható,ezek alapján...
üdv!
#1346
Írta 2009. május 29. - 08:12
A hibás programok(???):
- TF Tuned
- Mojo
- Fox
#1347
Írta 2009. május 28. - 22:36
#1348
Írta 2009. május 28. - 22:05
'08as bighitje és 222es Fox VAN R tagja van egy barátomnak 500*2.80as rugóval;a probléma,hogy puha a rugó a 80kilojához...gondolom rugó csere kell,az elõfeszítés itt nemsokat segít...akinek bighitje van,vagy aki tudja,hogy milyen erõsségû rugó kellen,az ne tartsa magában.
Üdv!
#1349
Írta 2009. május 27. - 17:49
#1350
Írta 2009. május 27. - 17:44
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1351
Írta 2009. május 27. - 17:29
Új rugót szeretnék venni a tagomra (DHX4) viszont nem tudom a tag méretét, a rugóra 500X2.80 van írva, aszontam a boltba , hogy 450X2.80 as kell, viszont erre azt mondták, hogy nem mindegy, hogy mekkora a tagom.
Na most , én nem tudom ,hogy honnan derül ki a tag mérete, mivel nincs ráírva.?!??
#1352
Írta 2009. május 26. - 22:16
Konkrétan az érdekel, h hogy lehet kiszedni a Floating Valve-t a túlfolyóból. Elvileg nem kéne, de kíváncsi vagyok, h a mi van mögötte, (a 2 állítócumó hogy mûködik) és ha már szétszedtem... Az megvan, h ha felfújom, akkor bemegy, azt nem tudom, h kifelé hogy imádkozzam ki. Annyi tippem volt, h ha feltöltöm olajjal, és összerakom, de nyitva hagyom a túlfolyót, akkor, ha elég sok olaj van benne, a tag összenyomásával esetleg ki tudom préselni.
Ja, és a másik, h mire való az az imbusszal lezárt lyuk, a túlfolyó és a tag között? A gyárban ott töltik fel olajjal?
És, bár az még odébb van, azt kell majd kitalálnom, h összerakásnál mi hogy álljon, hogy levegõmentesen, és pont a megfelelõ mennyiségû olajjal tudjam feltölteni. Arra jutottam idáig, h majd kell némi nyomás bele, h betolja azt a Valve-cuccot, elkerülendõ a túltöltést, aztán tökig teletöltöm a testet, majd szééééép lassan elkezdem rácsavarni a kupakot a testre, tökig betolt nyomórúd mellett, néha megkocogtatva a testet. Így elvileg bubik, fölösleg kijön, ahol kell, de nem lesz túltöltve sem.
Ha valaki úgy érzi, nem helyes, szóljon
#1353
Írta 2009. május 26. - 18:06
csak neki volt olyan satuba befogos meretre esztergalt szerszama. nem tunt tulsagosan bonyolultnak, ha a szelepeket meg a csillit nem akarod modositani csak olajat cserelsz benne, az vegulis elvegezheto mutatvany.
es orulok hogy felvilagosithattalak imbusz meret temaban
made in USA nem mindig olyan nagyon elonyos dolog. Foleg hogy a Progressive Suspension a motorgyartasbol jott [es oda is tert vissza par ev multan], no az amerikai motorokra amik belso piacra keszulnek gondolom egy darab Mx csavar nem kerul fel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1354
Írta 2009. május 26. - 17:51
És a Cannondale-emben érkezett. Csak aztán a vázat rendre mással (Sworks, Suntour, Fox) használtam, mert ezzel mindig volt valami gikszer. (és persze, amikor jó volt, se kellett senkinek, kidobni nem akartam, de komoly pénzeket se rákölteni egy mûhelyben történõ rebuild kapcsán)
#1355
Írta 2009. május 26. - 17:38
én is azért vagyok ilyen aktív a fórumon, mert holnap vizsga van:p
#1356
Írta 2009. május 26. - 17:20
Bár most már nagyobb gondom van; szétkaptam az elemet, a fõ cél az SPV-mentesítés volt, azon túl, h amúgy sem funkcionált (összenyomodás után teljesen beállt pár másodpercre, és csak azután jött vissza a tag)
de a csillapítófejet nem tudom levenni a nyomórúdról. Ha tekerem, az egész nyomorúd tekeredik ki a rugóstag alsó végébõl, ahol a visszaútcsill. állítója is van, és nem nem a fej a nyomórúdról.
Arra rájöttem, h a nyomórudat kéne valahogy szolidan, de mégis fixen befogatni, hogy ne karcolódjon meg, és ne forogjon el, de a gyárnál pillanatragasztót használhattak menetrögzítõnek; már a test is nagy szenvedés árán jött csak szét, de itt még kényesebb és nehezebb a helyzet.
Vége az lett, h felfúrtam egy deszkát, és kettévágtam, az ment be a satuba, és abba tettem bele a nyomórudat, illetve a kilógó részre nagyon szorosan rákötöttem egy gumibelsõt, hogy azzal is lehessen fogni, de ez még mind kevés, elforog a nyomorékja így is.
Szóval SPV fej nagyon úgy néz ki, hogy marad. Azzal nyugtatom magam, hogy ettõl még megérte szétszedni, mert a benne lévõ olaj elképesztõen retkes volt már. (és, hogy úgyis csak egy pótcselekvésrõl van szó, mert már herótom van a törvényektõl )
#1357
Írta 2009. május 26. - 17:04
Létezik, h az 5. elem imbuszaiból egy se normális méretû??? 3 készletet belepróbáltam, és egy sem passzent
szerintem siman letezik hogy imperial meret. es ha egy az benne, akkor valszeg az osszes az.
a park tool csinal olyan szettet, a kek szetnyitos a metric, a fekete pedig az imperial. [a zold meg a torx]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1358
Írta 2009. május 26. - 15:31
1 vagy 3. vagy fox rp23, manitou swinger air, s-type, marzocchi roco air piggyback nélkül, rockshox monarch 4.2Sziasztok!
Vettem egy szép vázat (Merida AM3000D) tag nélkül. Vettem bele egy uj Manitou Swinger 6-way-st ami nem megy bele. A tulfolyo beleverõdik a vázba. Most kell egy másik. Vaciláok a következõk között:
1: X-Fusion O2RL (levegõ) uj, garival 110€
2: X-FUSION GLYDE RL LOCKOUT (rugó) új, garival 110€
3: Dtswiss SSD225 (levegõ) uj, garival de egy 2006-os modell 110€
4: Fox Float R (levegõ) uj, garival de egy 2006-os modell 140€
5: esetleg valami ötlet?
szerintetek? Miért?
Ja és így eladó lett a Swinger (190mm) :S. Ha érdekel valakit irjon.
Köszi elörre is!
Benjamin
ezek mind drágábbak, de talán jobbak is egy "kicsit"
#1359
Írta 2009. május 26. - 15:04
Létezik, h az 5. elem imbuszaiból egy se normális méretû??? 3 készletet belepróbáltam, és egy sem passzent
Már visszasírom azokat a perceket, amikor ez volt a legnagyobb bajom a taggal