Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Linkelõ - 2. rész

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
6298 replies to this topic

#3201
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts

huuu
kemeny a meló, szétb@sz az ideg.
doktorandusz vagyok oszt én mindenkire felügyelek!


lor! mik ezek a pöttyök, meg vonalak a betüid felett?
:scared:

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#3202
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
subi woooááááwwwww :)

de ménem autós topicba nyomod az ilyentet lor? :D
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#3203
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
:-)))))
Kivételesen dolgozni szerettem volna, és nem ücsörögni. A munka megvár, de linux alatt nem tudok divikszet nézni fak. Méééééé linuxos cluster fak. :,,-(

Informed honlapon:
Nagyszabású, egymilliárd dolláros tanulmány eredményeit tette közzé nemrégiben egy nemzetközi kutatócsoport. A megfigyelés tárgya a humán terhesség volt. A tanulmány eredményei szerint, ha valaki teherbe akar esni, a legbiztosabb mód erre a jó öreg nemi együttlét. Exponenciálisan magasabb az esély a terhesség bekövetkeztére, ha a teherbe esni kívánó személy nõnemû, írják a kutatók.

#3204
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
huuu
kemeny a meló, szétb@sz az ideg.
doktorandusz vagyok oszt én mindenkire felügyelek!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3205
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Találtam még baromságokat ám. Szar doog, ha az embernek felügyelnie kell, ami kimerül abban, hogy a s@ggét mereszti egy légkondicionált gépteremben egész nap.

http://www.customcre.../novelties.html

#3206
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
linkelo!
;-)

bar linkelhetnek nyilt sebeket meg hasonlokat is
akkor egy szavad sem lenne mi?!
aaaaaaaa.

noh tessek
http://index.hu/poli.../bulvar/0616m1/
http://index.hu/tech/net/hoax0616/
http://index.hu/homa...1&c=1&tb=1&pb=1 :-)
nekem is lassu a net

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3207
kolamaci

kolamaci

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 916 posts
Azt hittem biciklis fórum.
Tücske csak neked.. :para:
a jávorszarvas a legjobbfej állat!

#3208
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
bazze


http://www.subaru.co...a/imgs/24_1.jpg
http://www.japanesec...0616.001.1L.jpg
http://www.japanesec...004/1037big.jpg
http://www.japanesec...004/1038big.jpg
http://www.japanesec...004/1039big.jpg
http://www.japanesec...004/1041big.jpg
http://www.japanesec...004/1042big.jpg
http://www.japanesec...004/1043big.jpg
http://www.japanesec...004/1045big.jpg
http://www.japanesec...004/1046big.jpg
http://www.japanesec...004/1047big.jpg
http://www.japanesec...004/1050big.jpg
http://www.subaru.co...allery/s5_s.jpg
http://www.subaru.co...allery/s8_s.jpg
http://www.subaru.co...allery/s1_m.jpg
http://www.subaru.co.../03/imgs/w1.jpg

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3209
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,288 posts
Látjátok, a halál után is van élet!!! De még milyen........

#3210
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
....ez kérlek a "nagy az Isten állatkertje" kategória.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#3211
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Jééézusom.Mik vannak!:)

#3212
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Öööööö. Ezt úgy hirtelen nem tudtam hova tenni:

http://www.girlsandc...om/pics_01.html

Maj' megmondjátok!

#3213
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ja
most veszem eszre mit irtal
annak olvastam aminek akartam
'99

:-/
jaj de koran van meg nekem.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3214
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
Lor, ez eléggé átfogó történelem volt :)
555 volt nem 999 csak a 3 szám ragadt meg:(

#3215
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
Biciklis forradalom
"In idem flumen bis non descendimus"

#3216
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
1998
A Toyota a Corolla WRC-vel nyitotta a szezont, a tizedik fordulóban a mutatkozott be a Seat Cordoba WRC, így a világbajnokság egyre inkább kezdett a WRC-k csatamezõjévé válni.


http://www.kepfeltol...0614/1998-1.jpg

Ilyen háttérrel az Impreza WRC fejlesztése rohamléptekben történt, de a legnagyobb változáson az EJ20-as boxermotor esett ét. A Forma 1-es kocsik mintájára nekiláttak kikönnyíteni a motort, és a súlypontját minél alacsonyabbra helyezni. Tovább javították az égés hatásfokát, átdolgozták a kipufogórendszert, a gyújtást, és a vezérmûtengelyt.

http://www.kepfeltol...0614/1998-2.jpg

A többi gyártóhoz hasonlóan ALS került beépítésre a gázadáskor történõ reakcióidõ csökkentésére. Ezekkel a trükkökkel az autó a kis-közepes sebességtartományban gyorsabban megindult, és az EJ20-as motor teljesítménye is megnõtt.

http://www.kepfeltol...0614/1998-3.jpg

1999
A WRC-k harmadik évében az Impreza már a fellegeket ostromolta. A �99-es modellnél a motor és a hajtáslánc minél pontosabb vezérlésére helyezték a hangsúlyt.

http://www.kepfeltol...0614/1999-1.jpg

Elõzõleg a tapasztalati úton fejlesztett félautomata, sûrített levegõvel operáló váltó volt beépítve a Subaruba, de a �99-es évtõl kezdve egy elektronikusan vezérelt, hidraulikus, fly-by-wire váltót használtak. A váltás a kormány jobb oldalán lévõ karral történt, tehát a sofõrnek nem kellett elvennie a kezét a kormányról, mint a padlóváltós változatnál.

http://www.kepfeltol...0614/1999-2.jpg

A motort ettõl kezdve elektromos vezérlésû gázpedállal mûködtették, és a pilóta munkáját egy extra kijelzõ könnyítette meg, ami az ideális égés állapotát jelezte. Az IHI nagy átmérõjû turbója szintén sokat javított az amúgy sem kispályás Impreza vezetési élményén.

http://www.kepfeltol...0614/1999-3.jpg

2000
Az új évezred az Impreza életében is óriási fordulatot hozott, soha nem látott mennyiségû fejlesztést hajtottak végre rajta.


http://www.kepfeltol...0614/2000-1.jpg

A portugál futamon az újonnan bemutatott 2000-es modell külseje megdobogtatta a rajongók szívét, de a belsõ alkatrészek is sok visszhangot váltottak ki. Az elemek közel 80%-a át lett dolgozva annak érdekében, hogy az autó súlypontja minél lejjebb kerüljön, és hogy kisebb legyen a tehetetlenségi nyomaték. A legmegdöbbentõbb mégis a turbófeltöltõ beépítési módja volt.

http://www.kepfeltol...0614/2000-2.jpg

Hagyományosan a turbófeltöltõt úgy fejlesztik, hogy vízszintesen legyen beépítve, de az elsõ tesztek során kiderült, hogy egyáltalán nem okoz problémát a függõleges beépítés sem, amikor a beömlõnyílás felül helyezkedik el. Új eljárást találtak ki a motortér hûtésére is, az intercooler és a hûtõ mögött vágott nyílásokon vezetik ki a forró levegõt.
A kitartó munka három gyõzelmet hozott, többek között a 2000-es modell elsõ futamán is.


http://www.kepfeltol...0614/2000-3.jpg

2001
A GC8-ast teljesen átdolgozták, az új típus a GDB jelzést kapta. Az Impreza WRC négyajtós karosszériát kapott és homologizáció után a Monte Carlo rallyn debütált.


http://www.kepfeltol...0614/2001-1.jpg

Az alapvetõ elemeket, mint pl. a motor és a hajtás, természetesen átvették, de miután négyajtós lett, 65 mm-rel hosszabb, és sokkal nehezebb, az autó további finomítást igényelt. Új rugós tagokat kellett biztosítani, és a nehezebb alkatrészeket az autó közepe felé orientálni. Ezzel egyidõben az intercooler és a hûtõ hõelvezetõ nyílása a motorháztetõn az eredeti ovális kétlyukúról egy széles nyílásra lett cserélve.

http://www.kepfeltol...0614/2001-2.jpg

Az új Impreza WRC meglehetõsen sikeres volt, de nem csak a fejlesztésben. Az ötödik fordulóban elért második hely után még kettõt gyûjtött be, plusz egyszer gyõzedelmeskedett, ezzel Richard Burns elnyerte a világbajnoki címet.

http://www.kepfeltol...0614/2001-3.jpg

2002
A 2002-es Impreza WRC a világbajnoki sorozat harmadik futamán mutatkozott be.


http://www.kepfeltol...0614/2002-1.jpg

Az egyetlen külsõ változást a lökhárító alatt található, szénszálas anyagból készült elemek cseréje jelentette, puhább mûanyagra. Ezutáén már alig nyúltak hozzá, a Safari rally után a tetõventillátort vették ki a kocsiból. Amilyen keveset változott a kocsi külseje, olyan sokat dolgoztak a belsején. A kipufogócsonk, a lendkerék, a turbófeltöltõk estek a módosítás áldozatául, ami a nyomatékgörbe látványos javulását eredményezte a 4500 helyett az 5000-es fordulatszámon. A kardántengely, az orr-rész és a kormányoszlop merevségén is javítottak, amelyek ráadásul könnyebbek is lettek, és így javult a vezethetõség is.

http://www.kepfeltol...0614/2002-2.jpg

A másik fontos dolog, hogy 5 év szünet után az 555 cigarettagyár visszatért a szponzorok sorába, ezzel a kocsi fényezése is megváltozott, az új árnyalat a Subaru tradicionális kék színe és az 555 színe között van.

http://www.kepfeltol...0614/2002-3.jpg

2003
2002 novemberében az Impreza még rettenthetetlenebb külsõt kapott, bemutatták a 2003-as modellt.

http://www.kepfeltol...0614/2003-1.jpg

A WRC fejlesztése jó ütemben haladt, mivel a Subaru gyár, az STi, és a ProDrive is megtettek minden tõlük telhetõt, nem beszélve a pilótákról, akik rajongva tesztelték az új kocsikat.

http://www.kepfeltol...0614/2003-2.jpg

Az új autó legfontosabb fejlesztése a motor körüli kipufogó rendszer, és az aerodinamikai változtatások. Bár az Impreza WRC mindig is híres volt a magas fordulatszámon nyújtott teljesítményérõl, de a kipufogó átdolgozásával jelentõsen megnõtt a nyomaték az alacsonyabb tartományban is. A szélcsatornában végzett munka eredményeként nagy sebességnél javult a kocsi úttartása murván.

http://www.kepfeltol...0614/2003-3.jpg

Az újonnan kifejlesztett Subaru WRC-tõl szenzációs sikereket vártak 2003-ban, amit be is váltott, Solberg világbajnoki címe megkoronázta a csapat munkáját.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3217
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
jah ez a regi kasztni

gc8 nevre hallgat

nyomok egy ilyet


Egy kis érdekesség!

1993
3 évvel a Legacy debütálása után a világbajnokságon, Colin McRae volt az elsõ, aki gyõzni is tudott vele. Ez volt a legelsõ gyõzeleme a legendás vertikális átvitellel rendelkezõ boxermotornak és a szimmetrikus összkerékhajtásnak.

http://www.kepfeltol...0614/1993-1.jpg

Ezután az Impreza örökölte az Legacy összes jó tulajdonságát. A karosszéria ideális volt rallyautó építésére, ráadásul a kor legmegbízhatóbb erõátviteli láncát kapta. Az 1000 Tó rallyn mutatkozott be, a Legacy elsõ, óriási izgalmakat keltõ gyõzelmét követõen.

http://www.kepfeltol...0614/1993-3.jpg

Az Impreza a tapasztalt Ari Vatanen kezei között bámulatba ejtõ csatát vívott a Juha Kankunnen vezette Toyota Celicá-val, és elsõ helyen zárta a második napot. Az éjszaka folyamán a motorháztetõre erõsítet lámpasor majdnem katasztrofát okozott, majd az ablak kezdett párásodni, ezért vissza kellett vennie a sebességbõl. A versenyt így a második helyen fejezték be, és ez azonnal óriási fenyegetést jelentett a riválisok számára.
http://www.kepfeltol...0614/1993-4.jpg

1994
A csapat leszerzõdtette Carlos Sainz-ot, ezzel kialakítva a 2 autós rendszert, ami a �94-es Monte Carlo rallyn mutatkozott be.

http://www.kepfeltol...0614/1994-1.jpg

Sainz-ot egyszerûen �megszállottnak� hívták, amikor az autó fejlesztésérõl volt szó, rengeteget dolgozott szezonon kívül is a versenyautón, körülbelül 120 területet jelölt meg, amin javítani kellett. Az EJ20-as motor ALS-e egy elintézetlen probléma volt, és sokat foglalkoztak az elsõ, illetve a középsõ differenciálmûvel.

http://www.kepfeltol...0614/1994-2.jpg

Sainz tapasztalatának köszönhetõen az autó fejleszttése új erõre kapott. A francia futamon (ami a világbajnoki sorozat elsõ felének egyik csúcspontja) Sainz nagyon megközelítette Didier Auriol Celicá-ját, és másodikként gördült fel a céldobogóra. Az Acropolis rally-n pedig minden álmuk valóra vált, McRae és Sainz fej-fej mellett vezettek, és McRae kiesése után Sainz vehette át az elsõ Imprezá-val nyert aranyérmet. A vetélytársakat valósággal sokkolta a tény, hogy az Imprezá-ból 9 hónap alatt ilyen ütõképes versenyautót faragtak.

http://www.kepfeltol...0614/1994-3.jpg
1995
McRae volt a régóta áhított hazai versenyzõ, aki a �94-es RAC rally-t nyerte, de a kezdetekre visszatekintve, a vezetési stílusán még mindig volt mit javítani. Észre kellett viszont venni, hogy az Impreza fejlõdésével McRae vezetése is sokat finomodott.

http://www.kepfeltol...0614/1995-1.jpg

Ami McRae fejlõdését illeti, sokat köszönhet az Impreza fokozatosan javuló kezelhetõségének. Elsõ �95-ös gyõzelmét Új-Zélandon aratta, ami igazán küzdõs verseny hírében áll, ez a gyõzelem pedig nagy lökést adott a csapatnak a világbajnokságért folytatott harcban.

http://www.kepfeltol...0614/1995-3.jpg

Másfelõl, ebben az évben vezették be az új szabályt, mely szerint a gyártók kötelesek a turbószûkítõ átmérõjét 38-ról 34 mm-re csökkenteni. Hogy megfeleljenek az új kikötésnek, változtatni kellett a motor kompresszióján és a vezérmûtengelyen is. Mivel a motor fordulatszáma lassan elérte a plafont, az alsó fordulatszám-tartományban megnövelték a forgatónyomatékot, és a váltó áttételét is megváltoztatták.

http://www.kepfeltol...0614/1995-4.jpg

Ebben az évben Colin McRae nyerte a világbajnokságot, a Subaru pedig bezsebelte elsõ, gyártók számára kiírt világbajnoki címét.

1996
A �96-os volt az utolsó éve az A-csoportos versenyautók �87 óta tartó uralmának. Négy évvel a bemutatkozás után az Impreza bebizonyította tökéletességét, a �95-ös és a �96-os gyõzelmek után nyilvánvalóvá vált, hogy az A-csoportban közel legyõzhetetlen.

http://www.kepfeltol...0614/1996-1.jpg

Ennek ellenére, a könnyed kezelhetõséget a futómû és a hajtáslánc fejlesztésével még tovább javították. Elõször is, az aktív központi és elsõ differenciálmû került a mûtõasztalra, majd a hátsót vették nagyító alá. A motorhoz is hozzányúltak, az ötödik vízbefecskendezõt elkülönítették a motortól, és közelebb rakták az intercoolerhez, ahol a a magas hõmérséklet kevésbé befolyásolta a mûködését.

http://www.kepfeltol...0614/1996-2.jpg

Kitartó erõfeszítésének köszönhetõen Colin McRae 3 futamot is nyert, ezzel nagyban hozzájárulva a Subaru második világbajnoki címéhez.

http://www.kepfeltol...0614/1996-3.jpg

1997
�97 a WRC debütálásának éve volt, és az Impreza is karosszériát váltott, a régi négyajtóst kétajtósra cserélték. Emellett kiszélesítették a sárvédõket a szabályokban meghatározott maximumra, 1770 mm-re, valamint felpattintottak egy nagyméretû hátsó légterelõ szárnyat a jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében.


http://www.kepfeltol...0614/1997-1.jpg

Az �ütõs� kinézet mellett fontos volt az Impreza számára, hogy az új WRC szabályok olyan változtatásokat is engedélyeztek a motoron és a hajtáson, ami az Gr.A-ban nem volt szabad. A jobb súlyelosztást szem elõtt tartva a motort hátrébb helyezték, a kapacitás növelése érdekében az intercooler elõre került, valamint a kibocsátás javítása miatt azonos hosszúságú kipufogócsonk került jobb és bal oldalra egyaránt. Mindezen fejlesztések kb. 15%-al növelték a kocsi teljesítményét.

http://www.kepfeltol...0614/1997-2.jpg

A rengeteg elvégzett munka az elsõ három futam gyõzelmeként gyümölcsözött. Az év végére 8 futamot nyert a márka, és ezzel a harmadik VB arany is a tulajdonába került.

http://www.kepfeltol...0614/1997-3.jpg

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3218
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
ez volt a 999-es impreza, nem?


Feltöltött kép

#3219
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
es mindenkinek a durva anyja!


http://www.crspics.c...05/wcork05.html
we flájing háj
a vege fele

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3220
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
és a bkv ellenõrök is köcsögök?

van jegyed vagy nincs? nincs. akkor kapsz csekket. ez nem basztatás, a melójukat végzik. õket is utálod. a rendõröket is. a tanárodat is. a fõnököt is. mindenkit akinek meg kell felelni. csúnya világ van ma...