1998
A Toyota a Corolla WRC-vel nyitotta a szezont, a tizedik fordulóban a mutatkozott be a Seat Cordoba WRC, így a világbajnokság egyre inkább kezdett a WRC-k csatamezõjévé válni.
http://www.kepfeltol...0614/1998-1.jpgIlyen háttérrel az Impreza WRC fejlesztése rohamléptekben történt, de a legnagyobb változáson az EJ20-as boxermotor esett ét. A Forma 1-es kocsik mintájára nekiláttak kikönnyíteni a motort, és a súlypontját minél alacsonyabbra helyezni. Tovább javították az égés hatásfokát, átdolgozták a kipufogórendszert, a gyújtást, és a vezérmûtengelyt.
http://www.kepfeltol...0614/1998-2.jpgA többi gyártóhoz hasonlóan ALS került beépítésre a gázadáskor történõ reakcióidõ csökkentésére. Ezekkel a trükkökkel az autó a kis-közepes sebességtartományban gyorsabban megindult, és az EJ20-as motor teljesítménye is megnõtt.
http://www.kepfeltol...0614/1998-3.jpg1999
A WRC-k harmadik évében az Impreza már a fellegeket ostromolta. A �99-es modellnél a motor és a hajtáslánc minél pontosabb vezérlésére helyezték a hangsúlyt.
http://www.kepfeltol...0614/1999-1.jpgElõzõleg a tapasztalati úton fejlesztett félautomata, sûrített levegõvel operáló váltó volt beépítve a Subaruba, de a �99-es évtõl kezdve egy elektronikusan vezérelt, hidraulikus, fly-by-wire váltót használtak. A váltás a kormány jobb oldalán lévõ karral történt, tehát a sofõrnek nem kellett elvennie a kezét a kormányról, mint a padlóváltós változatnál.
http://www.kepfeltol...0614/1999-2.jpgA motort ettõl kezdve elektromos vezérlésû gázpedállal mûködtették, és a pilóta munkáját egy extra kijelzõ könnyítette meg, ami az ideális égés állapotát jelezte. Az IHI nagy átmérõjû turbója szintén sokat javított az amúgy sem kispályás Impreza vezetési élményén.
http://www.kepfeltol...0614/1999-3.jpg2000
Az új évezred az Impreza életében is óriási fordulatot hozott, soha nem látott mennyiségû fejlesztést hajtottak végre rajta.
http://www.kepfeltol...0614/2000-1.jpgA portugál futamon az újonnan bemutatott 2000-es modell külseje megdobogtatta a rajongók szívét, de a belsõ alkatrészek is sok visszhangot váltottak ki. Az elemek közel 80%-a át lett dolgozva annak érdekében, hogy az autó súlypontja minél lejjebb kerüljön, és hogy kisebb legyen a tehetetlenségi nyomaték. A legmegdöbbentõbb mégis a turbófeltöltõ beépítési módja volt.
http://www.kepfeltol...0614/2000-2.jpgHagyományosan a turbófeltöltõt úgy fejlesztik, hogy vízszintesen legyen beépítve, de az elsõ tesztek során kiderült, hogy egyáltalán nem okoz problémát a függõleges beépítés sem, amikor a beömlõnyílás felül helyezkedik el. Új eljárást találtak ki a motortér hûtésére is, az intercooler és a hûtõ mögött vágott nyílásokon vezetik ki a forró levegõt.
A kitartó munka három gyõzelmet hozott, többek között a 2000-es modell elsõ futamán is.
http://www.kepfeltol...0614/2000-3.jpg2001
A GC8-ast teljesen átdolgozták, az új típus a GDB jelzést kapta. Az Impreza WRC négyajtós karosszériát kapott és homologizáció után a Monte Carlo rallyn debütált.
http://www.kepfeltol...0614/2001-1.jpgAz alapvetõ elemeket, mint pl. a motor és a hajtás, természetesen átvették, de miután négyajtós lett, 65 mm-rel hosszabb, és sokkal nehezebb, az autó további finomítást igényelt. Új rugós tagokat kellett biztosítani, és a nehezebb alkatrészeket az autó közepe felé orientálni. Ezzel egyidõben az intercooler és a hûtõ hõelvezetõ nyílása a motorháztetõn az eredeti ovális kétlyukúról egy széles nyílásra lett cserélve.
http://www.kepfeltol...0614/2001-2.jpgAz új Impreza WRC meglehetõsen sikeres volt, de nem csak a fejlesztésben. Az ötödik fordulóban elért második hely után még kettõt gyûjtött be, plusz egyszer gyõzedelmeskedett, ezzel Richard Burns elnyerte a világbajnoki címet.
http://www.kepfeltol...0614/2001-3.jpg2002
A 2002-es Impreza WRC a világbajnoki sorozat harmadik futamán mutatkozott be.
http://www.kepfeltol...0614/2002-1.jpgAz egyetlen külsõ változást a lökhárító alatt található, szénszálas anyagból készült elemek cseréje jelentette, puhább mûanyagra. Ezutáén már alig nyúltak hozzá, a Safari rally után a tetõventillátort vették ki a kocsiból. Amilyen keveset változott a kocsi külseje, olyan sokat dolgoztak a belsején. A kipufogócsonk, a lendkerék, a turbófeltöltõk estek a módosítás áldozatául, ami a nyomatékgörbe látványos javulását eredményezte a 4500 helyett az 5000-es fordulatszámon. A kardántengely, az orr-rész és a kormányoszlop merevségén is javítottak, amelyek ráadásul könnyebbek is lettek, és így javult a vezethetõség is.
http://www.kepfeltol...0614/2002-2.jpgA másik fontos dolog, hogy 5 év szünet után az 555 cigarettagyár visszatért a szponzorok sorába, ezzel a kocsi fényezése is megváltozott, az új árnyalat a Subaru tradicionális kék színe és az 555 színe között van.
http://www.kepfeltol...0614/2002-3.jpg2003
2002 novemberében az Impreza még rettenthetetlenebb külsõt kapott, bemutatták a 2003-as modellt.
http://www.kepfeltol...0614/2003-1.jpgA WRC fejlesztése jó ütemben haladt, mivel a Subaru gyár, az STi, és a ProDrive is megtettek minden tõlük telhetõt, nem beszélve a pilótákról, akik rajongva tesztelték az új kocsikat.
http://www.kepfeltol...0614/2003-2.jpgAz új autó legfontosabb fejlesztése a motor körüli kipufogó rendszer, és az aerodinamikai változtatások. Bár az Impreza WRC mindig is híres volt a magas fordulatszámon nyújtott teljesítményérõl, de a kipufogó átdolgozásával jelentõsen megnõtt a nyomaték az alacsonyabb tartományban is. A szélcsatornában végzett munka eredményeként nagy sebességnél javult a kocsi úttartása murván.
http://www.kepfeltol...0614/2003-3.jpgAz újonnan kifejlesztett Subaru WRC-tõl szenzációs sikereket vártak 2003-ban, amit be is váltott, Solberg világbajnoki címe megkoronázta a csapat munkáját.