Kutatoi palyan van igazad maximum. Tudod Te hany BME-rol frissen kijott emberket kuldtunk mar el innen? S mind kozul a leghulyebb a mindigotos, kituno nyomoronc volt a professzor ajanlasaval. Probaido szamara nem csak egy atmeneti megnevezes volt. Ilyen lenne a szellemi elit? Charon, en lezarom a vitat a reszemrol mert baromira rosszul alltok a dolgokhoz szerintem. Legalabbis nagyon tavol all az allaspontunk egymastol.
Egyebkent diplomara mar mindenkinek szuksege van, mert egy nyomoronc titkarnoi (illetve ahogy manapsag meno: aszisztensi) munkahoz is kell. Es errol nem azok tehetnek akik munkat akarnak talalni, de diploma nelkul nem fognak, hanem azok akik ide emeltek a szintet. De ugy is hozza lehet allni, hogy marpedig csak a diplomasok kapjanak meg normalis allasokat, mindenki mas pedig dogoljon ehen havi 50e-bol. Csak ez nem ilyen egyszeru.
Szemellenzot le kene venni sokaknak es kicsit atgondolni ezt-azt. Mellesleg van akinek az anyagi korulmenyek sem tesznek lehetove nappali tanulast. Van aki a kozepsuli kozben nyaron nem tanult magantanarnal, nyelvtanarnal vagy nem elokesziton volt, hanem a megdonalcban sikalta masok mocskat, mert kellett a penz. Es sokan vannak akik ev kozben is ezt teszik delutanonkent. Toluk, hogy varjuk el, hogy osztondijra jussanak be? Es meg az osztondijuk sem eleg semmire. Es van sok emberke aki tavra, estire es levelezore jar, mert meloznia is kell. Es ha Te azt mondod, hogy valakinek heti 40+ ora munka mellett ugyanannyi eselye van, mint egy nappalisnak, akkor baromira el vagy tevedve.
Kicsit tessen mar neha gondolkozni mielott meg nagyokat mondunk.
Elit... Ertelmiseg... stb.
Az törölheti ki a diplomájával a .... aki "csak úgy, mert diploma, meg egyetem azé" ment egyetemre. Az ilyenek miatt kell (KELL!!!!) lentebb vinni a színvonalat, így lesz az elitképzésbõl (ELIT!!!! SZELLEMI ELIT!!!! Régen nem véletlen volt egy 30 fõs évfolyam már igen nagynak számító!) tömegképzés. A kell magyarázata (nem feltétlen a felhozott tanárok példáján - gyökerek bárhol lehetnek), hogy nem lehet kivágni 300 emberbõl 270-et, vagy mégcsak 100-at sem, mert akkor az mondják, hogy az oktató a rossz.
Ha a színvonal esik, a diploma egyre kevesebbet ér. Aki komolyan gondolta, és nem fogott mellé, az igenis megtalálja a helyét. Az már más kérdés, hogy továbbra is csak "arra a 30 emberre" van szükség.
(Ezt a példát most a kutatói pályából ragadtam ki, de hasonlóan megállja a helyét bárhol kis utánagondolással.)