köszi hát majd lehet hogy ez lesz csak aztán meg ne legyen éles a széle mert akkor meg az vágja ki a belsõt!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

XC-sek & Maratonisták ide :)
Started by
Janiii
, 2004. October 04. 14:06
#841
Posted 2005. April 30. - 16:44

#842
Posted 2005. April 30. - 16:16

Mennyivel?Ha 1-2 tized akkor csak kikell reszelni(egy kis sufni-tuning nem árt meg!) de ha több akkor nem tudom mi legyen vele,mert sokat sem lehet kivájni,mert ekkor megrepedhet idõ elött!Talán lehet a gyártó hibája is.
Sok sikert hozzá!
Sok sikert hozzá!
#843
Posted 2005. April 30. - 15:42

sziasztok lehet egy WTB felni nem autószelep kompatibilis, azaz a lyuk olyan kicsi hogy az autószelepes belsõ szelepe már nem fér át rajta??
join your life, join your bike
#844
Posted 2005. April 30. - 10:15

Csak akkor számít igazán, ha nehéz, vagy nagyon erõs vagy. Van ennyiért könnyebb felállás is. Pl Truva isis hajtómû és mono.
One planet, one tribe...
#845
Posted 2005. April 30. - 07:29

Helló!
És hajtómûben mennyire érdemes elgondolkodni egy LX üreges monoblokkú verzión?Úgy vélem hogy az se mindegy hogy mennyi erõ veszik el tekerés közben.Jó,bár nem értek hozzá és ezért csak feltételezni tudom hogy nem véletlenült találták ki ezt a "ûrtechnikás" megoldást,hogy legyen átlátható(szószerint)a dolog.Ti mit tudtok errõl?
Amúgy az ára 33000Ft hajtómû+monobl.
És hajtómûben mennyire érdemes elgondolkodni egy LX üreges monoblokkú verzión?Úgy vélem hogy az se mindegy hogy mennyi erõ veszik el tekerés közben.Jó,bár nem értek hozzá és ezért csak feltételezni tudom hogy nem véletlenült találták ki ezt a "ûrtechnikás" megoldást,hogy legyen átlátható(szószerint)a dolog.Ti mit tudtok errõl?
Amúgy az ára 33000Ft hajtómû+monobl.
#846
Posted 2005. April 29. - 09:05

a IKE cuccok egész jók ár/érték arányban én is két kerón is ilyen kiegeket használok és még semmi panaszom nem lehet rájuk.
...a legrosszabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul!!!
#847
vendég_rvilike_*
Posted 2005. April 28. - 20:14

Ilyen IKE meg Trinity meg f*szomtudja milyen markakbol is van tok olcson 150g koruli alu kormany.Sztem ezek teljesen jok,nekem is ilyen IKE van,joez 
Most hogy belegondolok nekem is volt B+ pedalom,es egy honap utan szanaszet esett minket oldalon a csapagy benne,az valoban nem egy jo vetel

Most hogy belegondolok nekem is volt B+ pedalom,es egy honap utan szanaszet esett minket oldalon a csapagy benne,az valoban nem egy jo vetel

#848
Posted 2005. April 28. - 17:13

Karbonkormány 1600 Ft-ért? Ez nekem gyanúsan olcsónak tûnik. A nevesebb gyártók modelljei ennek többszörösérõl, úgy 9-10ezerrõl indulnak.
Nem tudom, milyen, most Hédinek van ilyen kormánya. Inkább alumíniumot vennék.
Nem tudom, milyen, most Hédinek van ilyen kormánya. Inkább alumíniumot vennék.
#849
vendég_rvilike_*
Posted 2005. April 28. - 15:17

Hm sok ismerosnek volt evekig ritchey pedalja,es nekik teljesen jol birta,szerintem nyugodtan benevezhetsz ritchey-re is.S-tol 515-ost tudom ajanlani,az egy remek pedal,ha nem mesz vele sarban.Egy picit nehez is,cserebe evekig birja.Es mostanaban nagyon olcson lattam tobb helyen is!
#850
Posted 2005. April 28. - 14:35

Amit én néztem 1600Ft-os altrix az n alu és nagyon könnyû!Szóval olcsó karbon cuccal nem érdemes próbálkozni?
#851
Posted 2005. April 28. - 14:13

gbr4k:Köszönöm ezt a jól kidolgozott ajánlatot,javaslatot!A karbon kormány nem egy egetverõ árú,mert csak 4900Ft,de ha te mondod,akkor inkább az altrix ami gondolkodtat(1600Ft-ért).
Az Altrix is karbon! Arról beszélek, mint trend, hogy a bringás még a p*csét is bevonatja, mert azt hiszi, hogy attól iszonyat jó lesz, erõs, könnyû...
De nem! A valódi karbon cuccok erõsebbek, de könnyebbek, mint az alu alkatrészek. Igaz, drágábbak, de a gyártásuk is jóval drágább, meg az alapanyag sem olcsó.
Könnyû kormány kell, van KBIX Pro Race 145g, B+ 150gr, max. 3ezerért.
A ritchey pedál (balos) csapágyilag ment tönkre. A tengely kb. fél centit kijön a pedáltestbõl. Még nem szedtem szét, mi a baja. Edzõbicajra azért jó lesz.
#852
Posted 2005. April 28. - 13:55

kicsit oFF ez a pedál ide inkább tech.
Az én véleményem, használtam/ok: Scott,Ritchey(régi tipus),Shimanobol 3 tipus,Wellgo mag10 pedálokat és igazábol egyikben sem csalodtam, mindegyik évekig birya....nálam.
a wellgo magnezium az suyban nagyon yo és a hogy sarat kidobya...
hátránya hogy 11-14ezerFT még most is.
Ha most vennék a kkor VP márkáyut vennék kb. 8000Ft és 310-320g!!!! van 6000érrt is és az meg 360g aszem..és bizalomgeryesztõ külsõ
amit nem vennék az eggbeater(csak ha versenyzel komoyan , mert a tengeycsere stb..az biztos...csak a bay van vele)
+ corratecet sem vennék (eltörik )
Az én véleményem, használtam/ok: Scott,Ritchey(régi tipus),Shimanobol 3 tipus,Wellgo mag10 pedálokat és igazábol egyikben sem csalodtam, mindegyik évekig birya....nálam.
a wellgo magnezium az suyban nagyon yo és a hogy sarat kidobya...
hátránya hogy 11-14ezerFT még most is.
Ha most vennék a kkor VP márkáyut vennék kb. 8000Ft és 310-320g!!!! van 6000érrt is és az meg 360g aszem..és bizalomgeryesztõ külsõ
amit nem vennék az eggbeater(csak ha versenyzel komoyan , mert a tengeycsere stb..az biztos...csak a bay van vele)
+ corratecet sem vennék (eltörik )
#853
Posted 2005. April 28. - 13:25

gbr4k:Köszönöm ezt a jól kidolgozott ajánlatot,javaslatot!A karbon kormány nem egy egetverõ árú,mert csak 4900Ft,de ha te mondod,akkor inkább az altrix ami gondolkodtat(1600Ft-ért).Ja és egyáltalán nem érdekel a trend,mert arra sosem lesz pénzem!!!:)igen-igen a srammal lehet kemény tekerés közben is szépen váltani!Ez azért egy kis elõnye,mert nem kell visszavenni a "gázadagolásból".hohó,és milyen cipõt ajánlotok?mert az se mindegy kényelemben!!!
#854
Posted 2005. April 28. - 12:08

Pedálból- Shimano! Mit nem lehet ezen érteni?
Egy használt is jobb, mint egy új Ritchey! Sajna ezeket nem gyártják olyan jól, mint a többi alkatrészt. Nálam egy Ritchey pedál 500 km alatt megadta magát. Ráadásul aszfalton használtam... De lehet, hogy csak pechem volt.
Megadta magat ? Mi történt vele ? ...csapágy ? nekem Comp v3 van, eddig semmi bajom vele. A Pro-k viszont - állítólag- hamar csapágyasak lettek.
#855
Posted 2005. April 28. - 11:19

Igazad van, de a jobb B+ pedálok is bírják 1-2 évig és csak 4 Mátyás Királyba kerülnek! Én ilyet használok. De akinek nem inge ne vegye magára.

#856
Posted 2005. April 28. - 10:24

Pedálból- Shimano! Mit nem lehet ezen érteni?
Egy használt is jobb, mint egy új Ritchey! Sajna ezeket nem gyártják olyan jól, mint a többi alkatrészt. Nálam egy Ritchey pedál 500 km alatt megadta magát. Ráadásul aszfalton használtam... De lehet, hogy csak pechem volt.
Egy használt is jobb, mint egy új Ritchey! Sajna ezeket nem gyártják olyan jól, mint a többi alkatrészt. Nálam egy Ritchey pedál 500 km alatt megadta magát. Ráadásul aszfalton használtam... De lehet, hogy csak pechem volt.
#857
vendég_rvilike_*
Posted 2005. April 28. - 09:31

#858
Posted 2005. April 28. - 08:25

Meg az Eggbeater ellen szól az is,hogy nagyon gyorsan kopik a stoplija és nem állítható az oldáshoz szükséges erõ.Sztem az inkább versenycumó.Meg a legtöbb Shitmano patentpedál végsõ soron taposós is 1ben,mert ha nem szeded le a mûanyag fényvisszaverõt,addig 1 oldal hajtható,ha lájtosabban is,utcai surranóban,ha pl. melóba mész vele.
És Sram!!!
Eleinte én is Shimanoval mentem,cécóhoz is az volt,meg hegyre is PXen (Deore-LX-XT)De már teljesen átálltam Sramra (x7-x9-x0);a váltójuk nem kotyogósodik ki,a rugó nem gyengül L olyan gyorsan,és a váltókar se kopik L év év alatt használhatatlanra.Terhelés alatti váltás?Hát,ha a tandemet bírta,akkor képzelhetitek...
És Sram!!!


#859
Posted 2005. April 28. - 08:08

Váz:Magellan Polaris vs. Serpens
Villa:Mazrocchi Six Sport
Kormánycsapágy:FSA orbit (tûgörgõs)
Stucni:Bikepositive
Középrész+Hajtómû:LX (üreges monoblokkal)
Elsõ+hátsó kerék:Bikepositive Radial Light XC
Fék:Avid
Fékkar:Avid
Kormány:Acor karbon
Külsõk:Maxxis HighRoller (26x1.9)
Elsõ+hátsó váltó+váltókar:Alivio
Pedál:elgondolkodtat az Egg Beater
Váz + a teló a fontos! A nellában van RS Pilot C 20k-ért. Vázból vegyél könnyebbet, ahogy a többiek tanácsolják! Fékbõl rendelj ebike-ról ritchey-t vagy valami hasonló árut úgyis a pofa a lényeg, meg a bowdenek!Fékkar LX, Sram rád bízom. A Srammal jól lehet fékerõt adagolni, mert kompozit és fokozat nélkül állítható a bowdenhúzás. Egy ilyen kategóriájú gépnél nem a karbonkormányon szoktak könnyíteni! Azt általában akkor tanácsos, ha máson már nem tudsz! Váltórendszer Sram x7 hátul, úgyis ez a legérzékenyebb alkatrész. Hamar oda lehet vágni. Karok Attack vagy Trigger. Elõre deore, lx, sram xgen, vagy xt. A Sram Olcsóbb mint a Shimano és könnyebb szervizelni. Pedálból veszel szintén ebike-ról valami B+, tök ügyesen lemásolják a Ritchey pedálokat. HAjtókarból elég a sima Oktalinkes Deore is. Így jobb géped lesz olcsóbban/ugyanannyiért! Szerintem.
Villa:Mazrocchi Six Sport
Kormánycsapágy:FSA orbit (tûgörgõs)
Stucni:Bikepositive
Középrész+Hajtómû:LX (üreges monoblokkal)
Elsõ+hátsó kerék:Bikepositive Radial Light XC
Fék:Avid
Fékkar:Avid
Kormány:Acor karbon
Külsõk:Maxxis HighRoller (26x1.9)
Elsõ+hátsó váltó+váltókar:Alivio
Pedál:elgondolkodtat az Egg Beater
Váz + a teló a fontos! A nellában van RS Pilot C 20k-ért. Vázból vegyél könnyebbet, ahogy a többiek tanácsolják! Fékbõl rendelj ebike-ról ritchey-t vagy valami hasonló árut úgyis a pofa a lényeg, meg a bowdenek!Fékkar LX, Sram rád bízom. A Srammal jól lehet fékerõt adagolni, mert kompozit és fokozat nélkül állítható a bowdenhúzás. Egy ilyen kategóriájú gépnél nem a karbonkormányon szoktak könnyíteni! Azt általában akkor tanácsos, ha máson már nem tudsz! Váltórendszer Sram x7 hátul, úgyis ez a legérzékenyebb alkatrész. Hamar oda lehet vágni. Karok Attack vagy Trigger. Elõre deore, lx, sram xgen, vagy xt. A Sram Olcsóbb mint a Shimano és könnyebb szervizelni. Pedálból veszel szintén ebike-ról valami B+, tök ügyesen lemásolják a Ritchey pedálokat. HAjtókarból elég a sima Oktalinkes Deore is. Így jobb géped lesz olcsóbban/ugyanannyiért! Szerintem.
#860
Posted 2005. April 27. - 23:10

Karbon kormány? Látom, hat rád a trendfaktor... Ennyi pénzbõl én inkább egy profibb, könnyebb alu kormányt vennék.
Féknek ajánlom a SRAM 9.0-t, nagyon fog. Az Avid annyival talán nem jobb. Váltórendszer: hváltó inkább LX, vagy használt XT- az amortzációt kalkuláld bele. Sár, kövek csúnya munkát tudnak végezni.. Elsõ váltó legyen jó erõs, hogy terhelés alatt is jól váltson. Mondjuk XT. Alivio váltókart felejtsd el, ha teljesítmény orientáltan akarod használni. Normális RapidFire, az tuti. A Dual Control nekem nem jött be 100%-osan.
Egg Beater helyett inkább valami jó Shimano pedált vegyél. Nem egy törött habverõ tengelyt láttam... Igaz, a S nehezebb, de tartósabb.
Féknek ajánlom a SRAM 9.0-t, nagyon fog. Az Avid annyival talán nem jobb. Váltórendszer: hváltó inkább LX, vagy használt XT- az amortzációt kalkuláld bele. Sár, kövek csúnya munkát tudnak végezni.. Elsõ váltó legyen jó erõs, hogy terhelés alatt is jól váltson. Mondjuk XT. Alivio váltókart felejtsd el, ha teljesítmény orientáltan akarod használni. Normális RapidFire, az tuti. A Dual Control nekem nem jött be 100%-osan.
Egg Beater helyett inkább valami jó Shimano pedált vegyél. Nem egy törött habverõ tengelyt láttam... Igaz, a S nehezebb, de tartósabb.