Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - Hírek, Vágyak, és-a-többi

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
5099 hozzászólás a témában

#4821
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Érdemes naponta csekkolnod a hasznaltauto.hu-n is, sokszor már a hirdetésbõl kiderül, melyik magánszemélyé és melyik nem.
Ahol hiányos az adatok kitöltése az eleve gyanús. Aki valóban tulaja a gépnek és el akarja adni, az kitöltöget mindent részletesen.
Ebben a korosztályban gyanakvással fogadd a túl kevés kilométerrel hirdetett kocsikat. 1991-92-es Escortok nem igazán lesznek 130.000 kilométeres futás alatt, de inkább a 180.000-hez közelebb. De inkább itt egy "how-to" kiindulási alapnak:

HITEL:
o THM?
o Elõtõrlesztés, és milyen feltételekkel?
o Futamidõk
o Egyéb költségek
o Milyen papírok kellenek hozzá? (keresetigazolás, nettó kereset, kezes, stb.)
o Egyéb költségek vannak –e?
o Forint, vagy devizaalapú, milyen kondíciókkal?
o Papírra szépen leírni, hogy ki, mikor, menyit füzet.

Adminisztráció:

o Eredetiségvizsgálat, ki fizeti?
o Átírás – ki fizeti?
o Egyéb adminisztrációs teendõk, és költségek, ki fizeti?
o Ha adunk elõleget, foglalót: Km állását feljegyezni!!!! És kitételként beleírni hogy maximum még hány km-t mehet az autó átadásig. Javasolt a 0!
o Elõlegnél ne fogadjunk el a bánatpénz feltételeket!
o Bizonylatot az elõlegrõl!

Autó papírok:
o Forgalmi – átlapozni teljesen kiállítás dátuma, üzembe helyezés dátuma, gyártási év
o Szervizkönyv, bejegyzések, átlapozni teljesen, bejegyzések különbözõ tintával, különbözõ írással, kiállítás dátuma. A hibákat trükkösen hátra írják.
o Autórádió papírok, egyéb felszerelések papírjai, pl. rádió, kihangosító, ezek garancia füzetei.
o Törzskönyv, megnézni, rendben van-e, dátum, kiállítás, van e gyanús módosítás benne?
o Eredetiségvizsgálat papírok dátum,
o Biztosítási kötvények, csekkek, legyenek meg!

Autó:
o Forgalmi meddig van?
o Zöldkártya meddig van?
o Extrák? - extrák? - extrák? – minden elmondott extrafelszerelést ellenõrizni, hogy tényleg megvan-e?
o A km óra állása?
o Küszöbök állapota, mennyire kopottak?
o A kormánykerék valóban sokat elárul. Talán szervokormányos autónak kevésbé kopik a kormánya.
o Sebváltó mennyire lötyög?
o 4 gumi egyforma-e. Állapotúk? Pótkerék van-e? Mintázata? Egy garnitúra gumi 60-80e Km-t kibír. Hajtott kerekeken jóval kopottabbak?
o Kerekeken a DOT szám?
o Az autó hol volt használva? Országúti gép vagy inkább városi? Ha országúti, akkor elöl a motorháztetõn fellelhetõk a kavicsfelverõdés nyomai.
o Szélvédõben van-e kavics? Ha koszos, akkor az eladó mossa le, hogy jól meg tudd nézni a szélvédõt.
o Sárvédõk rohadnak-e?
o Az ablakok le-fel járását, ablaktörlõket, dudát, lámpákat, riasztót, rádiót, stb. ne felejtsd el kipróbálni!
o Kopognak-e a féltengelyek teljesen kitekert kormánynál? Visszajön-e a kormány a kitekert állapotból egyenesbe?
o Lengéscsillapítókat megvizsgálni (behintáztatással)
o Fékek?
o Tulajdonos árulja-e az autót, vagy megbízással megy?
o Meddig van mûszakija az autónak?
o Mikor volt szervizben?
o Üvegek gyártási éve – nem lehet késõbbi mint az autó gyártási éve,
o Belül van e karcolódás, a mûanyag felületeken?
o Kárpitok tiszták, vagy foltos, pl., állatot szállítottak benne.
o Csomagtartó nyílása, karcok, belül van e nyoma kiömlött bárminek? Csomagtérvilágítás?
o Kerekek gyártási éve
o Lámpák gyártási éve

Tesztvezetés:

o Kormányszervó tekerni, fordulatnak emelkednie kell
o Klíma mûködik-e, összes funkciója
o Tükrök, mûködik-e, fûthetõk-e
o Ülésfûtés
o ABS
o Váltó, 1-5 rüki
o Kuplung, gáz és fék
o Kézifék
o Motor hidegen,
o Teljesen kitekert kormánynál jobb bal, kotyogás
o összes világítás, lámpa
o Motoros ablakok
o Rádió
o Kaszni elemek, sérülés, rozsda, karc.
o Napsütésben, vagy halogén utcai lámpa fényében látható-e az elemek különbözõ színe? Este soha ne vegyünk autót.
o ALJA!!!!!! – kevés kilométernél még (10k km) elég tisztának kell lenni.
o ALJA: roncsolásos emelés volt-e? Pl. Könnyûfémfelni lopásnál, békával emelve.
o Alja: van-e feltûnõen más tisztaságú elem, csavar, stb.? Az akkor valszeg cserés volt.
o Padkázások, felnik, dísztárcsákon van-e dörzsölõs padkanyom?
o Lámpák gyártási éve
o Gyorsulás, minden fokozatban, padlógázzal, van-e gyanús gyengeség?
o Gázelvételnél, hiegindításnál van e kék köd?
o Csak hidegen kezdjük a tesztvezetést, a tulaj nem melegítse be az autót.
o Szar úton zörgés?
o Elektronika volt e frissítve, van e chiptuning?
o Látható elemek motortérben:
• Olajszûrõ
• Akkumlátor
• Légszûrõ – ezeknek eredetinek kell a futás miatt lennie
• Mûanyagok gyártási éve,
• Csavarfejek el vannak e nyíródva?
• Látható karcolás, szerelés nyomai?
• Feltûnõen eltérõ tisztaágú alkatrész, gumitömítés, mûanyag elem, stb.?
o Összes kezelõszerv megfelelõen mûködik, nincs gyanúsan mûködõ funkció, ha igen rákérdezni.

Sok sikert!
"In idem flumen bis non descendimus"

#4822
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
ez volt a lényeges, köszönöm! akkor hirdetési újságokba visszatemetkezem. kis esti program...:-)
ghia akkor nagyon jól hangzik, bár elég drága autóknál van csak feltüntetve...
szép kis meló lesz egy mûködõ autót összeszedni... ahh
majdnem olyan móka, mint használt biciklit venni...:-)
köszi a tanácsokat!

#4823
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Ha Fordot vesztek szerintem beszéld le elõre a hozzád legközelebb esõ, vagy legszimpatikusabb Cromax szervizzel, hogy vinnél egy autót, nézzenek rá, mielõtt kicsengeted az árát! Alap, de minden autónál NAGYON megnézetni a vezérmûszíj állapotát!!! Ha van rá keret, lendületbõl és azonnal vásárlás után cseréltetni, akkor tudod, hogy onnantól "nullás" és Te figyelsz a csereintervallumra!
"In idem flumen bis non descendimus"

#4824
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Közhely, de általában magánszemélytõl könnyebb jó állapotú autót venni. A kerekedõk a végletekig le fognak nézni, amiért ilyen "occsó" autót keresel - szarni rájuk. Kereskedésekben rengeteg Ford ácsorog, ha engedik tisztességesen kipróbálni és átnézni (neadjisten: átnézetni!), akkor nyugodtan lehet kereskedéstõl is venni. A kereskedõ által adott "kötelezõ" Casco viszont általában rosszabb, mintha nem lenne...
"In idem flumen bis non descendimus"

#4825
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
A "Ghia" a Fordnál a "komfort" csomagot jelenti a felszereltségben.
Ülés mellõl nyitható csomagtérajtó, magasságban is állítható elsõ ülések, állítható deréktámasz, motoros ablakemelõ elöl, általában ebben az évjáratban a Ghia csomaghoz alapban járt egy nagyon korrekt és szerethetõ elektromos napfénytetõ (bukó-nyíló üzemmódokkal, napfényrolóval). Továbbá elektromosan állítható és fûthetõ külsõ tükrök, füthetõ elsõ- és hátsó szélvédõ, osztottan dönthetõ hátsó ülések középsõ kartámasszal, 4 irányba állítható kormány, megvilágított kesztyûtartó - és rengeteg apró ízléses diszítés, színre fényezett tükörházak, kilincsek és frontspoiler. Kihagytam valamit?
"In idem flumen bis non descendimus"

#4826
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
köszi a tanácsokat, majd egy eléggé szakértõ ember társaságában fogok menni, aki tapasztalt ilyen téren.
igen, egy ilyesmi escort-ra gondoltam... egész aranyos példányok:-)
annyira szeretem hogy ennyire át akar verni mindenki mindenkit...:-\
kereskedõtõl jobb venni, vagy kéz alól amúgy? vagy melyik szokott rizikósabb lenni?

#4827
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Most néztem, hogy már 650kFt-tõl vannak 1991-92-es Escort kombik!
NAGYON nézz körül, mielõtt döntesz, mert egy rakás szart is simán megvehetsz, de sok utánajárással akár sérülésmentes, megkímélt darabhoz is hozzájuthatsz! Nem mindegy! Fõleg a négyszelepes motorokat kell nagyon megnézni, meghajtani, esetleg hibakódot olvastatni a computerébõl.
Vásárlásnál pedig szépen mérd körbe a kocsit egy (festék)rétegvastagság-mérõvel! Az eladót nem fogja érdekelni, ha "tiszta" a kocsi, de baromian irritálja, ha gázos és már törött valahol...
"In idem flumen bis non descendimus"

#4828
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
nehéz, de lehetséges szerencsére.
csak az a baj a nagyobb motorosokkal, hogy már szitnet lépnek a kötelezõ biztosításokban. ami meg végülis túlélhetõ, de nem néznék jó szemmel. (család autója lesz)
tehát ezért kéne az 1500ccm-en belül maradni. persze, jó lenne ha, de ez elsõ autóként egyelõre nem nagyon esélyes...:-\
de látom, Neked is jó véleményed van az autóról, és ez a lényeg, hisz csak 1-2 év van a régi autód, és azok között, amik esélyesek. tehát nagy különbség sem lesz köztük, ha midnen igaz.
köszi.

#4829
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Hopp: félreértettem amit Thez írt, bocsi!
500kFt-ért nagyon nehéz lesz "normális" autót venned!
Én bevállalnék még hozzá egy 2-300.000 Ft-os részletet és akkor (is) Ford Escort Kombit vennék. A "kis motor kis fogyasztás" pedig nagyon sokszor éppenhogy nem igaz!

Az én 1.8 Fordom jóval szerényebben fogyasztott országúti és autópálya üzemmódban, mint barátnõm tesójának 1.4-es sedanja! De kellemesen megpakolva is tempósan lehetett vele autózni Ausztriában is.
"In idem flumen bis non descendimus"

#4830
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
izé, az 1.5 az a motorra akart menni. lemaradt az L betü:\
de azért a ford-os rész köszönöm, kezdek megygyõzve lenni!
hiszen elsõ autóként nem is mernék venni ilyen drágát, szal egy "olcsón" kéne rutint szereznem.
a ghia mit takar? mert az már a 91-92 körüli escortokon is rajta van, már amelyiken.

#4831
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Ford Escort kombim volt. 1993-as, 1.8 benzines, 105 pacival; ennél gyengébbet én nem vennék, na nem a "gyorsulás" vagy a végsebesség (ami 190 körül volt 2 személlyel, terhelés nélkül), hanem a kellmes autózhatóság miatt. Lehet vele korrekten elõzni, én 7-7.5 átlagfogyasztással jártam vele. Nagyon komfortos darab, rozsdásodni csak a típushibás helyeken fog, ott viszont erõsen. (Gyári javítóíveket lehet kapni a sárvédõívekre és a tanksapka körüli részekre.) Fenntartása nagyon baráti, fõleg hogy van Magyarországon egy Cromax Kft. Iszonyat korrekt szerviz- és alkatrészellátással, de támadhatod a bontókat is. Repülj rá egy "Ghia" kivitelre, az általad elõirányzott másfél misibõl baromjókat tudsz venni.

Hajszállal 1.5 millió felett már Octavia kombik (1998-99-es) várnak rád, akkkkkora beltérrel és csomagtérrel, hogy egy Escort elveszik benne... És elnyûhetetlenek - legalábbis az 1.6-osok, az 1.4-es mocik kicsit viccesek a több, mint 1.3 tonnás autókba. Ha Skodát veszel tudok hozzá baráti áron mindenféle alkatrészt innen: Levimpex.

Mindkét márka "népszerûtlen" a tolvajok körében, az Octáviára azért vigyázni kell. Kötelezõ és Casco bagóért megoldható - fõleg, ha évi 8.000-ért belépsz az Autóklubba. (Érdemes!)
"In idem flumen bis non descendimus"

#4832
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
500-ért jönne, vagy kicsit többért.
japó autóktól félek, bár egy toyota corolla lehet hogy még esélyes.
escort meg '91, '92...
ezeket néztem, valami jó kis kombi, és még a bicó is belefér(na meg a franciaágyat pótló matrac!:-) )
ezeknél már csak nem lesz valami nagyon nagy probléma, vagyis csak kisebb, javítható, ami meg belefér, hisz ténylegesen használt. de hát új autót venni... anélkül hogy eladósodjon az ember... áhh. esélytelen.
ja, és max 1.5ig megyek el, pont azért, hogy keveset fogyasszon, olcsó fenttartás, valamint ne egy széthajtott erõgép legyen.....
akkor érdemes inkább ford-ot néznem? valamiért jobban szeretem a nyugati autókat:-)

és opel, mint márka? olyan 89-91 körüliek.

ja, és szeretek barkácsolni, hisz nekem is az lesz az elsõ hogy csutkára szétbontom, és játszom PUZZLE-t.... ez a hobbim, mindent szétszedni és megjavítani/elrontani/tuningolni meg ilyenek:-)

#4833
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
mondjuk az tény,hogy vagy 100-ért vegyél egy escortot,szedd szét költs rá 400-at,és még 20 évig isten lesz,és így jobban jársz,mint ha 500 ért veszel..de ha nem szeretsz barkácsolni,akkor inkább valami 5 éves körüli autó.Akármit veszel ami 10-en x éves,azzal hamar gond lesz...

#4834
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
hamár régi Fiatok is szóba kerültek, akkor kis polskit :)
úgyis lötyögne benne thez :)

#4835
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
LADÁTneki :D
Too many times your body can't take
Too many times you've made a mistake
Too many times you haven't realized
Too many times your mind became paralyzed

A biciklim. Saját konstrukció.

vmi állást én is keresnék. esetleg ha vki tudna vmi testhezállót, egészen nyugodtan ne fogja vissza magát...

#4836
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
Palmi:
Az elsõ szériás bogárban, még bowdenes fék volt, abban tuti nem volt szervó.

Thez:
Nos, elég nehéz kérdés tettél fel:
a használt autó egy lutri. Nem tudod ki mikor és hogyan használta, szervízelte.
Így sajna nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az az autó tipus jó lesz vagy nagyon szar.
A golfot ezért hanyagolnám a helyedben, mert az sokaknak az elsõ autója, amit törnek mint a ropit, és még a szemét is kinyomják.(nem mellesleg még lopják is alkatrésznek.)
Ugyanezek okokból kihagynám a számitásból az erõgépeket (XR3, GTI, GT stbstb...).
A régebbi Fiatok (88 elõttiek) hajlamosak a rohadásra, de ez talán minden 15+ éves autóra jellemzõ lehet.(fõleg ha még törve is voltak párszor)

Nem tudom mennyit szánsz autóra, de szerintem 500e alatt nem érdemes venni, mert annyiért tuti roncsot kapsz, nem autót.

#4837
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
aze az xr3 cukor kis szerkezet!
na meg a cosworth!

en a kormanynal levo attetelezest nem hivom szervonak
nem ettol szervo egy szervo, nem sporolok meg munkat!!!
csak kisebb erovel kell tekerni.

#4838
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Én az Escort mellett biztatnálak..nekem is az volt..a golfhoz képest filléres árak,mind az autónál,mind az alkatrészeknél...nézd meg az enyémet a galériámban...minden részét ismerem,mert csontra szedtük,összeraktuk stb...fékszervó volt,kormány csak a 84-esektõl...Üdv:thy
diesel,vagy benzines?hanyas mocival? az enyém XR3-as volt
Üdv:thy

#4839
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
igen, tudom, én voltam:-)
bevallom, a forgalmi vizsga keretében történt:-)
egy hülye rendõr kötöszködött:-)
de én nyertem, és megvan je:-)
viszont ilyenkor meg az van h ki tudja... golf(II), skoda favorit, ('91)escort...
esetleg az említett példányok tulajdonosai nem tudnának pár szót leírni? ha...
kormányszervó..jó dolog, de csak parkolásnál van igazi szükség rá, illetve gyökféllel... szal meg lehet lenni nélküle is:-)
nah de izé...

illetve régi fiat-ok tényleg olyan szarok, mint ahogy mondják?

#4840
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás
Thez:
Most néztem a híreket, autós üldözés Érden...
:D
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu