A legendás raliautót egy londoni tervezõstúdióban álmodták újra az eredeti modell bemutatásának 35. évfordulójára. A Fenomenon Holistic Design egy bécsi születésû tervezõ, Christian Hrabalek vezetésével tervezte meg a Stratos modern megfelelõjét, méghozzá a Lancia, illetve a Fiat csoport segítsége nélkül. A tervezõ alapos munkát végzett: sikerült megõriznie a Stratos jellegzetességeit és egyszersmind megújítani a formát valahogy úgy, ahogy korábban a Ford tervezõi tették a GT sportkocsival, vagy a BMW az új Minivel. Megmaradt az összetéveszthetetlen ékforma és az íves, hátrafelé keskenyedõ ablaksáv, de az ablakok osztását megváltoztatták: az új Stratos ajtói az ablakok felével együtt az utasfülke közepéig nyílnak. A középen osztott szélvédõ olyan hatást kelt, mintha egyenesen egy repülõgéprõl származna, tovább fokozva az érzést, hogy ez az autó gyors, mint a villám. És a látszat nem is csal: a tervezõk, hûen az eredeti Lancia Stratos szelleméhez, amelyben a Ferrari 2,4 literes V6-os motorja dolgozott, egy újabb Ferrari motort szereltek az új Stratosba. A vezetõfülke mögé a Ferrari 360 Challenge Stradale 3,6 literes, 425 lóerõs V8-as motorja került, amely a kevesebb mint 950 kilogrammos karosszériát 3,8 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-s tempóra és 310 km/h körüli sebesség elérésére teszi képessé a Fenomenon Stratost. A jórészt alumíniumból és szénszálas mûanyagból felépített autó az egyszerûség és a hagyományok jegyében hátsókerék-hajtású, bár a tervezõk egyik elsõdleges célja volt, hogy könnyebb terepen is jól boldoguljon az autó. szériagyártásra vonatkozó tervekrõl egyelõre keveset árultak el, de az autó állítólag megfelel az európai forgalomba helyezési követelményeknek, és a lehetséges célcsoportot is megtalálták már. A tehetõsebb Stratos-rajongók mellett olyan vásárlóknak szánják az új modellt, akik szívesen vásárolnának Ferrarit vagy Porschét is, de a lakóhelyük környezetében az úthálózat leginkább csak terepjáróval járható, így kénytelenek lemondani a sportkocsi-használatról.
ebbol lett
http://www.motoriman..._stratos_23.jpgMunari 74-ben volt vele világbajnok, aztán Waldegaard 75, 76-ban és Markku Alen 78-ban.
Aztán jött a Lancia 037:
http://www.rallyesan...ori/Alen 83.jpga tanulmány, amibõl lett:
Lancia Stratos Zero (1970)
http://www.oka.urban...pic/1970Str.jpghttp://www.channel4....cia-stratos.jpgutcai
http://www.vintagewe...ano/stratos.jpghttp://www.toljadnek...cia_stratos.wmv