huuu ez durva volt ;-)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Manitou
Indította
tAmS
, 2004. augusztus 13. 18:20
#3481
Írta 2004. augusztus 19. - 02:06
#3482
Írta 2004. augusztus 19. - 01:21
#3483
Írta 2004. augusztus 19. - 01:18
juj tenyleg lcs kihagytad a
VIDD SZERVIZBE!
tablat.
a vegen jon rob oszt megint kurv@ lesz mindenki. :-)
VIDD SZERVIZBE!
tablat.
a vegen jon rob oszt megint kurv@ lesz mindenki. :-)
#3484
Írta 2004. augusztus 19. - 00:59
#3485
Írta 2004. augusztus 19. - 00:27
rugóútállítás:
szét kell szedni a rugózó oldalt, annyira, hogy a nyomórúd a kezedben legyen:
-alul kicsavar mindkét láb alján a csavar (a csillapítás oldalit befelé!), telólábat lehúz. ha semi bath-os a cucc, akkor mindezt vizszintesen!!!
-felül rugó oldali kupak kicsavar (olaj oldalit nem kell), rugó kivesz.
-rugó oldali becsúszó alján ropi mûanyag zárókupak óvatosan villáskulccsal kicsavar, belsõség kivesz (megjegyez, hogy hogy volt)
-jó trutymákos, zsíros nyomórúd a kezedben, aztán:
van a nyomórúdon egy bevágás, amibe egy fehér mûanyag gyûrû van szorítva (ez a gyûrû eredetileg korong alakú, csak ki van vágva belõle egy darab, hogy bemenjen a nyomórúd bevágásába)
Ezen a csonkított kis korongon "koppan ki" a teló kimozgáskor és õt kell jól kifeszegetni és 2cm-rel arrébb rakni a nyomórúdon, a már gyárilag elõkészített másik bevágásba. Ennyi. Primkó kis szerkezet.
szét kell szedni a rugózó oldalt, annyira, hogy a nyomórúd a kezedben legyen:
-alul kicsavar mindkét láb alján a csavar (a csillapítás oldalit befelé!), telólábat lehúz. ha semi bath-os a cucc, akkor mindezt vizszintesen!!!
-felül rugó oldali kupak kicsavar (olaj oldalit nem kell), rugó kivesz.
-rugó oldali becsúszó alján ropi mûanyag zárókupak óvatosan villáskulccsal kicsavar, belsõség kivesz (megjegyez, hogy hogy volt)
-jó trutymákos, zsíros nyomórúd a kezedben, aztán:
van a nyomórúdon egy bevágás, amibe egy fehér mûanyag gyûrû van szorítva (ez a gyûrû eredetileg korong alakú, csak ki van vágva belõle egy darab, hogy bemenjen a nyomórúd bevágásába)
Ezen a csonkított kis korongon "koppan ki" a teló kimozgáskor és õt kell jól kifeszegetni és 2cm-rel arrébb rakni a nyomórúdon, a már gyárilag elõkészített másik bevágásba. Ennyi. Primkó kis szerkezet.
#3486
Írta 2004. augusztus 18. - 20:29
Nekem is az a problémám, mint ononak, csak nekem Axelen (sztem ilyen szempontból tök ugyanaz a kettö). Én addig jutottam el, hogy a bal oldalon lévõ rugót nyomó rúdról leszedtem egy fém gyûrût. De így összerakva is 80 mmt mozogna. Ezért kellene egy hosszú imbuszszerszám, amivel be tudok nyúlni a becsúszószárba, hogy kiszedjem a nyomórudat, amin felülrõl is le kell szedni valamit, ami kijjebb engedi húzni a becsúszót.
Manitou honlapján nincs semmi doksi errõl a témáról. Egy angol fórumot találtam, ahol errõl beszéltek, de õk sem oldották meg.
Elevenen él emlékeimben egy dokumentum, amiben a nyomórúd volt lefényképezve és jelölve, hogy mit hogyan kell leszedni az útállításhoz, de ezt nem találom sehol sem.
Manitou honlapján nincs semmi doksi errõl a témáról. Egy angol fórumot találtam, ahol errõl beszéltek, de õk sem oldották meg.
Elevenen él emlékeimben egy dokumentum, amiben a nyomórúd volt lefényképezve és jelölve, hogy mit hogyan kell leszedni az útállításhoz, de ezt nem találom sehol sem.
#3487
Írta 2004. augusztus 18. - 13:51
#3488
Írta 2004. augusztus 18. - 13:49
#3489
Írta 2004. augusztus 18. - 13:34
Six Sport útállítást kb így képzelem el:
Rúgó kivesz, alsószár lehúz (persze elõtte ki kell venni a lábak alján található rögzítõcsavarokat). a rugós oldalon a nyomórúdon kell valami bizbazt keresni. Inntõl látni kéne.
Rúgó kivesz, alsószár lehúz (persze elõtte ki kell venni a lábak alján található rögzítõcsavarokat). a rugós oldalon a nyomórúdon kell valami bizbazt keresni. Inntõl látni kéne.
#3490
Írta 2004. augusztus 18. - 13:16
nincs kedvem oi sokat irni képernyõ billentyûzettel.
de szertem ugyanúgy terheli mindkét fék, csak más mértékben.
de szertem ugyanúgy terheli mindkét fék, csak más mértékben.
#3491
Írta 2004. augusztus 18. - 13:16
#3492
Írta 2004. augusztus 18. - 13:01
ööö
Rosszul gondolom, hogy 2 alapvetõ különbség:
- V-fék 2 lábon tart ellen, ami miatt nincs olyan csavaró erõ, mint a tárcsánál
- Tárcsa fék egy lábon, tehát nem feszíti szét a teló lábait mint a Vfék
(csak a féktestet feszíti szét ua erõ)
Six útállítás: mivel kívül nincs, gondolom arra Õ is rájött, hogy belülrõl, de ott hogyan? (vaszeg egy kis bizbaszt kell odébb tolni, de valami konkrétabbat hallana)
A gyártó honlapjáról elvileg lehet pdf-ben letölteni maualt, meg service guide-ot, talán a six-é is fent lesz. Abban biztos benne van a megoldás.
Rosszul gondolom, hogy 2 alapvetõ különbség:
- V-fék 2 lábon tart ellen, ami miatt nincs olyan csavaró erõ, mint a tárcsánál
- Tárcsa fék egy lábon, tehát nem feszíti szét a teló lábait mint a Vfék
(csak a féktestet feszíti szét ua erõ)
Six útállítás: mivel kívül nincs, gondolom arra Õ is rájött, hogy belülrõl, de ott hogyan? (vaszeg egy kis bizbaszt kell odébb tolni, de valami konkrétabbat hallana)
A gyártó honlapjáról elvileg lehet pdf-ben letölteni maualt, meg service guide-ot, talán a six-é is fent lesz. Abban biztos benne van a megoldás.
#3493
Írta 2004. augusztus 18. - 12:47
Gépész a srác, ugye? Meg NAGY bringás! Ért hozzá! Kérdezzétek õt! ;D ;D ;D ;D ;Döööö
mi különbség van a két féktipus között?
Bocs lor! Nem lehetett kihagyni! 8)
Béke és ON!
Nem lehetséges, hogy a Six Sport útállítása szétszedés után belülrõl történik?
#3494
Írta 2004. augusztus 18. - 12:08
Sziasztok!!!
Nem tudna vki segiteni??A következõ lenne a problémám!Vettem egy Manitou Six Sportot és ugye lhet állitani 80-100mm között a rugó utat.Mindehol keresetm hogy hogyan lehet ezt véghez vinni, de sehol nem találtam!So ha vki tudja hogy lehet állitani 80mm-rõl 100mm-ra akkor irjon.Amugy jó a topic.
üdv: ono
Nem tudna vki segiteni??A következõ lenne a problémám!Vettem egy Manitou Six Sportot és ugye lhet állitani 80-100mm között a rugó utat.Mindehol keresetm hogy hogyan lehet ezt véghez vinni, de sehol nem találtam!So ha vki tudja hogy lehet állitani 80mm-rõl 100mm-ra akkor irjon.Amugy jó a topic.
üdv: ono
#3495
Írta 2004. augusztus 18. - 12:03
ööööNem csak hátul van, hanem viszintesre lapított és nem függõlegesre, ami miatt én úgy gondolom a csavarásnak jobban, a szétfeszítésnek kevésbé áll ellent.
mi különbség van a két féktipus között?
ha vizszintesre an lapitva akkor merevebb a fék csavarása szempontjából.
ha függõlegesen akkor meg a két szár külön mozgása szempontjából merevebb.
kérdés fog a fék?
#3496
Írta 2004. augusztus 18. - 11:40
Csodák nincsenek, az RA sem váltja meg a világot, de nem csak dizájn, bár kétségtelenül a markeing részen lendít leginkább.
Viszont tárcsafékhez tervezték bevallottan, szóval Vféknél nem lesz jobb. Sõt!
Nem csak hátul van, hanem viszintesre lapított és nem függõlegesre, ami miatt én úgy gondolom a csavarásnak jobban, a szétfeszítésnek kevésbé áll ellent. Így szerintem Flame aggodalmai nem teljesen alaptalanok.
Ha nagyon zavaró, egy fékmerevítõvel korrigálható a probléma.
Viszont tárcsafékhez tervezték bevallottan, szóval Vféknél nem lesz jobb. Sõt!
Nem csak hátul van, hanem viszintesre lapított és nem függõlegesre, ami miatt én úgy gondolom a csavarásnak jobban, a szétfeszítésnek kevésbé áll ellent. Így szerintem Flame aggodalmai nem teljesen alaptalanok.
Ha nagyon zavaró, egy fékmerevítõvel korrigálható a probléma.
#3497
Írta 2004. augusztus 18. - 11:13
A tárcsafék meg tekeri.
Szerintem ezzel azért számolak a tervezéskor.
Másrészt meg az se használ neki, hogy állandóan mozog
;D
De ez tényleg már csak igy van...
Szerintem ezzel azért számolak a tervezéskor.
Másrészt meg az se használ neki, hogy állandóan mozog
;D
De ez tényleg már csak igy van...
#3498
Írta 2004. augusztus 18. - 11:06
De. Szar neki. Egy telónak sem használ, de tudsz jobbat? Sajna ez már csak így van...
Viszont az LX és párhuzamosnyomású társainál tényleg jobban észrevenni a "telónyitást".
Egyébként a RA szvsz csak "elméletileg" merevebb. Legfõbb elõnye az egyedi dizájn. De: :-X Végülis ez egy Manitou topic. ;D
Amúgy az egyik legkevésbõ "nyúlós" telónak a SunTour MG sorozatát tartom. Az tényleg merev volt.
Viszont az LX és párhuzamosnyomású társainál tényleg jobban észrevenni a "telónyitást".
Egyébként a RA szvsz csak "elméletileg" merevebb. Legfõbb elõnye az egyedi dizájn. De: :-X Végülis ez egy Manitou topic. ;D
Amúgy az egyik legkevésbõ "nyúlós" telónak a SunTour MG sorozatát tartom. Az tényleg merev volt.
#3499
Írta 2004. augusztus 18. - 10:52
Egy barátomnak van a Monstrében Skareb Super, szépen feszítik szét az LX-ek a teleszkópot.
Frankón feszül kifelé a villa!
A kérdés, hogy ha fékezéskor ilyet csinál, és közbe ugye megy lefelé, tehát mozog a teló rendesen, de közbe nem egyenesen áll, mert középen feszül kifelé.
Akkor az nem rossz neki?
Frankón feszül kifelé a villa!
A kérdés, hogy ha fékezéskor ilyet csinál, és közbe ugye megy lefelé, tehát mozog a teló rendesen, de közbe nem egyenesen áll, mert középen feszül kifelé.
Akkor az nem rossz neki?
#3500
Írta 2004. augusztus 18. - 09:15
Pont hogy merevebb a teló a hátranyúló riversz árcs fékhíddal ;)ezért találták ki..
A v-fék meg nem lesz nyúlós max a bowdenek..de csavarni nem fogja a telót az fix.
:-*
A v-fék meg nem lesz nyúlós max a bowdenek..de csavarni nem fogja a telót az fix.
:-*