Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Manitou

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3554 hozzászólás a témában

#3461
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Eddig próbáltam már: Blacket....
....mind kidolgozásban mind mozgásban odaveri õket az MX-Comp.

Az MX Comp????? nebassz :o, az vicces lenne. miben ver oda? súlyban vagy igénytelenségben? és melyik blacknek?
egy kicsit pontosíts! ;)

a kenés pedig zsír-ral történik. tehát sosem lesz olyan aktív, mint egy rs, vagy marzó.


ez meg úgy ahogy van hülyeség / téveszme. mikrolube már nincs, semi bath van helyette, meg olajos szivacs, ez utóbbi DETTO MINT A PÜRÉS PSYLOBAN, úgyhogy elõbb ki kéne próbálni.
ki kéne elõbb próbálni.

#3462
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
nekem 2003-as Sixem van 2,5 hét után elkezdett a rúgó nélküli szár kotyogni amihez olyan 3,5 hónap alatt hozzá kotyigósodott a baloldali szár is >:(de a rés az akkora kb mint a bovden egyik szála a bótba vissza vittem és aszonták h olyan mint a gyári :o >:( aztán most is használom most zsíroztam vmi 800 forintos zsírral mer nem ér annyit a PrepM és mûködik vele.
Az utat ebbe is lehet állítani de nem tom h hogy??? ???van a rúgó oldalán a lekoppenás gát ló alatt egy peecek de a másik oldalon nincs sõt mée a becyúszó alján sincs csavar :o ??? ???
volt egy RST-m is az is kotyog + berozsdált de most zsírozva jól mozog ;)(igaz a rózsdaoldó nem segített rajta csak az apró szemcsés smirgli ;D)

ja van a telónak vmilyen megengedett kotyogási értéke???
lehet házilag csúszóperselyt cserélni????
mennyibe van 1 pár???

#3463
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
de azt ne felejtsd el, hogy ezek ált. tpc-esek, tehát olaj csillapítás a becsúszóban, a kenés pedig zsír-ral történik. tehát sosem lesz olyan aktív, mint egy rs, vagy marzó.
valahogy nem erröl kéne szólnia ennek a topiknak, hogy marzó így marzó úgy....
MÁS villa, miért kéne ugyanúgy müködnie, kinéznie, szörcsögnie?
ez nem marzó ennyi.

#3464
Csikasz

Csikasz

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás
Sztem a Manitou jobban lefedi a piacot, de mûkõdésben a Marzo odaveri. Eddig próbáltam már: Blacket, Axelt, Skarebet és mind kidolgozásban mind mozgásban odaveri õket az MX-Comp.

#3465
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás
mér mit vártok egy olyan embertõl akinek ez a nickje? ennél fantáziadúsabb má nem is lehetne.
nem tom, hogy mennyivel népszerübb a marzó, én manitou hívõ vagyok. a manitou megfelelõen lefedi a piacot, az, hogy nem gyárt minden igénynek 8 villát, az nem baj. meg kell tanulni választani! marzo megcsak löki a durvulós villákat, nehezek, választani meg nem udsz, mert van z akármi, dj 1-2-3, freeride, meg sl, meg xxx, meg qck2pzero4 brutal anyámkiínja... a manitou mondjuk az enduro kategóriát lihetgte túl szvsz. de imho 2006ra ugyis kiesik v a nixon v a minute. a pike egy jól eltalált villa lett az rstõl. csak egyet csinálnak a 4(5-6?) helyett és az jó.

#3466
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
ráadásul tipikus author-os hozzáállás:
minden más szar, amit nem én nyomok ::)

#3467
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

A marzocchinál ilyen nincs



Ez a kijelentes erosen ranyomja a belyeget a mondandod hitelessegere...

#3468
Author Exe

Author Exe

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Szerintem a Marzocchi azért olyan népszerû, mert sokkal szélesebb körben fedi le a piacot, mint a Manitou.

A Manitou egy nagy rakás****.Volt egy 2004-es Black-em 1hét után ugy kotyogott mint az *****, ráadásul az olajat is eresztette.A marzocchinál ilyen nincs, ezért népszerûbb a marzocchi.

#3469
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Sziasztok.

Van nekem egy Manitou Xvert Super telóm, a kérdésem az lenne, hogy mennyire bonyolult egy ilyen mûszert szétkapni, és házilag kitisztítan, zsírozni stb...mert egyébként is frusztrál, hogy nem tudom mi van belül:)
Általában mindent én szerelek a bicajon, de ez eddig kimaradt. Tehát mire számítsak , ha kiszerelem a csavarokat? Egyáltalán, hogy kell egy ilyennek nekiállni?

köszi
Moha

#3470
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Az én Black-emben is túl sok olaj volt, meg amikor kiszedtem a tpc cuccot tele volt apró fémforgácsokkal, ami gondolom esztergálás után maradt ott. Ennyit a Made in USA-rõl.

#3471
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

link=board=5;threadid=4768;start=75#msg203155 date=1092935531]
és ha elvinnéd szervizbe? ??? ::) ;)


haha ... én olyat? ... soha ;)

Inkább pihentetem a témát és majd késöbb újra megnézem. Nem lehet örökké szétszedve a teló a garázsban. Valamikor bicózni is kell. ;)

Ma vettem bele új olajat, ami olyan ... nem is tudom ... halvány drapp ??? színû - gondolom ez a normális. A gondom csak az, hogy a régi, gyári olaj erõsen zöld színû volt, pont olyan mint amilyen színû zsír volt a telóban. Ez normális? Sztem nem nagyon. Kiváncsi vagyok mit fog csinálni az új olaj.



#3472
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
és ha elvinnéd szervizbe? ??? ::) ;)

#3473
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
hmm, akkor passzolom, látni kéne.
egy axelben így volt legalábbis.

távtartó volt/kiszedted a nyomórúd feje alól és betetted a rugó alá?

#3474
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
Szeva Nesta!

de ott van az around szócska
tehát 130 mm körül. (120 közel van) ;D

t

#3475
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

A gond az, hogy mér' nem elég neked 80mm jól mûködõ rugóút?! ;D
Lehet hogy nem állítható a telód útja?


van rajta egy matrica, hogy convertible travel...

Egyébként tökre jó nekem a 8cm, de ha már át lehet állítani, akkor kipróbálnám. Valószínüleg nem sokáig hagynám úgy, de most már csak azért is megnézném. ::)

130mm-nek kell kilogni ahhoz, hogy 100mm-t mozogjon?
ez biztos?
(tul nagy pazarlas)



manual szerint:
To determine which travel your fork is in, simply measure the distance from the
top of the seal area on the lowers (or the bottom of the fork boot) to the bottom of
the crown. See Table 2 to determine travel.
ez ugye a kilógó becsúszószár bonyolult megfogalmazása?

TABLE 2: TRAVEL MEASUREMENT

FORK TRAVEL SEAL TO CROWN MEASUREMENT
80 mm Around 110 mm
100 mm Around 130 mm

#3476
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
130mm-nek kell kilogni ahhoz, hogy 100mm-t mozogjon?
ez biztos?
(tul nagy pazarlas)

#3477
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Vedd ki a gumit is. :-\

A gond az, hogy mér' nem elég neked 80mm jól mûködõ rugóút?! ;D

Lehet hogy nem állítható a telód útja?

#3478
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

rugóútállítás:

szét kell szedni a rugózó oldalt, annyira, hogy a nyomórúd a kezedben legyen:
-alul kicsavar mindkét láb alján a csavar (a csillapítás oldalit befelé!), telólábat lehúz. ha semi bath-os a cucc, akkor mindezt vizszintesen!!!
-felül rugó oldali kupak kicsavar (olaj oldalit nem kell), rugó kivesz.
-rugó oldali becsúszó alján ropi mûanyag zárókupak óvatosan villáskulccsal kicsavar, belsõség kivesz (megjegyez, hogy hogy volt)
-jó trutymákos, zsíros nyomórúd a kezedben, aztán:

van a nyomórúdon egy bevágás, amibe egy fehér mûanyag gyûrû van szorítva (ez a gyûrû eredetileg korong alakú, csak ki van vágva belõle egy darab, hogy bemenjen a nyomórúd bevágásába)
Ezen a csonkított :) kis korongon "koppan ki" a teló kimozgáskor és õt kell jól kifeszegetni és 2cm-rel arrébb rakni a nyomórúdon, a már gyárilag elõkészített másik bevágásba. Ennyi. Primkó kis szerkezet.


:'(
Frankón így csináltam mindent, de amikor összeraktam, újra csak 110mmnyi becsúszó állt ki. A manual szerint 130mmnek kellene, ha 100mm a rugóút.
Egy különbség (nem hiszem, hogy ez a gond): a nyomórúdon nincs másik bevágás, ezért a fém gyûrût teljesen leszedtem, de a gumi valamit otthagytam a nyomórúd alján, ami erdetileg a gyûrû felett volt.

mi a gond?

#3479
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
igen, csak az lehet, vagy még esetleg, hogy a gyárban túltépték és megsérült/rosszul tekerték rá a záródugót, vagy túl van töltve olajjal.
ha nem cserélik a villát azonnal, akkor hagyd hadd cseréljék ki az O gyûrût és ha úgy is folyik, akkor balhézz, mert hónapokig nem lehet villád.

#3480
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Sziasztok!!!

Lenne egy olyan kérdésem/ problémám hogy vettem egy 2004-es Manitou Black comp villát és kb. 2 hetes használat után (1 hét hegyi túra) ereszti az olajat a jobb szár a vállnál.

A boltos azt mondta hogy beszél a nagykerrel, ha kell felküldi a villát vagy hozat hozzá egy új tömítõ gyûrût...

Tényleg csak egy tömítés lenne a gondja, majdcsak 0 km-esen???

Üdv G