Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Manitou

- - - - -

  • Please log in to reply
3554 replies to this topic

#3481
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
huuu ez durva volt ;-)

#3482
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
;D, mi az a szervíz?

#3483
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
juj tenyleg lcs kihagytad a
VIDD SZERVIZBE!
tablat.
a vegen jon rob oszt megint kurv@ lesz mindenki. :-)

#3484
flame

flame

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 310 posts
sima liba


(én nem állnék neki) :)

#3485
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
rugóútállítás:

szét kell szedni a rugózó oldalt, annyira, hogy a nyomórúd a kezedben legyen:
-alul kicsavar mindkét láb alján a csavar (a csillapítás oldalit befelé!), telólábat lehúz. ha semi bath-os a cucc, akkor mindezt vizszintesen!!!
-felül rugó oldali kupak kicsavar (olaj oldalit nem kell), rugó kivesz.
-rugó oldali becsúszó alján ropi mûanyag zárókupak óvatosan villáskulccsal kicsavar, belsõség kivesz (megjegyez, hogy hogy volt)
-jó trutymákos, zsíros nyomórúd a kezedben, aztán:

van a nyomórúdon egy bevágás, amibe egy fehér mûanyag gyûrû van szorítva (ez a gyûrû eredetileg korong alakú, csak ki van vágva belõle egy darab, hogy bemenjen a nyomórúd bevágásába)
Ezen a csonkított :) kis korongon "koppan ki" a teló kimozgáskor és õt kell jól kifeszegetni és 2cm-rel arrébb rakni a nyomórúdon, a már gyárilag elõkészített másik bevágásba. Ennyi. Primkó kis szerkezet.

#3486
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts
Nekem is az a problémám, mint ononak, csak nekem Axelen (sztem ilyen szempontból tök ugyanaz a kettö). Én addig jutottam el, hogy a bal oldalon lévõ rugót nyomó rúdról leszedtem egy fém gyûrût. De így összerakva is 80 mmt mozogna. Ezért kellene egy hosszú imbuszszerszám, amivel be tudok nyúlni a becsúszószárba, hogy kiszedjem a nyomórudat, amin felülrõl is le kell szedni valamit, ami kijjebb engedi húzni a becsúszót.
Manitou honlapján nincs semmi doksi errõl a témáról. Egy angol fórumot találtam, ahol errõl beszéltek, de õk sem oldották meg.
Elevenen él emlékeimben egy dokumentum, amiben a nyomórúd volt lefényképezve és jelölve, hogy mit hogyan kell leszedni az útállításhoz, de ezt nem találom sehol sem.

#3487
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts
http://www.answerpro...ductmanuals.asp

#3488
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts
Ha 2004-es, akkor itt van a Manual, hogy nevet kapjanak a kis biszbaszok... ;D

#3489
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Six Sport útállítást kb így képzelem el:

Rúgó kivesz, alsószár lehúz (persze elõtte ki kell venni a lábak alján található rögzítõcsavarokat). a rugós oldalon a nyomórúdon kell valami bizbazt keresni. Inntõl látni kéne.


#3490
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
nincs kedvem oi sokat irni képernyõ billentyûzettel.
de szertem ugyanúgy terheli mindkét fék, csak más mértékben.

#3491
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts

nem 2000?


De igen.

#3492
Mellon

Mellon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 697 posts
ööö
Rosszul gondolom, hogy 2 alapvetõ különbség:
- V-fék 2 lábon tart ellen, ami miatt nincs olyan csavaró erõ, mint a tárcsánál
- Tárcsa fék egy lábon, tehát nem feszíti szét a teló lábait mint a Vfék
(csak a féktestet feszíti szét ua erõ)

Six útállítás: mivel kívül nincs, gondolom arra Õ is rájött, hogy belülrõl, de ott hogyan? (vaszeg egy kis bizbaszt kell odébb tolni, de valami konkrétabbat hallana)
A gyártó honlapjáról elvileg lehet pdf-ben letölteni maualt, meg service guide-ot, talán a six-é is fent lesz. Abban biztos benne van a megoldás.

#3493
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts

öööö
mi különbség van a két féktipus között?

Gépész a srác, ugye? Meg NAGY bringás! Ért hozzá! Kérdezzétek õt! ;D ;D ;D ;D ;D

Bocs lor! Nem lehetett kihagyni! 8)
Béke és ON!

Nem lehetséges, hogy a Six Sport útállítása szétszedés után belülrõl történik?

#3494
ono

ono

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok!!!
Nem tudna vki segiteni??A következõ lenne a problémám!Vettem egy Manitou Six Sportot és ugye lhet állitani 80-100mm között a rugó utat.Mindehol keresetm hogy hogyan lehet ezt véghez vinni, de sehol nem találtam!So ha vki tudja hogy lehet állitani 80mm-rõl 100mm-ra akkor irjon.Amugy jó a topic.
üdv: ono ;)

#3495
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

Nem csak hátul van, hanem viszintesre lapított és nem függõlegesre, ami miatt én úgy gondolom a csavarásnak jobban, a szétfeszítésnek kevésbé áll ellent.

öööö
mi különbség van a két féktipus között?
ha vizszintesre an lapitva akkor merevebb a fék csavarása szempontjából.
ha függõlegesen akkor meg a két szár külön mozgása szempontjából merevebb.

kérdés fog a fék?

#3496
Mellon

Mellon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 697 posts
Csodák nincsenek, az RA sem váltja meg a világot, de nem csak dizájn, bár kétségtelenül a markeing részen lendít leginkább.
Viszont tárcsafékhez tervezték bevallottan, szóval Vféknél nem lesz jobb. Sõt!
Nem csak hátul van, hanem viszintesre lapított és nem függõlegesre, ami miatt én úgy gondolom a csavarásnak jobban, a szétfeszítésnek kevésbé áll ellent. Így szerintem Flame aggodalmai nem teljesen alaptalanok.
Ha nagyon zavaró, egy fékmerevítõvel korrigálható a probléma.

#3497
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,961 posts
A tárcsafék meg tekeri.

Szerintem ezzel azért számolak a tervezéskor.

Másrészt meg az se használ neki, hogy állandóan mozog
;D
De ez tényleg már csak igy van...

#3498
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
De. Szar neki. Egy telónak sem használ, de tudsz jobbat? Sajna ez már csak így van...

Viszont az LX és párhuzamosnyomású társainál tényleg jobban észrevenni a "telónyitást".

Egyébként a RA szvsz csak "elméletileg" merevebb. Legfõbb elõnye az egyedi dizájn. De: :-X Végülis ez egy Manitou topic. ;D

Amúgy az egyik legkevésbõ "nyúlós" telónak a SunTour MG sorozatát tartom. Az tényleg merev volt.

#3499
flame

flame

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 310 posts
Egy barátomnak van a Monstrében Skareb Super, szépen feszítik szét az LX-ek a teleszkópot.
Frankón feszül kifelé a villa!

A kérdés, hogy ha fékezéskor ilyet csinál, és közbe ugye megy lefelé, tehát mozog a teló rendesen, de közbe nem egyenesen áll, mert középen feszül kifelé.
Akkor az nem rossz neki?


#3500
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Pont hogy merevebb a teló a hátranyúló riversz árcs fékhíddal ;)ezért találták ki..
A v-fék meg nem lesz nyúlós max a bowdenek..de csavarni nem fogja a telót az fix.
:-*