Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tájkerékpározás

- - - - -

  • Please log in to reply
442 replies to this topic

#141
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem. Minden maratonon Ralph gumikkal megyek, régen ha nagyon sár volt, felugrott hátra egy Z-Max, de inkább marad minden.


Akkor lehet nem te voltál. De utolértem valakit Szarvaskõ elõtt a dagonyában, aki mondta hogy eddig volt jó a gumija és te értél be közvetlenül utánam, mondjuk lehet te is megelõzted a végén.


A sebesség mindent megold.

 


#142
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Nem. Minden maratonon Ralph gumikkal megyek, régen ha nagyon sár volt, felugrott hátra egy Z-Max, de inkább marad minden.

#143
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Múlt csütörtökön a Hárs-hegyen volt, egy felhõszakadás után. Tegnap éjjel takarítottam le a sarat a bringáról. Még így is nyolcan voltunk.
Ez a futam bõven több lett, mint egy óra, amit inkább szeretek, mint a rövideket.

Volt benne minden, vizes köves meredek felfele és lefele, dózeres száguldás, ösvény szélére hordott avarhegyek a lejtõn, faátugrás. És amikor nem láttam ki a párás szemüveg mögül és a sár miatt elkezdett ugrálni hátul a lánc, rögtön eszembe jutottak a nedves maratonok, és hogy Szilvásra feltétlenül vigyek kisflakon láncolajat. A hetedik óra után jól jön az :-)


Az biztos. :)
Tavaly te voltál, aki valamilyen száraz idõre való gumival ment, talán michelin dry?


A sebesség mindent megold.

 


#144
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Múlt csütörtökön a Hárs-hegyen volt, egy felhõszakadás után. Tegnap éjjel takarítottam le a sarat a bringáról. Még így is nyolcan voltunk.
Ez a futam bõven több lett, mint egy óra, amit inkább szeretek, mint a rövideket.

Volt benne minden, vizes köves meredek felfele és lefele, dózeres száguldás, ösvény szélére hordott avarhegyek a lejtõn, faátugrás. És amikor nem láttam ki a párás szemüveg mögül és a sár miatt elkezdett ugrálni hátul a lánc, rögtön eszembe jutottak a nedves maratonok, és hogy Szilvásra feltétlenül vigyek kisflakon láncolajat. A hetedik óra után jól jön az :-)

#145
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Veszprém környéke tele van MTBO versennyel, volt Füreden, illetve nyáron lesz a Bakonyban Vinyén júlus végén, illetve valamikor július közepén edzés szinten Eplényben, illetve lesz augusztus 20-22.-én Balatonfüred térségében stb.
De ha épp aNelsont érdekli szívesen tûzünk ki pályát, csak idõpont kell!


Csak engem érdekel. Még soha nem láttam és nem vettem részt ilyen versenyen, pedig viszonylag gyors vagyok és nagyon jól tájékozódom. Lehet elmegyek majd a vinyei versenyre.


A sebesség mindent megold.

 


#146
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts

Valamikor lesz verseny a Velencei-hegységben? Úgy emlékszem régebben volt a Bence-hegy környékén.


Veszprém környéke tele van MTBO versennyel, volt Füreden, illetve nyáron lesz a Bakonyban Vinyén júlus végén, illetve valamikor július közepén edzés szinten Eplényben, illetve lesz augusztus 20-22.-én Balatonfüred térségében stb.
De ha épp aNelsont érdekli szívesen tûzünk ki pályát, csak idõpont kell!

#147
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Az idõ javulásában bízva... Nagyon lapos, nagyon családbarát terepen

Dátum: 2009 május 20, csütörtök

Idõgépet is mellékeltek? ;)

#148
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Valamikor lesz verseny a Velencei-hegységben? Úgy emlékszem régebben volt a Bence-hegy környékén.


A sebesség mindent megold.

 


#149
NagySün

NagySün

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Az idõ javulásában bízva... Nagyon lapos, nagyon családbarát terepen

Dátum: 2009 május 20, csütörtök

Találkozó: Tata, Fáklya utca végén lévõ parkoló
(1-es úton Tatabánya felõl érkezve a MOL kút után 100m Fáklya utca, s azon további 500m)

Térkép itt

Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:30

A várható pályák
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)

Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)

Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.

Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!

További információk
web: cstsz.mtbo.hu
email: cstsz.info@gmail.com

Mindenkit szeretettel várunk!

#150
NagySün

NagySün

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Dátum: 2009 május 13, csütörtök

Találkozó: Szépjuhászné

Térkép itt


Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:30

A várható pályák
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)

Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)

Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.

Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!

További információk
web: cstsz.mtbo.hu
email: cstsz.info@gmail.com

#151
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
[CsTSz Tájbringa 2010/6.]

Helyszín: János hegy környéke.

Részidõk: Cstrtki Tjbringa Szria - 2010. - Rszids eredmnyek 6. Jnoshegy, 05.06.
Térkép itt: http://astrois.hu/mt...0506.Hosszu.gif

Rossz napom lehetett, ritka béna voltam, ráadásul egy defekt is befigyelt. A térkép 1:20000 arányú volt, szép nagy területet kellett bejárni. Az A4-es lap bele sem fért a térképtartóba, mert nem tudtam úgy hajtogatni, hogy minden pont látható legyen. (Persze dehogynem, mint ahogy egy fiatal versenytárstól láttam a végén: átlósan. Öregszem.)

1(31) Az elsõ pontra menet jól el is repült a térkép egy gyors lejtõs részen. Visszatekertem, akkor már nem érdekelt a hajtogatás: a cél környékét és az 7-es pontot feláldoztam, most még nem volt rá szükség.

A ponthoz ehhez képest hamar megérkeztem, de akkor még nem tudtam róla.

(Egyelõre) rossz (, bár egyre többet tapasztaló) térképolvasó lévén nem figyeltem a pontot jelölõ kör közepére. Ami nem a réten, hanem a rávezetõ domboldalon volt.

Ezerszer körbejártam a Csacsi rétet, megkerültem az összes fát, még a kis menedékházba is benéztem. Találtam egy másik - ezen e térképen nem jelölt - ösvényt, azon sem volt semmi. Végül tüzetes térképtanulmányozás után visszatoltam a bringát arra lejtõs ösvényre, ahol már lejöttem és ott világított a bólya.

2(32) Újabb hosszú menet, sok elágazással. Az átmenet elsõ felében két elágazást tévesztettem; egyikrõl hamar visszafordultam, a másik szerencsére visszavezetett a jó útra. Megint megpróbáltam gyakorolni az irányba fordított térképet, de képtelen vagyok így megtalálni a pozíciómat.

A pontot két ösvényrõl is meg lehetett (volna) közelíteni, de az elsõt nem találtam, belefutottam egy keresztútba. Nosza vissza, itt is vizslattam a betérõ utacskát, de nem láttam. Így megkerültem az erdõblokkot és a másik utacskáról egybõl meglett.

3(33) Rövid szakasz, fõleg fakitermelõ gép keréknyomok között kellett tekerni. A végén lejtõn való futkározással.

4(34) Egy ideje már bizonytalanul kúszott a kerékpár, aztán a KFKI parkolójánál megálltam megnézni, sajnos defektet kaptam elöl. 7 perces belsõcserével megoldottam. Maga a pont egy téves lekanyarodást leszámítva simán meglett.

5(35) Rémálom. Az eleje jó volt. El Makkosmária rétje mellett, majd egy kis szintgyûjtés után útelágazás: a Csacsi rétet nem balról, hanem jobbról kívántam kerülni. Az 1-es ponttól jobbra lévõ utat néztem ki (mert azt ma már megismertem, azon közelítettem meg az elsõ pontot).

Ehhez képest sikerült elkavarni a Csillebérci tábor kerítéséig! Ahogy néztem, ehhez kétszer is egy jobboldali leágazást kellett választanom az egyenes helyett. Ügyes vagyok. Ez kábé 120 fokkal tért el a helyes iránytól, amúgy brutális kitérõt eredményezett.

A kerítést meglátva sejtettem, hol vagyok. Újraterveztem. Biztonsági üzemmódban megközelítettem a normafai buszvégállomást. Onnan aszfalt János hegy felé, játszótér után jobbos a kápolnához, 2-3 térképmegállás, és saras lejtõn végre meglett a pont!

6(36) Hát ez egyszerû! És milyen közel van. Igaz, hogy kisebb erdei utacskákon kell menni, de egyértelmûek az elágazások. Na ezt most frappánsan megcsinálom!

Elvileg.

Gyakorlatilag elõször egy kettõvel korábbi keresztezõdésen fordultam balra, majd mentem sokat és egy kerítést láttam. Kerítést látni nem jó jel. Kerestem a térképen a kerítés jelet, de nem láttam. (Csak otthon, lámpafénynél böngészve vettem észre, hogy a kerítés jele pedig ott volt, csak nagyon lekicsinyítve, hála a 1:20000 léptéknek). Vissza az elágazáshoz. Megint letérek balra, rohadt meredek füves utacska, nordic walkingosok küzdenek, ez sem az volt igazi. Vissza. A harmadik elágazási kísérletet már siker koronázta.

7(37) Rossz utat választottam: mindenképpen a fenti, Libegõhöz vezetõ aszfaltra akartam kijutni, majd onnan le a János-hegyi szerpentinen (egy helyen levágva).

Két okból is rossz választás volt: a ponttól olyan meredek vezetett a fenti, már jobb minõségû turista úthoz, hogy a sár miatt a feltolás se nagyon ment. Másrészt kerülõ is volt.

Így utólag, szerintem a lenti aszfalthoz kellett volna egyszerûen visszagurulni, ott legalább se zavaró elágazások, és haladni is lehet.

8(Cél): a térkép által jelölt, aszfaltos szerpentint levágó rövidítést használtam. Mintha korábban is lett volna egy levágás, de azt nem jelölte térkép, így azt hanyagoltam.

Jelentõs kerülõket tettem, nyilván edzéshiányom volt :-)

Km óra adatok: TIM=1:13:25 DST=20,87km AVS=17km/ó MAX=51 km/ó
SI adat: 1:23:18. Ebbõl 7 perc defekt szerelés volt.

A sár egy helyen volt zavart; szerencsére nem sok nyoma maradt a délutáni felhõszakadásnak. Nekem szellemileg túlságosan megerõltetõ volt a pálya.

#152
NagySün

NagySün

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Dátum: 2009 május 6, csütörtök

Találkozó: Szépjuhászné, Jánoshegyi út eleje

Térkép itt

Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:30

A várható pályák
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)

Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)

Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.

Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!

További információk
web: cstsz.mtbo.hu
email: cstsz.info@gmail.com

#153
NagySün

NagySün

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Biztos hogy iránytû. A térkép tájolásához kell esetenként, ha már minden kötél szakad ;)
Adott szinten ritkán használják, mert egyéb könnyebben hozzáférhetõ információkból (szintvonalrajz, növényzet, nap állása) is lehet ellenõrizni a tájolást, ha véletlenül elbizonytalanodik az ember.

(a képen a szlovák Richard Chrappa, aki 14. lett hosszútávon a balatonfüredi világkupa futamon)

#154
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
[CsTSz Tájbringa 2010/5.]

Újabb csütörtök, újabb térképgyakorlat, egyúttal kiváló edzéslehetõség a szombati Buda maratonra. Vagy ahogy én felfogom a tájbringázást: egyórás cross-country, ellenõrzõpontokkal.

Részidõk: Cstrtki Tjbringa Szria - 2010. - Rszids eredmnyek 5. Hrmashatrhegy,04.29
Térkép: http://www.astrois.h...stsz2010-05.gif

Hét átmenet volt, melyek során gyakorlatilag körbejártuk a Hármashatár-hegyet.
A rajt-cél terület a Szépvölgyi út mellett, a Fenyõgyöngye után volt.

A hét átmenetembõl három, a 2., 5. és a Cél tiszta volt. A 6.-nál talán kicsit hosszú útvonalat választottam. Az 1., 3. és 4. pont totális katasztrófa volt számomra.

1 (31): Fel a Szépvölgyi út vége felé aszfalton, parkolóknál balra, majd Határ nyereg felé egy kis lejtõzés. Imádom ezt a részt, ezerrel lehet átszáguldani a köveken.

A térképet megnézve teljesen egyértelmû volt, hol kell keresni a pontot. Nem a füves-bozótos területen, ahol kavarogtam sokáig. Hanem egy erdõsebb részen. Amikor végre hajlandó voltam megállni térképezni, utána homlokomra csapva egybõl beirányoztam az ösvényt.

2(32): Kis szerencsétlenkedés után (szûk volt a hely a bokrok között és fordulás közben beakad a bringa) egybõl becéloztam a pontot és megfogtam.

3(33): Az emberek között általános szeretetet váltott ki a pont elhelyezése :-)

A rejtek a Vöröskõvár dombjának tetején volt. Ez az a domb ami a vitorlázóreptér felett "magasodik" és tetején egy szélzsák van.

A térképen szélzsákot nem találtam, ellenben a dombtetõn lévõ bozótos bármelyik résére rá tudtam fogni, hogy az egy út. A bozótok között pedig bombatölcsérek(?) serege. Tehát a térképen jelölt "ösvények" nekem semmit nem segítettek. Pont helyett kibelezett autót leltem és sok véres karmolást a sûrû tüskés bokorzattól.

Ezen a helyen igencsak tudtam volna használni egy tájolót (ha ismerném a kezelését).

Miután a keresési taktikám (Braun-mozgás) alapján már bejártam a dombtetõ nagyrészét (és megállapítottam, hogy a flórája eléggé egysíkú), törvényszerû volt, hogy elõbb-utóbb beleakadok a pontba, amit egy szintén szomorkás sorstársammal együtt meg is tettem. Idõm: 10:26, Paul ideje 4:38. Khhhm. :-)

4(34): Virágosnyereghez közeli pont. A baj csak az volt, hogy tényleg elmentem a Virágosnyeregig. Pedig milyen szépen kinéztem, hogy melyik útelágazásnál vágok fel jobbra, de nem tudom miért, nem tettem meg. Nem baj, elméleti tájbringából ötöst adtam magamnak.

5(35). Végre egy jó és tempós átmenet. Át a Virágosnyergen, majd száguldás a szintúton. Élveztem a tempót. Egy szurdoknál élesen kanyarodott a szintút (asszem a Nagy Farkas-torok), itt jobbra fel kellett tekerni egy igencsak meredeken, épphogy elég volt a középtányér. Majd kidõlt fák miatt sajnos le kellett szállni és tolni egy kicsit. A pont egy jó kis singletrack-en volt. Közben párszor meg kellett állni, mert szemembe csorgott az izzadság és csípte, nem láttam semmit. Itt is beficcent egy második hely.

6(36). A messzi Szépvölgyi út túloldala, majdnem az Árpád kilátónál. Az 5-ös ponttól minimum visszafelé kellett volna indulnom és mihamarabb kijutni a HHH-ra vezetõ aszfaltra. Ehelyett továbbmentem, még jó sok volt az egynyomtávból (élvezetes, de nem annyira haladós), majd szintúton a sorompóig, és úgy a HHH aszfaltja.

Innen még mindig lehetett volna kétirányba kerülni, én a Fenyõgyöngyés verziót választottam. Az egyébként élvezetes aszfaltos gurulás után elég sok szintet kellett visszapótolni. Legalább a pont egybõl meglett, az ösvény ott volt, ahol számítottam rá, szóval elégedett voltam.

(Cél). A ponttól egy tobozos, laza talajú gerincen gurultam le a dózerig. Onnan egy széles úton már lehetett haladni, bár sajnos az útkeresztezõdéseken nem merek átrombolni, ott lassítok mindig. A végén a célterület elõtti sorompó kerülése nem ment egyszerûen.

Azt hittem, a lassú és hosszú gerincen haladás miatt sok idõt vesztettem. De aztán egy elsõ hely lett ez a rész.

Most vagy mások sosem igyekeznek a végén, vagy javulok a lefeléken, vagy nem tudom mi van, de most már többedik alkalommal sikerül jól a befutó átmenet.

Kb. 13,5km lett az egész, 47:20-as idõvel. Hát van benne tartalék :-)

Eheti tanulságok
- lassan járj, tovább érsz.
- Kusza úthálózat és terepformák (végtelen számú gödör) esetén felejtsük el ezek jelölését, valami más támpont (pl. irány egy biztosabb helytõl) alapján kell gondolkozni (3. pont - Vöröskõvár)
- kellene egy olyan térkép tartó, ami kicsit elõrefelé nyúlik és közelebb van a szememhez. Úgy érzem, jobban tudom értelmezni a térképet, ha a szemem elõtt van és nagyobb látómezõt foglal el.

U.i.
Nemzetközi volt a verseny: egy dán srác is indult, nem is ment rosszul.

#155
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Igen, lehet.

#156
slippy

slippy

    vendég

  • fórumtag
  • 83 posts
nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem iránytû

#157
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Ezen a képen mi van az emberke csuklóján?
Picasa Webalbumok - 11217852790100838... - 2010.04.23-25...

#158
era

era

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,531 posts
Zoli!
Nagyszerûek lettek a képek! Köszönjük szépen. :)

A mai CSTSZ rendezõje írta:

Sziasztok tájbringások!

Csak mintegy emlékeztetõül! Ma lesz az 5. CsTSz forduló!

Gyertek, remek pályák lesznek, sosem látott pontokkal, új ösvényekkel,
friss térképrészletekkel és hatalmas izgalommal vár mindenkit a
rendezõség!
Testközelben a magyar Világ Kupa indulói - élménybeszámolók, kötetlen
beszélgetés, emlékek felidézése.

#159
NagySün

NagySün

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
A remekül sikerült Világkupa után újra családias hangulatban csak 50-en és nem 500-an

Dátum: 2009 április 29, csütörtök

Találkozó: Fenyõgyöngye

Térkép itt

Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:30

A várható pályák
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)

Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)

Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.

Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!

További információk
web: cstsz.mtbo.hu
email: cstsz.info@gmail.com

Mindenkit szeretettel várunk!

#160
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts
A hétvégi balatonfüredi Világkupán csináltam néhány képet:Picasa Webalbumok - 11217852790100838...