A hajtómûszett 4e volt,és a Schwinntõl vettük,nincs rajta semmilyen márkajelzés.
http://www.bikemag.h...lbumName=tandem
Most már kicsit sajnálom,h nem a régit vettük az árkülönbség ellenére,mert idáig csak hagyományos kcsapim volt,és ettõl kicsit ódzkodok,még össze se sikerült rakni eddig
Csakhát a píz nagy úr,így is pont ki volt számolva minden.
A jelenlegi összeállítás tehát a köv lesz;
kerekek;Nocatec agy DT küllõk Mach1 520 Speedtracker DH felni
belsõk Conti,külsõk Schwalbe;Black Jack és Jimmy
Author merevvilla,Schwinn hmûszett,Sram X7 váltószett,noname Vfékszett és kiegészítõk;ADR és Marvi (a Csepel saját márkái)D)
Ami köv héten érkezik;Avid SD7 fékkarok, CPS tárcsák és Ricsi kiegészítõk...
a váz nyers,az ára pedig 56e volt egy kedvezmény miatt
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#1301
Írta 2004. augusztus 04. - 15:24
#1303
Írta 2004. augusztus 04. - 15:00
K_ : hajrá az aranyér' Hogy néz ki az a Scwinn cucc?
Nekünk Shimano négyszögtengelyes vackok vannak fent, elöl Sora, hátul meg RSX 3 tányéros. Na jó, az RSX az nem vacak. Tényleg nem. Azt szoptuk csak be, hogy ez egy monti geometriájú váz és arra csak bazi hosszú (125mm-es) monoblokkal lehetett feltenni az országúti hajtókarokat.
Meg kellett még venni egy GEBHARDT tányért is...
Meg egy marék alátétet ide-oda.
Szoval most hátul van 30-42-39 fog (a 39 az összekötõ láncnak) elöl meg egy szem 39-es, csak a másik tányér helyett kellett alátétezhetni, mert rövidek voltak a tányércsavarok. Na így.
Mennyi volt most a váz? Festve, vagy festetlenül volt? És hol vettétek?
--Trifo
Nekünk Shimano négyszögtengelyes vackok vannak fent, elöl Sora, hátul meg RSX 3 tányéros. Na jó, az RSX az nem vacak. Tényleg nem. Azt szoptuk csak be, hogy ez egy monti geometriájú váz és arra csak bazi hosszú (125mm-es) monoblokkal lehetett feltenni az országúti hajtókarokat.
Meg kellett még venni egy GEBHARDT tányért is...
Meg egy marék alátétet ide-oda.
Szoval most hátul van 30-42-39 fog (a 39 az összekötõ láncnak) elöl meg egy szem 39-es, csak a másik tányér helyett kellett alátétezhetni, mert rövidek voltak a tányércsavarok. Na így.
Mennyi volt most a váz? Festve, vagy festetlenül volt? És hol vettétek?
--Trifo
#1304
Írta 2004. augusztus 04. - 14:46
Na.
Mi is nekiááltunk végre a kétüléses elkészítéséhez.
Elsõnek is megválaszolnám a magam átal feltett kérdést; ;D A Schwinn két tandemvázat forgalmaz,a régebbi,ami Balázséknak van,hagyományos fejcsapágyas,agytengelytõl agytengelyig mérve kb 3 cmmel hosszabb ránézésre,nem tudom,melyik pilótafülke javára (gondolom,a 2.) a dupla Vféktüskébõl az alsó pedig lefelé áll.És sajnos 12e Ft-val drágább,mint az,ami Trifóéknak van (((
Mi is vettünk most 1 vázat,az ezévit az integrált fejcsapival.
Nálunk is kérdés volt a meghajtás,1értelmû volt,h egyoldalit szeretnénk,már csak azért is,mert akkor lehet könnyen felemelni a vázat (no meg minek a 3 tányér?)Viszont ez pénzben,komoly -mondjuk ISIS- rendszerrel számolva (14e a 2 mono +30e a két hajtómû+2/3 az új tányérok) elég húzós lett volna,szóval most azonnalra a Schwinn Csepel alternatíváját vettük,ami egy 4e Ft-s négyszöges "gagyi" tandem hajtómûszett (így 2-2e monok,és 4e a hajtómûszett).Aztán majd újítunk,amikor kell,a nyaralásra jó lesz.Hasonló vészmegoldás született még jó pár dologra;nyergek,stucnik,kormányok...
Mi is nekiááltunk végre a kétüléses elkészítéséhez.
Elsõnek is megválaszolnám a magam átal feltett kérdést; ;D A Schwinn két tandemvázat forgalmaz,a régebbi,ami Balázséknak van,hagyományos fejcsapágyas,agytengelytõl agytengelyig mérve kb 3 cmmel hosszabb ránézésre,nem tudom,melyik pilótafülke javára (gondolom,a 2.) a dupla Vféktüskébõl az alsó pedig lefelé áll.És sajnos 12e Ft-val drágább,mint az,ami Trifóéknak van (((
Mi is vettünk most 1 vázat,az ezévit az integrált fejcsapival.
Nálunk is kérdés volt a meghajtás,1értelmû volt,h egyoldalit szeretnénk,már csak azért is,mert akkor lehet könnyen felemelni a vázat (no meg minek a 3 tányér?)Viszont ez pénzben,komoly -mondjuk ISIS- rendszerrel számolva (14e a 2 mono +30e a két hajtómû+2/3 az új tányérok) elég húzós lett volna,szóval most azonnalra a Schwinn Csepel alternatíváját vettük,ami egy 4e Ft-s négyszöges "gagyi" tandem hajtómûszett (így 2-2e monok,és 4e a hajtómûszett).Aztán majd újítunk,amikor kell,a nyaralásra jó lesz.Hasonló vészmegoldás született még jó pár dologra;nyergek,stucnik,kormányok...
#1305
Írta 2004. augusztus 04. - 12:05
#1306
Írta 2004. augusztus 04. - 11:40
Itt van egy kis érdekesség/jóság:
tandemes hajtókar készlet!
Mert ugye opció az egy oldali hajtás meg a kétoldali hajtás. Elõbbi esetben marad a bringának egy tiszta oldala, de kisebb az áttételtartomány. Utóbbi esetben meg hagyományos alkatrészekbõl macerás és drága: 4 db jobbos hajtókarra és ugyanannyi jobbos pedálra van szükség. És a jobbos pedál a bal oldalon igenis kitekeredik. Erre megoldás az FSA készlete.
--Trifo
tandemes hajtókar készlet!
Mert ugye opció az egy oldali hajtás meg a kétoldali hajtás. Elõbbi esetben marad a bringának egy tiszta oldala, de kisebb az áttételtartomány. Utóbbi esetben meg hagyományos alkatrészekbõl macerás és drága: 4 db jobbos hajtókarra és ugyanannyi jobbos pedálra van szükség. És a jobbos pedál a bal oldalon igenis kitekeredik. Erre megoldás az FSA készlete.
--Trifo
#1307
Írta 2004. augusztus 04. - 09:39
küküllõ: én is ezt gondoltam, de adott esetben ez kevés lehet. Kell valami lánvfeszegetési lehetõség plussz pontos beállítás, különben problémák lesznek még akár sík úton is (tapasztalat)
probléma=zökkenõtõl, váltástól, akármitõl belengõ összekötõ lánc leesik. És ami még rosszabb, összekarcolja a hajtókart meg a vázat.
--Trifo
probléma=zökkenõtõl, váltástól, akármitõl belengõ összekötõ lánc leesik. És ami még rosszabb, összekarcolja a hajtókart meg a vázat.
--Trifo
#1308
Írta 2004. augusztus 03. - 17:27
belátásod szerint kiszedsz egy pár szemet.Kérdés: Mennyire zavaró, és mit lehet tenni a hosszú lánc belengése ellen?
A gyári tandemeken nem láttam igazi megoldást...
#1309
Írta 2004. augusztus 03. - 16:52
K: úgy integrált, hogy ilyet adtak hozzá, oszt' kész. Nagyon normálatlan méret, úgyhogy csak a Schwinntõl tudsz szerezni másikat - azt mondták legalábbis. Egyábiránt lehet, hogy mégse annyira gáz, mert olyan feliratok vannak rajta, hogy CaneCreek, meg TH Industries. De van benne egy müanyag mütyûr, ami miatt nem vagyok nagyon nyugodt.
Lensver: gonosz? Hehe Láttad volna a tagnapelõtti jelenetet: Balatongyörök, bicikliút, sétálók. 20 méteres csengetés, majd az utolsó másfél méteren halálüvöltés az utolsó faszira, aki még nem hallotta meg a csengõt. Na, azt a bréktáncot láttad volna
--Trifo
#1310
Írta 2004. július 30. - 18:12
frí tandem
http://www.bikemag.h...d=davincisymbor
http://www.bikemag.h...d=davincisyloul
http://www.bikemag.h...2&id=davinciFS1
http://www.bikemag.h...m12&id=davinci1
ez az igazán jani tereptandem:)
Mi is tandemet szeretnénk összerakni nagyon,ugyanilyen Schwinneset,vagy 1 használtat v 1 zsír újat (Eurobike után kiderül)
Ami már tutter rajta lesz;
Author merevvilla (késöbb pedig egy SW CXR teló)
Avid tfékek 180/160
Sram X7 váltók
Avid SD7 fékkarok
kerék;Mavic v Mach1 520 DH (attól függ,honnan lesz a gép) Trinity v Novatec agy
a többit majd meglátjuk
Trifó,h hogy nektek integrált fejcsapis a váz?
http://www.bikemag.h...d=davincisymbor
http://www.bikemag.h...d=davincisyloul
http://www.bikemag.h...2&id=davinciFS1
http://www.bikemag.h...m12&id=davinci1
ez az igazán jani tereptandem:)
Mi is tandemet szeretnénk összerakni nagyon,ugyanilyen Schwinneset,vagy 1 használtat v 1 zsír újat (Eurobike után kiderül)
Ami már tutter rajta lesz;
Author merevvilla (késöbb pedig egy SW CXR teló)
Avid tfékek 180/160
Sram X7 váltók
Avid SD7 fékkarok
kerék;Mavic v Mach1 520 DH (attól függ,honnan lesz a gép) Trinity v Novatec agy
a többit majd meglátjuk
Trifó,h hogy nektek integrált fejcsapis a váz?
#1311
Írta 2004. július 30. - 17:24
#1312
Írta 2004. július 30. - 17:23
Ha elöl ülök az határeset...neeeem? :...a váltókarokat meg a "hátsó" kormányra szerelném
#1313
Írta 2004. július 30. - 17:15
#1314
Írta 2004. július 30. - 17:00
#1315
Írta 2004. július 30. - 17:00
Szépek.... Kipróbálnám õket! De nálunk elsõsorban az országúti használat volt a cél. Azért kell még venni egy rugós nyeregcsövet, vagy valami hasonlót, mert anélkül elég kellemetlen meglepetésekkel érhet haza a kazánfûtõ!
--Trifo
#1316
Írta 2004. július 30. - 16:27
Vagy ha valami egyszerûbbre vágysz, akkor http://www.bringanti.hu/ . Náluk lehet venni (csináltatni) tandemet 100000Ft-tól, mindenféle kivitelben. Bérelni is lehet napi 5000Ft-ért, több nap esetén jelentõs kedvezménnyel. A bérelhetõ gép eléggé gagyisztikus, de minket is úgy kapott el a gépszíj, hogy azon a gépen éreztük meg a közös tekerés ízét.
A Scwinn Csepek kínálatában 2 modell van, egy va tandem, ami leginkább egy megnyújtott Camping bringára emlékeztet, meg az Alu Tandem, ami egy egész tisztességes váz, egyszerû felszereléssel. kb 100 és 150 ezer forint az egyik és a másik.
A S-C vázak külön is kaphatók, az jobb megoldásnak túnik. Mi is ezen a vonalon haladtunk.
--Trifo
A Scwinn Csepek kínálatában 2 modell van, egy va tandem, ami leginkább egy megnyújtott Camping bringára emlékeztet, meg az Alu Tandem, ami egy egész tisztességes váz, egyszerû felszereléssel. kb 100 és 150 ezer forint az egyik és a másik.
A S-C vázak külön is kaphatók, az jobb megoldásnak túnik. Mi is ezen a vonalon haladtunk.
--Trifo
#1317
Írta 2004. július 30. - 16:15
#1318
Írta 2004. július 30. - 16:14
Édes öcsém is pont a minap vetette fel, hogy milyen jó lenne egy ilyen, én meg letorkoltam, hogy hülyeség. Pedig nem szabad az ifjúság szárnyaló fantáziáját letörni.
Rave: a 2 csavaros nyeregcsõ bilincset sikerült megvenni kemény 1000Ft-ért Már csak az a kérdés, hogy a mérete jó lesz-e.
--Trifo
Rave: a 2 csavaros nyeregcsõ bilincset sikerült megvenni kemény 1000Ft-ért Már csak az a kérdés, hogy a mérete jó lesz-e.
--Trifo
#1319
Írta 2004. július 30. - 16:11
#1320
Írta 2004. július 30. - 16:08
Fityisz, vazeg, na ez a nem semmi... Szép szerkezet
Bár a magam részérõl jobbára felesleges túlbonyolításnak és plusz súlynak tartom. A tapasztalat azt mutatja, hogy fixen összekötött pedálokkal is gyorsan rá lehet érezni, hogy a partner mit szeretne.
--Trifo
Bár a magam részérõl jobbára felesleges túlbonyolításnak és plusz súlynak tartom. A tapasztalat azt mutatja, hogy fixen összekötött pedálokkal is gyorsan rá lehet érezni, hogy a partner mit szeretne.
--Trifo