Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#1281
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
azért nem leszek öngyi,csak értitek:)
Trifo:Lhalasztottam holnapig a szerelést rendes behúzó hiányában...pedig már azt hittem,minden kellõ szerszám megvan:)hadakoztam egy kicsit a gumikalapáccsal meg egy falappal,de rájöttem,h egy szétvert csapi miatt nem akarok újra EZER idõt utazgatni csepelre,és tönkrevert csészék miatt sem érdemes váazt cserélni. :-\
Sram bowdencsere;a mûanyag csíkot felhúzod,a szélére tekered a váltót,és elkezded befelé nyomni a bowdent.Itt én is elakadtam,de ha egy nagyon vékony pengével felemeled azt a lapocskát,ami a bowden fejét lenyomja és így nem engedi kijönni,máris más lesz izibe.nem tutter,h ez az hivatalos szerelési módja,de idáig így csináltam:)

#1282
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
ja, amúgy yo fej az öreg csakhát az új tekkknológiák tudod... ;)

#1283
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Sharkany: na, az ilyen tanyabájkon felnõtt és úgymaradt fasziknak kellene laposra kalapálni az összes ujját mielõtt valamirevaló bringához nyúl...

Bár a korrekt behúzó szerszám se kispályás erõvel hat a csapágyra. De azért túlélte.

--Trifo

#1284
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
bakker K nehogy most befordulj.
egy fontos részt kifelejtettem: mikor megvettem a bringámat -mire észrevettem- az öreg faszi úgy meghúzta a felsõ csavart mintha hagyományos diós lett volna!!!!!! alig bírtam hazakormányozni!!!! azóta mindent én javítok.....
szal az enyémnek már újkorába véres volt atorka.
NO PARA!

#1285
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Lehet, hogy extra béna vagyok, de nekem nem sikerült kivenni a bowdent az X-7-es váltókarból. Majd ha ki kell cserélni a bowdent, akkor visszatérek a témára, addig meg jó lesz úgy, ahogy van.

--Trifo

#1286
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
bocs,most akkor szívom a fogam :P
pedig...
ott fogtam a kezembe mindkét vázat,de arra gondoltam,h inkább hozom az olcsóbbikat,mert akkor még belefér a Schwalbe páros és a tandem hajtómû a keretbe
pedig eddig még sose voltam hajlandó integrált csapis vázat használni :-\
pótcsapit viszont lehet venni,ha csak ez a gond... (gyepsor u 1,és van ott szervizük is,ergo TUTI tudnak adni vmit)ha a vázzal (is) van bibi,az már szívás!
tandem bowdent idáig két helyen láttam;Gyapi ill. ZP
olyan 500 ft körül
a gyárnál pl. nincs már fékhez,csak váltóhoz,és nem tudni,mikor hoznak





#1287
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
hát jobbat sajna nem tudok mondani,se a csapágyra se a csokira, csak észrevételeztem a leleményességedet. túlméretes bowdent talán lehet találni de hogy a csapi helyére milyen megy be másmilyen arról halvány lila. lehet hogy csak az enyém volt alapból szar.

#1288
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Sharkany: az integralt kormánycsapággyal az a baj, hogy nem nagyon lehet mást beletenni, mint amit adnak hozzá. Vagy igen? Ha igen, akkor mit, és honnan?

Valamint: az elektromos csoki tényleg sufni tuning. De a váltóbowdent megtartja. Fékre nem tenném. Ellenben, tudsz mondani jobbat?

--Trifo

#1289
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Te az eredeti rózsával használod?Én azt kihagytam,mert ilyennél már a headlockot biztonságosabbnak találom,ráadásul könnyebb is,mert összehúzás után ki lehet venni.


A rózsa is csak addig kell bele, míg meg nem húzod a stucnit, vagyis utána ki lehet szedni, úgy mint a headlockot. Arra vigyázzatok, hogy a stucnin az alsó csavart húzzátok meg elõbb és csak utána a felsõt.

#1290
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
sziasztok nem akararok beleszólni csak láttam milyen korm csapit terveztek berakni a gépbe. az én schwinnemet is azzal szerelték gyárilag és fél év után kotyogott mint állat és nemlehetett csinálni vele semmit--kuka. csak azér hogy elég masszív az tandembe? pedi én egy gagyi :)egyszemélyessel húzom
ja és még vmi:gratula a csokis megoldáshoz!!!! ez az igaziu sufni tuning ;D

#1291
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
A bowdeneket azért kédeztem, hogy hogyan akarjátok csinálni a toldást, vagy siekrült-e szerezni elég hosszú szálakat? Nekem a SRAM X-7 szetthez adott váltóbowden kb 20 centivel lett rövidebb, mint kellett volna, de így toldani kellett. Elektromos csokival sikerült megoldani.

--Trifo

#1292
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

A kazánfûtõ kormánya nálunk (is) a kapitányi nyeregcsövön feszít. Különben így van ez a legtöbb gyári tandem esetén is. A Schwinn vázon lévõ lyuk semmire nem jó,mert a szabvány méretû diós stucnik nem passzolnak bele, és erõsen rossz pozícióban is van.

A nyeregcsõ és a hátsó stucni közé kellett 2 réteg sörösdoboz mert a 27,2-es csõ vékonyabb, mint a szabvány villanyak.

És még egy tipp Rave-Ace-tõl: vegyetek 2 csavaros BMX nyeregcsõbilincset a kapitány nyeregcsövéhez, különben a kazánfûtõ elforgatja a kapitány ülését a kormánnyal. (Velvárt bringabolt - 1000Ft)

Még egy fekete gyorszáras bilincsem van eladó, vagy stucnira cserélhetõ. (900Ft, Bike+, 1 hetet volt a bringán)

--Trifo

#1293
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A headlock csak addig kell,amíg összehúzód a stuffot,aztán már a stucni szorít össze mindent,ergo ki lehet venni.Gond max akkor lehet,ha pl. a stucni elereszti a nyakat,de akkor már nem (csak) emiatt kell aggódni:)
Váltóbowdent vettünk,azt hiszem,300 Ft volt 5 db,de a boltokban is van,érdemes körbenézni.Fékbowden nem volt raktáron... :(
De amíg nem jön meg a fékszettünk,addig ez nem is annyira gond,a mostani betonozásra elég lesz talán 1 db Avid CPS is az elsõ kerékre,ha nem,akkor felrakok 1 Deore Vféket hátulra,a hátsó kormányra kötve.
Ti hogy raktátok fel azt a kormányt? A nyeregcsõre,vagy abba a "cuccba"?

#1294
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Hmmm... Ha kiveszed a headlockot, akkor hol a plusz biztonság? Én simán beletettem a saját rózsáját.

A váltó- és fékbowdeneket hogy tervezitek megoldani?

--Trifo


#1295
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Köcce!
Igen,a fémet már rágumikalapáltam a villára,szal az nem volt a képen...igazából a fõ kérdés az volt,h be merjem-e kloffolni a vázba a két golyósort,de tökéletesen megválaszoltad a kérdést:)
Millió szív a segítség miatt :)
Te az eredeti rózsával használod?Én azt kihagytam,mert ilyennél már a headlockot biztonságosabbnak találom,ráadásul könnyebb is,mert összehúzás után ki lehet venni.
Nahh,akkor ma szerelés:)

#1296
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Naszoval, Schwinn integrált fejcsapágy.

Felszámoztam az alkatrészeket. A 2-es és a 3-as csapágyak egyformák,

azok jönnek a fejcsõ tetejébe és aljába. Elvileg be is lehet kalapálni

óvatosan fakalapáccsal, de jobb szervízben behúzatni megfelelõ

szerszámmal.

Be kell tenni a villa nyakába a 9-es körmösdugót. Ehhez fogj egy csavart,

ami illik bele, tekerd bele, majd egy kalapáccsal óvatosan ütögesd bele a

nyakba (lehetõleg ne a saját csavarjával - 7 - mert a kalapálás meg fog

látszani rajta. Türelemjáték... Arra vigyázz, hogy ha egyszer beütötted,

többet nem jön ki, max ha végigütögeted az egész nyakon és alul kiesik.

Nem kell mélyre, csak legyen benn pár milliméterre a nyakban mindkét

korong.

Az 5-ös fém gyûrû jök a villa nyakára - értelemszerûen úgy, hogy a

csapágyba illeszkedjen. Erre jön még az a kis vékony müanyag biszbasz,

amit nem látok a képen. Persze lehet, hogy a fém már a villán figyel és

az 5-ös a müanyag, azt te tudod. Szoval a vékony müanyag gyûrû a porvédõ

a csapágy aljához, felfelé nézzen, mikor felrakod.

Most a villát dugd be a helyére és a felsõ csapágy meg a villanyak közé

illeszd be a 8-a müanyag kütyüt. Ez fogja központosítani a villanyak

felsõ végét. Felülrõl húzd rá az 1-es gyûrût, nyomogasd össze, amennyire

kézzel lehet, utána pedig a csak dobd a tetejére a 6-os gumigyûrût.

Most jöhetnek a távtartó gyûrûk, meg a stucni. Ezek ugye már nem részei a

csapágy szettnek. A távtartóknak meg a stucninak együtt kicsit magasabbra

kell érni, mint a villa nyaka. Ha a nyak hosszú, akkor vágni kell(het)

belõle.

Ha mindez megvan, akkor mehet a tetejére a kupak (4) és a csavarral (7)

be lehet állítani a megfelelõ feszességet. Ha ez megvan, akkor a stucni

csavarjait rögzíted jó erõsen és örülsz az elkészült mûnek :)

Hû, de bazi hosszú lett... És mennyire nagyon rühellem a BikeMag galériát. Vagy az csak nekem teljesen használhatatlan???

--Trifo

#1297
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Hmm.
Ez mindjárt más színben tünteti fel a DOLOGot:)
Mondjuk van egy másik nyers aluvázam is,az MÁR tiszta folt,de csúnyábbnak nem találom ettõl.De a ruhás dolog elgondolkodtató.
Hétvégéig viszont nem kezdek bele ilyenbe ;D
A kcsapisat köszönöm elõre is.
Ti hol vettétek a tieteket?
Nem voltatok vele a Bükkön?



#1298
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Ja, a váz jól néz ki nyersen. De van vele pár gond:
1) ha megizzadsz és rácsorog a sós lé akkor eléggé gusztustalan nyomot hagy és nem lehet letörölni
2) elkezd oxidálódni (ami a váznak alapvetõen nem baj) de az aluoxid nem tesz jót a ruháknak. Eléggé könnyen összefog mindent és eléggé nehezen jön ki.

Lehet rá tetetni átlátszó porlakk réteget (kb 5-6000Ft) és akkor jól is néz ki meg nincs is vele nyûg. Vagy lehet simán lakkoztatni színre és akkor megvan 3 rugóból 2 nap alatt.

A kormánycsapácsra írok még majd mindjárt.

--Trifo

#1299
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A váz így marad,1részt mert így szeretem:) másrészt mert a nyers vázon jól meglátszanak az esetleges repedések...
38 az összekötõ,48/38/28 a tényleges fogszám.
Örömmel veszem a tanácsaidat a csapival kapcs :)
Költségvetés;minél olcsóbban.Volt,ami adott volt,mint a kerekek,vagy haverom villája,a többi stuff pedig,ami az ágyon volt,kijött circa 70e-bõl (a vázzal és a gumikkal 1ütt),hála a kedvezménynek.
Aztán még jönnek a fékek,IljicStõl,az majdnem annyi lesz,mint eddig minden egyben...
És a jövõ zenéje még egy komoly Truva 1oldali meghajtás,talán karácsonyra...
Már köv hétre kész akarunk lenni,mert ezzel mennénk nyaralni:D


#1300
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Hejj, szép kis kupac :) Nekünk is volt hasonló!

A vázat akarjátok festeni? Ha igen, tudok mondani olcsó helyet.

Az összekötõ lánckerék hány fogú? Csak mert ha 39, akkor szopás lesz vele. Bár ez nagyobbnak tûnik.

A kormánycsapágy összerakásában is tudok segíteni, ha gondolod, bár nekem se volt egyértelmû. De több boltban mondták ugyanazt - és én elhittem.

Milyen költségvetéssel dolgoztok? Ja, és mikor lesz kész? Hehh, több kérdésem nincs :)

--Trifo