Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#1181
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

És a fenébe! Nem érkezett meg se a fékem, se Gyapi nem hozott nekem 40 fogú tányérokat meg hooooooosszú bowdeneket. Hogy a rákba lesz ebbõl kész tandem???

--Trifo


Bowden - Bringanti? Nekem mutatta srác, hogy bármekkorát tudnak csinálni.
Tányér - Zöldpont és Hugó?

#1182
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
És a fenébe! Nem érkezett meg se a fékem, se Gyapi nem hozott nekem 40 fogú tányérokat meg hooooooosszú bowdeneket. Hogy a rákba lesz ebbõl kész tandem???

--Trifo

#1183
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Ha beraksz telót, azzal a váz szöge nagyon kis mértékben változik, mert ugye nagyon hosszú a bringa. Ellenben egy hosszú telóval ijesztõen magasra lehet kerülni. Én is elsõre megijedtem az eredménytõl, de aztán menet közben meglepõen stabil lett. De hát láttad a gépet te is, Zaki.
A levegõs Marzo az meg egy 3 éves alapmodell (EXR talán). Csak Jenõ alatt nem mozog túl jól, a levegõs villákra jellemzõ nehéz bemozdulás miatt. A tandemben viszont lényegesen jobb lenne a helyzet, mert nagyobb lesz a megindító erõ (igaz, a nyomás is).

A kazánfûtõ stucnija nálunk asszem 120mm, és nem volt komoly gond vele.

--Trifo

#1184
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
köszi a nyeregtippeket, meglátjuk mi lesz még, remélem fájdalommentesek a fejlemények :)

stucni: nekünk hátul 200mm-es, de az ugye egyedi gyártmány, outi vágott kormánnyal. Balázs azt mondta ez kb ugyanaz geometrialag mint a 130+egyenes. boltban láttam 150-est elvétve, 130 még sima ügy, szinte bárhol, bármibõl van.
rugalmasság szerintem nem gáz, legalább nem a nyeregcsõ hajlik a fenekem alatt. :)

grat a fékekhez meg a telókhoz!
én is gondolkoztam telón, de nem láttam értelmét, max olyan szempontból hogy felemelné a kormányt és nem kéne görnyednem lefele. Elöl bent van a ducigumi, és az csillapít eleget szerintem, a járdaszegélyek elég félelmetesek persze, de túl lehet élni.
Kormányemelés gyanánt egyenlõre felpattant egy 4cm emelésû b+ hajlított kormány. Remélem segít a nyaki fájdalmakon :)

ja, könnyû, jól mozgó, viszonylag olcsó teló: RS pilot XC. Párom gépében ez van és nagyon pihepuha érzés.

#1185
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Stucni ügyben: Thy szerint 150mm a maximum, és rugalmas, mint a fene.
Nektek mekkora van hátul?

Milyen levegõs Marzo?

#1186
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: mekkora stucni kellene neked??? Vagy Dawn részére keresed? Szerintem 120mm körül vannak a "Big John" tipusu darabok :)

Nekünk meg ma-holnap érkeznek a fékek a gépünkre. Magura Louise FR elõre. Jiiiháááá :)
Még valami telót kellene szerezni. Leginkább egy kis könnyû jól mozgó darabot Jenõ gépébe, és abból mehetne a levegõs Marzo a tandembe. Jól felfújva tuti elbírna kettõnket.

--Trifo

#1187
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Hali!

Ahogy Charon mondja... Szoval menjetek ugyanazzal a nyereggel még pár hasonló túrát és szerencsés esetben az idomulás megtörténik. De elsõre mindenképp szar.
A magam részérõl régebben minden tavasszal az elsõ 1-2 túrán véresre törtem a seggemet. Most, hogy télen is tekergetek egy picit, az elszokás nem olyan drasztikus. De azért most vasárnap én is megtapasztaltam hazafelé, hogy mi az, amikor már nem kényelmes...

#1188
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://pix.bikemag.h...N9SndlQy0SD.jpg
http://pix.bikemag.h...upSrFgOqIge.jpg

Most hirdeti valaki az apróban. Nekik sikerült kihasználni a kazánfuto kormányrögzíto furatát.

A nyeregre válaszul: Ha sokat teker az ember, és azt esetleg még lazán, akkor a nyereg legyen szélesebb és puhább. Szinte minden nyereg csak akkor kényelmes, ha nem ülsz állandóan rajta. Ugyanígy szélesebb és puhább legyen, ha felegyenesedettebben ültök. Másrészt tavasszal mindenkinek fáj a hátsója. ;)

Egyébként pedig remélem, hamarosan nekünk is fájni fog a hátsónk. :gwizd: Drukkoljatok!

Dawn és Charon



P.s.: Ja, kérdés - mekkora az elvileg kapható leghosszabb stucni?

#1189
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
nah itt a tavasz, tandem újra az úton (remélem nektek is!) nyitottunk egy 85km-es túrával, és most meg...

fáj a fenekünk, na.

Van valami jó tippetek nyereghasználatra, vagy mindenképp fájni fog? Próbáltunk minden itthon fellelhetot, alap selle italia-t, fizik chrono-t meg egy ritchey vectort, osszevissza cserelgettuk egymas alatt, de mindig fajas a vege.

En arra jutottam mivel sokat ulunk egyhelyben mozgolodas nelkul, esetleg egy tonna zselevel megtoltott egyed bevalhatna, de vasarlas elott meg jo lenne tudni ez csak hiu abrand, es mindenkeppen sajogni fog a popo, vagy pedig tenyleg segithet a dolgon.
A nyari 10 napos tandemturat nem akarjuk igy bevallalni, ennyire nincs mazochizmus :)

Zaki

#1190
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

tényleg érdekes, amit Charon berakott, de kérdem én kis naívan: egy tárcsafék nem lett volna sokkal egyszerübb? :chin:


Há me ezek angolok:
"Hülye angolok - angol hülyék" Monty Python:Gyaloggalopp

egyébként is: "...anarcho-szindikalista közösségben élünk ahol hetente mások gyakorolják a végrehajtó hatalmat..."

#1191
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tényleg érdekes, amit Charon berakott, de kérdem én kis naívan: egy tárcsafék nem lett volna sokkal egyszerübb? :chin:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1192
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Köszi. :soczek:

Érdekes dolgok: X

#1193
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
A hidraulikus fékcsõbõl kellett volna nekünk 210cm. Bowdenbõl meg lehet, hogy még több. Mindenesetre a Blue-Cet nél megcsinálják neked méretre a hosszú kábelt.

--Trifo

#1194
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Vazze.
http://www.tandembar.com/anglais.html

Valamint: http://www.mysimon.c...tag=ksrch.tpcat

Most elgondolkodtam: Milyen hosszúnak kell lennie a váltóbowdennel és a fékbowdennek?

#1195
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
mindenesetre most vasárnap a Nagyhideghefgyre fölfele az elején volt néni nyavajgás, aztán minden rendben ment, bemelegedtek az izmok, fent a havas-jeges részen pedig különösebb kipörgés nélkül felment a tandem. :)
Lefele a sarazás 45-50km/h-val pedig haláli volt. :)

#1196
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Azt nehezen tudomelképzelni, hogy a laza lánctól nehezebb lenne a kazánfûtõ dolga. Ami a hajtás szempontjából számít, az minkét lánc felsõ szakasza, ami a húzóerõt átviszi. Szerintem.

Az átkötõ láncot meg éppen annyira kellene megfeszíteni, hogy a középcsapágyak még teljesen szabadon mozogjanak tõle. Ha túl laza, akkor leesik. (mint a miénk - grrrrrr). És az igen kellemetlen!

--Trifo

#1197
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://www.bikeforest.com/CAD.html

#1198
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Másik fele a dolognak hogy a túl feszes lánc árthat a hajtásláncnak? Most kb két centit tudom lenyomni a láncot a két tányér között az ujjammal teljes erõbõl.

A köv oldalon (http://www.precision...timingchain.htm) olvasottak szerint "First check the timing chain adjustment and make sure it turns freely without binding and has the common (but not advisable) .5 or .75 inch deflection in the tight spot via fingertip pressure."
meg "
Next, watch the timing chain under real life conditions which require a bit of power such as 16.5 or greater average speeds on the flat, hill climbing and standing out of the saddle. Notice how the timing chain is always slack on the bottom under these conditions? This means that the chain could be adjusted tighter without putting any additional stress on the bottom bracket bearings, the chain or the chainrings."

A túl feszes az biztos árt mindennek amit összehúz egyébként.


#1199
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
hali!

Ti mit tapasztaltatok, mennyire fontos az átkötõlánc feszessége hajtás-hatékonyság szempontjából?
Utóbbi hetekben panaszkodott párom hogy nagyon nehéz tekerni, hamar elfárad, és nem tudtuk mire vélni a dolgot, aztán észrevettem hogy laza egy kicsit a lánc. Állítottam az excenteren, jó feszesre, és azóta úgy megy mint az álom, fáradékonyság elmúlt, simán tartjuk a terepgumikkal is a 35öt városban, stb.

Belegondoltam fizikailag, és végülis logikusnak tûnik hogyha a lánc nem elég feszes, a hátsó talán többet dolgozik, mert ugyan én tudom húzni, felül feszül a lánc, de alul laza, és ezért amit õ lead erõt, az csak hátra megy a kerékre, elõre visszajelzésként nem sok, és úgy szerintem szétesik a ritmus meg az összhang picit. De jól belekavarodtam mikor ezen filóztam, hogy mûködik ez igazán?

Másik fele a dolognak hogy a túl feszes lánc árthat a hajtásláncnak? Most kb két centit tudom lenyomni a láncot a két tányér között az ujjammal teljes erõbõl.

Más: terepre milyen gumit használtok? Nekünk most elöl 2.35 Ritchey Z-Max, hátul 2.1-es Conti Explorer van fent, és nagyon kellemes, egész jól csillapít elöl a 3.5-re fújt Ritchey, és alig érezhetõ lassulás városban a gépen, pedig az új kerekekkel, gumikkal kb 1 kilóval lett nehezebb a gép.
Nem tudom mennyire túlzás a 2.35, hátra nem tenném fel, viszont 2.1 legalább ajánlott, nem?

Zaki

#1200
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Ez is kellemes adag volt. Máris hívom a bringaboltot egynémely hiányzó alkatrész ügyében!

Ilyen pl 2 db 40 fogú lánctányér. Hogy a nyavalya essen bele!

--Trifo