Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#721
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
kössz a javaslatokat.
már el is kezdtem olvasni a topikot elölrõl csak az elég sok idõ de az van bõven.
a felniket láttam h single tr. meg a telót stb. szép gép.
az acél váz az nagyon kolbász lenne? ugyebár haver 100 körül van.
hátsó fékvezetéket meg autóról v motorról szerválok vagy asszem alligator hidraulika szettek egyben vannak, szal azt csak neked kell kettévágni, de erre nem tenném fel az életemet. minden esetre esztergályos és autó vezeték valami kisebb átmérõvel.
a teló szerintem egy bõ 5 centit be fog ülni ha rajta leszünk mind a ketten, és még duplavállas is lessz, (mert az gizda, de az mellékes, na meg merev ami a lényeg és átütõs is).
a meghajtás szerintem az a 4 tányéros lessz. 38 vagy 32 elég lessz?
idõm még van kitalálni mert max a következõ szezonra lessz kész (remélem).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#722
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: Amúgy meg végre egyszer bekerültünk az újságba, de csak mint rossz példa. Hurrá! :)

--Trifo

#723
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Nem lehetett ugye a cikkben leírni, mert ingyenreklám, de a felnik single trackek, az agyak novatech gyártmányok, a küllõk sima 2-es DT, vagy Sapim.
Tárcsa hátulra hosszabb olajvezetéket igényel, ez ügyben visszaolvasva találsz infót, illetve trifo tud segíteni.
A telók azok a komfortot biztosítsák majd ilyen szinten, de amint írod is, nem a komoly terepfelhasználás a cél, csak túra kis tereppel.
Hajtómû. Megoldaható elvileg. DE!
Sokkal célszerûbb 22-es öszekötõ helyet nagyobbal használni, és a külsõ íven összekötni a két hajtómûvet. tehát 22-32-42 helyett szerzel Gebhardt lánctányérokat (a legjobbat az A-B-C közül). Kis lyukkörre 22-helyett valami 30x körülit, középsõre 32 helyett 42, vagy 44 és a 42 nagy helyett összekötõnek elölre és hátulra is 40-est.
Hátul tehát két váltható fokozat van belül és legkívül az összekötõ.
Elöl a legkülsõ az összekötõ, a középsõt fent hagyhatod "súlynak", mert a lánctányért rögzítõ csavaroknak kell az alátét úgymond. (Mi is fent hagytuk, így egyszerûbb felrakni az összekötõ láncot, ha ne adj leesik.)
Váz ügyben nem lesz egyszerû dolgod 50-80 közöttre lehet saccolni. alu illetve acél lehet. Bringanti készít ícélból egyedit, estleg tud szerezni gyári alut pl.

Kezdetnek pedig jótanács a kormányosnak, hogy a legdurvább terepgumit rakjátok fel és úgy próbáljátok ki aszfalton (sík földúton) egy hétig. Aztán ha nem féltek a kanyarban, mehet a slick, meg a keskenyebb.

edit: Mire megírtam és elküldte ez a tetves net, trifo már írt, szal hozzáfûzöm, hogy nem számít, ha magasab ül, mert ettõl is kamion feeling és a fejcsõszörek laposabak lesznek = stabilabb a gép.
A pike 140 milcsije is emel ám akkorát, hogy.... Össze lehet ültetni 90-re és akkor tiszta cc feeling, de úgy meg már félek ;D

#724
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Pali: hajrá a projekthez, de pár dolog nem lesz így jó: pl a kistányér használata az összekötõ lánchoz nem jó ötlet, mert nem vesz felég láncot, hamar szarrá kopik a terheléstõl. Charon szépen megoldotta ezt a problémát egy 4-tányérossá alakított montis hajtókarral.
Az olajos fék hátra szintén macerás, mert hosszú fékvezeték kell hozzá, ami itthon nagyon nehezen beszerezhetõ.
A Mozo R500 beépítésmi magassága akkora, hogy a kapitány mintha a második emeleten ülne. Válasszatok olyan telól, aminek minél kisebb a beépítési magassága.

--Trifo

#725
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Kala, mi azon a hétvégén rendezzük a gázlót meg pontõrködünk rajta ezerrel +sima montikkal megyünk, szóval szerintem szabad a gép. megkérdem asszonyt, de szerintem nem lesz gáz, keress meg majd jól. ;)


Jól hangzik, nagyon hálásak lennénk!!!
Írok privátot.

#726
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
üdv!
a bikemagos cikk alapján felbuzdulva haverral kitaláltuk h kéne egy tandem mert az milyen jó.
a probléma az h nem tudom milyen tandemvázakat lehet itthon beszerezni és milyen árban. a haverom olyan 100 kiló én 70 szal bringával meglennénk olyan 200 körül. fõleg országúti túra és ilyenek lennének a lényeg, meg néha pl havonta két max három nap light terepen. a fék hidrós tárcsa lessz mert felszabadulnak a dh géprõl (ideje jobbat venni oda) szóval magura julie 203-as tárcsával elöl és sram 9.0 180-as tárcsával hátul. ez eddig megvan. a teló szerintem egy mozo r500 lessz, vagy zoom usd (dupla vállas 150mm-re lebutítva), vagy pedig egy duro 130 úttal.
már csak a váz kérdéses meg h a hajtómûvet meg lehet e oldani úgy h a kis tányérokat használom összekötni a két hajtómûvet, és hátul a hátsó kerékhez pedig maradna a középsõ és a nagy lánckerék (egyéb sufnis megoldás is érdekelne). a hajtómûvek b+ isis tengelyûek lennének az olcsóbbik fajtából iparis középcsapággyal, elöl 2 hátul 3 csapágy.
a kerekek rhino lite felnik, deore aggyal fûzve, csavaros tengellyel, (ill novatec átütõs aggyal a zoom-nál).
válaszokat ill. javaslatokat várok
elõre is köszi

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#727
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
Kala, mi azon a hétvégén rendezzük a gázlót meg pontõrködünk rajta ezerrel +sima montikkal megyünk, szóval szerintem szabad a gép. megkérdem asszonyt, de szerintem nem lesz gáz, keress meg majd jól. ;)

#728
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Hmm ha neadjisten akad olyan páros, aki a Háromországos Maraton hétvégéje alatt nem hajtja épp a gépét, attól a megfelelõ ellentételezéssel kölcsön lehetne kérni eme országúti maratonra?
Jó lenne asszonykával lenyomni a 110-et...
Fél évnyi tapasztalat van, természetesen hímes tojásként lenne kezelve a keró.

Tjah és a dátum; Júl.23 (ekkor van a Zemplén is sztem)

#729
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na most érett meg az elsõ cetrír. Hátsó kerék és zörög. Most némán magamban fortyogok, hogy alu küllõanyákkal van összerakva, mert nem mindet tudtam utánafeszíteni. Vihetem szervízbe.

Még két nap és Bikemag. Ójeee. Tandemezés rovat rulz. :D

#730
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Hali!

Ahogy néztem azt a Gepidát, illetve a rajta lévõ cuccokat, szerintem rendben van az ára.

Tyito: konkrétan melyik tandemre gondoltál? A karbonra?

--Trifo

#731
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
esetleg valami alternatíva? Gepida megéri a pénzét? de azt csak egészben láttam :(
a 19"-17" megfelelne.
most vagy tandemet szeretnék építeni, vagy egy másik kissebb vázra épült bicót.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#732
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Pontosabban volt egy 50 alatti, és egy 50 feletti változat (ha jól emléxem az árra) ; a drágábbik hagyományos csapis, hosszabb gép volt, meg az egyik fék állásában különbözött, az olcsóbbik meg a rövidebb, integrált, stb.
+7e volt ha a nagyker le is fújta

valahol Visegrád környékén még van talán egy eladó darab (rövidebb fajta)

#733
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Schwinn alu, natúr - festetlen, utolsó évjárat 19/17 és 17/15 létezett belõle.
Szintereztetni kellett magunknak.
Amennyire tudom, mi vitük el anno az utolsó elõtti darabot, és nem sokkal utánunk az utolsót is elvitték. Hogy gyártják-e még, azt nem tudom. Úgy volt, hogy történelemmé válik.
Az ára minimum 50e HUF, volt aki állítólag sírt a nagykernek és talán ennyiért megkapta ;) Kiskerben 68-75 körül kérték az árát azon kevesek, akiktõl lehetett volna szerezni.

#734
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Charon:
megkérdezhetem, h milyen típusú a tandemvázatok?
meg, hogy mennyibe kerül és milyen nehéz beszerezni?
(ha nem publikus, akkor privi)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#735
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.067 hozzászólás
Szeretnék, ha még nem láttátok, egy tetszetõs (Nekem tecccik!) tandemet mutatni:

http://www.liegeraed...ndem/index.html

Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace ;)


#736
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Igen, mi voltunk az egyetlen tandemes páros a Flashen. Üdv neked is!

Új pofával DS - indultunk neki a maratonnak, bekopás nélkül. Azt mondták, hogy sikíthat fékezésnél, ez igaz is volt, amikor kipróbáltam otthon, viszont a maratonon magán hihetetlen gyorsan bekopott és úgy fogott, hogy még a hátsó kereket is tudtam blokkolni!!!! Mellesleg a sarazás végén is annyi volt az anyag rajta, mint újonnan.
Azt hiszem maradok ennél a típusnál végleg.

#737
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Charon:
Tietek az a szürke tandem, ami kinn volt a Flash Acrosson is? mert valakinek beszóltam a rajt után, hogy így könnyû... :D
és Rátok tippelek... :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#738
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Golden Fren pofa háromféle anyagból is van. (Ha nem találsz, akkor adott boltossal a Neuzer-bõl hozass!) Különbözõ összetétellel és meglehetõsen olcsón, a legnagyobb hõtûrésû és üzemi hõmérsékletû kell. (Azt hiszem 450C és 600 C a két magas hõtûrésû.)


AD a normál, S3 a régi verseny típus és DS vagy SD? a legújabb még jobb hõtûrésû pofa. Avid BB7-hez a 817-es kódszámú kell. Mellesleg olcsóbb, mint a gyári.

#739
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Pontosan.

Megvolt tandemmel a Szilvás sármaraton 77 kilcsije. Hát érdekes volt... Ennyi sarat még életemben nem láttam egy helyen. Volt, hogy a pedál leért a sárig, de tekerni lehetett, (na jó a szilikonos gumi tisztul). Volt olyan is, hogy ferdén haladtunk elõre... annyira csúszott, hogy erõsen balra kormányozva tartottam irányban, és a kazánfûtõ is látta, hogy merre megyünk. (drift :-))
Szántottuk pár helyen az utat is, olyan jó két méteres csúszásokkal... Ha az eleje megcsúszott egy nyomvályúban, onnan nem lehetett kibûvészkedni, és a dõlést sem lehetett korrigálni, ergo feküdtünk le.
De lenyomtuk 7 óra 17 perc alatt. Felfele semmi gond, jó meredekeken is feljutunk, de csúszós híg sárban még síkon is para!
Amortizáció szinten "majdnem" két középcsapágy (pucolás után még menthetõ szerintem) és kb a két fékpofa 10%-ra kopva.
Láncról nem is beszélek semmit (ZAC Z9000), tökéletesen váltott az XT váltórendszer és a sram 7.0 sor is elég volt (11-32).
Szal tandemmel maratonozni nagyon ZSÍR!

Hétvége = Flash Marci

#740
fazakasg

fazakasg

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás
"Amúgy miért nem koptatják be a pofákat gyárilag?"

Azert mert nem mindenkinek ugyanugy all a feknyereg, picit jobbra-picit balra, kicsit kopottabb a tarcsa kozepe, kicsit a szele... Ezek mindenkinel kulonbozoek, nem tudjak a gyarban beallitani.
Szerintem.

udv,
g.