Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#1261
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hát már elõzetes számítások is készültek.... :-X

Most leginkább olyanok foglalkoztatnak, hogy milyen telót érdemes belerakni, esetleg legyen duplavállas (terepfelhasználás lesz, aszfalton meg úgyis izomból atommód nyomjuk majd edzésképpen :D)?
Az útja jó lenne-e ha 100-120-150 mm?
Mondjuk jövõre egy Mátra marcit jó lenne vele bevállalni, vagy valmi hasonló kaliberû dolgot.

Hátulra az össztelós megoldásra most nem lesz még pénz (de tervek vannak ;)), tehát rugós nyeregcsõ lesz.

Kerekek ügye: 36-os küllõszám, masszív agyak - most leginkább novatech fele tendálok, 10-12 mm tengely esetleg ha valami furcsamód neadjisten csõtengely? Na az már túlzás talán.

Felniben viszont valami erõsben gondolkodok Sun singletrack pölö. Nem pehelysúlyú, az viszont aggaszt.
Azt hiszem megkérdezem a közönséget: ::) 8) :)

Egyéb felállás lényegileg: Schwinn váz hagyományos kormcsapival, kétoldali hajtás iljicS segítségével, hogy fsa lesz-e az még kérdéses (pénz), nyeregcsövek, ülések, pedálok, kormány és társai olcsón megoldva és késõbb cserélve, kivéve az elsõ kormány és stucni, mer' azokra nem sajnálom majd a pénzt. 203/180 tárcsa by iljicS Avid mecha, full metal jacket fékbowdenrendszer tandemesített verzióban, váltókhoz flak jacket, váltórendszer x7-9, vagy lx(elöl)-xt(hátul), sor 7.0. kcsapi fsa alul-felül tûgörgõs, fékkaork stx-rc a régi bicómról, vagy lx, mer' kézre áll.

Na asszem átjött, hogy meg vagyok fertõzve.
:P

#1262
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Bravó, Charon! Építsetek!

--Trifo

#1263
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://www.tandemsea...eesubtitle.html

http://www.tandemsea...andem.html#capo

http://www.tandemsea...lesubtitle.html

http://www.tandemsea...eysubtitle.html

http://www.tandemsea...cisubtitle.html

http://www.tandemsea...llsubtitle.html

http://www.tandemsea...llsubtitle.html

http://www.tandemseast.com/rans.html

http://www.mtbtandem...anaSpecial.html

meg:

http://www.mtbtandem...m/specials.html

Feltöltött kép

$109.00
8)

Csorog a nyálam.

#1264
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
azér gondold át meddig bírja a belsõ+külsõ a sütögetést,hm? Vfék tandemre?
tudod nem gáz ha nem vált szépen,ha nehéz a kerék,ha darabosan mozog a teló,stb de ha nem tudsz megállni az gáz!nem kevés az a másfél mázsa+lendület.legalább elõre vegyél vmi traféket ;)
jó tekergést!

#1265
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
Vasárnap a kékesre tekertünk fel, lefele Kékestetõ és Mátraháza között eléggé tépni kellett a fékeket.
Olyan forrók lettek a felnik hogy nem lehetett megfogni õket. Mondjuk ritkán járunk ilyen magasan, normál használat közben eddig nem volt gond a v-fékkel, asszem egyelõre marad is.

#1266
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Tyutyu: igen, van a Schwinn vázon tárcsafék szem. De szerintem, ha megkéred Bringantit, rak olyat az acél vázra is. Csak be kell még tán iktatni valami erõsítést, hogy a fék ne törje el a témvillát, mert hát plusz terhelés az lesz rajta bõven.

--Trifo

#1267
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
Helo!
Nekünk is tandemünk van, a bringantinál készült
acélváz. Egyedi méretben mivel én jóval nagyobb vagyok az asszonynál ezért én vagyok mindig elöl.
Csak aszfalton használjuk slick gumikkal. Nincsen tárcsafék, v-fékkel is lehet azért lassítani.
A hajtás elöl a bal oldalon van, a váltóbowden nálam is toldva van hátul, nem kaptam elég hosszút.
Elég rendesen hajlik az acélváz kettõnk alatt.
Gondolkozom a Schwinn vázon, talán kicsit merevebb és gondolom van rajta tárcsafék szem.



#1268
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Nálunk nincs szócsata. A méretkülönbségbõl ugye egyértelmûen adódik az ülésrend. Én vezetek, õ navigál.

A Thudbuster még csak vágy, de megvalósul azért majd. Lensvernek van egy ilyenje és nagyon boldog vele. Láttuk már tehát élõben is és jól nézett ki.

--Trifo

#1269
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Azannya!
Ilyen nyeregcsõtök van,vagy inkább ilyet akartok?:)
Én USE-ra gondoltam,vagy Airwingsre,de az elsõ baromi drága,és nem tudom,h jó-e,a másodikról ódákat zengtek a Bikemagban,de nem lehet kapni... :P
Irigyellek,h ilyen egyszerûen tudod kommandírozni a hátsó részt! Nálunk néha abból is szócsata van,h hova megyünk,ki hol ül,és hogyan vált :)

#1270
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

K_: gratulálok a sikeres bevetéshez!

Nálunk nem nagyon lehet helyet cserélgetni, már csak a magasságkülönbség miatt se. Meg a súlyeloszlás se lenne egészséges: másfélszer nehezebb vagyok a Kedvesemnél!

A rugós nyeregcsõ alatt nem az 500Ft-s vackot értettem, hanem egy bizonyítottan használható darabot. EZT itt

A pedálozás összehangolása nálunk is hoz érdekes helyzeteket. Leginkább akkor, amikor lassítunk, és én váltanék vissza, Kedvesem meg megállítja a tekerést. Mondtam neki, hogy ha hallja kattanni a váltót, akkor még egyet-kettõt tekerjen. Egyéb helyzetekben meg csak hátraszólok, hogy "Tekerj még!".

--Trifo

#1271
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
YEAHHHH
elsõ bevetésekrõl hazatértünk!:)
mondjuk még nem volt olyan sokat nyüstölve a gép,max napi 30 kilcsi,és azt is leginkább betonon,de már nem vagyunk annyira zöldek:)
gondjaink leginkább az utaztatással voltak;az ekkora méretû dögöket se a MÁV,se a legtöbb utánfutó nem szereti :-\

És erõsen hiányzik még egy rugós nyeregcsõ a kazánfûtõmnek. Fõleg terepes használathoz. Szétüti a nyereg szegénykém fenekét. Nálatok nem volt ilyen probléma?

Van hátul egy 500 Ft-s darab,kb 1 kiló,és ez még fej nélkül értendõ:)Hátul is ültem elég sokat,tapasztalat;kukába vele,mert elõfeszítése nem állítható,leül,amint te felülsz,és amúgy is max 1-2 centit mozogna...Jöttünk át éjjel terepen kidõlt fatörzseken is,a megoldás;mindig jelezni kell a hátul ülõnek és kiállni a nyeregbõl.

Az avid 180-as tarcsaja eleg elore?

Összerakás elötti nap féktesztje;1 db 160as Aviddal leereszkedni a Ferenc-hegyrõl.És sikerült.Nem kell túllihegni a féktémát,maximum néha kis pihenõ be kell,h ficcenjen a melegedés miatt. (kb tojást simán lehetett volna sütni a tárcsán:) )

Mennyi idobe telt megszokni a tandemet? (felszallas, fekezes, leszallas, osszhang a csapasszamban, stb..)

Az elsõ 3 nekünk gond nélkül ment azonnal,a hajtást viszont baromira nehéz összehangolni (gondolok olyanra,h jön egy keresztezõdés,és te még tekernél,de a barátnõd már megállítja a hajtómûvet,stb...)



#1272
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Basszus, nem bírok fél láncszemet szerezni! A Velvártban van, de nem találják még mindig. Nincs valakinek BMX-es haverja, aki tud ilyet szerezni???

--Trifo

#1273
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Sík úton mondjuk 27km/h. Vigyázni kell az erõbeosztással, mert ha a kazánfûtõ gyengébb, a kapitány meg erõsnek gondolja magát, akkor eléggé hamar elfogy az erõ észrevétlenül. Így jártam elõzõ hétvégén, mikor nyomtam atommód a pedált, mentünk is jól 30-35-tel, csak az emelkedõkön nem kellett volna annyira nyomni, mert ott aztán nem bírtam annyira a kettõnk súlyát. 80 km után eléggé kész voltam, 100km után meg heverészni kellett vagy 2 órát mielõtt tovább tudtunk indulni. De azután azért csak mentünk még 40-et.

Konklúzió: sík úton iszonyat lendületet lehet gyûjteni és fenntartani viszonylag kis energiabevitellel. Emelkedõn viszont igenis dolgozni kell mindkét embernek és az erõsebbnek a gyengébbhez alkalmazkodva, rövidebb fokozatban, lassabban tekerni.

Mondjuk azon a lejtõn, ahova te fel tudsz tekerni 28-cal, de a kedvesed egyedül csak mondjuk 20-szal, ne akarj a saját tempódban felmenni.

--Trifo

#1274
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Nem olyan gáz az a hidraulikus tárcsa! Én is ódzkodtam tõle, de rá kellett jönnöm, hogy semmivel sem macerásabb, mint a bowdenes verzió. És árban se rossz:
20kHUF-ért kaphatsz egy tárcsát, meg egy féket fékkarral, olajjal, mindennel. Így nézve akár olcsóbb lehet, mint az Avid mechanikus, mást meg nem nagyon tennék tandemre. A problémát a hátsó fék jelentheti - hosszú fékcsõ - de mire oda jutsz, hogy meg kell venni, már kitaposom az ösvényt abban az irányban :)

A tandem megszokása gyorsan ment. Mondtam a kazánfûtõmnek, hogy nem dülöngél, nem kormányoz, csak nézelõdik meg hajt. (esetleg sikítozik :) ) Így jól megy.

A felszállás úgy megy, hogy én átlépem a vázat, megfogom a féket, majd kedves kazánfûtõm felszáll, felül a nyeregbe és felteszi a lábait a pedálra. Aztán visszaforgatja a hajtókart az induláshoz megfelelõ helyzetbe, én mondom, hogy "Rajta", és a pedálra lépve nyeregbe lendülök magam is. Amúgy, ha már elindultunk, a szerkezet nagyon stabil, nyugodtan lehet 2-vel gurulni nyíl egyenesen.
Váltáshoz kell egy tisszességes váltó, ami bírja a terhelés alatti váltást (legalább a kazánfûtõ terhelését), vagy lehet vezényszóra lazítani a váltáshoz.
Megálláskor (piros lámpa) a kazánfûtõ nem száll le, nem teszi le a lábát, nem okoz gondot megtartani.
Egy SPD pedál jól jön mindenképp, mert az összekötött hajtás miatt könnyû lerúgni egymás lábát a pedálról, ami aztán csúnyán sípcsonton rúghat.

A pedálfordulattal nálunk nem volt baj. Különben pedig a két kerekesnek eléggé brutális nyomatéka tud lenni. Amivel probléma van, az a laza tekerés, mert 25-ös tempó alatt (síkon) annyira lazán kell tekerni, hogy megfájdul az ember segge az üléstõl.

Aluváz-vasváz... Az aluváz nem feltétlen könnyebb, mert ugye ugyanahhoz az erõsséghez nagyobb falvastagság kell. Attól meg merevebb lesz a szerkezet. De ez csak egy hozzávetõleges ökölszabály, nagyon sok függ a konkrét anyagminõségen. Az aluváz ára fix, a vasvázat - ha csináltatod - meg lehet beszélni Bringantival. Hívd fel, érdeklõdj... Lehet olyat is, hogy veszel szakadt fejcsövû összteslós vázat meg egy valamilyet még, és abból rakatsz össze egy össztelós tandemre valót. Na, az nem tudom mennyibõl jönne ki, de arra is tudok embert, aki megcsinálná.

--Trifo

--Trifo

#1275
mount

mount

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
En nem szeretnek hidraulikus tarcsat. Oke tudom hogy jo, meg minden, de sokkal karbantartas igenyesebb. (Hozzateszem eddig meg nem hasznaltam tarcsafeket!) (Meg igy hogy csak jovore tervezem a bicaj epiteset, konnyen betervezhetek 2x40eFt-t fekekre + 20e bowdenre + 15-20e fekkarra + ...)

Huhh. Ha ilyen draga ez az alu vaz (az epitetthez kepest), akkor eleg jo lehet, nem?
Tudom hogy konnyebb egy alu, meg hogy merevebb, de ha jol tudom a vas sokkal tartosabb (mikrorepedes, meg elfaradas, stb..).
Na majd kivancsi leszek, hogy ha odakerulunk, milyen bicajunk lesz. Egyenlore csak almodozas, ill a tajekozodas marad. :)

Mennyi idobe telt megszokni a tandemet? (felszallas, fekezes, leszallas, osszhang a csapasszamban, stb..)
Olvasgattam olyat, hogy lehet azzal is jatszani, hogy rovidebb hajtokart (160-165-170) tesznek fel a hatulra, igy aki nincs hozzaszokva a progeteshez, annak sem sem lesz kenyelmetlen a 80-90-es pedalfordulat.


#1276
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Na még egy tandem! :)

Több opció létezik... Alap tandemet vehetsz CroMo vázzal a Bringantinál 100000 körül, de az nem nagyon felelne meg az igényeidnek valószínûleg. Ugyanott csinálnak méretre CroMo tandem vázat 30-50kHUF közötti áron.

A Csepel alu tandem váz kiskereskedelmi forgalomban úgy emlékszem, hogy 62000 forint festetlenül (festésre van jó hely, 3000-ért)

Az építéskor mi is arra törekedtünk, hogy erõs legyen minden, most 180-as SRAM tárcsafék van elöl, hátul meg egy 160-as lesz, majd ha sikerül vezetéket szerezni hozzá. Az szerintem elég. Sõt, most úgy alakult, hogy van is még egy 180-as tárcsás SRAM elsõ fékem eladó - tárcsástul 20kHUF értékben. Na? :)

Ami a teljes költségvetést illeti, kb 270kHUF-nál tartunk, de még kell venni egy-két apróságot.

--Trifo

#1277
mount

mount

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
En is gondolokozom egy tandem epitesen. Az jelenlegi elkepzesek szerint egy massziv crmo vaz, valami eros tarcsa (Avid CPS 180/160 vagy 200/180?), jokis massziv tarcsas kerekek, valami massziv hajtasrencer..
Szeretnenk turazasra is hasznalni, szoval elol-hatul csomagtartonak hely, illetve a vaz/fek birja a terhelest.. (75+60+bringa+csomagok=kb 180-200kg)

Kerdesek:
Mennyibe kerul(t) ez a Schwin-csepel alu vaz?
Milyen nehez? (csakhogy becsulni lehessen a leendo bringa sulyat).
Mennyibol jonne ki (marha lehet egyalatalan), ha ragaszkondek a cromo csovekhez, es epittetnek egy vazat? (en 50-60ra tippeltem).
Az avid 180-as tarcsaja eleg elore? Vagy inkabb 200-as? Uj vasarlasakor azt hiszem elhanyagolhato az arkulonbseg (5%?), igy ha erdemes akkor feltennem ra a nagyobbat. De kerdes hogy mit befolyasol ez? Egyaltalan hatrany-e a nagyobb tarcsa?
Persze jo eros villat szeretnek (csomagtart is!), jo eros kormanycsapaggyal, stb....

Ja. a bicaj erosen terv fazisban leledzik. Jobb esetben jovore kezodne meg a kivitelezes. Aminek most penzugy :(, illetve csaladi (baba :)) okai vannak.

#1278
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Na bravó! Jó mi? Nekünk már vagy 300km van a gépben. És erõsen hiányzik még egy rugós nyeregcsõ a kazánfûtõmnek. Fõleg terepes használathoz. Szétüti a nyereg szegénykém fenekét. Nálatok nem volt ilyen probléma?

--Trifo

#1279
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
lehet,de a szerelõk is így csinálják:)
ma készen lett minden,és meg is hajtottuk a gépet
oltári élmény,EZER gyors,de a terephasználat még nem a legerõsebb oldalunk:)
már csak 1 tábla kell a végére,h long vehicle:)

#1280
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Ezt a pengés dolgot a hivatalos manualban elfelejtettél említeni...

--Trifo