Ultimate tandem össztelós:
http://www.ellsworth...tness/index.cfmAz ár persze "csak a váz".
Trifoék gépe épülés közben:
http://foto.c3d.hu/c...ry:Trifo_tandemEszembe jutott pár fontos info - fõleg építéshez, maj' jól jön még valakinek:
1. A kazánfûtõhöz megy ugye egy kormány, azt meg stucni fogja, ami ált a kapitány nyeregcsövére van rögzítve. Nos figyuzni kell, mert kell egy 0.7-0.9-es lemezt vágni kb., hogy ne lötyögjön.
2. A kapitány nyeregcsõbilincsét érdemes jól meghúzni, mert a kazánfûtõ a kormányával szép nagy erõkart használ és el tudja fordítani az elsõ ülést.
3. Erõs felni (pl. singletrack), 3 kereszt 36 küllõ 2x60 kiló ember és a tandem 18-20 kilós súlya alatt terepen is garantált a 8as elkerülése.
4. Féken ne spórolj! Pár centin az életetek múlhat.
5. Láncból érdemes erõset venni, hajtáshoz lánckerékmárka = Gebhart. (A B és C típus van, összekötõnek a legolcsóbb is jó.)
6. SPD erõsen ajánlott, fõleg terepre. A kazánfûtõ így is minden buckán repül... + fenék alá valami rugós nyeregcsõ minimum. Neki, nem a kapitánynak!

Amikor gödör jön, megállítod vízszintben a pedált - innen sejti a hátsó, hogy gáz lesz és kiemeli a popót. + ofkorsz szólni sem árt.
7. Széles kormány elõre csak akkor, ha terep, vagy gyenge az ember. Hátulra a legolcsóbb is elég. Méretfüggõ, hogy mekkora stucni kell neki. Nálunk 130 mm.
Indulás - haladás:
A hátsó nem egyensúlyoz, nem forgolódik felsõtesttel az elsõ pár órában, amíg nem szokjátok meg. Utána szinte mindegy. Olyan, mint egy 1000 köbcis motor 2 emberrel. Lehet döntögetni, de csak, ha együtt vagytok teljesen.
Elindulásnál közép-közép fokozat célszerû elõször. Ne legyen túl nehézben, mert kell egy kis sebesség (kezdetben), hogy stabil legyen a gép. Legegyszerûbb, ha a kapitány tarja a gépet, satufék, míg a hátsó felmászik, láb a helyére, pedálok vízszintbe, majd kapitány fellép és indul.
Az elsõ indulásnál nagyon egyszerû eldõlni, mert a kapitány meg akarja dönteni a gépet a felszállásnál és ezt ellensúlyozza a hátsó (akaratlanul). Megtartani elöl egy dõlésben levõ tandemet lehetetlen, ha nem vagy nyeregben és nem haladsz.
Haladásnál tolja az elejét külsõ íven - kifele, ezzel (pl sodródás) számolni kell.
Fékút a miénket leszámítva nagyobb, mint egy szimpla bringánál - idõben fékezz!
Felniféknél túlmelegedhet könnyen -> defekt is lehet egy hosszú lejtõn.
Asszem ennyi lényeg.