Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#801
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Jut eszembe, megint lehet kapni Magyarországon gyári tandemet: a Gepida csinál egészen tisztességesnek látszót, telóval, Magura tárcsafékkel, sárhányóval, csomagtartóval 250 rugóért.

--Trifo


A Schwinn-Csepel tandem (az alu vázas) mennyire használható? És miért nem kapható agyváltós tandem?
Gondolkozom, hogyan lehetne egyszerûen és fájdalommentesen csatlakozni a tandem-klubba, de használt bringa annyi mint a fehér holló (és ami van, az is elkeserítõ állapotban szokik lenni, megnéztem még tavaly egy "jó állapotúnak" hirdetett gépet, a 30 pénzt már a vázért is kifizettem volna, ha a többi alkatrész használhatatlannak bizonyult is (annak bizonyult), de a rozsdán kívül mást nem nagyon láttam).
Érdemes külön vázat vadászni, és utána összerakni alkatrészekbõl a gépet, vagy fellelhetõ valahol egy egyszerû "touring" tandem, nem felsõkategóriás, de azért megbízható alkatrészekkel, agyváltóval, emberi áron?

#802
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A hátsó kerék rögzítése lesz a megoldás - a házi barkács állása szerint.

Posted Image

Sokkal egyszerûbb megcsinálni, nem kell a az alsócsõ szögével bajlódni, és összeolajozódni a lánccal.
Ez is topper megoldás lesz azért, tehát elforduló elsõ rögzítéssel.

#803
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Posted Image

egyébként - http://www.bicaj.hu/tandem.html

Tárcsás dolog hozzáfûznivaló: Trifonak igaza van!!! Kell egy merevítõ és igencsak fix helye van a tárcsa - fékpofa precíz beállítása miatt a fékszemeknek.

Ezt még jó megoldásnak lehetne mondani, de a lánc és támvillát érdemes összekötni egy csõvel, hogy a terhelés megoszoljon.

Posted Image

#804
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Jut eszembe, megint lehet kapni Magyarországon gyári tandemet: a Gepida csinál egészen tisztességesnek látszót, telóval, Magura tárcsafékkel, sárhányóval, csomagtartóval 250 rugóért.

--Trifo

#805
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Közeli képet nem tudok, ellenben a tárcsafék rögzítõ szemeknek nagyon szabványos helye van, ahhoz nem kell a konkrét fék.

Na de ha a donor váz nem volt tárcsás, akkor valószínû, hogy nincs is annyi extra anyag, amennyi a tárcsa elviseléséhez kell (a tandemen amúgy is extra terhelés van). Szoval én raknék bele egy kicsike merevítõ rudacskát, hogy ne hagyjon cserben.

--Trifo

#806
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Bizony!!!
Nagyon kecses kis darab, de simán eltöri a tárcsa, ha nem kap egy merevítõ csövecskét is a megfelelõ helyre. A tárcsafék felfogató helyét én sem látom sehol.
Posted Image


Azért nem látsz tárcsfék felfogatót, mert még nem jött meg a cucc (maga a fék) és csak ha megvan akkor lesznek ráhegesztve a szemek, hogy penge legyen minden.
Viszont nem értem a hátsó merevítõ kérdését. Miért kellene? Kettõ merevítõhöz rögzül? Nem tudtok egy olyan (közeli) képet mutatni amibõl átjönne, hogy mi a parátok?

köszi.

#807
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Itt nem használ a fél láncszem. A lehetõ legrövidebb láncot kell felszenvedni, ha sikerül és utána láncfeszítõt - szigorúan az alsó láncszakaszra, ahogy itt is kinéz.

#808
arcadio

arcadio

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

A segítségeteket kérném abban ,h nekünk nagyapám csinál egy camping tandem bicajt (városban bohóckodni) és szinte már kész de az elsõ összekötõ lánc lóg eléggé. Valamilyen láncfeszitõt akar nagyfater felrakni de nem tudja nagyon milyet... olvastam itt ,h fél láncszem esetleg, de nem tudom ,h itt használ-e?
Van a neten egy fickó aki camping tandemeket csinál ott mintha olyan megoldás lenne ,h mint ha egy villamos ablak tekerõje lenne odaszerelve, az tartja fent a láncot és azon megy......segítsetek légyszi!!!! De úgy ,h én szinte nem értek hozzá :-) Köszi elõre is!
képek:
a mi nekünk készül tandem:
Posted Image
http://gabihari.uw.hu/mi01.jpg
Posted Image
http://gabihari.uw.hu/mi02.jpg

Liszkai féle:
Posted Image
http://gabihari.uw.hu/liszkai.jpg

#809
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
U alakú csavarnak van valami rendes neve és szerintem csavarboltban beszerezhetõ.

A rudak távolsága kb 60cm, nem túl tág határok között állítható.

A rögzírést valami olyasmi módon gondoltam, mint a Tescó gazdaságos tartón van.

Még az is lehet, hogy Devecserven be lehetne cserkészni egy jó kis tartót és abból meghegeszteni valami ügyességet...

--Trifo

#810
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Bizony!!!
Nagyon kecses kis darab, de simán eltöri a tárcsa, ha nem kap egy merevítõ csövecskét is a megfelelõ helyre. A tárcsafék felfogató helyét én sem látom sehol.

Slick gumis képet mutattam már?

Posted Image

Trifo:
Mekkora távolság a két keresztrúd között az autón? Fix?
Mekkorák a keresztrúd keresztmetszeti dimenziói?
A keresztrúdra rögzítést hogyan képzeleted el?
Lehet valahol U alakú csavart kapni?

#811
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Ha hátul tárcsa lesz, akkor nem ártana beletetetni még egy merevítõt a bal oldalra a láncvilla és a támvilla közé...

A Vfék konzol hasznos lehet még késöbb, ha csomagtartót akarsz feltenni vagy ilyesmi.

--Trifo

#812
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Kösz.
a v-fék szemet azért látod, mert a donor cangán az volt.
Hidraulikus tárcsa lesz, (203-160) csõ megvan hozzá.

Mindenesetre a v-fék rögzítõket nem szedetem le, ki tudja.

A fékcsõ a felsõ váz (bal) oldalára lesz rögzítve, (kormánytól a hátsó nyeregcsõig kb. 6 ponton) a váltó bowden pedig az "alvázon" bowdenvezetõkkel megoldva.

#813
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
A féktest rögzítés kérdését nem értem. Úgy látom, hogy van rajta V féknek konzol. Hogy tárcsának van-e, azt nem látom, de mintha az nem lenne.

Bowdenrögzítõbõl egy kicsit több kell, mint a szimpla bringára: a hátsó váltó és a hátsó fék bowdenét meg kell fogni középen egy darab bowdenházzal, ami madzagonként plusz 2 szem. Mondjuk, ha hidraulikus tárcsát akarsz, akkor meg annak a csövét kell megfogni több helyen. (Már ha tudsz szerezni olyan hosszú csövet...)

Festésileg változatlanul ajánlom a szintert, vannak nagyon szép és különleges cuccok is. Nekem pl annak idején rettenetesen tetszett egy pirosas áttetszõ festék, ami engedte volna látni a durván csiszolt váz saját mintázatát. Csak ahhoz különleges gondossággal kell zsírtalanítani az egészet mert még egy ujjlenyomat is meglátszhat.

Ja, és a festésnél nagyon kell vigyázni, hogy MINDEN menet és felfekvõ felület megfelelõ védelmet (leragasztást/kitömést) kapjon, különben extra szívásban lesz részed.

--Trifo

#814
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Kész a vázam,


Õ lenne az:

http://www.solid.hu/...pix/must/01.jpg

még a bowden/fékcsõ/féktest rögzítõszemek hiányoznak, egyelõre ezeket tervezgetem, addig oxidál.
szeintetek?

#815
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
helo
Kész a vázam, festeni kellene. Brutál giga metál gyöngyház megoldás kell brutál giga metál olcsó áron.
Nem szinterezek, majd vigyázok rá, csillogjon.
szóval tudtok helyet?
Kösz.

#816
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Transalp: http://tandem-fahren...ansalp2001.html
Az álomtandemünk: http://tandem-fahren...rthWitness.html

#817
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Rendicsek. :)

#818
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Jóvan, nyertél.

Gyártsál tartót :)

--Trifo

#819
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hátsó kerék kivétele inkább nem, mert - olajos, bentre nem rakhatom; ha ki kell szedni és is olajos leszek, szarakodni kell a lánccal, tárcsával.
Elég az elsõt kiszedni, és akkor még mindig négy ember bent - 3 bike a tetõn jó esetben és minimális idõ felpakolni, leszedni.

#820
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
boon: Nos, egyrészt van hozzá egy Y heveder, amivel a kormányt lehet rögzíteni, hogy ne tudjon elfordulni. Másrészt én a magam részérõl raknék még rá valami hevedert amivel oldalra lehet merevíteni. Azzal már OK, nem?

Charon: csinálj egyet nekem is :) Amúgy az erõkar és a forgatónyomaték lényegesen csökkenthetõ, ha kiveszed a hátsó kereket.

--Trifo