Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

SPD cipõ

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
2429 replies to this topic

#41
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok Fórumozók!

 

Azért fordulok hozzátok, mert tanácstalan vagyok országúti cipő vásárlás tekintetében.

 

A barátnőm részére szeretnénk megvásárolni az első országútis cipőjét. Szeretnék tanácsot kérni és szívesen venném, ha megosztanátok velem tapasztalataitokat ezen a téren. Pesten hol érdemes nézelődni, ahol van kellő választék és a kiszolgálás is normális? Melyik márkák jöhetnek számításba? Spd? Look-rendszerű?

 

Előre is köszi a segítséget!



#42
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Amikor írtam az előző posztot akkor a 980-as xtr-em kapcsán ezt az "éles külső vonalakat" és a lábon okozott karcolásokat leírtam, de kitörültem mert azt hittem én vagyok a béna. Ezek szerint nem csak én :) Az xtr-en nagyon éles az a vonal. Volt, hogy csak álltam a bringával, hozzáfeszítettem  a lábam és elvágtam a vádlimat. Zavaró, elég sokszor nekihúztam már.

Az 520 meg az 540 között van 28 gramm különbség, de ott sincs sok más differencia ha jól látom (az 520-nál a pedáltest rálóg a tengelyre az 540-nél nem, nyilván itt nyerjük a 28 grammot) de az ára közel kétszeres az 540-nek.

Mindegy, az XTR pedálnak szép nagyon a doboza és a montim megérdemelte :)   

 

meg persze az, hogy az 540 bontható spéci szerszámok nélkül, míg az 520-hoz kell az a műanyag "izé"... ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#43
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Az 520-nak volt két előnye: nincsenek benne azok az éles külső vonalak, kicsit sípcsont barátabb és fehérben is lehet kapni :) Ha lett volna fehérben 540-es lett volna XT helyett.

 

Amikor írtam az előző posztot akkor a 980-as xtr-em kapcsán ezt az "éles külső vonalakat" és a lábon okozott karcolásokat leírtam, de kitörültem mert azt hittem én vagyok a béna. Ezek szerint nem csak én :) Az xtr-en nagyon éles az a vonal. Volt, hogy csak álltam a bringával, hozzáfeszítettem  a lábam és elvágtam a vádlimat. Zavaró, elég sokszor nekihúztam már.

Az 520 meg az 540 között van 28 gramm különbség, de ott sincs sok más differencia ha jól látom (az 520-nál a pedáltest rálóg a tengelyre az 540-nél nem, nyilván itt nyerjük a 28 grammot) de az ára közel kétszeres az 540-nek.

Mindegy, az XTR pedálnak szép nagyon a doboza és a montim megérdemelte :)   


Edited by karakoram, 2016. August 31. - 10:59.

  • Tekergek likes this

#44
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Én nem sok különbséget látok ezek között, súly és tömítettség melyek fontosak, és az XTR valóban szebben forog (az XT-t nem tudom). 

 

Igazából nem érzek különbséget az 520-as és XT forgása közt, de az inkább azt jelenti hogy elég jó volt az 520-as. XTR-t még nem használtam, az a pár gramm nem éri meg az árkülönbséget (és olvastam egy pár tengelytörésről az XTR-nél). Az elkopott (30000+ km) 530 és új 530 között volt érezhető különbség :) (PD-A530 a félig SPD, félig platform) Talán érezhető különbség van az 530 és XT között, de lehet hogy szubjektív (méret/tömeg súlypont/használat miatt). Az 520-nak volt két előnye: nincsenek benne azok az éles külső vonalak, kicsit sípcsont barátabb és fehérben is lehet kapni :) Ha lett volna fehérben 540-es lett volna XT helyett.


Edited by Tekergek, 2016. August 30. - 23:00.


#45
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Ennél azért jobbat érdemelsz.

 

Tudom, vasárnap már eldöntöttem, hogy ez így nem maradhat...

 

Ennél azért jobbat érdemelsz. :)

Mindenképpen alacsonyabb profilú és nagyobb felületű kellene sztem. Soha nem érezted bizonytalannak a padal-cipő kapcsolatot?

 

Például az alábbiak, ill a többi a honlapon. Triál orientált más helyek is jók lehetnek, persze ha nem félted a sípcsontodat..

http://biketrial.hu/...l-keretes-pedal

240g, titan tengely és jóárasítva (sem olcso persze)

http://biketrial.hu/...r-keretes-pedal

310g



#46
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

Nem tudom, valami nóném kell legyen, de érzésre nagyon könnyen pörög, el nem tudom képzelni, hogy a kettő együtt közelében legyen egy 520-as pedál súlyának, de azt meg kell valljam mérlegre nem tettem (és szerszám nélkül most leszedni sem tudom). 

 

Kép:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

Az utolsó esésemnél kitörött belőle egy darab, én meg -többek között- 3 hétig nem tudtam a sarkamra állni. Futni még mindig nem tudok...

Ennél azért jobbat érdemelsz. :)

Mindenképpen alacsonyabb profilú és nagyobb felületű kellene sztem. Soha nem érezted bizonytalannak a padal-cipő kapcsolatot?

 

Például az alábbiak, ill a többi a honlapon. Triál orientált más helyek is jók lehetnek, persze ha nem félted a sípcsontodat..

http://biketrial.hu/...l-keretes-pedal

240g, titan tengely és jóárasítva (sem olcso persze)

http://biketrial.hu/...r-keretes-pedal

310g


Edited by peppe, 2016. August 30. - 15:51.

a második p néma!

#47
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

j4ni milyen pedállal tekersz? hány gramm? csak mert megnéztem kíváncsiságból pár pedált 60-125 euro között, 340 és 440 gramm között szórtak, szóval nem tudom miről beszélünk.... még ha az én saint platformpedálomról lenne szó, ami 500gramm... :D

 

Nem tudom, valami nóném kell legyen, de érzésre nagyon könnyen pörög, el nem tudom képzelni, hogy a kettő együtt közelében legyen egy 520-as pedál súlyának, de azt meg kell valljam mérlegre nem tettem (és szerszám nélkül most leszedni sem tudom). 

 

Kép:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

Az utolsó esésemnél kitörött belőle egy darab, én meg -többek között- 3 hétig nem tudtam a sarkamra állni. Futni még mindig nem tudok...



#48
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

az xtr 90 eur, 310g - az ilyen grammhuszar pedalokkal nem kezdenek. van amugy spd kompatbilis (asszem az) joval konnyebbe... de nem annyira megbizhato a mechanikaja.

 

amiket néztem, azok platformpedálok, kíváncsi vagyok, mihez képest találta nehéznek a 380grammos 520-at j4ni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#49
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

j4ni milyen pedállal tekersz? hány gramm? csak mert megnéztem kíváncsiságból pár pedált 60-125 euro között, 340 és 440 gramm között szórtak, szóval nem tudom miről beszélünk.... még ha az én saint platformpedálomról lenne szó, ami 500gramm... :D

 

az xtr 90 eur, 310g - az ilyen grammhuszar pedalokkal nem kezdenek. van amugy spd kompatbilis (asszem az) joval konnyebbe... de nem annyira megbizhato a mechanikaja.


Edited by arn, 2016. August 30. - 12:16.


#50
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

j4ni milyen pedállal tekersz? hány gramm? csak mert megnéztem kíváncsiságból pár pedált 60-125 euro között, 340 és 440 gramm között szórtak, szóval nem tudom miről beszélünk.... még ha az én saint platformpedálomról lenne szó, ami 500gramm... :D

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#51
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

j4ni: az egysebességes bringán a 380 grammos 520-as van fent, a montin a 308 grammos 980-as XTR. Sok különbséget nem érzek, talán majd tartósságra lesz. Ezt a súlykülönbséget kizárt, hogy megérezd ott a pedál és hajtás vonalán. Ráadásul sokkal többet ad az SPD mint az a 100 gramm többletsúly. A kerekeknél már más lenne a helyzet. 

 

Én nem sok különbséget látok ezek között, súly és tömítettség melyek fontosak, és az XTR valóban szebben forog (az XT-t nem tudom). 


Edited by karakoram, 2016. August 30. - 08:16.


#52
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Meg tudom erősíteni Tekergek sporttársat !

A Shimano pedálok nagyon tartósak, még egy 520as is de az afölöttiek talán még inkább. Nekem 959es volt majdnem egy évtizedig és még mindig fut egy csapattársnőm bringáján. A haver meg épp most jött rá, hogy az Eggbeater néhány grammja nem éri meg a Shimano hihetetlen tartósságát.

Én is jártam egy évig Eggbeater-rel, semmi pénzért nem térnék vissza rá. A sártűrése sem jobb szerintem a Shimano-nál. Ha annyira ragadós dzsuva volt, az is beragadt. Ha meg hígabb, abban elvan a Shimano is. De ezek már nagyon szélsőséges esetek.


  • zscs likes this
Marci

#53
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Az ujabb shimano pedalok kozul melyik jo? 540et kb hat eve hasznalom, anno szinte ugyanaz volt, mint az xt. Most viszont ugy latom elegge atterveztek oket... Meg mindig jo az m540, vagy megeri az xt, xtr az artobbletet?

#54
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Volt 520-as pedál is, azt megemeltem, nehéz mint a kő. Ennél bármelyik értelmesebb alupedál könnyebb...

 

Pedállal nincs értelme grammozni, egy jó pedál megér +100 grammot. Az 520-as az egyik legjobb és legjobb ár/érték arányú pedál is egyben, évekig azzal versenyeztem. Nekem az eggbeater nem jött be, nem állítható a rúgó, nem olyan finoman működik, csak az az előnye hogy talán picit jobban tisztul sárban és a súly. Cserébe kevésbé megbízható, a Shimano meg kb. örök darab.

 

Ja és hogy ha nem volt egyértelmű, más rendszerhez más stopli is kell, ha játszik akkor hézagolokat hozzáadják a pedálhoz.


Edited by Tekergek, 2016. August 29. - 05:24.

  • j4ni likes this

#55
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Rosszul hallottad, fölfelé nem oldható. Képzeld el, mászás vagy gyorsítás közben mi történne ?

Az spd-n igen, az eggbeater-en nem állítható a rugóerő. Kezdésnek jobb az spd, azon beállíthatsz egy könnyebb oldást.

A pedál (bármelyik) persze hogy kompatibilis a cipővel. Csak az spd nem kompatibilis az eggbeater-rel.


Marci

#56
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

egg beater nem kompatibilis

hogy nehezebb az 520 as a platformnál azt a mérleg nem igazolná (és hogy itt nincs értelme grammozni az is hótziher)

nem biztos hogy a márkán belül jó lesz ugyanaz a méret

 

Jó, de megfelelő stopplival (vagy mivel) kompatibilis lesz a cipő és az egg beater? Illetve ez az egg beater biztonságosabb mint az SPD?

Azt hallottam, hogy elég nagy erő esetén tud fölfele is oldani...

 

J.



#57
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Kíváncsiságból -konkrét vásárlási szándék nélkül- felpróbáltam ma _este_ a Decahlonban három különböző fajta SPD cipőt:

 

Shimano MT34

Shimano M065

B'TWIN 500 MTB

Shimano M089 -> nem volt

 

ezek közül az M065 volt a legkényelmesebb. bicajos cipőnek mennyire kell passzentosnak lennie? Nagylábujj előtt mennyi helyet kellene hagyni?

(futócipőnél ugye kéne +1 szám)

 

Úgy hogy kb 1cm volt a nagylábujjam előtt 45-ös méretre volt szükségem. Elég vicces amikor az utcai cipőim általában 43-as méretűek...

 

Shimano méretezése mennyire konzisztens? Tehát ha M065-ből X méret kell, akkor ugyanez a méret kell más Shimano cipőmodelleknél is?

 

Volt 520-as pedál is, azt megemeltem, nehéz mint a kő. Ennél bármelyik értelmesebb alupedál könnyebb...

 

Neten most rákeresve a CrankBrothers Egg Beater 1 pedál vagy 100g-mal könnyebb és az ára is kedvező.

 

-Ezek kompatibilisek egymással vagy az már valami más?

 

J.

egg beater nem kompatibilis

hogy nehezebb az 520 as a platformnál azt a mérleg nem igazolná (és hogy itt nincs értelme grammozni az is hótziher)

nem biztos hogy a márkán belül jó lesz ugyanaz a méret


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#58
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Kíváncsiságból -konkrét vásárlási szándék nélkül- felpróbáltam ma _este_ a Decahlonban három különböző fajta SPD cipőt:

 

Shimano MT34

Shimano M065

B'TWIN 500 MTB

Shimano M089 -> nem volt

 

ezek közül az M065 volt a legkényelmesebb. bicajos cipőnek mennyire kell passzentosnak lennie? Nagylábujj előtt mennyi helyet kellene hagyni?

(futócipőnél ugye kéne +1 szám)

 

Úgy hogy kb 1cm volt a nagylábujjam előtt 45-ös méretre volt szükségem. Elég vicces amikor az utcai cipőim általában 43-as méretűek...

 

Shimano méretezése mennyire konzisztens? Tehát ha M065-ből X méret kell, akkor ugyanez a méret kell más Shimano cipőmodelleknél is?

 

Volt 520-as pedál is, azt megemeltem, nehéz mint a kő. Ennél bármelyik értelmesebb alupedál könnyebb...

 

Neten most rákeresve a CrankBrothers Egg Beater 1 pedál vagy 100g-mal könnyebb és az ára is kedvező.

 

-Ezek kompatibilisek egymással vagy az már valami más?

 

J.


Edited by j4ni, 2016. August 26. - 23:26.


#59
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Az az orr tartó ehhez hasonló, annyi különbséggel, hogy jobban ráhajlik és húzni is lehet azzal. 

Vagyis mindenhol nyitott és kevésbé korlátoz, habár van amikor ez is soknak tűnik. Legutoljára amikor próbáltam akkor ez sok volt és inkább akadálynak éltem meg mint hasznosnak, mert nem tudtam szabadon errébb vagy arrébb tenni a lábam a pedálon. Pl előrébb akartam volna és kicsit és a szélei felé. Ezzel meg nem megy máshova, csak ahova ez engedi.

 

Oldal címe:  http://www.decathlon...id_8171435.html

 

big_0dd3ad06257b438a984a4890db3fd1d5.jpg

 

Az enyém jobban ráhajlik a cipőre, de ugyanígy nyitott oldalt.

 

.

Ezzel Te nem húzol egy fikarcnyit sem, ez max abban segít, a lábad jó helyen legyen a pedálon.



#60
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Mindenkinek köszönöm a biztatást.

Nem is tudom erre mit mondjak, mert tényleg meggyőző a sok egybevágó érvelés.

Ezt még nagyon meg kell emészteni nekem és jókora bátorságot kellene vennem hozzá, hogy megpróbálkozzak az ismeretlennel. Attól is tartok, ha megveszem a hozzá valókat és esek kettőt vele, aztán inkább félredobom, mert nem akarom tovább próbálgatni ilyen esésekkel teli esélyekkel. 

 

Egyelőre majd csak szoktatásnak lehet, hogy felteszem azt a régi félklipszet jobban beállítva, mert ha kiadok az spd-re annyit, gondolom cipő+pedál legalább egy harminc-negyvenezerbe benne van minimum, akkor már nem akarom, hogy mégse tudjam jóérzéssel használni. 

Még nagyon át kell gondolnom. Addig is köszönöm a segítséget.

 

A másik topikos kezdetek után nem akartam beleszólni, de: Balu ne vacakolj már a taposóval és klipszes őrülettel, hallgass ránk! :) 2x dőltem el a legelején (a felrakás után azonnal, és a pirosnál mikor először mentem vele bringázni), utána soha nem estem spd miatt. Régi kerékpáros vagy, már régen spd-vel kellene menned. Tudományos bizonyítás nélkül a véleményem: hatékonyabb, biztonságosabb, egyszerűbb, kényelmesebb, hátrányát én nem érzem. Ha segít, talán még egy pedállal is tudok szolgálni. Ha nem akarsz vele húzni csak taposni, akkor használd úgy, de akkor is marad még számtalan előnye (mondjuk a SS bringámmal a hegyen nem boldogulnék húzás nélkül). A többit már elmondták előttem: állítsd könnyen oldhatóra először, ne forgalomban próbáld ki, egy idő után a kioldás olyan reflex lesz mint a levegővétel.