Kis építő kritika ha valaki tud vele valamit kezdeni, az ebike.hu (és a hasonló motorral működő ridebike.hu)-n számomra örjítő logikátlanságok:
Arról ne is beszéljünk hogy mennyi helyet vesznek el a tetején felesleges grafikai motivumok a függőleges képernyő felbontásból, miközben még egy 4:3 arányú képernyőn is üres tér tátong a bal és jobb oldalon.
pl. keresek egy szerszámot amiről nem tudom hogy pontosan hogy hívják, mennyibe kerül stb, rákattintok a "Karbantartás" cimkére. 527 db találat, jó, akkor "Szerszám (célszerszám)" al-menü, 329 találat, jó akkor elmegyek jobbra, de eltünik a következő, már megnyílt, menü. Háromszor eljátszom amig rájövök hogy túl magas az al-menü, úgy tudsz csak továbbnavigálni hogy becélzod a rést a megnyíló al-al-menü teteje és az al-menüpont alja között, különben vagy eltünik vagy más kategória nyílik meg.
Sikerül odamenni az al-al-menü tetejére, de hoppá, a keresett menüpont nem fér rá a képre függőlegesen. Ha elmész jobbra hogy lehúzd akkor eltünik minden és kezdheted újból. Csak úgy tudod elérni az alsó kategóriákat hogy vagy az egér görgőjével letolod a böngészőben az oldalt (már ha a böngésződ/beviteli eszközöd ezt lehetővé teszi, pl. laptopon a touchpad miatt felejthető), vagy megnöveled a függőleges képernyőrezolúciót, amit az átlagfelhasználótól nem lehet elvárni (vagy az átlag képernyőtöl, főleg mivel mobil és 5:4/4:3 helyett már egy ideje a 16:9-es arány a norma, tehát lassan, he egyáltalán nő a képernyők felbontása). Na jó, akkor legyen mind a 329 célszerszám, végülis nem kerül semmibe az időm.
20 db találat oldalanként, nem lehet rajta változtatni. Az ebike itt még előnyben van, a ridebike-on még a sorrenden se lehet változtatni (ár/név/stb.). Ezt nem fogom végigkattintgatni (17 oldal), akkor megpróbálok rákeresni, beírom a kereső sorba hogy "hollowtech". Megjelenik egyszerre 8 találat, és alul (de csak alul hogy görgetni kelljen), egy sor link 1-8, 9-16, ..., 49-56, aztán három kék navigációs ikon. Az nincs feltüntetve hogy hány találat van. Most se akarok xx oldalon végigkattintgatni ha tudom hogy több száz találat van, megnyomom a jobb oldalon az utolsó kéket (resultset_last.png). Üres képernyő, "nincs találat". Öm, akkor miért van ott az az ikon? Megnyomom a középső ikont, alul ugrik 33-40, 41-48, ..., 81-88 ra. Megnyomom mégegyszer a középső gombot. Megint üres, "nincs találat", vissza, megnyomom a 81-88-as linket, ugyanaz. Ha itt még nem adta fel a vevő akkor olyan makacs mint én, vagy beírja a Googleba hogy "ebike hollowtech"
Van még egy pár ilyen, pl. az se segít hogy ha egy cikket meg akarsz nézni akkor ha a képére kattintasz akkor a kép kinagyít (és ha a képre vagy azon kívül akkor viszont nem zár be, csak a lassú X, vagy ESC amit az átlagnagyi nemtudmicsoda). Csak ha a szövegre kattintasz (és pont csak a szövegre, nem a négyzeten belül valahol) akkor nyitja meg a cikket. A ridebike-on ezek után még van egy függőleges elem ami a szintén nagyobb felső fejléccel már majdnem a képernyő felét elveszi a hasznos információtól. Ezek egytől egyig alapvető használhatósági hibák amiket egy több mint húsz éves weben már kínos látni. Nem csak arról van szó hogy nem kelt jó benyomást a gagyi webshop, hanem hogy a vevő feladja mert nem talál semmit.
Na szóval elnézést de kikivánkozott. Egy jó példa egyébként a bike24.de, nem tökéletes, de nagyon hasznos megoldásaik vannak (pl. márkára, akár többre egyszerre beszűkíteni a választást) és rendesen feltöltik információval (pl. termék gyártási évjárata, alkatrész súlyok grammban). Nem feltétlenül sok munka, tervezés, szervezés és a rendszer konzekvens használata kérdése.