A hétvégén a google útvonal tervezője elvitt olyan helyre, hogy kellett fékezni rendesen. Bevillant a leégett tárcsa képe, és átálltam arra, hogy egyszerre csak az egyik féket használom: elöl-hátul-elöl-hátul, mindezt másodperces, vagy hasonló idejű váltásban. Van ennek egyáltalán értelme, vagy forrósodik/kopik ugyanannyira, mintha egyszerre kisebb erővel használnám őket?
Még jó, hogy eső nem volt, mert homokot is láttam töménytelen mennyiségben, a gyantás fékpofa örült volna XD
Nekem még nem sikerült tárcsát megégetni, de szaga már volt, szerintem inkább a betétnek (semmi baja nem lett). Szerintem másodperces ütemben váltogatni elég emberpróbáló, én kényelmesebben váltogatnék vagy gyengébben fékeznék. Sok helyen az elsővel amúgy sem célszerű fékezni, ha nem szeretnél nagyot esni, szóval kénytelen vagy a hátsót húzni (de lehet én nem tudok biciklizni). Amúgy meg olyan szitut nehezen tudok elképzelni, ahol egy pillanatra sem lehet elengedni a féket, amíg egy kicsit hűlhet. Mindenesetre nem véletlenül vettem icetech betétet + tárcsát (bár előtte egyáltalán nem volt ilyenem, mégis elvoltam).
A "sáros" útjaim 90%-ánál nem jut a féktestbe sár, pedig a bringa kap rendesen. Ha mégis bemegy sár (a fékpofa ropog a kosztól), akkor otthon már szedem is ki és tisztítom. Az ilyen sarat kerülöm, de sajnos néha adódott, hogy kikerülhetetlen volt a sártenger vagy nem tudtam leszállni mindenhol az idő szűke miatt. Nem tudom elképzelni mi élvezet van akkora sárban menni, ami megeszi a betétet.