Köszi, remélem sikerült leírnom a lényeget. Átolvasás nélkül posztoltam ide, pár dolog kimaradt: például 3 kulacstartónak is van hely a vázon, az alsóváz felső részén három csavarral ráadásul. A csak az első háromszögben fut rejtett módon a vázban. Egy esetleges fékcserénél ezért körülményesen fűzhető be majd a fékcső, arra számítok.
Marci: 29 2-est részben a fékek miatt nem akartam, azon elég halovány fékek vannak és nem akartam egyből cserével kezdeni. Az SX/NX mix hajtásláncról sajnos nem gondoltam, hogy csalódás lehet. Jó-jó, működik azért, elvagyok vele. Ahogy írod, télre jó lesz. A cél az volt, hogy egyszerre tudjam használni, ne egyből építgetéssel kezdjek. Ha jól rémlik, 29 2-es is itt lett volna november végére. Fene tudja, talán jobb lett volna. Gondolkoztam ám azon is, de még mennyit, hajjaj! Aztán mégis az 1-eske lett.
Készítettem egy Excel-táblát egy esetleges építésre nézve, postával ~350 ajrós On-One Scandal 29 trail/AM aluvázra és hasonló szintű alkatrészekkel bizony nem bírtam 2100 EUR alatt kihozni. Ráadásul itt-ott komoly kompromisszumokkal. Ezért döntöttem egy új komplett bringa mellett. Másrészt, szinte alig van olyan gyártó, aki 1-2 hónapon belül ígérte volna, amit kinéztem. Hasonló merevfarúak közül néztem ezeket: Orbea, Nukeproof Mega HT, Radon Cragger, Merida Big.Trail 600 stb., volt, ami március előtt se lett volna meg.
Úgy voltam vele, oké, kompromisszumos lesz, de legalább lesz egy jó alap vázam. És ez így is van, engem a PressFit csapágy sem zavar, vannak szerszámaim hozzá és alapvetően a belső bowdenezés inkább volt az, ami elgondolkoztatott. De hát a fene sem vár hónapokat (itt megerősítve Mars által leírtakat), ha lehet csapatni már novemberben - hát bevállaltam. Oké, panaszkodok itt meg kritizálom a felszereltséget, a váltás minőségét, de azért az utóbbi 3 hét alatt csak-csak nem ültem más bringán!