Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Giant

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3192 hozzászólás a témában

#21
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

Ami a dolgok borúsabb oldalát illeti: a fékkarok az utóbbi egy-két hétben hajlamosak a vándorló nyomáspont produkálására, ami régi jól ismert betegsége volt például az 8000-es XT szériának. Annyi különbséggel, hogy itt nem esik be markolatig egyik pillanatról a másikra a fékkar, de attól még ide-oda vándorol a nyomáspont, ami elég zavaró. Mindkét fék produkálja...

Érdekesség még: ha új fékbetétet teszek be, nem bírom a dugattyúkat visszanyomni annyira, hogy ne érjen a tárcsába bele egy kissé az új (kizárólag Shimano gyári!) fékpofa. 20-30 km után beáll, de addig viszont súrlódik.

 

Állítsd vízszintesbe a  fékkart, nyisd meg a féktartály csavarját (de ne vedd le csak laza legyen), nyomd vissza a dugattyúkat, zárd vissza a féktartály csavarját.

A Shimano szereti kicsit túltölteni gyárilag a féket az olajjal. Így kinyomod azt a kis túltöltést a rendszerből.


  • zscs kedveli ezt
Marci

#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Update.

Továbbra is nyúzom a Giant Fathomot, kap hideget-meleget bőven és összességében nagyon elégedett vagyok ezzel a géppel!

 

Ami a dolgok borúsabb oldalát illeti: a fékkarok az utóbbi egy-két hétben hajlamosak a vándorló nyomáspont produkálására, ami régi jól ismert betegsége volt például az 8000-es XT szériának. Annyi különbséggel, hogy itt nem esik be markolatig egyik pillanatról a másikra a fékkar, de attól még ide-oda vándorol a nyomáspont, ami elég zavaró. Mindkét fék produkálja...

Érdekesség még: ha új fékbetétet teszek be, nem bírom a dugattyúkat visszanyomni annyira, hogy ne érjen a tárcsába bele egy kissé az új (kizárólag Shimano gyári!) fékpofa. 20-30 km után beáll, de addig viszont súrlódik.

 

1.5-2 hete jelent meg tekerés közben egy halk, recsegő hang, vagy a váltó, vagy a hátsó agy. Lehet, az utóbbi lesz (igen, a zsír új DT 240s EXP :D), majd szétkapom.

 

Ami a pozitívumokat illeti: 5 hétvége, összesen 6 alkalom a Sopron Downhillen és nem fejlődtem annyit technikailag az elmúlt 5 évben összesen, mint ez alatt a 6 alkalom alatt. A freeride nyom ment végig szépen, az ugratók közül a legtöbbet megugrattam már és az utolsó 1/3-ban a kis- és nagy árokátkelés, melyből utóbbi olyan volt eddig, hogy nem, én ezen soha az életben le nem merek menni, hát simán lezúzok fék nélkül és az árok végén az eldobón 4-5 métert repülök. :D

Aztán jött a jobbos nyom: a 2015-ös XCO OB-ről sokak számára ismerős lehet a gyökeres sziklakert az ugratóval. Sima ügy. Sőt, a fenti is, ami már egy tuningolt drop, 50-60 cm-es eséssel, de a sebesség és lejtős leérkezés miatt szerintem ott 1 métert is eshetek. Jó-jó, dirtes és endurós srácok, pláne, akik ismerik, megmosolyogják biztosan, de nekem ez komoly fejlődés volt. Egyáltalán bevállalni, aztán meg eljutni oda, hogy már élvezem is. (-:

 

Negatív Cov19-teszttel, papírokkal sikerült hétvégére kimennem Ausztriába egyet és itt láttam igazán a fejlódést. Plusz megerősítette azon véleményemet, mennyire komoly és technikás pályák ezek a Mödling környéki osztrák trailek.

 

Log: https://www.strava.c...ties/5191006156



#23
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

Hasznos lehet, akinek belső kábelvezetésű, újabb Giant Contact droppere van.

Enyém ma elkezdett rezonálni. Úgy tűnik, hamar megtaláltam a probléma forrását: kihúztam a vázból, a dropper alsó, bowdent is fogadó része kicsavarozható a dropper külső csövéből, na ez ~2mm-t kicsavarodott valahogy. Visszacsavartam és mintha ismét jó lenne, nem rezonál be és talán most nem ad már hangos kotyogó hangot.

Kis menetrögzítővel megkínálni? Nem kell a durva, elég közepes erősségű. Én azt használok a rendszeresen kilazuló dolgokhoz. (nálam a kulacstartó csavarok lazulnak)
 


  • zscs kedveli ezt
Marci

#24
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hasznos lehet, akinek belső kábelvezetésű, újabb Giant Contact droppere van.

Enyém ma elkezdett rezonálni. Úgy tűnik, hamar megtaláltam a probléma forrását: kihúztam a vázból, a dropper alsó, bowdent is fogadó része kicsavarozható a dropper külső csövéből, na ez ~2mm-t kicsavarodott valahogy. Visszacsavartam és mintha ismét jó lenne, nem rezonál be és talán most nem ad már hangos kotyogó hangot.

 

Ami kilazult, 1:24-nél látható a videóban:


zscs módosította - 2021. április 01. - 16:43


#25
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Azta, és erre gondolja a DT-s mérnök, hogy jó lesz oda az a kihegyezett ceruzavég? A pofám leszakad. Nem túráztatom tovább a  T. fórumtársakat, de ezek után megnéznék egy DT villát, amibe egy ilyen lenti, új 240-es agyat tesznek, hogy ott hogy jön ez ki. És mivel indokolják, hogy az jobb? Könnyebb?

 

Ma is sokat tanultam, köszi mindkettőtőknek az infókat!

A DT-s mérnök azért gondolja így, mert Fox villába hegyezi bele azt a ceruzavéget. smile.png

Átvehetné ezt a TorqueCap "szabványt" a Fox, a 32 SC villáik torziós merevség problémáira ráférne. Még a 2019-esátdolgozott kiadásra is.

 

A RockShoxnál egyébként már a 2017-es Reba és SID TorqueCap-es volt, párom 2017-es SID-je is ilyen.

 

No akkor megosztok még 1 infót. TorqueCap-es RS villa tulajoknak, akiknek nem TorqueCap-es az első kerék, ezt a két kis fémdarabot a villa TCap helyén a felső részre ragasztva a szerelési nehézségek némileg javíthatóak: https://r2-bike.com/...Cap-Ausfallende

newmen-tc-adapter-fuer-gabeln-mit-torque

Bővebben itt: https://bikerumor.co...b-installation/

 

Newmen_TC_Torque_Cap_Reducers_Installed_


zscs módosította - 2021. március 31. - 08:46

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#26
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Ez egy RS szabvány, előre ki vannak marva a papucsok az RS villákon, melyek kompatibilisek a rendszerrel: 

 

 

Azta, és erre gondolja a DT-s mérnök, hogy jó lesz oda az a kihegyezett ceruzavég? A pofám leszakad. Nem túráztatom tovább a  T. fórumtársakat, de ezek után megnéznék egy DT villát, amibe egy ilyen lenti, új 240-es agyat tesznek, hogy ott hogy jön ez ki. És mivel indokolják, hogy az jobb? Könnyebb?

 

Ma is sokat tanultam, köszi mindkettőtőknek az infókat!



#27
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Állati! Köszönöm a részletes választ. Egy kérdésem maradt csupán. A villán hogy van megmunkálva a felfekvőfelület? Letolják sikba, vagy marad teliben a festett öntvény?

Ez egy RS szabvány, előre ki vannak marva a papucsok az RS villákon, melyek kompatibilisek a rendszerrel: 

 

RockShox-Pike-Select-RC-DebonAir-Boost-2


  • Rabbit kedveli ezt

#28
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

ilyen alapból:

 

 

...ez egész pontosan ez a TorqueCap, lényegesen nagyobb a villa + end cap átfedési felülete:

 

 

Itt írnak erről kicsit bővebben: https://noblwheels.c...re-torque-caps/

21mm-es átmérő vs. TorqueCap 31mm.

 

 

Állati! Köszönöm a részletes választ. Egy kérdésem maradt csupán. A villán hogy van megmunkálva a felfekvőfelület? Letolják sikba, vagy marad teliben a festett öntvény?



#29
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ilyen alapból:

New-2020-DT-Swiss-240-hubs_updated-light

 

...ez egész pontosan ez a TorqueCap, lényegesen nagyobb a villa + end cap átfedési felülete:

dt-swiss-torque-cap-kit-fuer-rock-shox-g

 

Itt írnak erről kicsit bővebben: https://noblwheels.c...re-torque-caps/

21mm-es átmérő vs. TorqueCap 31mm.

 

torquecap_large.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

#30
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Végre bent van a Pike, jöhet az első teszt ride! Továbbá az első kerekemhez berugáztam egy ilyen szettbe: https://www.actionsp...-15x110mm-33329

 

Az, hogy könnyebb kivenni a kereket és visszatenni, az egy dolog, no de nem kicsit lett merevebb a bicaj egész eleje! A lábaim közé fogva a kereket és megcsavargatva kicsit a kormányt jobbra-balra, hát ez így egészen komoly! A DT és a gyártók helyében ezeket alapból adnám az első kerekekhez, minden RockShox villához. Mert azok ugye évek óta TorqueCap kompatibilisek (nem összetévesztendő az RS-1 USD villájuknál alkalmazott Predictive Steeringgel, amivel ez NEM kompatibilis!).

 

 

Hülyeséget kérdezek, előre is elnézést. Ezt pluszban fűzöd a tengelyre, vagy kiváltasz vele valami pilinszkább alkatrészt? Gondolom ez utóbbi, így mennyivel szélesebb a felfekvési felület ezeken? Nagy kérés lenne, hogy egymás mellett lefotózd őket? Tényleg csak kíváncsiságból, de olyan lelkesen írtál róla.


Rabbit módosította - 2021. március 30. - 12:49


#31
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Végre bent van a Pike, jöhet az első teszt ride! Továbbá az első kerekemhez berugáztam egy ilyen szettbe: https://www.actionsp...-15x110mm-33329

 

Az, hogy könnyebb kivenni a kereket és visszatenni, az egy dolog, no de nem kicsit lett merevebb a bicaj egész eleje! A lábaim közé fogva a kereket és megcsavargatva kicsit a kormányt jobbra-balra, hát ez így egészen komoly! A DT és a gyártók helyében ezeket alapból adnám az első kerekekhez, minden RockShox villához. Mert azok ugye évek óta TorqueCap kompatibilisek (nem összetévesztendő az RS-1 USD villájuknál alkalmazott Predictive Steeringgel, amivel ez NEM kompatibilis!).

 

Kíváncsiságból megmértem a bicajt, nem mintha sokat számítana egy trail bringánál, de 12.2 kg most a vázra fixen felszerelt minipumpával, kulacs- és Garmin tartóval, pedálokkal együtt. 2.5-ös Maxxis Minion DHF WT EXO 3C MaxxTerra elől, 2.4-es Dissector WT EXO 3C MaxxTerra hátul. :)

image_NA_DT_0263_1.jpg



#32
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

hm, tényleg. sorry, nem akartalak ijesztgetni :)


  • Rabbit kedveli ezt

#33
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Még a Silver TK van benne, a Pike kint maradt osztrákoknál. Talán hétvégére itt lehet, még nem biztos.

 

Ez a hátsó váltó nem direct mount véletlenül? Mert akkor hiányzik a váltófül és a váltó között egy "link", de lehet, rosszul látom csak.

Hitvány telefonos fotó, igaz. Nem tudom, a direct mount-os váltót amúgy bele lehetne tekerni a sima váltófülbe?

Ebből puskáztam, és pont így is néz ki: https://youtu.be/HKp23H_v6gs?t=706



#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Még a Silver TK van benne, a Pike kint maradt osztrákoknál. Talán hétvégére itt lehet, még nem biztos.

 

Ez a hátsó váltó nem direct mount véletlenül? Mert akkor hiányzik a váltófül és a váltó között egy "link", de lehet, rosszul látom csak.



#35
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Úgy tűnik, a Giant rendesen mellé nyúlt ezzel a saját márkás villával, a többségnek gondja akadt vele és sorban cserélik vagy pénzbeni visszatérítést adnak érte: https://www.mtbr.com....1156089/page-6

Mákod volt, hogy nem ezt rakták a játszós bicódba. A Rock Shoxot már lecserélted? A kerékszettre emlékszem.

 

Ezt meg csak úgy:

 

YL4nnBH4XETZfid7mYASqsA4C5UfWoMYq3Z0B23V


Rabbit módosította - 2021. március 22. - 12:33


#36
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

MY2020 Giant Crest 34 villa service manual, .pdf, fotókkal: https://www.mtbr.com...al-pdf.1915068/

Úgy tűnik, a Giant rendesen mellé nyúlt ezzel a saját márkás villával, a többségnek gondja akadt vele és sorban cserélik vagy pénzbeni visszatérítést adnak érte: https://www.mtbr.com....1156089/page-6



#37
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

Köszi a felajánlást, nem kizárt, hogy egyszer megkereslek vele. A kar+váltó+lánc cseréjét egyszerre csináltam, bár a hátsó váltó használt volt, de cseréltem csapágyat a görgőkben. A pattogós-kattogós érzés már nagyjából visszajött ezektől, de az a jó értelemben vett igénytelenség még nem teljesen, amit a 11-es rendszeremmel tapasztalok... 

A 12-es nálam kicsit lusta még.

 

GX-re nem váltanék, nekem nem jók a tapasztataim. 

Van otthon egy 12-es GX sorom ami nagyon nincs szétkopva, szívesen adom kipróbálásra. Talán a 8. fokozaton van az egyik fogban egy kis elhajlás ahol minimálisan ugrik a lánc, de ettől még kipróbálásra tökéletes.   



#38
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

GX-re nem váltanék, nekem nem jók a tapasztataim. 

Van otthon egy 12-es GX sorom ami nagyon nincs szétkopva, szívesen adom kipróbálásra. Talán a 8. fokozaton van az egyik fogban egy kis elhajlás ahol minimálisan ugrik a lánc, de ettől még kipróbálásra tökéletes.   

 

na, a sorról örömmel hallom, hogy ennyit számít, akkor talán érdemes adni a váltómnak még egy esélyt. Most visszaszereltem 11-esre, igaz, főleg anyagi okok miatt, de lehet, hogy marad is, amíg nem szánom rá magam egy rendes sorra. Mondjuk Gx fölé kizárt,hogy menjek, az meg nem tudom, okoz-e annyi javulást (a váltó+kar már gx).



#39
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás
na, a sorról örömmel hallom, hogy ennyit számít, akkor talán érdemes adni a váltómnak még egy esélyt. Most visszaszereltem 11-esre, igaz, főleg anyagi okok miatt, de lehet, hogy marad is, amíg nem szánom rá magam egy rendes sorra. Mondjuk Gx fölé kizárt,hogy menjek, az meg nem tudom, okoz-e annyi javulást (a váltó+kar már gx).

#40
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kerékszett már a DT Swiss van a cajgában, egyúttal a sor egy XX1-es. Villát már méretre vágtam, de majd 2-3 hét múlva lesz lehetőségem beszerelni a cajgába.

Nem gondoltam volna, hogy a kerékszett ennyit számít, 14.1-14.2-ről kereken 13 kilóra ment le a bicaj súlya. A 2.7 kilós villa helyett az 1.8 kilóssal szinte repülni fogok az eredeti setuphoz képest felfelé. :)

 

A lényeg viszont, hogy a PG-1210-es sor helyett az XD-s sorral (XX1 1299) hiába NX a hátsó váltóm és SX a váltókar, nagyságrendekkel jobb lett a váltásom, sőt, megszűnt az a probléma is, hogy nem dobta le a váltó néha a láncot lefelé váltásnál a következő fokozatra. Ezek szerint az az alap 1210-es sor volt itt a ludas.