Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Giant

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3184 hozzászólás a témában

#1
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.211 hozzászólás

. A 2022-es Fathom 2-es még a régi villával, érdekes módon:

 

 

 

az hogy a képen mi van az egy dolog, majd ami a dobozban :)  idlén pláne  (2023 as kona katalogusban van olyan hogy villa  SR vagy RST a képen (még nem fotó csak CAD programból ) meg pike van benne, hajtómű spec meg : Shimano vagy FSA vagy Samox...)


  • Kisherceg kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Fathomból a 2022-es modellekről kezdtek infók szivárogni. A 2021-es Crest villával rengeteg volt a gond, a 2022-es Crest 34 SL verzió talán orvosolhatja a gondokat. Az első kerék felett átívelő részen jól látszik, ez egy átdolgozott variáns. A 2022-es Fathom 2-es még a régi villával, érdekes módon:

MY22Fathom292_ColorBBlueAshes.jpg

 

Ausztrál Giant aloldalon vannak fent modellek már: https://www.giant-bi...athom-29-1-2022

 

Szóval, 2022-es új Crest 34 SL RCL villa:

MY22Fathom291_ColorAAmberGlow.jpg

 

Geometria változatlan.


zscs módosította - 2021. július 30. - 08:29

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#3
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sok értelme nem volt lecserélni a gyári Giant stucnit, de ennek nem bírtam ellenállni. Egyébként fél évet vártam rá, mire lett készleten (!). Kb. Thomson minőség, végletekig igényes módon megmunkált darab. Szerintem el se adom, vitrinbe teszem, ha már nem kell esetleg. :D

(tömege passz, nem mértem)

 

Race-Face-Turbine50mm-35mm-stem.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#4
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

Én is ezt néztem de nem akartam neki nyalizni tongue.png .

Merem bringával top időket gurul, közben felfelé is lehet vele menni ahogy látom nem is akármilyen időkkel, kész őrület. Én már nem is szólok hozzá meg írok neki smile.png biggrin.png.

 

Amúgy gratulálok zscs, jó látni, hogy ennyire bejött az új kerékpár! 

 

 

Azért Straván elnézve a lejtős időidet, bennem nem ez a kép alakult ki smile.png .

Nyilván szinte mindig van fentebb, de azokon az ösvényeken, ahol én is mentem már, nagyon jó időket mész/mentél.


  • ultio és zscs kedveli ezt

#5
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.159 hozzászólás

... amivel csiszolgathatok a nem éppen acélos lejtőzős képességeimen. Azaz annak hiányán, leginkább.

 

Azért Straván elnézve a lejtős időidet, bennem nem ez a kép alakult ki smile.png .

Nyilván szinte mindig van fentebb, de azokon az ösvényeken, ahol én is mentem már, nagyon jó időket mész/mentél.


  • zscs kedveli ezt
Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hogy ad-e többet, mint a fully-d, erre csak magad tudsz válaszolni majd. ;)

 

Csak a saját szempontjaimról tudok írni.

Nem tudom, hol írtam nem túl régen itt, hogy egy fully lenne nyilván az igazi trail bicaj, hasonló rugóúttal. De hát a cél (nálam) az volt, hogy egy viszonylag igénytelen, az elé támasztott kihívásokat bíró és lehetőleg olcsóbb bringám is legyen, amivel csiszolgathatok a nem éppen acélos lejtőzős képességeimen. Azaz annak hiányán, leginkább.

A kerékszett és villacsere mellett már azért döntöttem, mert nagyon bejött a cucc az első 2 hónapban. Na ez azóta is töretlenül fennáll (nálam kisebb csoda). Viszont egész jó felszereltségű így a cucc, viszonylag könnyű lett az új DT kerékszett + XX1 Eagle sor + Pike villával. 12.2 kg körül van pedállal, pedig majd' minden más cucc gyári még (váltás, kormány, stucni, nyeregcső, alap Shimano fékszett, váz:)), szóval egészen kezes ezzel a tömeggel.

Sőt, így már csak egy hasonló geójú fully váz kellene, amire átpakolgathatom az alkatrészeket és akár vissza - és ez a jövőbeli lehetőség már tavaly december körül megfogalmazódott bennem. De ez így most nagyon jó, marad a HT. Mert van még mit tanulnom. Bőven. Arra meg pont jó ez így, ahogy van. :-)

 

Érdekesség: a Sopron Downhill-re járok, amikor csak tehetem, átgondolt, igényes és szépen karbantartott pálya. Egyelőre többet hozott és reményeim szerint még bőven fog tudni hozni ahhoz képest, amit egy (például) fully váz hozhatna. Már számos ösvényt abszolváltam a soproni gyakorlások óta, amiről azt godoltam korábban, hogy nem, én itt le nem megyek az életben soha.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#7
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Normális dolog, hogy fél év után is úgy gondolom, sőt érzem, ez a Fathom 29 vásárlás baromi jó döntés volt? smile.png

Több mint valószínű, sok márkából lehet hasonlóan jó, sőt jobb bringát venni. Mindegy, készen vagyok teljesen. Ennyi idő után a mosoly az arcomon kizárt, hogy még mindig döntés utáni kognitív disszonancia. smile.png

Nagyon várom már, hogy a saját, hasonló jellegű bringám is elkészüljön, egyrészt persze a régi SS emlékek, másrészt a fent általad leírtak miatt is. 

Ugyanakkor sokat morfondírozok azon, hogy fejlődni, tanulni, gyorsulni, és nagy tempónál is biztonságosan uralni a bringát, biztos, hogy ezekkel a merev trail bringákkal lehet a leginkább? Mármint úgy értem, hogy ezen képességekre szert tenni, biztos, hogy ezek a bringák a legjobb választások? 

Amióta van össztelós trail bringám minden nap csak mosolygok, egyre többet vállalok, és magamhoz képest szépen, egyenletesen fejlődök. Ad majd vajon ilyen téren többet a merev bicó, vagy inkább csak több összpontosítást, és precízebb bringakezelést igényel majd ahhoz, hogy akár csak tartani tudjam a trai bringával összehozott szintet? 



#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Normális dolog, hogy fél év után is úgy gondolom, sőt érzem, ez a Fathom 29 vásárlás baromi jó döntés volt? smile.png

Több mint valószínű, sok márkából lehet hasonlóan jó, sőt jobb bringát venni. Mindegy, készen vagyok teljesen. Ennyi idő után a mosoly az arcomon kizárt, hogy még mindig döntés utáni kognitív disszonancia. :)


  • karakoram, Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#9
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Részben a témához kapcsolódik: Pinkbike tesztelt 4 trail HT-t és 1 inkább XC HT-t. VIdeó is tartozik mindegyikhez.

 

Canyon Stoic: https://www.pinkbike...o-have-fun.html

Vitus Sentier: https://www.pinkbike...dle-ground.html

Norco Fluid: https://www.pinkbike...edal-fests.html

Rocky Mountain Growler: https://www.pinkbike...e-descents.html

BMC TwoStroke: https://www.pinkbike...st-xc-race.html

 

A Giant Fathom 29 geója a Vitushoz hasonlít nagyon, 66.5 fok fejcsőszög, 130mm rugóút stb., picit hosszabb láncvillával ugyan.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

 

 

Mars: hogy alakul a trail hardtail projekted?

Lassan, de mindezidáig biztosan, köszönöm a kérdést. 

 

Szépen lassan csorognak be az alkatrészek, amint megjön a következő pakk beszámolok róla a topikjában. Most a kerekek körül forog a világ, de a nehezén túl vagyok, már csak érkezzen meg. 

 

Hiányzik még a hajtókar-lánctányér páros, illetve a stucni kormány kombó, de ezeket már 90%-osan tudom, hogy mik lesznek. A fék kérdéskörén kezdtem a napokban rágódni, és ha ezek megvannak, akkor már csak egy pedál kell (de a pedált már kb eldöntöttem, de még lehet, hogy eltérülök).   

 

Szóval minden a tervek szerint halad, idén kész kell lennie! :) 


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt

#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi, no majd meghekkelem a fékeimet. Csak folyton elfelejtem - bezzeg tekerés közben folyton eszemben van! Különösen a recsegő hátulja... biggrin.png

 

Mars: hogy alakul a trail hardtail projekted?


zscs módosította - 2021. április 28. - 15:30

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Állítsd vízszintesbe a  fékkart, nyisd meg a féktartály csavarját (de ne vedd le csak laza legyen), nyomd vissza a dugattyúkat, zárd vissza a féktartály csavarját.

A Shimano szereti kicsit túltölteni gyárilag a féket az olajjal. Így kinyomod azt a kis túltöltést a rendszerből.

Hétvégén cseréltem fékpofát az M-8120 XT-ben, és ugyan ezzel a megoldással sikerült megoldani a problémát. Utána az új pofával tökéletesen beállítható volt a fék, és azóta is súrlódásmentesen működik.  



#13
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.410 hozzászólás

Ami a dolgok borúsabb oldalát illeti: a fékkarok az utóbbi egy-két hétben hajlamosak a vándorló nyomáspont produkálására, ami régi jól ismert betegsége volt például az 8000-es XT szériának. Annyi különbséggel, hogy itt nem esik be markolatig egyik pillanatról a másikra a fékkar, de attól még ide-oda vándorol a nyomáspont, ami elég zavaró. Mindkét fék produkálja...

Érdekesség még: ha új fékbetétet teszek be, nem bírom a dugattyúkat visszanyomni annyira, hogy ne érjen a tárcsába bele egy kissé az új (kizárólag Shimano gyári!) fékpofa. 20-30 km után beáll, de addig viszont súrlódik.

 

Állítsd vízszintesbe a  fékkart, nyisd meg a féktartály csavarját (de ne vedd le csak laza legyen), nyomd vissza a dugattyúkat, zárd vissza a féktartály csavarját.

A Shimano szereti kicsit túltölteni gyárilag a féket az olajjal. Így kinyomod azt a kis túltöltést a rendszerből.


  • zscs kedveli ezt
Marci

#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Update.

Továbbra is nyúzom a Giant Fathomot, kap hideget-meleget bőven és összességében nagyon elégedett vagyok ezzel a géppel!

 

Ami a dolgok borúsabb oldalát illeti: a fékkarok az utóbbi egy-két hétben hajlamosak a vándorló nyomáspont produkálására, ami régi jól ismert betegsége volt például az 8000-es XT szériának. Annyi különbséggel, hogy itt nem esik be markolatig egyik pillanatról a másikra a fékkar, de attól még ide-oda vándorol a nyomáspont, ami elég zavaró. Mindkét fék produkálja...

Érdekesség még: ha új fékbetétet teszek be, nem bírom a dugattyúkat visszanyomni annyira, hogy ne érjen a tárcsába bele egy kissé az új (kizárólag Shimano gyári!) fékpofa. 20-30 km után beáll, de addig viszont súrlódik.

 

1.5-2 hete jelent meg tekerés közben egy halk, recsegő hang, vagy a váltó, vagy a hátsó agy. Lehet, az utóbbi lesz (igen, a zsír új DT 240s EXP :D), majd szétkapom.

 

Ami a pozitívumokat illeti: 5 hétvége, összesen 6 alkalom a Sopron Downhillen és nem fejlődtem annyit technikailag az elmúlt 5 évben összesen, mint ez alatt a 6 alkalom alatt. A freeride nyom ment végig szépen, az ugratók közül a legtöbbet megugrattam már és az utolsó 1/3-ban a kis- és nagy árokátkelés, melyből utóbbi olyan volt eddig, hogy nem, én ezen soha az életben le nem merek menni, hát simán lezúzok fék nélkül és az árok végén az eldobón 4-5 métert repülök. :D

Aztán jött a jobbos nyom: a 2015-ös XCO OB-ről sokak számára ismerős lehet a gyökeres sziklakert az ugratóval. Sima ügy. Sőt, a fenti is, ami már egy tuningolt drop, 50-60 cm-es eséssel, de a sebesség és lejtős leérkezés miatt szerintem ott 1 métert is eshetek. Jó-jó, dirtes és endurós srácok, pláne, akik ismerik, megmosolyogják biztosan, de nekem ez komoly fejlődés volt. Egyáltalán bevállalni, aztán meg eljutni oda, hogy már élvezem is. (-:

 

Negatív Cov19-teszttel, papírokkal sikerült hétvégére kimennem Ausztriába egyet és itt láttam igazán a fejlódést. Plusz megerősítette azon véleményemet, mennyire komoly és technikás pályák ezek a Mödling környéki osztrák trailek.

 

Log: https://www.strava.c...ties/5191006156


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#15
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.410 hozzászólás

Hasznos lehet, akinek belső kábelvezetésű, újabb Giant Contact droppere van.

Enyém ma elkezdett rezonálni. Úgy tűnik, hamar megtaláltam a probléma forrását: kihúztam a vázból, a dropper alsó, bowdent is fogadó része kicsavarozható a dropper külső csövéből, na ez ~2mm-t kicsavarodott valahogy. Visszacsavartam és mintha ismét jó lenne, nem rezonál be és talán most nem ad már hangos kotyogó hangot.

Kis menetrögzítővel megkínálni? Nem kell a durva, elég közepes erősségű. Én azt használok a rendszeresen kilazuló dolgokhoz. (nálam a kulacstartó csavarok lazulnak)
 


  • zscs kedveli ezt
Marci

#16
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hasznos lehet, akinek belső kábelvezetésű, újabb Giant Contact droppere van.

Enyém ma elkezdett rezonálni. Úgy tűnik, hamar megtaláltam a probléma forrását: kihúztam a vázból, a dropper alsó, bowdent is fogadó része kicsavarozható a dropper külső csövéből, na ez ~2mm-t kicsavarodott valahogy. Visszacsavartam és mintha ismét jó lenne, nem rezonál be és talán most nem ad már hangos kotyogó hangot.

 

Ami kilazult, 1:24-nél látható a videóban:


zscs módosította - 2021. április 01. - 16:43

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Azta, és erre gondolja a DT-s mérnök, hogy jó lesz oda az a kihegyezett ceruzavég? A pofám leszakad. Nem túráztatom tovább a  T. fórumtársakat, de ezek után megnéznék egy DT villát, amibe egy ilyen lenti, új 240-es agyat tesznek, hogy ott hogy jön ez ki. És mivel indokolják, hogy az jobb? Könnyebb?

 

Ma is sokat tanultam, köszi mindkettőtőknek az infókat!

A DT-s mérnök azért gondolja így, mert Fox villába hegyezi bele azt a ceruzavéget. smile.png

Átvehetné ezt a TorqueCap "szabványt" a Fox, a 32 SC villáik torziós merevség problémáira ráférne. Még a 2019-esátdolgozott kiadásra is.

 

A RockShoxnál egyébként már a 2017-es Reba és SID TorqueCap-es volt, párom 2017-es SID-je is ilyen.

 

No akkor megosztok még 1 infót. TorqueCap-es RS villa tulajoknak, akiknek nem TorqueCap-es az első kerék, ezt a két kis fémdarabot a villa TCap helyén a felső részre ragasztva a szerelési nehézségek némileg javíthatóak: https://r2-bike.com/...Cap-Ausfallende

newmen-tc-adapter-fuer-gabeln-mit-torque

Bővebben itt: https://bikerumor.co...b-installation/

 

Newmen_TC_Torque_Cap_Reducers_Installed_


zscs módosította - 2021. március 31. - 08:46

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 863 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Ez egy RS szabvány, előre ki vannak marva a papucsok az RS villákon, melyek kompatibilisek a rendszerrel: 

 

 

Azta, és erre gondolja a DT-s mérnök, hogy jó lesz oda az a kihegyezett ceruzavég? A pofám leszakad. Nem túráztatom tovább a  T. fórumtársakat, de ezek után megnéznék egy DT villát, amibe egy ilyen lenti, új 240-es agyat tesznek, hogy ott hogy jön ez ki. És mivel indokolják, hogy az jobb? Könnyebb?

 

Ma is sokat tanultam, köszi mindkettőtőknek az infókat!



#19
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Állati! Köszönöm a részletes választ. Egy kérdésem maradt csupán. A villán hogy van megmunkálva a felfekvőfelület? Letolják sikba, vagy marad teliben a festett öntvény?

Ez egy RS szabvány, előre ki vannak marva a papucsok az RS villákon, melyek kompatibilisek a rendszerrel: 

 

RockShox-Pike-Select-RC-DebonAir-Boost-2


  • Rabbit kedveli ezt

#20
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 863 hozzászólás
  • LocationKelenföld

ilyen alapból:

 

 

...ez egész pontosan ez a TorqueCap, lényegesen nagyobb a villa + end cap átfedési felülete:

 

 

Itt írnak erről kicsit bővebben: https://noblwheels.c...re-torque-caps/

21mm-es átmérő vs. TorqueCap 31mm.

 

 

Állati! Köszönöm a részletes választ. Egy kérdésem maradt csupán. A villán hogy van megmunkálva a felfekvőfelület? Letolják sikba, vagy marad teliben a festett öntvény?