Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Teljesítménytúrák

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1257 hozzászólás a témában

#781
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A szuperlámpa nélkül nem mertük volna bevállalni a sárga jelet Lajosforrásig, így is volt egy pár eltévedésünk, ami tulajdonképpen a jelzések helytelen elhelyezése miatt volt, meg amiatt, hogy nem ismertük az utat annyira. Általában én mentem elöl, Rás hátul, és tisztán lehetett látni minden jelet a fákon, minden apró elágazást vagy 60 méterre elõre. Jó hosszú szakasz volt, utolértünk egy kocogó gyalogost, akivel kicsit elbeszélgettünk. 7x ment eddig végig, változó eredménnyel, sárban el sem érdemes indulni, mert még neki is járhatatlan. Aki olyankor feladja, az nem feladja, hanem kiszáll... Egyébként jó 12-es tempót kocogott. Lajosforrásnál kint dideregtek a srácok az ellenõrzõpontnál a parázsló tûz mellett, ahol mi is megmelegedtünk, meg persze a szokásos minek lehet ekkora fénye.
Ahogy elindultunk, már 22:10-et mutatott az óra, és egyre fáradtabbak voltunk. Itt az eddigi összes eltévedés és aszfaltos pluszkilóméter miatt már kemény 100-on állt a lábunkban és paripáinkban levõ km-ek száma. Amikor elindultunk, iszonyatosan fáztunk, és egyre hosszabb idõt vett igénybe a bemelegedés. Némi mászás után ráfordultunk a zöld keresztre, és mint a lavina szlalomoztunk legfele Csikóváralja fele. Ha jól emléxem a nevére, akkor a Gyopár-forrásnál komoly tanakodásunk volt, mert a jelzés megszûnt, és két lehetséges - jó irányba haladó - út között kellett választani. Az egyiken voltak jelek, de nem olyanok, amilyeneket mi kerestünk, a másikon semmi.
Utóbbin elindultunk. Tök jó volt, mert minden kavics hatalmasnak tûnt, és azért jól lehetett menni - gondolom Rás anyázott rendesen... - de rossz helyre vitt. Egyszer csak kivitt a hegy szélére, és be lehetett látni egészen Csobánkáig, vagy még tovább is a városi fényeket. Na akkor mászóka, illetve továs egy kis ösvényen, ami reményeink szerint felvisz a "jelzett" útra. Gyanúsan sokáig kellett tolni, - tekerni már nem sok erõnk volt itt, fõleg a lelkiek miatt - és térképet nézve se volt sok esélyünk. Az út elfogyott, de olyan 15 méterre azért megleltük az igazit.
Az ellenõrzõponton panaszoltuk a futó srácnak (ez sohasem pihent ???), hogy elhagytuk a zöld keresztet, mire õ:
- Végig azon jöttem, nincs azzal semmi baj...
Nem baj, menjünk tovább. Némi szuflát juttattam a hátsó kerekembe, mert már túl puha volt (megjegyzem akkora tüske volt, hogy a felnit is átszúrhatta volna... :-X)

nost hát igen állítólag 7 körül is lehet már rajtolni bicóval... csak így is a 6os vonattal indultunk :
szóval Csikóváraljánál tartott a kedves kolléga...
onnan pedig Csobánka következet aszfaltos mászással egészen a temetõig, ami alig akart már elfogyni, meg közben az úton a feltört részeket is kerülgetni kellett, és itt pihentettük a fénykardot hogy bírja ha még fontos lesz a szufla...
amint elértük a mûúton a kéket befordultunk rá, és egy idõ után majdnem sikerült elmennünk a Kis-Kevélyre felvezetõ úton, de végül sikerült visszakavarnunk a kékre hogy megint elkavarhassunk ::), de ismét szerencsénk volt... aztán el is hagyott minket mert Charon vlaahogy úgy emlékezett hogy a sárga az kellemesen tekerhetõ :-X (bocs a beszólásokért Charon :-*), aztán kiderült amikor felértünk egy elég hangosan duhajkodó társasághoz a csúcs alatti Mackó barlangnál, hogy bizony ez nem az az út amire gondoltunk (a térképet meg már lusták voltunk elõvenni), és innen még bõven kellett tolni a szokásos brutál meredek, kidõlt fák kombón keresztül, hogy visszakeveredjünk a nyeregbe... itt meg is jegyezték hogya többiek azon a másik úton jöttek ide, majd szokásos lámpa sztori és megkérdeztük hány bicós ment már el, ahol a kedves úriember imsét 10zel kevesebbet mondott mint az elõzõ EPn, majd gyors tanakodás meg szerelvényigazítás után úgy döntöttünk hogy legurulunk Pilisborosjenõre és kihagyva a Köves-bércet aszfaltos szakaszt iktattunk be, persze Pilisborosjenõn is sikerült keveregnünk egyet, aztán zimás száguldás lefelé az aszfalton a 10es útig


A vég

A csikóváraljai turistaháztól enyhe, majd egyre meredekebb lejtõ vitt be Csobánka fele, ahol lámpákat kikapcsolva felmásztunk a nyeregbe, egészen a Hosszúhegy kezdetéig. Itt dobtunk egy balost, majd a Kevély tövében vezetõ kéken kerestük a felvezetõ utat. Emlékeim szerint a második úton kellett felmenni, de a jelzés színére nem emlékeztem biztosan. Azt persze emlegettem, hogy tekerhetõ végig ez az út. Az visszont olyan meredek és kanyargós lett, hogy csak na. Igen, ez a sárga jelzés volt, elnéztem az elágazást. Felvitt a barlanghoz, ahol éppen valami orgia készült, mert bömbölt a zene, égett tûz, és villogtak a fények. A mulatozó barlanglakóktól megkérdezve, hogy merre van a Kevély-nyereg, egy "azmi"-n és egy "nemtom"-on kívül sok segítséget nem kaptunk, de közben kiszúrtuk a jel folytaását, ami szintben haladt tovább némi famászással megtoldva. Nati kérdezte tegnap, hogy voltak-e lányok fent, de hogy õszinte legyek, már arra sem emléxem, hogy hányan voltak, nemhogy egyáltalán emberek voltak-e? Szóval némileg megviselte társaságunkat ez a plusz szívatás, ami miatt Rás majdnem olyat mondott, hogy... De szerencsémre visszafogta magát.
A Kiscell 60-on is ugyanott volt az ellenõrzõpont, fent már nem kellett keresgélni, kilõttük a lámpákat. Abban a pillanatban vaksötét lett. És éjfél. Egy kis tûz parázslott az õrök mellett, megkaptuk a pecsétet, felraktam a lámpámat, jó reggelt kívántunk, és nekiveselkedtünk az utolsóelõtti lejtõnek. Itt kezdett Lens lámpája haldokolni - szûkült a fénye, próbáltunk vele kicsit takarékoskodni, hiszen már kb 4 órája világított. Pilisborosjenõre veszett gyors tempóban viharzotunk be egy köves úton, ahol sajnos nem túl jól igazodtunk el, nem találtuk az utat a Köves-bérc lejtõjéhez. A végeredmény egy Üröm tábla lett, ahonnan a 11-es (?) úton visszamentünk a téglagyár fele, és megkezdtük a Duna maratonról olyan jól ismert tépõs lejtõ megmászását. Nem a kerékpár jelzésûn, hanem a kék vonal túristajelen másztunk felfele, helyenként tolva, majd végül egy lámpával sötétben némán botorkálva egymás mögött, saccolva a távolságokat, hogy ne menjünk egymásba. Jó hosszú volt. Annál is hosszabb. Naná, mert ez nem kék, hanem zöld volt. Jóval nyugatabbra levõ hegyre jutottunk, itt is volt valami futó gyerek, némi közös fejtöréssel rájöttünk, hogy innen szintben a Csúcs-hegy mellett vezet az út, és pillanatok alatt a Virágos nyeregben voltunk. Rás itt már úgy haladt, hogy a mi fényeink alapján tájékozódott, mondjuk ezeket megelõzõen meg mi voltunk fényparaziták. ;D
Kiabáltunk, kurjongattunk, sehol az ellenõrzõpont. Haladunk befele a rétbe, és egyszercsak belebotlunk öt (5) pecsétõrbe, akik egy halovány parázs körül ALSZANAK (!). Szép dolog. Mi itt tekerünk lassan 20 órája, és agyilag már mindenképpen fáradtan még keresgélnünk kell egy pecsétet a szénakazalban, hogy némi képzavarral éljek.
Nagy nehezen elõvadászták a pecsétet, majd indultunk volna Pesthidegkútra a kék L-en, ha sikerült volna Viktornak nem mellélépnie, és jól sípcsonton vágnia magát a pedállal. A fájdalomtól fetrengett vagy öt percig, még jó, hogy nem tört el. Ekkor gondoltunk csak bele, hogy mi lett volna, ha valahol "beljebb" törik valamink el, vagy esünk egy brutálisat. Hálát adtunk, majd szép öreguras tempóban közös fényekkel elértük az elsõ házakat. A fõúton Rás úgy döntött, hogy már csak egy kis sprint tudja feléleszteni, ezért Dobogókõig (Dobogókõt már rég elhagytuk ez itt Pesthidegkút+Hûvösvölgy kombó volt ;))(emelkedõ) nyomtuk.
A villamosnál senki, a lépcsõn fel, állomás környéke senki. Átmásztunka síneken: senki. Utolért egy futó, majd nagy nehezen valami sportcsarnokban megtaláltuk a végsõ pontot.
Hajnali három óra.
Aki azt hiszi, hogy ezzel vége, az elfelejti, hogy innen az embernek még nem lenne szabad abban hitben leledzenie, hogy célba ért, mert valahogyan haza kell jutni. Volt persze zsíroskenyér, meg szörp (víz NEM!), de kint már nagyon hideg volt. Na meg bent is, mert két hatalmas ablak is nyitva volt. Viktorért már jötek autóval, elköszönt, mi még pihentünk volna egy keveset.
És ez volt a hiba. Pillanatok alatt fázni kezdtünk. Rás ülve-remegve el-elaludt, én járkáltam, csak azért bírtam ki. A vonat ilyenkor még nem járt, apámnak fogalma nem volt, hogy autóval hogyan jutna fel hozzánk (vidékiek volnánk), végül a Moszkvára beszéltük meg a találkát.
Ha valaki esetleg ott akarna aludni, lenne rá lehetõség faházakban, saját cuccal, amit a célba, vagy Nagymarosra szállítanak. Javaslom a pokrócot, hálózsákot, és egy plusz adag MELEG ruhát. Megéri. Mi nem számítottunk arra, hogy ennyire sokáig tart, bár mentségünkre legyen mondva, nem számoltunk semmit sem elõre.
Négykor csörgött a telefon (már össze kellett cserélni a sim kártyáinkat, mert merültek az aksik), hogy indulhatunk. Egy benzinkútnál megálltunk melegedni, hála égnek ezek 24 órán át nyitva vannak, és fûtenek is rendesen. Öt perc alatt feléledtünk, és nekiveselkedtünk a kormányra és pedálra fagasztó lejtõnek. Jó harmiccal tudtunk menni, majd a Moszkván apám ránkkiabált, hogy merre van. Ha nem teszi, fene tudja, hogy észrevesszük-e ilyen aggyal.
Kerekeket, meg az ülést kiszedtük - kellett némi segítség - és a meleg autóban a Keletiig még beszéltünk, mint a vízfolyás, aztán csendesedtünk. Rást elnyomta az álom, ahogy felolvadtunk, de engem is csak az tartott ébren, hogy látom a napkeltét.
Gyömrõn a fürdésnél olyan mocsok jött le rólam (gondolom nem csak rólam ;D), hogy sokáig fekete löttyöt töröltem egyes testrészeimrõl... A vacsorából ebéd lett, de elõtte még reggelizünk és aludtunk. Hét körül dõltünk ágynak, ahol mint akit fejbevágtak... ...egyészen du. kettõig. Finom leves, brassói, és vagy 2-3 liter innivaló fejenként ebédre.
Az állomásra menet egy sánta macskát majdnem elütöttünk kemény 10 km/h-val, de hogy Rás szavait idézzem megintcsak:

Nem baj. Jöjjön. Kimozogja.


Legközelebb korábban indulunk, gyorsabban megyünk, és nem tévedünk el. Kinek van kedve jönni?

#782
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Viktor bekevert egy kis izotóniás Xenofitot, amirõl késõbb kiderült, hogy túl töményre csinálta, és majdnem elszenvedett miatta, egyedi gyártású illóolajos krémet kent a lábára, szal ha másért nem, már csak a terjengõ szag miatt is indulnunk kellett.
Törökmezõ fele eleinte lejtõs aszfalton, majd egy jobbos után már emelkedõn haladva értük el, ahol gyors pecsételés után tovább siettünk Hegyes tetõ fele. A túristautakat errefele gyakorlatilag úgy vezetik, hogy merõlegest állítanak a szintvonalakra, így a kicsit enyhébb szekérúton elõbb Köves-mezõig, majd a szekérútnak nem nevezhetõ valamin másztunk tovább, néhol gyönyörû Dunakanyar-panorámával, majd ahol a legmeredekebb rész következett jó 45 fokban (majd Rás megmondja százalékban) másztunk fel már az igazi kék jelen. Néha csak úgy ment, hogy bringa megtol, fék behúz, felmászik utána, liheg, majd elölrõl az egészet. A csúcshoz közel találtunk egy földutat, ami egy olyan fél kilcsi pluszt hozzátéve megkerülte a hegyet, és a túloldalon normálisabban lehetett már tekerni.
A kilátó tövében (482 m-en van, és ide 440 szint vitt fel) dinnyét kaptunk, ami be kell hogy valljam nagyon jól esett, és még Lõrinc sem intézte bele a dolgát. A héját jó messzire kellett eldobni (nem, nem a madarat! ), hogy a vaddisznók ne jöjjenek olyan közel, ne szokjanak fel a kilátóhoz. A "dinnyeszecskázó" humanoid elmondása szerint volt olyan, hogy egy kupacba szórta ki a dinnyehéjat, és másnap reggelre eltûnt, mert felzabálták.
Felrohantam a kilátóba, és vonakodva ugyan, de Rás és Viktor is feljöttek utánam. Full extrás panoráma, tökéletes tájolás a térképhez. Innen elvileg csak lefele kellett menni, de kicsit féltünk, hogy a kék nagyon meredek az elején, ezért talonba tettük a sárgát, ami kicsit hosszabb lett volna.
Sürget az idõ, menne a komp, siessünk...
Kis gurulás a rétig.... és már hat is a dinnye. Akkor ürítünk, majd tovább, hogy megtaláljuk az elágazást. A sárga elkezd mászni felfele : ez már gyanús volt, majd megláttunk rajta olyan öles fákat keresztben kidõlve, ami miatt mégis a kéket választottuk.
Vesztünkre. Ez még ciklokrossz pályának is kemény lett volna, mert félemberes ösvény, ferdén, hogy csússzon is, keresztbe fák: hol átlépendõ, hol olyan, hogy rá kell ülni, hol meg alatta átmászható. A hajlongás végén észrevettük, hogy jövõre merre fogunk menni. Bizony-bizony ezt a szakaszt el lehetett volna kerülni.... :P Na szóval, hogy ne szaporítsam feleslegesen a szót a kék jelzés levezetett egyenesen Nagymarosra, elõbb olyan igazi North Shore stílusú fák között kerengõsen, majd egyre szélesebben, és a völgyben olyan Sauh dh pálya vége érzés volt. Hol az alján, hol az oldalán vezetett út, néhol minden átmenet nélkül olyan köves lett, hogy satufékre volt szükség, ha talpon akartunk maradni, aztán tovább fék nélkül. Az egyik helyen ahol a "fenti" utat választottuk, a lenti úton egy ugratósor volt. El tudom képzelni, hogy meglepõdtünk volna, ha azon megyünk... ;D (Max speed 56) A faluba/városba beértve kellemes macskaköves lejtõ rázta ki a fájdalmat csuklónkból, és száguldottunk a révhez ellenõrzõpontot keresni. Zsíroskenyér, hagyma, paradicsom, só, pirosarany kétpofára, a komp 10 percen belül indul! Olyan szendvicseket csináltunk, hogy csak na! Meg kell jegyezni, hogy az átkelésért külön nem kellett fizetni, az benne volt a nevezési díjban. Egy nagy rakat motoros (hárli, kávászáki, etc.) is átjött velünk a túloldalra, megfordult a fejünkben, hogy le kéne engedni a nyeregcsövet, és olyan csopperesen menni tovább. Ízirájder öcsém! 8)

Lányok voltak?

Hejj de türelmetlen kisasszony! Nem, nem láttam bringás lányt. Ez volt Rás szerencséje! Bár, ha jól emléxem Rás olyat mondott valahol Hegyes tetõ körül, hogy ha most rávetné magát fél tucat bombázó csaj, akkor sem tudna mit csinálni velük, meg kedve se lenne....

Visegrád. Délután fél négy. Tûz a nap, mint a rossebb. Vizet kéne felvenni. Megkerestük a megfelelõ kutat, majd eldöntjük, hogy aszfalton fel a Nagy Villámra, onnan vissza, majd irány Pap-rét. Valahogy nincs nagy kedvünk a kettõ közötti rázkódásra. A felvezetõ 6 kilcsis útban 225 szint volt, kényelmesen haladtunk, idõnként vagy fel, vagy lefele száguldott valamelyik barom motoros ezerrel. Csinálja meg ugyanezt 1.7-es slickel! >:(
Jó félóra volt felfele, de sajnos szerencsétlen Viktor nem bírta a napot, megkapta egy kicsit, és ez nagyon visszavetette. Fent pecsét, lefele 50, még a völgyben egy forrásnál töltöttünk vizet, és bekevertünk némi piát. Itt köszönöm meg, hogy Viktor adott egy adag Xenofitot, amitõl olyan erõre kaptam, hogy visszatért belém a lélek, és otthagyva õket egészen Pap-rétig pörgettem 14-el, míg Rás beszélgetett a sráccal, aki csak 8-9-re volt képes a nap miatt.
Pap-réttõl némi aszfaltos mászást követõen 62-vel száguldottunk be Pilisszentlacira, ahol a Kis Rigó vendéglõben pecsétet, és finom meleg levest kaptunk. A hatalmas adagot természetesen nem tudtuk mind megenni, a pincér még kérdezte is, ogy talán nem ízlik? Persze ilyenkor az ember örül, ha valami lemegy a nyelõcsövén, és hajlandó lent maradni a gyomrában. ;) De az, hogy jó meleg volt, már nagyon jól jött, hiszen sejteni lehetett, hogy Dobogókõre már sötétben fogunk felérni.
Aszfalton Sikáros, onnan tovább amilyen gyorsan csak lehet, majd terepen komolyabb mászóka a félhomályban. Lusták voltunk elõvadászni a lámpásokat. Na aztán mégis. Itt kezdõdött el a túra legszebb része. Lensver fénykardja belobbant, és mi ketten Viktorral egyszerûen kikapcsoltuk saját lámpáinkat. Feleslegesek lettek. Nappali fényár. (na igen 50 wattal ekvivaLENS... ;D) A közvetlen Dobogókõre bevezetõ utcán az egyik felénk száguldó autósra ránézett Rás. Az meg rálépett a fékre. Nem semmi. Evvel tényleg megy. Innentõl kezdve minden ellenõrzõpontnál el kellett magyarázni, hogy mi ez, honnan van, meg hasonlók, és hogy milyen k*rva szerencsések vagyunk.

Köszönjük Lensver!


Dobogókõnél (699 m) éppen nyitott az ellenõrzõpont, kaptunk inni, bekentük lábainkat a "melegítõkrémmel", beszélgettünk a gyors futókkal, ettünk egy kis mazsolát, meg csokit, és nekivágtunk a sötét erdõnek. Na igen. A 3ledes lámpa elmehet a fenébe, nincs annak semmi fénye egy 6W-os halogénhez. A 6 wattos halogénem elbújhat a 12 wattos ólomaksis lámpámhoz képest, ami pedig szintén kukába kerülhet, mert ha Rás hátulról rámvilágított, eltûnt a fénye... Komolyan mondom szinte melegített a fénye már. Meg jöttek rá ezerrel a bogarak, lepkék, repülõk.... ;) :D

Ja bocsi skacok, de azt elfelejtettem mondani ;D ;D hogy evvel a lámpával megállni nem szabad, különben az arcotokba kaptok néhány tonna lepkét és rovart. Ezek ezerrel jönnek! Megállni tilos és életveszélyes. De sajna ez csak most jutott eszembe. ;-D
Charon, persze, hogy türelmetlen vagyok, hisz már 2 éve akarok ide eljutni, és idén se jött össze, mert a Mátrát választottam helyett, de kezdem sajnálni.



#783
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

ez a BEAC maxi is hasonló feeling? egyik kollega nagyon emlegette az úton..


Aki végigcsinálta, az azt mondja, hogy sirály volt. Jó szervezés, jó útvonal, hatalmas élmény, 24 óra ébrenlét, reggel 8-tól éjfélig teker az ember kb. Ha nem ismered az utat, vagy "rövidíteni" akarsz (pl egy két helyen aszfaltot is beiktatsz, hogy tekerhess, és ne told), akkor 135 kilcsire jön ki a vége.

Szemezgetve a beszámolómból:

Beac maxi 110

rövid elõzetes

Hivatalosan kiírt táv: 110 km. Szintkülönbség: 4300 méter.
Saját táv: 136 km, szint: több mint 4300 méter. ;)
Tekerési átlagsebesség: 12 km/h.
Ébredés reggel 5-kor, start 8:51, cél hajnali 3:00, lefekvés: reggel 7:00. Tiszta tekerési idõ ha jól emléxem 13 óra, de Ras majd pontosaban megmondja.

BEAC maxi 110

"jíííí-háááá"

Történt vala az Úr 2003. évében egy kora szeptemberi napon, hogy Rás, ki mint tudjuk jó bringásember, és Charon megerõsítve érezte magát az Úr nagy kegyelmében, imígyen nekiláttak a fent nevezett teljesítménytúra bevállalásának.
Péntek este szállást adtam Gyömrõn Rásnak, hogy reggel korán el tudjunk indulni, és bár a vonatot lekéste, azért a vacsorára még éppen megérkezett.
Másnap reggel elég korán ébredtünk, szinte kivetett magából az ágy, kényelmesen és bõségesen bereggeliztünk, hirtelen realizáltuk, hogy nem 6:22-kor, hanem 6:05-kor indul a vonat, és kiviharzottunk az állomásra. A jegyeket szerencsére már elõzõ nap megvettünk egészen Verõcéig. Pesten természetesen átszálltunk a Nyugatiból induló vonatra, mely modernségével minden utas igényét kielégíti, csak éppen a kerékpárosokra nem gondoltak eléggé. Történt ugyanis, hogy a "kerékpár szállítási festmény" a vonat közepén volt, de a kaller javaslata az elsõ és/vagy utolsó kocsi volt. Nem volt gond egészen addig, amíg nem érkezett még pár bevállalós emberke, akivel a bringák száma olyan 10 körülre duzzadt, tehát még a peronon a kapaszkodóra is volt bringa akasztva. Az elrendezés lehetõvé tette, hogy az utasok ne csak a 10 méterre levõ másik peront vehessék igénybe, de ez nem hatotta meg õket túlzottan... Volt egy bátor - vagy inkább merész ipse, aki elkezdett valamit pampogni, de a 10 meglett kerékpáros moraja lassan jobb belátásra bírta....
Verõcétõl Magyarkútig - rajt helyszínéig kellemes hûvösben tekergéltünk át, a nevezés is gondmentesen zajlott (kemény 900 HUF! ), majd folyadékvesztés után nekilendültünk a Nagy kõ hegy felé vezetõ útnak.
Szóval majdnem elnéztük a balra vezetõ kék túristautat, és egy patakon való átkelés után megkezdtük az elsõ kellemesen meredek mászást. Jó ez így bemelegítésnek rögtön kistányérral. Már ha levált. Mondom LEVÁLT. Na azért. Akkor állítsunk egy kicsit rajta... Rás sajnos végig szenvedett, nekem hál égnek csak az elején voltak ilyesfajta problémáim. 240 méter szint után kis enyhülés, majd még 100 egészen Csurgóig, ahol kb 10 km-t mutatott az óra. Innen tipikus "ÍÍÍÍmááááádom" típusú ereszd ela hajamat lefelék következtek egészen Nógrádig, bár az elején a hegyoldalban olyan ferdén vezetett az út, hogy jobb oldalt majdnem leért a pedál helyenként. A gyalogosok úgy rebbentek széjjel elõttünk, mint a galambok itt Pesten valamelyik téren. Megkaptuk az elsõ pecsétet, és továbbindultunk egy-egy banán elfogyasztása után neki a Foltán keresztnek. A Béla-réti elágazást elnéztük, be volt nõve dzsindzsával, mint a fene, így túlmásztunk az emelkedõn, ahol két fagyis felvilágosított, hogy az bizony a szemételepre vezet. Az elágnál egy túrista megmutatta, hogy az bizony ott elágazás, és belevetettük magunkat a másfél méteres zöldbe.
Kb hét kilcsi mászás után Saj-kúttól kezdõdött a sz*pás. Az út meredekbe fordult, a két oldalán szeder és társai, a talaj köves, tekerhetetlen. Két és fél kilcsi alatt 315 métert mászott az ösvény, közben gyalogosok, futók értek utol olyan 8-10 -el közlekedve, míg nekünk a 4 km/h tolás is kínszenvedés volt. Még eme szakasz elõtt mondta valaki, hogy lesz egy kerítés... Amikor megláttuk.... ;D Széles vigyor ült ki az arcunkra. Igazi spd cipõs létra combos fatönkökbõl, bringa vállon, oszt próbáld meg nem leejtani, kapaszkodni is, meg nem fennhagyni a lomkoronában.
Foltán-kereszten gyönyörû idõ volt. Sütött a nap, fújt a szél, mi meg kicsit kidöglöttünk. Még csak félúton voltunk a Csóványosra. Kis száradás után nekitekertünk oszt amíg ment tekertük, ahol nagyon laza köves ott toltuk, de azért csak felnyomtunk izomból a csúcsra a maradék 230 szintet. Iszonyatosan idegesített, hogy a gyalogosok mennyire jól mentek, és mi milyen esetlenek vagyunk hozzájuk képest, és mennyire belefáradunk már az elsõ emelkedõbe, itt tolva a csúcs fele, már helyenként megfordulta fejemben, hogy basszus, ha ez ilyen lesz végig, fel kell majd adni. De nem tettük, és ez így lett jó, és helyénvaló. Délben indultunk tovább, most már hárman, mert egy össztelós Mongoose bikeot nyüstölõ Viktor nevezetû srác mutatta az utat lefele. Neki már volt egy jó félórás eltévedése saját bevallása szerint eddigre.
Igen, végre lefele mentünk hosszabb távot Csóványos 939 méterérõl a Kisinóci túristaházig. Utóbbi kb 300 méteren van a tengerszinttõl számítva. ;D A kezdeti szakaszok még fent a csúcs körül nagyon gyilkos meredek köves részek voltak, olyan igazi nyeregre-hasalok-mégis-csak-az-elsõ-kerék-van-lent, de azért nagyon élveztem. Volt egy bringás srác, aki csomagtartóval nyomta (nem, nem csak az volt nála, volt bicikli is! ) és olyan szakaszoknak ment neki, hogy csak néztük. Szerencsére esés nélkül megúsztuk mindahányan voltunk, de volt ebben olyan is, hogy Rás elmormolt pár imát, én meg sajnáltam, hogy nem volt nálam fényképezõgép.... Ja, hogy miért? Merevvilla!
Az ezt követõ szakaszon (némi térképolvasás után) ereszd el a hajam, 40 feletti száguldás (max speed 52 nálam) egy olyan jól kijárt egyenes patakmederszerû úton, ahol esõben biztos folyik víz is, és annak a feltételezhetû útvonalát kerülgette az ösvény. Néha kövek is voltak, és meg kell hogy mondjam a RS Jett Race (ezittareklámhelye ) megtette a magáét. Csakúgy mint a háromésfélbáros Conti traction. Néha azt hittem már-már felütöm, de lent megnézve a felniben (F519) nem volt semmi nyócas. Az ösvény melletti gödör (amit kerülgetett az út) tele volt avarral - na meg persze láthatatlan kövekkel - és persze bele-belszédült az ember. No egy ilyenben egyszer olyan röhögõgörcsöt kaptam magamon, hogy mekkora mákom van, mire Pfang: kipattan a hátsó kerék alól egy nagyobb kövecske, és jól bokán csap. Erre kormány elránt, fel jobbszélre, majd balszél és fél pillanatig azt sem tudtam, hogy most bevi**lek, vagy bes**rok. De megúsztam.
A lenti büféhez olyan du. egy körül értünk le, ahol jól megszárítkoztunk, ittunk - nagyon gyanús sárga pisiszínû vizet - meg kicsit kitárgyaltuk a hogyantovábbot.

#784
Hurka

Hurka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás

Ma mostam bicót a kuton 450 pezóból sikerült teljesen retekmentesre varázsolni. :-£
Eddig sose került többe 300 nál. :-}Tehát, ez azt jelenti, jó volt.

:D!
Csatlakoztam!
a túra alatt 3 kút menti mosás volt + vasárnap 3 óra. Tegnap pedig új garnitúra fékbetét, és bowdentisztítás...
De a legjobb, az elsõ hét km után a kerekek 10 körömmel kapargálása volt, hogy forogjon már végre :scared:

#785
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
ez a BEAC maxi is hasonló feeling? egyik kollega nagyon emlegette az úton..

bruce:
ugynéz ki, lesz gyalogtúra, de nem a tour,hanem romantikus széptevõs mer' vagy csak nagyon hosszú 65-illetve rövid 14 km-es táv lesz. Ugyhogy fehérnéppel megyünk olyan 20-25 körül vasárnap, mert csak akkorra kap szabit. :-Y
Valószínû Tar-kõ lesz a cél, szalonnasütéssel, napozással, sörrel, natürlich.
De ez a Zemplén feliratkozott a nagy kedvencek közé. Ma mostam bicót a kuton 450 pezóból sikerült teljesen retekmentesre varázsolni. :-£
Eddig sose került többe 300 nál. :-}Tehát, ez azt jelenti, jó volt.

#786
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Charon: bringával vagy gyalog akarsz menni?


Ofkorsz brinya, mint jópár éve elõször. Csak most ismerve a pályát, jobban nyomhatnánk neki, elkerülnénk pár szopatós helyet, ahol csak defektet lehet kapni, meg idegbajt, hogy a gyalogosok elfutnak melletted.
Ha úgy jön ki, akár tandemmel is, de akkor inkább túratempó lesz.

#787
era

era

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.531 hozzászólás
:)
Jó túra volt, én csak 2*, 3* adtam fel. :)
Elõször, már egybõl az elsõ hegyoldalon. Phííí az a sár !!! Még szerencse, hogy az elsõ faluig kiderült, hogy a hegy másik oldala száraz. Én a kavicsos bányánál haltam meg. Tutti eléheztem. Mikor végül eljutottunk Makkoshotykára és ott végre jól bekajáltam, azután, mintha új erõ szállt volna meg. Szóval lenyomtuk! Srácok köszönöm a támogatást.
Útközben volt egy pár kráter, meg kanyon az ösvényeken. A sorra kidõlt fákon biciklik átemelgetése, meg ember mélységû, hatalmas keréknyomok !!! Amikor átugráltam, mindig féltem, hogy beléjük zuhanok. 20-30 cm széles gerincen kellett egyensúlyozni, néha fél méter (vagy még több) mélységû szakadékkal két oldalt. És a pocsolyakerülgetés és ugrálás is elég fárasztó volt. 10 m tekerés, aztán hopp le, pocsolyán bringát átemel a túloldali száraz bordára, bicikllire felpattan, 10 m tekerés, aztán ismétel elölrõl. A Tengerszemhez felfelé felfaltak a szúnyogok. És persze a halál szélén jól jött Paul tájbringás tapasztalata is: volt, hogy dzsuvás, dzsindzsás ösvényt megkerültünk dózer úton. Kicsit több volt, de tekerhetõ. :)
Tényleg nagyon örülök, hogy sikerült végig csinálni és beértünk még nappal!
A 120asok elõtt pedig mély tiszteletem!
Egyedül nem is tudom, hogy lehet ezen a túrán végig bolyongani. Csakis brigádba tömörülve érdemes, egymást támogatva. :)

#788
Hurka

Hurka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
Gabi!

A hétvégére vonatkozóan más terveim vannak, így az idei tortúrát most kihagynám. Remete Úr valóban nem lehetett második, viszont Péter szépen tolta neki, elismerésem neki.
Era!
Nektek hogy sikerült a 75ös táv? Hogy-hogy még nem nyomtál fényképes élménybeszámolót?

#789
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
pygmea válasz | megnéz 2005.06.20 11:07:09 (52202)

"120 km. (kerékpár)
1. Baricska Péter 11:40
2. Remete András 13:05
3. Kocsis István
Eczet Gábor
Dombi György mindhárman 18:10"

Remete András tagad! Õ "csak" 75-ön volt. Így Savanyú Gáborék lettek a másodikok.
Viszint a 75-ös biciklis sorrend esetleg megvan?
Elõzmény: szysssz (52144)

idézet index topic/ teljesítménytúrák

bár a Kocsis István furi picit.
Egész este Zolinak hívták.. :afro:

:cheers: :D

#790
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
bruce:ha összejön, akkor bicajjal.
bár, fehérszemély gyalogtúrát erõltet, bár kétlem hogy birnák tündi kis csülkei a 65km megpróbáltatásait...rövid táv, meg ha jól tudom, nincs.

#791
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

Tudom, nagyon korai, de idén lesz BEAC Maxi 110.


Charon: bringával vagy gyalog akarsz menni?

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#792
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Tudom, nagyon korai, de idén lesz BEAC Maxi 110.

Rás: Remélem hallod!
Ha nincs bringád, az nem kifogás! :D

#793
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

köszönöm a lelki támaszt, a pucolást, meg persze a helyismeretet, ami nélkül néhány pont biztosan kimaradt volna


ezeket kihagytam, mert nem is tudtam ilyen jól összefoglalni, de én is így gondolom.


gabi: gyalog mész rajta? beszéltünk róla de nem emlékszem :-\ most bringa és télen gyalog?

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#794
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
szerintem f@szányos, elég jól ismerem...

#795
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Maximális tiszteletem a hosszú távosoknak! - sötétben már nem lett volna sok kedvem-erõm bóklászni az biztos

Tortúra kör info: http://ttt.tr.hu/nap...tura.php?id=476

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#796
Hurka

Hurka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
Igen Gabi, egyedül, gagyi lámpával valószínû csak tovább rontottam volna amúgy sem túl rózsás helyzeten :-).
off: Tekerés elõtti éjszakába nyúló szezezéseket tavaly óta hanyagolom, a rossz tapasztalatok miatt :-). pedig maraton után kapható lennék egy fasza sörözésre, de ezek szinte mindig vasárnap vannak, s másnap munka, szal vezetni kell hazáig, s így kivitelezhetetlen...
Mieza tortúra kör?

#797
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
háát, nemtom, nekem ugytûnt volt benned kraft rendesen!
Nekünk az volt a szerencsénk, hogy Zoli, aki a brigád vezérévé avanzsálódott-lévén, neki volt halogén lámpája+tavasszal bejárta a terepet!!! csapatta elõl, ha meg néha-néha elbizonytalonodott, 3an azér' jobban lehet keresgetni 3felé-több szem, több csipa- szal, így azért lényegesen 1szerûbb volt, mint 1edül, teletökkel bóklászni. Kb, erõnlétileg is azonosak voltunk, különösebben nem kellett várnunk egymásra.
Az elején én is fullra ki voltam készülve, de a Gyuri tartotta a lelket bennem. A regéc vári büfé után pedig a nap elsõ söre. :-))
Pénteken nem kellett volna szeszelni éccakába nyúlóan.
Aztán annyira jól ment, hogy a Nagy - Milicet a határ elõtti meredek kavicsosig is sikerült abszolválni, ami számomra is erõsen meglepõ volt.
Ami az igazat illeti, mi elég turisztika tempovába nyomtuk ,söröcske zabácska, kapuccsinócska itt-ott.


ja: halkan:

tortúra kör szombaton? Eger-Eger 65km.
picikét könnyeden.

#798
Hurka

Hurka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
Hali!
Gratulálok nektek!
Én hollóházánál du. 4kor féltávnál jobbnak láttam visszagurulni országúton spatakra.
Az elején a sár még hagyján (bár szívesen kiahgytam volna az agyagdagasztást), utána ugyanis nem volt vészes, és még a fákon átemelés is hagyján, de a kolostor környéki írtózatos embermagasságú gallyazás, amit kivágtak, és otthagytak a túristaúton, na azzal tele lett a pucum. folyton beakadt valami valahova, s a végén már csak cibáltam magam, meg a binyiglit.
A technika is kezdett sírni alattam, a lánc az utolsó csepp olajat is kilehelte magából 2 patakfürdetés után (ez talán nem kellett volna), s az elsõ lámpám is csak egy ledes kormánylámpa volt (lehet röhögni rajtam mekkora hülyegyerek vagyok...) szóval nem mertem megreckírozni vele az éjszakába nyúló magányos tekerést. Nem tudtam, hogy mögöttem jöttök-e még vagy már nem, én lefogadtam, hogy ezt biztos ti is feladjátok... le a kalappal a teljesítõk elõtt!!! A srác, aki egy merev vázas tescos biciklivel nyomta mögöttem, elég jól ismerte a terepet, kiváló túravezetõ volt (mindig utánaordított, hogy forduljak vissza mert nem arra kell menni :-)). Viszont sajnos elszakadt a lánca. Láncbontónk persze nem volt. legurultunk hollóházára. Egyedül már nem akartam tovább menni, ezért elkísértem õt. hollóházától-pálházáig rollerezett, ahol kitaláltam az okosságot, a vállamba kapaszkodott s úgy bevontattam õt s.újhelyre.
Szal nekem rövidebre sikeredett ez a megmérettetés, amit nagyon sajnálok, mert a kondival nem volt gond.
A körülmények ellenére azt mondom ez egy teljesíthetõ túra lett volna csak:
1. nem árt, ha tudod merre kell menni (jó lett volna betanulnom az útvonalat, hogy ne kelljen mindig a térképet bogarászni)
2. szerintem elengedhetetlen a helyismeret (sok kanyart, leágazást, benéztem, s csak mentem a fejem után, letérve a jelzésrõl) ezeken a helyeken tényleg jól esett, hogy utánam ordítottak...
3. a hosszú távon nincs idõ pöcsörészni, szendvicsezni, ha éjfél elõtt akarsz beérni.
4. azér ha már utat vágnak a turistaútnak, nemtom mér nem lehet az ágakat is kicsit rendezettebb alakzatba hozni (attól a totál káosztól teljesen kész voltam)
5. az elsõ helyezett srác a hosszún 7órakor ért be, akkor amikor én kocsival elindultam haza....
A társaság amúgy szuper, kár hogy elléptem tõletek, már bánom, mert így talán én is végignyomtam volna.
mikor hazaértem anyám csak ennyit mondott: Fiam, úgy nézel ki, mint aki száz macskával verekedett!!
Najó, eleget pofáztam, tekerni meg nem tekertem....;)
Szombaton hurka voltam...

#799
baky

baky

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
mindenkinek küldök egy virtuális vállveregetést a teljesítésért, savanyugabival az élen

az elsõ tizenvalahány km-en annyi sarat (és kétkedést) szedtem magamra, hogy egészen a regéci várig teljesíthetetlennek tûnt számomra, de utána szerencsére átlendültem a holtponton és minden szép és jó, de sáros maradt

köszönöm a lelki támaszt, a pucolást, meg persze a helyismeretet, ami nélkül néhány pont biztosan kimaradt volna


ahogy burce kollega is írta, paul igazolófüzete nálam van

legyetek jók!

:mypage:

Tíz féle ember létezik a világon: egyik ismeri a kettes számrendszert, a másik nem.


#800
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
sziasztok!

köszönök mindenkinek mindent!

azért hadd emeljem ki: Eráéknak a gyors és hathatós segítséget: pénteken odafelé a vonaton egy büdös sz.r paraszt (tényleg szidom, bocsánat :-\) ellopta a nyeregcsõbilincsemet (lelakatolt váz, kiszedett nyereg), de Eráék tudtak venni -hozni.

az elsõ ~25km-en nagyon rosszul éreztem magam, gyengének éreztem magam meg fájt a hasam meg nemtom. regéc után viszont fokozatosan jobb lett minden, és hát minden jó ha jó a vége.. :-)

Era: nagyon hamar elmentetek a gulyásozás után, elköszönni, meg megköszönni sem tudtam mégegyszer. illetve az adminisztrációs pultnál maradt Paul tt-lapja, Baki elvitte, igény esetén tõle elkérhetõ.


Na mégeccer örülök mindennek, valamit még biztos kihagytam, de ez van:-)

Jó éjszakát mindenkinek:
b.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"