Szevasztok!
Nesztek egy kis lelkesités:P
Ez a két levél már emlitésre méltó.
Elsõ körben:
Akinek nem tetszik,hogy ilyeneket intézünk az nézzen utána a hatályos jogszabályoknak és törvényeknek.Ja és az ellen vélemények nem érdekelnek,meg az okoskodok.
Második körben:
Kénne egy egyesület akik mindezt felvállanák,mert mindegyik csak sirni tud,de ha itt a lehetõség akkor meg fülét farkát behuzza.
A másik ok ,hogy hamarosan elutazom 3 hónapra és nem lesz idõm ezzel a jó ügyel foglalkozni.
Vegyetek példát a mátrai skacokról,csak így tovább fiuk....Bár az kissé gáz a budapesti egyesületek felé hogy a mátrai csapat rendezi a gellért dh-t:P
Na szóval ha Budapesten meg a Pilisben legálisan akartok Dh-zni akkor hajrá,segítsettek.Valaki vegye át ezt az ügyet egyesület szintre.
1.LEVÉL
Tisztelt Buzás Tamás Úr!
Levelét köszönettel megkaptam, melyre a következõ választ tudom adni
A Budapesti Erdészet kezelésében lévõ erdõterületek látogatottsága rendkívül magas. Az erdõterületeknek egyszerre többféle igényt kellene kielégíteniük, hiszen a látogatóknak más-más az igényük, pl.:
-a sétáló, kiránduló turistacsoport nyugalmat, csendet szeretne;
-a zajos gyerek csoport (iskolás, vagy óvodás) önfeledt rohangálást, hangoskodást;
-a kutyafuttató szabad területet;
-a futó, sportolni vágyó tiszta levegõt;
-a kerékpáros szabad utat, „száguldási” lehetõséget;
-a cross motoros, qados, terepjárós extrém terepet;
-a természetvédõ háborítatlan erdei életközösséget stb.
Sajnos ezek az igények egymásnak sokszor ellentmondanak, gyakori az érdekütközés. Erdészetünk, és ezen belül is a fõvárosi erdõterületek az összes igényt egyszerre nem tudják kielégíteni, azok adottságából, elvárásaiból az lehetetlen is lenne. Erdészetünk a törvények adta lehetõségek között megpróbálja a lehetõ legszélesebb kör igényeit kielégíteni. Az erdõterületekre vonatkozó 1996. évi LIV törvény (Erdõtörvény) kimondja, hogy erdõterületre jármûvel behajtani tilos, azaz az erdõterületen kerékpározni is csak az erre kijelölt területen, kerékpárúton szabad. Kerékpár út kijelölését, kialakítását az erdészeti hatóság engedélyezhet (Fõvárosi és Pest megyei Mezõgazdasági Szakigazgatási Hivatal – Erdészeti Igazgatóság – 1054. Bp. Széchenyi út 14.) és mivel a budai erdõk zöme természetvédelmi terület is egyben, szükséges beszerezni a természetvédelmi hatóság (Közép Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelõség, 1072. Budapest, Nagydiófa út 10-12.) és a Duna Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság (1021. Budapest, Hûvösvölgyi út 52.) engedélyét. Ezen engedélyek birtokában lehet megkeresni az erdõterület tulajdonosát (Magyar Állam) és kezelõjét (Pilisi Parkerdõ Zrt. 2025. Visegrád, Mátyás király út 4.) a kerékpár út/pálya elkészítésének terveivel.Erdészetünk korábban már megpróbálta felvenni a kapcsolatot kerékpáros egyesületekkel különféle kerékpár pályák kialakításának terveivel pl. felhagyott régi bányák területén. Sajnos próbálkozásaink nem vezettek eredményre már a megbeszélések kezdetén sem, mert nem volt olyan szervezet aki a kerékpárosokat érdemben képviselni tudta volna, vállalta volna az engedélyeztetésekkel, kiépítésekkel, fenntartással kapcsolatos munkákat, felelõsséget.
Erdészetünk a fokozódó igények felismerését követõen továbbra is nyitott bármilyen megbeszélésre, tárgyalásra. Sajnos a spontán, engedély nélkül kialakított kerékpár pályákat erdészetünknek a törvényi elõírások és hatósági felszólítások következtében le kell bontania.
Tisztelettel: Boda Zoltán
Dr. Boda Zoltán
erdészetvezetõ
Pilisi Parkerdõ Zrt
Budapesti Erdészet
1021. Budapest, Budakeszi út 91.
tel.: 06-1/391-05-40
fax.: 06-1/391-05-50
E-mail.:
boda.zoltan@pprt.hu----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.LEVÉL
Tisztelt Buzás Tamás!
Dr. Boda Zoltán erdészetvezetõ továbbította hozzám levelét. Kérem, engedje meg, hogy felvetéseire én válaszoljak.
Mindenekelõtt köszönjük, hogy vette a fáradságot, és leírta véleményét és javaslatait a valóban komoly problémát jelentõ erdei extrém – nevezzük talán így - kerékpározással kapcsolatban. Társaságunk abban érdekelt, hogy ezt a - számunkra problémaként jelentkezõ – kérdést megnyugtatóan rendezzük. Az elmúlt évek tapasztalata szerint az egyoldalú hatósági tiltás, fõleg amennyiben nem párosul hatékony ellenõrzéssel, nem vezet megoldásra. Tehát mindenképpen jó lenne elmozdulni a jelenlegi holtpontról.
A megoldás megtalálásához a következõ szempontokat kell figyelembe venni:
- az extrém kerékpározás jelenlegi formájában károsítja az erdõ életközösségét
- a kerékpározást az erdõterületen az erdõtörvény és a természetvédelmi törvény egyaránt tiltja, tehát pályák kijelöléséhez, legalizálásához szükséges az erdészeti és a természetvédelmi hatóság bevonása
- a kerékpározók száma a 10 évvel ezelõttihez képest a sokszorosára nõtt, akik között egyre több a kiskorú
- lehetséges nyomvonal/pálya kijelölése csak olyan komplex megoldás-csomag keretében képzelhetõ el, amely biztosítja a pályán kívüli területek tehermentesítését
- ezen megoldás-csomag kidolgozásához a kerékpárosok részérõl felelõs partnerre van szükség, aki saját köreiben a megállapodásban foglaltaknak érvényt tud szerezni és alkalmas pl. a fenntartási feladatok ellátására, koordinálására
A Pilisi Parkerdõ munkatársai a korábbi években már több kísérletet tettek hasonló megoldások létrehozására, de komolyabb sikereket nem értünk el. Amennyiben hasznosnak látja, fenti alapokon nyitottak vagyunk az újabb egyeztetésre, és szívesen fogadunk minden ötletet.
Üdvözlettel:
Lomniczi Gergely
szóvivõ
kommunikációs vezetõ
Pilisi Parkerdõ Zrt.
2025 Visegrád, Mátyás király u. 4.
tel:[/B] +36-1-391-0540, +36-26-598-000
fax:[/B] +36-1-391-0550
e-mail:lomniczi.gergely@pprt.hu
www.parkerdo.hu