Major, a Polarx nem jó?? ;D Szerintem ha elmész Yasec bához, õ csinál neked > én szerintem easton, vagy 7005ös alu legyen. Ha a Ruckust ia abból nyomják, nem lehet rossz. Másrészrõl vegyük pl: Planet X vázakat : 7005/Easton/cromo Szó sincs 6061-rõl, szóval azt, szerintem, felejtheted. Az elit cégek még dolgoznak néha 7075bõl, meg ilyenekebõl, de azt nem hiszem hogy reális áron lehet kapni...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

7005 6061 stb
Started by
Ras
, 2001. October 28. 21:37
#161
Posted 2001. November 23. - 17:32

#162
Posted 2001. November 23. - 17:16

Tanácsot szeretnék:
Szeretnék építeni 1 DS vázat mindeképp ALU-ból!!!
Nagyon fontos, hogy merev anyagból lgyen, de na annyira, hogy az elsõ urgratásnál széttörjön!!!
Szóval melyiket ajánljátok ? ? ? ?
Szeretnék építeni 1 DS vázat mindeképp ALU-ból!!!
Nagyon fontos, hogy merev anyagból lgyen, de na annyira, hogy az elsõ urgratásnál széttörjön!!!
Szóval melyiket ajánljátok ? ? ? ?
#163
Posted 2001. November 23. - 08:50

#164
Posted 2001. November 23. - 02:56

Ez merõben nem annyira szakmai téma, de leírom, mert nagyon kellemes csalódásban volt ma részem.
Történt ugyanis, hogy a híres neves ROOX láncterelõ állatfarmját (kutya-cica egyben) kellett egy kicsit reszelgetnem, hogy felmenjen egy WEGA-ra.
Valami döbbenet, hogy ez milyen kemény aluból van. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy jobban megkûzdöttem 0.5mm elreszelgetésével, mint legutóbb egy acél tárcsafékadapter gyártásakor.
Mostmár megértem, hogy miért kerül 20EFt-ba, ugyanis én se csinálnám meg olcsóbban ilyen minõségben, pláne ilyen anyagból.
Mindenkinek ajánlom! , számomra az egyik legszebb és legminõségibb alkatrész, amit valaha láttam!
Télleg, tudja valaki, hogy milyen aluból van és hogy hol lehet ilyen anyaghoz hozzájutni (pesten)??
üdv, lcs
Történt ugyanis, hogy a híres neves ROOX láncterelõ állatfarmját (kutya-cica egyben) kellett egy kicsit reszelgetnem, hogy felmenjen egy WEGA-ra.
Valami döbbenet, hogy ez milyen kemény aluból van. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy jobban megkûzdöttem 0.5mm elreszelgetésével, mint legutóbb egy acél tárcsafékadapter gyártásakor.
Mostmár megértem, hogy miért kerül 20EFt-ba, ugyanis én se csinálnám meg olcsóbban ilyen minõségben, pláne ilyen anyagból.
Mindenkinek ajánlom! , számomra az egyik legszebb és legminõségibb alkatrész, amit valaha láttam!
Télleg, tudja valaki, hogy milyen aluból van és hogy hol lehet ilyen anyaghoz hozzájutni (pesten)??
üdv, lcs
#165
vendég__*
Posted 2001. November 13. - 10:21

Az hegesztetés ára vetexik egy új (és kúl) váz árával :'( ?! Irány a méhtelep, remélem 1,4 kg aluért kapok legalább 100 Ft-t.
Azért köci as tippeket.
Csõváz: Dani
Azért köci as tippeket.
Csõváz: Dani
#166
Posted 2001. November 12. - 02:35

Ha nem valamelyik végén ment szét, akkor nem érdemes. Egyébként bármelyik aluval foglalkozó cégnél megcsinálják.
#167
Posted 2001. November 12. - 00:24

Próbáld meg Yasec mesternél, õ +hegeszti, a nagyobbik gond az, hogy mivel a hegesztés környezetében meggyengül az anyag érdemes utánna hõkezeltetni. Persze lehet hogy Yasec ezen a gondon is tud segíteni.
#168
vendég__*
Posted 2001. November 11. - 22:00

HaLi!
Érdekelne az infó, hogy 7005 Doble Butted keró alsócsövét érdemes-e +hegesztetni? ??? 1általán +lehet-e? ??? Menniért? ??? Hol? ???
Csákány
Érdekelne az infó, hogy 7005 Doble Butted keró alsócsövét érdemes-e +hegesztetni? ??? 1általán +lehet-e? ??? Menniért? ??? Hol? ???
Csákány
#169
Posted 2001. November 11. - 18:13

végre végre végre... talpaima alá vehettem a kicsikémet...
az Easton 6000-es meg 7000-es alut is hasnyál... a csövek 6000-es a toldatok 7000-es anyagból vannak, legalábbis az én már jópár éves kézzel ragasztott vázamban...
na csõkulcs és gépzsír
Rás
az Easton 6000-es meg 7000-es alut is hasnyál... a csövek 6000-es a toldatok 7000-es anyagból vannak, legalábbis az én már jópár éves kézzel ragasztott vázamban...
na csõkulcs és gépzsír
Rás
#170
Posted 2001. November 08. - 13:27

#171
Posted 2001. November 07. - 16:18

#172
Posted 2001. November 07. - 15:41

HÁH
GerMan! Ha Te "beginner" vagy, akkor én mi vagyok? Ez alatt van még kategória az angolban?
GerMan! Ha Te "beginner" vagy, akkor én mi vagyok? Ez alatt van még kategória az angolban?

#173
Posted 2001. November 07. - 12:39

ejh, Rob, már megint pirulok ;D amúgy ezek a gépész fejek, mint pl. gyaci sokkal jobban otthon vannak a fémek rejtelmeiben, én csak mint egy statikát tanult ex-mérnökember és "beginner biciklibuzi" szólok itt a dolgokhoz.
az easton-nak van ám honlapja: www.eastonbike.com
ezt is érdemes megkukkantani:
www.reynolds-cycle.com
az easton-nak van ám honlapja: www.eastonbike.com
ezt is érdemes megkukkantani:
www.reynolds-cycle.com
#174
Posted 2001. November 06. - 18:19

Gyaci,
de ugyanebben a cikkben áll a köv idézet is pár mondat is: It's commonly known that 7000 series frames are stiffer than 6000 series. The reason behind this is that most 6000 series frames are meant to be lighter and don't have the wall thickness of 7000 series. However a 6000 series frame can feel stiffer if the tube is large enough even if the frame is lighter. - tehát a 7000-res merevebb, ridegebb a 6000-resnél, de ez nem jelenti azt, hogy erõsebb is. Ezen kívül a legkönnyebb vázak 6000-res aluból készülnek. Másrészt a 7000-res sorozat ridegségébõl következhet az is, hogy alacsonyabb a fáradási határa. Még egy példa: pl a GT régebben mindenhez 7005-öt használt, kivéve a csúcsvázait: Zaskar, Avalanche LE, LTS Team, RTS Team. Most már fõleg Eastont használnak, az pedig relytély elõttem, hogy mibõl van, bár a cikk szerint inkább a 7000-resek specialistái.
de ugyanebben a cikkben áll a köv idézet is pár mondat is: It's commonly known that 7000 series frames are stiffer than 6000 series. The reason behind this is that most 6000 series frames are meant to be lighter and don't have the wall thickness of 7000 series. However a 6000 series frame can feel stiffer if the tube is large enough even if the frame is lighter. - tehát a 7000-res merevebb, ridegebb a 6000-resnél, de ez nem jelenti azt, hogy erõsebb is. Ezen kívül a legkönnyebb vázak 6000-res aluból készülnek. Másrészt a 7000-res sorozat ridegségébõl következhet az is, hogy alacsonyabb a fáradási határa. Még egy példa: pl a GT régebben mindenhez 7005-öt használt, kivéve a csúcsvázait: Zaskar, Avalanche LE, LTS Team, RTS Team. Most már fõleg Eastont használnak, az pedig relytély elõttem, hogy mibõl van, bár a cikk szerint inkább a 7000-resek specialistái.
#175
Posted 2001. November 06. - 17:27

Kár, hogy egy egész hétig el voltam tûnve, mert akkor felhomályosítottalak volna titeket errõl a témáról, de GerMan kolléga (aki szerény eddigi ismereteim alapján kb 20szor akkora tudással rendelkezik, mint én, mert mûszakira jár(t) vagy mi a szösz) megtette mindezt.
#176
vendég__*
Posted 2001. November 06. - 15:29

#177
Posted 2001. November 06. - 14:40

ezalapján én nagyon meg vagyok elégedve a vázzal amit nemrég szereztem:
E9 Easton ;D ;D7005 alu ragasztott váz egy Kona villával csapágyakkal stucnival 25ért
E9 Easton ;D ;D7005 alu ragasztott váz egy Kona villával csapágyakkal stucnival 25ért
#178
Posted 2001. November 06. - 13:38

gyaci, ehh, kösz, hogy megemlítesz ;D
most akkor a 7000-es kibirja a 380 voltot, a 6000-es meg csak 220-at ? mi van a nagyfeszültséggel ?? ;D
komoly:
bár nem bújtam nagyon azt a cikket, nekem az jött le belõle, hogy a 6000-esek azért jók, mert hõkezelés után majdnem az eredeti erõsségüket visszanyerik a hegesztéseknél, míg a 7000-esek jobban veszítenek belõle és végül a 6000-esek alatt végeznek. ezért vázak készítéséhez jobb a 6061, már ha van aki kifizeti a hõkezelést.
ahol nem hegesztenek, ott meg jobb a 7005,2014 stb.
most akkor a 7000-es kibirja a 380 voltot, a 6000-es meg csak 220-at ? mi van a nagyfeszültséggel ?? ;D
komoly:
bár nem bújtam nagyon azt a cikket, nekem az jött le belõle, hogy a 6000-esek azért jók, mert hõkezelés után majdnem az eredeti erõsségüket visszanyerik a hegesztéseknél, míg a 7000-esek jobban veszítenek belõle és végül a 6000-esek alatt végeznek. ezért vázak készítéséhez jobb a 6061, már ha van aki kifizeti a hõkezelést.
ahol nem hegesztenek, ott meg jobb a 7005,2014 stb.
#179
vendég__*
Posted 2001. November 06. - 08:06

Zed
Nem én találtam hanem GerMan bátyó!! Övé az érdem.
Na figyu:
"6000 series: Magnesium and Silicon alloys - Used for moderate strength
7000 series: Zinc alloys - Used to produce high strength alloys"
Xerinted mit jelent az hogy moderate strength? Szerintem közepes feszültséget. Szóval a 6000-es széria a közepes feszültségekhez okés, a 7000 széria pedig a nagyfeszültségekhez. Ennél tovább kár ragozni a dolgot.
Ha jól emléxem az RS nyakai régebben és talán most is 7005-bõl vannak. De ennek utána nézek még.
Nem én találtam hanem GerMan bátyó!! Övé az érdem.
Na figyu:
"6000 series: Magnesium and Silicon alloys - Used for moderate strength
7000 series: Zinc alloys - Used to produce high strength alloys"
Xerinted mit jelent az hogy moderate strength? Szerintem közepes feszültséget. Szóval a 6000-es széria a közepes feszültségekhez okés, a 7000 széria pedig a nagyfeszültségekhez. Ennél tovább kár ragozni a dolgot.
Ha jól emléxem az RS nyakai régebben és talán most is 7005-bõl vannak. De ennek utána nézek még.
#180
Posted 2001. November 06. - 01:06

Gyaci,
nagyon korrektova a cikk amit találtál és Major kolléga felrakott a netre. De nem kavartam össze a kettõt, tényleg a 6000-bõl lehet ultra-hyper-superlight vázat gyúrni. A cikk szerint is a 7000-resek keményebbek, mervebbek, de nagyobb falvastagsággal készülnek. Szerintem azért van a Ruckus 7005-bõl, mert a 6000-res aluvázakat könnyebb horpasztani, ami egy duálváznál nem kimondottan elõnyös. Amellett a 7005 olcsóbb is...
A villanyakkal kapcsolatban azt vélekedem, hogy 7005-ös alut nem használnak olyan helyen ahol ilyen nagy, a csõre merõleges irányú terhelés, ezért nem csinálnak belõle kormányt sem hacsak a chung chieng család nem teszi a távoli kínában. Az Easton villanyakai 7075 -bõl vannak.
nagyon korrektova a cikk amit találtál és Major kolléga felrakott a netre. De nem kavartam össze a kettõt, tényleg a 6000-bõl lehet ultra-hyper-superlight vázat gyúrni. A cikk szerint is a 7000-resek keményebbek, mervebbek, de nagyobb falvastagsággal készülnek. Szerintem azért van a Ruckus 7005-bõl, mert a 6000-res aluvázakat könnyebb horpasztani, ami egy duálváznál nem kimondottan elõnyös. Amellett a 7005 olcsóbb is...
A villanyakkal kapcsolatban azt vélekedem, hogy 7005-ös alut nem használnak olyan helyen ahol ilyen nagy, a csõre merõleges irányú terhelés, ezért nem csinálnak belõle kormányt sem hacsak a chung chieng család nem teszi a távoli kínában. Az Easton villanyakai 7075 -bõl vannak.