Felmerült bennem valami. Javíts ki, ha tévedek.
Te itt a pozitív hatásait mászásnál gondolod kihasználni? Mert ha igen, nem értem, miként nyomódna össze a rugó:
1., ez az ütõdés javarészt "lassú"
2., ha úgyis az egyik lábaddal nyomod el magad a pedállal a bringától, akkor miért nyomódna össze a rugó, ha kevesebb tömeggel nehézkedsz rá?
Lehet, rosszul látom.
A rugós nyeregcsõ szerintem a túrázóknak lett kitalálva (nehéz is).
Is. A városban a rohadt padkák (bicikliutat elég sûrûn keresztetzik , 10-50 méterenként), nagyobb sebességnél egyenesen/lejtõn a nagyobb 'hupákat' kilengte a rugós nyergem (ezt nagyon szerettem benne, ezt csinálta a legjobban, élveztes volt ), gondolom a rugós nyeregcsõ is ezt tenné. Elvileg igen, mászáskor is kevésbé pattogna el (nyereg topicban kifejtettem: nyeregcsõ összemegy, 2 centit elnyel, picit alacsonyabbra pattan a hátsó kerék, mert a gép+seggem kombót nem kell egyben mozgatja, mert a seggemre már kevesebb erõ hat, engem nem dob/gyorsít annyira mintha nem lenne a 2 centin történõ energiaelnyelés. Az összetolt rugó meg utána tolja el a seggemtõl a biciklit, bár itt a gravitáció sokkal többet számít mint a rugó.), és egyébb olyan szitukban is segítene, ahol nem tuom merre kerülni a követ/ágat/úthibát, és növelné a komfortot.
A rossz minõségû útburkolat (xarabb aszfalt, zúzott kõ, repedezett föld, dózerút) kisebbegy enetlenségeit a zselég nyergem (B+ Contour Gel Xsenium)simítja el, de a nyergen lévõ elasztomer szinte csak dísz, nagyobb úthibákkal nem tud mit kezdeni; és elõzõ 2centi rugóút után hiányzik. (Nem, nyerget nem cserélem vissza mert azon nem volt prosztatavédõ, és a nyeregcsõ többet vesz fel a vázra ható erõkbõl, mert nem csak a nyereg végén az alátámasztási pontban van energiaelnyelés, hanem már a nyeregcsõnél.)
szal:
1, az ütõdés max mászásnál lassú, ott mondjuk 15Km/hval kapok el vmit, azért ott is összébb megy a rugó szvsz
2, nem tudom, oútimon is összenyomódik a nyeregcsõ nagy úthibáknál, és a rugós nyergemnek is összenyomódott nagyobb erõ hatására a rugója
3, írtam hogy 60grammal nehezebb a mostani nyeregcsövemnél, ami rohadtul nem izgat. Nem vagyok grammhuszár, inkább strapabíró legyen az alkatrész, nem zavar ha picit nehezebb; másrészt még rajtam is vna +10Kg, elöbb azt kéne leadnom. Egyébként ha 2,1 helyett 2,4es gumit veszek az is nehezebb legalább 30grammal már...