Minden bringádnál el fogod játszani ezt? (Vagy feljegyezted az adatokat?)en ehhez tul kocka vagyok nekem kell egy olyan modszer, amivel meggyozhetem magam, hogy most minden ok.
Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
#941
Posted 2011. August 16. - 10:15
A sebesség mindent megold.
#942
Posted 2011. August 16. - 09:15
#943
Posted 2011. August 16. - 08:51
elmondom, én hogy szoktam.
beállítom a nyerget a sín közepére, beállítom a magasságot érzésre, majd a nyerget elõre-hátra korrigálom úgy, hogy kényelmes legyen. aztán elmegyek tekerni. közben próbálgatom, hogy elõre-hátra kell-e valamit mozgatni. a magasságot érzem, hogy jó-e. ha kell, útközben állítgatok még, aztán otthon jelölöm a csövön és a sínen a beállítást. aztán jól békénhagyom.
végülis ez is tudományos, empirikus.
ja és ha nagyon unatkozok, ellenõrzöm a térdkalács-pedáltengely egybeesést is.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#944
Posted 2011. August 16. - 08:40
hogy mennyivel tert el a korabban hasznalttol? +0.5cmel kellett feljebb allitani... a masik nyereggel ez 1.5cm lenne. igy mindket nyereg eseten eppenhogy eleg a nyeregcsovem (egyiknel 1 a masiknal 0cm maradna a limitjelolesnel). meg egyket hetet adok a rocket vnek, hogy vagy a seggem, vagy a nyereg torjon be... ha nem jon be, akkor utana veszek egy kozepen lyukas velot.
#945
Posted 2011. August 15. - 20:38
Nem olyan vészes az a 289g, ahhoz képest, hogy a 27,2-es méret miatt nem spórolták ki az anyagot belõle és egészen vastag a fala (nekem is van egy 27,2-es Thomsonom, 410mm hosszal), mondjuk egy 31.6-oshoz képest. A konkurencia sem igazán tud jobbat ilyen paraméterekkel, maximum a minõség rovására. Meg ugye minél nagyobb a csõátmérõ, annál inkább tudnak faragni a tömegen - igaz, valószínûsítem, annál merevebb és kevésbé "kényelmes" (rugalmas) - de errõl fogalmam sincs, csak tippelem. 31.6os a fully-m csöve, merevfarúmé 27.2, és a fully még így kényelmesebb - nem is értem. Szóval, a 31.6x410mm már csak 247g, az már elég baráti ahhoz képest, hogy szinte elpusztíthatatlannak tartják ezeket.A Thomson hol könnyû? Az minden csak nem könnyû, azért bír el mindenkit, mert túl van építve. Egy 410×27,2-es csõ 289g-mal minden, csak nem pille. A Masterpiece azért könnyû leginkább, mert rövid.
arn: Több mint valószínû, hogy nincs belekalkulálva a nyeregcsõfej. Nekem csak és kizárólag hátranyúlás nélküli csövek mûködnek, hiába ülök ülök 81centin a középcsapágytengelytõl, nem hosszabb annyival a combom, hogy jó legyen a hátranyúlós/hajlós csõ.
Gyári adatok: Bike Thomson: Elite Series
#946
Posted 2011. August 15. - 20:33
ezzel a holmes modszerrel nektek hogy all a labatok? testszogmerom nincs, de mobillal nagyjabol le lehet merni. vagy csinalok egy papirsablont.
Technique: How To Get Your Seat Height Right - BikeRadar
#947
Posted 2011. August 15. - 20:23
Mekinek írtam, hogy attól, hogy hosszabb a lába nem feltétlenül kell hátrahajló.akkor minek hasznaljak, eroltetik?
A kérdésedre válaszolva, meredek nyeregvázcsõszög esetén kell, pl egyes össztelósok, xc versenyvázak (az én trekem is ilyen 80as villával), az outik 99%-ánál (én nagyon elöl ülök és mégis pont határeset az outimon az egyenes nyeregcsõ), meg a hosszú combú embereknél is kellhet. Ja és persze millió ember van aki az optimálisnál sokkal hátrébb ül, mert így szokta meg.
A sebesség mindent megold.
#948
Posted 2011. August 15. - 20:12
A nyeregvázcsõszög ugyanaz és a lábad arányai is átlagosak akkor természetes, hogy nem kell a plusz hátranyúlás. Csak nagyítjuk a háromszöget.
akkor minek hasznaljak, eroltetik?
Elsõ körben a sarokkal elérést próbáld a magassághoz, de úgy, hogy ne billenj le a nyeregrõl az elérendõ pedál felé. Ha túlságosan nyújtott ez a pozíció, a térded hátsó inai úgyis bejeleznek.
ezzel a modszerrel az a gond, hogy miben? pl a cipomnek magasabb a sarok resze, mint az eleje. amugy eddig igy hasznaltam, az olyan ~77cm. a szamolasos modszerrel 79-80. a rendelkezesre allo nyergekbol meg ebbol a nyeregcsobol max 78-79cmt tudok kicsikarni.
nincs egy empirikus csekkolas, mint a fenti a abrakon?
#949
Posted 2011. August 15. - 19:58
A Thomson hol könnyû? Az minden csak nem könnyû, azért bír el mindenkit, mert túl van építve. Egy 410×27,2-es csõ 289g-mal minden, csak nem pille. A Masterpiece azért könnyû leginkább, mert rövid.
arn: Több mint valószínû, hogy nincs belekalkulálva a nyeregcsõfej. Nekem csak és kizárólag hátranyúlás nélküli csövek mûködnek, hiába ülök ülök 81centin a középcsapágytengelytõl, nem hosszabb annyival a combom, hogy jó legyen a hátranyúlós/hajlós csõ.
A nyeregvázcsõszög ugyanaz és a lábad arányai is átlagosak akkor természetes, hogy nem kell a plusz hátranyúlás. Csak nagyítjuk a háromszöget.
A sebesség mindent megold.
#950
Posted 2011. August 15. - 19:45
koszi a tippeket, allitgatok
A helyes nyeregmagasság
itt az otodik abra spdvel is ervenyes? ez a ket dolog (1, 5os abra) csekkolasra mar eleg.
Elsõ körben a sarokkal elérést próbáld a magassághoz, de úgy, hogy ne billenj le a nyeregrõl az elérendõ pedál felé. Ha túlságosan nyújtott ez a pozíció, a térded hátsó inai úgyis bejeleznek.
#951
Posted 2011. August 15. - 19:39
http://bikemag.hu/tech/nyeregmagassag
itt az otodik abra spdvel is ervenyes? ez a ket dolog (1, 5os abra) csekkolasra mar eleg.
#952
Posted 2011. August 15. - 19:36
erdekes amit irsz, de en meg magamon azt figyeltem meg, ha jobban "teperek", akkor inkabb hatrebbcsuszok. bar ez lehet azert van, mert tenyleg rovid. visszarakom a rocket v nyerget, az asszem epp 1cmel magasabb. elobb meg kell talalni az optimalis ulespoziciot, mert igy meg nyerget sem tudok valasztani, mert teljesen mashogy ul az ember ha par cmel magasabban van. megprobalom majd "nem hatranyulos" pozicioba hozni az ulest, hogy ugy milyen.
nalad mekkora labhosszhoz van a 81cm?
Naszóval, magasság 187cm, ehhez most koppanásig felnyomva a centit 93centi láb tartozik, 81cm a nyereg ülõfelület-középtengely távolság csõirányban mérve, majd ehhez jön még a 180as hajtókar.
A nyerget úgy kéne belõni, hogy elõször a magasságot, aztán addig tologatod amég a térdkalácsod nem esik a pedáltengely felé, vagy esetleg inkább elé.
#953
Posted 2011. August 15. - 19:16
arn: Több mint valószínû, hogy nincs belekalkulálva a nyeregcsõfej. Nekem csak és kizárólag hátranyúlás nélküli csövek mûködnek, hiába ülök ülök 81centin a középcsapágytengelytõl, nem hosszabb annyival a combom, hogy jó legyen a hátranyúlós/hajlós csõ.
erdekes amit irsz, de en meg magamon azt figyeltem meg, ha jobban "teperek", akkor inkabb hatrebbcsuszok. bar ez lehet azert van, mert tenyleg rovid. visszarakom a rocket v nyerget, az asszem epp 1cmel magasabb. elobb meg kell talalni az optimalis ulespoziciot, mert igy meg nyerget sem tudok valasztani, mert teljesen mashogy ul az ember ha par cmel magasabban van. megprobalom majd "nem hatranyulos" pozicioba hozni az ulest, hogy ugy milyen.
nalad mekkora labhosszhoz van a 81cm?
#954
Posted 2011. August 15. - 17:48
Szerintem a sztárolás a Thomsonra vonatkozott, nem a hajlításra. A Thomson pedig azért különleges, mert könnyû, erõs, és drága, ezért "exkluzív". Amúgy a Masterpiece-nek tényleg szép a kidolgozása, gyönyörû részletmegoldásokkal van tele, de az ajánlott kiskereskedelmi ára horror, annyit nem ér, legalábbis szerintem.
A Thomson hol könnyû? Az minden csak nem könnyû, azért bír el mindenkit, mert túl van építve. Egy 410×27,2-es csõ 289g-mal minden, csak nem pille. A Masterpiece azért könnyû leginkább, mert rövid.
arn: Több mint valószínû, hogy nincs belekalkulálva a nyeregcsõfej. Nekem csak és kizárólag hátranyúlás nélküli csövek mûködnek, hiába ülök ülök 81centin a középcsapágytengelytõl, nem hosszabb annyival a combom, hogy jó legyen a hátranyúlós/hajlós csõ.
#955
Posted 2011. August 15. - 17:46
de akkor a thomson hatrahajlasnak ugyanaz a szerepe, mint a hatranyulo fejnek? szerintem egy vaznal bele van kalkulalva, hogy melyikkel jo a geo. legalabbis fura, hogy a gyari bringakat inkabb hatrahajlo nyeregcsovekkel adjak.
#956
Posted 2011. August 15. - 17:16
#957
Posted 2011. August 15. - 17:09
Nem hinném, hogy sztárolják...Semmi extra nincs benne, van akinek az a kényelmesebb, ennyi a magyarázata. Bár rendes geójú vázaknál kétlem, hogyígy már a térd a pedáltengely fölött van.
Szerintem a sztárolás a Thomsonra vonatkozott, nem a hajlításra. A Thomson pedig azért különleges, mert könnyû, erõs, és drága, ezért "exkluzív". Amúgy a Masterpiece-nek tényleg szép a kidolgozása, gyönyörû részletmegoldásokkal van tele, de az ajánlott kiskereskedelmi ára horror, annyit nem ér, legalábbis szerintem.
#958
Posted 2011. August 15. - 17:00
#959
Posted 2011. August 15. - 15:35
Azért van rajta a jel, mert addig átlagosan (+ egy picit) biztonságosan használható.
a szamolasok alapjan olyan 1cm hianyzik, a fenti alapjan meg 3. meg ket kerdesem lenne a hatranyulast illetoen:
miert jobb a hatranyulo nyeregcso? kenyelemfaktor, geometria miatt? gyarilag ilyen van rajta.
a thomsonnal a hajlitott verzionak pontosan az a celja, mint amikor a fej "hajlik", csak mas konstrukcio? miert sztaroljak annyira ezt a csovet?
#960
Posted 2011. August 15. - 15:29
Azért van rajta a jel, mert addig átlagosan (+ egy picit) biztonságosan használható.varosi bringanal jonak erzem a sarkas dolgot. ez alapjan a mericske alapjan meg min 32mm kellene a nyergen emelni (a 410es nyeregcso is eppen hogy eleg lenne) ill 11mmel rovidebb vaz kellene tipikusan, mint amikor farmert keresek, azt sem talalok sose a meremhez passzolot...
maxra kihuzva a nyeregcsovet a vaznak mennyire art? tekerek vele igy egyet.
A sebesség mindent megold.