Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#361
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Na tessék....hát hazudok én???? :) Ugye, hogy lehet rendesen is csinálni valamit... 2NM-el meghúzva a legszarabb bilincs is fogja a csövet...

akkor, most ez naiv kérdés, de örüljek neki, hogy a dale-ben a zero100 olyan passzentos, hogy kilazított bilincsnél sem esik be a cső, hanem csak kézzel-megfogva tudod állítani? :)

 

Mert tényleg nagyon szoros-feszes, hiába lett áttakarítva többször a nyeregvázcső és kenve a nyeregcső. Még kis nyomatéknál sem képes csúszni, ellenben kis erővel lehet csak állítani :\



#362
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Igen, boltból van és garanciás.  Most ez úgy működne, hogy be a bicóval a boltba és próbálgatni a nyeregcsöveket.

Kérdés van e helyben 31.2..... é

nem nem kell nagyobb

 

2 db 30,9-es kell, (eltérő gyártmány lehetőleg - igen tudom mind ugyanott készül, csak nem mindegy hogy 10 centért vagy 1,2 dollárért-)

ha mind lötyög, szar a váz. hcsak az , akkor a cső. ez esetben az a cserés :)  -alapos ember akkor azt próbálja bele másik vázba is :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#363
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

4:34-nél  B)

 

 

Na tessék....hát hazudok én???? :) Ugye, hogy lehet rendesen is csinálni valamit... 2NM-el meghúzva a legszarabb bilincs is fogja a csövet...



#364
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

műanyag csöveknél szokták a karbonpaszta helyett, alunál nem tudom működne e.

 

ha angyon lötyög, és boltból van akkor gari.

Igen, boltból van és garanciás.  Most ez úgy működne, hogy be a bicóval a boltba és próbálgatni a nyeregcsöveket.

Kérdés van e helyben 31.2..... és így tovább. A fene gondolta volna, hogy bolti új cuccok esetén még ilyennel kell szarakodni. :(

Ráadásul azért nem olyan olcsó az a Ritchey nyeregcső (9990 Ft). Persze ez az ár is relatív, nem egy 25.000Thomson nyeregcső, na de amikor a 2900 Ft-os Acor nyeregcső tökéletesen illik a 20 éves acél vázba, akkor már drága.



#365
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

4:34-nél  B)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#366
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A helyzet az, hogy a vázakat jellemzően pontos méretre gyártják. A nyeregcsövek minél olcsóbbak annál pontatlanabbak. Jellemzően 0.1 mm-el a méret alatt vannak. Ha nagyon kínai akkor 0.15-el. Azért ez nagyon sok. Az igazán jó nyeregcsövek pontos méretre vannak gyártva, vagy max 0.05 mm-el a méret alá, cserébe jó drágák is. Egy ilyen gyenge nyeregcsővel és egy egyszerű nyeregcső bilinccsel indul a szopó roller...agyon tépi a bilincset az ember és becsúszik, elfordul a cső. Ezen kívül megterheli a vázat is ami szélsőséges esetben repedéshez is vezethet a felső cső-nyeregváz cső találkozásánál. Ahelyett, hogy szépen illeszkedne a nyeregcső, a cső belső falához és feltámaszkodna rá végig, szépen mocorog benne és alu esetén a ciklikus igénybevétel hatására inkább előbb, mint utóbb szépen elreped a hegesztésnél. Egyébként egyedi gyártásnál amikor fel dörzsárazzák a nyeregvázcsövet és bele próbálja a nyeregcsövet a mester akkor az össze nyomott levegő vissza tolja a csövet olyan frankó az illesztés. Nem is kell utána agyon húzni a bilincset.


verti módosította - 2016. április 10. - 19:33


#367
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Fogkrém...?

 

Bocsi, de nem értem mire gondolsz.

műanyag csöveknél szokták a karbonpaszta helyett, alunál nem tudom működne e.

 

ha angyon lötyög, és boltból van akkor gari.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#368
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

fogkrém...

Fogkrém...?

 

Bocsi, de nem értem mire gondolsz.



#369
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

jó lesz az a 30.9 cső. :)

fogkrém...



#370
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

ha jól emlékszel? :) le kell mérni. De, mint írtad, nagyobb méretet mértél a váznál, mint a cső mérete. Akkor meg nem csoda, ha csúszik.

Most nincs mellettem a váz, fejből írtam az értékeket. :D

Én naív, azt hittem a gyárban precízen dolgoznak. :)

 

Az én 98-as Magellán cruxomnál, a 29.6 méret az annyi is, és a 29.6 üléscső is tökéletesen illik bele. De hát ezek még a régi szép idők :D

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget, akkor jó lesz az a 30.9 cső. :)



#371
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mértük mind a kettőt. A Ritchey 30.9 -es csőre a digi tolómérő kb. 30.45-30.50 közötti értéket mutat. Aztán lehet, hogy a tolómérő is csal (pár ezer forintos gagyi).

Ha jól emlékszem a vázra is 30.5-31 közötti értékeket mutatott.

 

A 31.6 -os cső sehogy nem akart a cső szájába, egy picit se bele menni.

A kettő között meg nincs másik méret a Ritcheynek, de ha neten nézem a Kellys saját márkás KLS csövét, neki se. Akkor kizárásos alapon a 30.9-es lenne a jó.

 

Ez a váz van meg.

Érdekes itt 30.9-et ír.

https://www.bikeland...275__2015.html

 

Itt meg 31.6-ot.

http://kellys.hu/kel...-madman-30-2015

ha jól emlékszel? :) le kell mérni. De, mint írtad, nagyobb méretet mértél a váznál, mint a cső mérete. Akkor meg nem csoda, ha csúszik.



#372
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok!

 

A következő a problémám, kicsit tanácstalan vagyok.

 

Az tesóm vett egy vadi új 2015 Kellys Madman vázat.

Haza hoztuk a boltból, neten megnéztük milyen méretű nyeregcső való bele, mivel a vázhoz kapott gyári papíron nem volt erről infó.

Megmértük analóg és digitális tolómérővel is, mindegyik csalt valamennyit, így maradtuk a neten felelhető adatoknál, azaz 31.6 mm.

Megvettük a 31.6 Ritchey csövet, és jött a meglepetés, nagynak tűnik (nem mertük erővel bele nyomni).

 

Tudomásom szerint, a üléscsőbe, minden féle feszegetés, erőlködés nélkül bele kellene mennie, zsírozás nélkül is, de ez a cső szájába sem illett bele.

Újra méregetés és a Kellys honlapja. Ez utóbbi szerint két féle méretet használt (30.9 és 31.6).

A 2016 Madman-en már 30.9 méretet írtak (lehet, hogy a mi vázunk is már ezzel a mérettel készült volna???)

Így vissza vittük a boltba és cseréltük egy 30.9mm Ritchey-re.

Újabb meglepetés, ez meg bele esik a csőbe, kicsi holtjátéka van. Persze ha az üléscső bilincset meghúzom, akkor megfogja, na de ez így normális?

 

Én úgy tudom az üléscsőnek se bele esni nem lehet, se erővel belenyomni.... Eddigi tapasztalatom alapján, normál esetben az üléscsövet szépen bele lehet tolni a vázba, de szorítás nélkül sem esik bele.

Azt meg nem hiszem, hogy a Kellys egy "3-dik" mérettel dolgozna?

 

Mi a véleményetek???

 

Köszönöm!

a 14-es is 30,9-es volt.

és nincs negyedik méret, kls matricával sincs más mint 27,2 , / 30,9/ meg 31,6.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#373
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

tolómérővel mérd le a nyeregcsövet és a nyeregvázcső belső méretét is.

 

hidd el, van szórás. Nekem a bassoban levő ricsi konkrétan 27.06-27.1 közti, csúszik is szépen, a csavart nagyon meg kell húzni (27.2 a váz)

Mértük mind a kettőt. A Ritchey 30.9 -es csőre a digi tolómérő kb. 30.45-30.50 közötti értéket mutat. Aztán lehet, hogy a tolómérő is csal (pár ezer forintos gagyi).

Ha jól emlékszem a vázra is 30.5-31 közötti értékeket mutatott.

 

A 31.6 -os cső sehogy nem akart a cső szájába, egy picit se bele menni.

A kettő között meg nincs másik méret a Ritcheynek, de ha neten nézem a Kellys saját márkás KLS csövét, neki se. Akkor kizárásos alapon a 30.9-es lenne a jó.

 

Ez a váz van meg.

Érdekes itt 30.9-et ír.

https://www.bikeland...275__2015.html

 

Itt meg 31.6-ot.

http://kellys.hu/kel...-madman-30-2015



#374
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

tolómérővel mérd le a nyeregcsövet és a nyeregvázcső belső méretét is.

 

hidd el, van szórás. Nekem a bassoban levő ricsi konkrétan 27.06-27.1 közti, csúszik is szépen, a csavart nagyon meg kell húzni (27.2 a váz)



#375
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok!

 

A következő a problémám, kicsit tanácstalan vagyok.

 

Az tesóm vett egy vadi új 2015 Kellys Madman vázat.

Haza hoztuk a boltból, neten megnéztük milyen méretű nyeregcső való bele, mivel a vázhoz kapott gyári papíron nem volt erről infó.

Megmértük analóg és digitális tolómérővel is, mindegyik csalt valamennyit, így maradtuk a neten felelhető adatoknál, azaz 31.6 mm.

Megvettük a 31.6 Ritchey csövet, és jött a meglepetés, nagynak tűnik (nem mertük erővel bele nyomni).

 

Tudomásom szerint, a üléscsőbe, minden féle feszegetés, erőlködés nélkül bele kellene mennie, zsírozás nélkül is, de ez a cső szájába sem illett bele.

Újra méregetés és a Kellys honlapja. Ez utóbbi szerint két féle méretet használt (30.9 és 31.6).

A 2016 Madman-en már 30.9 méretet írtak (lehet, hogy a mi vázunk is már ezzel a mérettel készült volna???)

Így vissza vittük a boltba és cseréltük egy 30.9mm Ritchey-re.

Újabb meglepetés, ez meg bele esik a csőbe, kicsi holtjátéka van. Persze ha az üléscső bilincset meghúzom, akkor megfogja, na de ez így normális?

 

Én úgy tudom az üléscsőnek se bele esni nem lehet, se erővel belenyomni.... Eddigi tapasztalatom alapján, normál esetben az üléscsövet szépen bele lehet tolni a vázba, de szorítás nélkül sem esik bele.

Azt meg nem hiszem, hogy a Kellys egy "3-dik" mérettel dolgozna?

 

Mi a véleményetek???

 

Köszönöm!

 

 



#376
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Ezzel van vkinek tapasztalata milyen lehet 31,6 os kivitelben,eléggé karbonon lovaglós...

 

http://www.bike24.com/p248653.html

 

Van akinek annyira bejön ez a megoldás hogy lefejezte a hagyományos kialakítású nyeregcsövet,gondolom a karbon nyereg is csudajó lehet:

 

http://weightweenies...hp?f=3&t=112588



#377
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Vszeg azért nem érezted a karbon és alu közti különbséget mert a talaj és a közted már volt egy csillapító közeg,a karbon váz...így ebben az esetben nem egy rideg aluvázat kellett komfortossá tenned. 

Írtam én is lentebb, hogy mindig "megfeledkezem" arról, hogy 31.6-os alu nyeregcső van a SS-ben. Míg pl. a Triestina aluváz szinte használhatatlan volt alu csővel.

 

Mondjuk egy szkandium-ötvözet kb. 15-20mm hátranyúlású nyeregcsőre én is beneveznék, vagy egy régebbi selcof-itm millenium darabra, 27.2mm átmérőben, kb. 270mm hosszban. (bár eddig a 25mm-es hátranyúlású ricsin koppig hátratolva volt a nyereg, lehet, pár mm-rel előrébb csúsztatom. De nem vagyok oda a kétcsavaros ricsi fejkialakításért, eléggé egy eltolt konstrukció)


lor módosította - 2016. február 02. - 20:27
off kérésre kiszedve


#378
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

 

 

ON:

Ebben a "karbon nyeregcső csillapít" témában nem tudok igazságot tenni magamban.

Szóval néhány éve átültem egy karbon vázra. Volt hozzá egy alu nyeregcső - de abból egy ultra könnyű KCNC.

Néhány hét múlva szereztem egy Ritchey karbon nyeregcsövet. És nem éreztem semmi különbséget !!

Tehát pont ugyan úgy csillapított a váz, ahogy első naptól éreztem. De én ezt a váznak tudom be, nem a nyeregcsőnek.

Vagy az ultra könnyű alu és a karbon kb egyformán csillapíthat ?

Vszeg azért nem érezted a karbon és alu közti különbséget mert a talaj és a közted már volt egy csillapító közeg,a karbon váz...így ebben az esetben nem egy rideg aluvázat kellett komfortossá tenned. 


  • Vejne kedveli ezt

#379
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

 

ON:

Ebben a "karbon nyeregcső csillapít" témában nem tudok igazságot tenni magamban.

Szóval néhány éve átültem egy karbon vázra. Volt hozzá egy alu nyeregcső - de abból egy ultra könnyű KCNC.

Néhány hét múlva szereztem egy Ritchey karbon nyeregcsövet. És nem éreztem semmi különbséget !!

Tehát pont ugyan úgy csillapított a váz, ahogy első naptól éreztem. De én ezt a váznak tudom be, nem a nyeregcsőnek.

Vagy az ultra könnyű alu és a karbon kb egyformán csillapíthat ?


rob módosította - 2016. február 02. - 12:10

Marci

#380
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Szemre tűnik úgy hogy a 23as gumi is éppen elfér majd kérek kölcsön egy 25 ös gumit hogy az befér-e,de így karcsúnak tűnik,lehet tényleg a befőttes üveg tető sztorit kell alkalmaznom! :D Próbálok megcsípni vmi alkalmi karbon kiegészítőket,egyenlőre nem sürget az idő sem mivel alkatrészgyűjtési fázisban vagyok,kerekek,váltás,hajtás megvan.Üléscsőből pont az általad vázolt "kényelemfaktor" miatt lenne jó a karbon,ha nem lesz vmi neves gyártóé /amit nem tartok valószínűnek/ akkor jöhet ez a linkelt.