A recsegéshez:
nagyon soxor hittem, hogy a nyeregcsõ revseg a vázban, DE a nyeregsíneket befogadó szerkezet (fej) is tele tud menni kosszal és az is okozhatja a hangot!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
Started by
ggx
, 2003. November 14. 02:42
#2841
Posted 2004. September 06. - 09:24
#2842
Posted 2004. September 05. - 23:33
flame:
Nem egészen értem a kérdést. Hézagolva van a nyeregcsõ? Vagy hogy érted azt, hogy "érdemes lenne nagyobb átmérõre váltani?"
Egyébként a nagyobb átmérõjü csõ kevésbeé hajlékony, így igen, szétrázza a segged.
Biztos jó a nyeregcsõved a vázba? Ha bilincs nélkül teszed bele, nem lötyög egy nagyon picit? Esetleg még középcsapira tippelnék, lehet hogy az mozog picit a vázban.
Ja, szvsz a karbon nyeregcsõ felejtõs.
Nem egészen értem a kérdést. Hézagolva van a nyeregcsõ? Vagy hogy érted azt, hogy "érdemes lenne nagyobb átmérõre váltani?"
Egyébként a nagyobb átmérõjü csõ kevésbeé hajlékony, így igen, szétrázza a segged.
Biztos jó a nyeregcsõved a vázba? Ha bilincs nélkül teszed bele, nem lötyög egy nagyon picit? Esetleg még középcsapira tippelnék, lehet hogy az mozog picit a vázban.
Ja, szvsz a karbon nyeregcsõ felejtõs.
#2843
Posted 2004. September 05. - 01:43
Mindenkit a leghatározottabban lebeszelnék a vékonyabb neregcsö+kihazagolás kombinációrol !
A haveromnak megrepedt igy a váza a nyeregcsö - felsöcsö találkozásánál. Igaz, ö 90kg, de nála igy elöbb jött ki a hatás.
A nyeregcsö pontos méretü legyen és minél hosszabban van a vázban, annál jobb.
Ennyi röviden.
És csak mert olcsón márkás csövet látsz, nem kell ugrani, föleg ha a méret nem passzol. Az APRO-t kell nézegetni, boltokban érdeklödni,...stb
üdv: MARCI
185-ös magassághoz 1 kicsit nagyobb váz illene. Véleményem szerint !!
A haveromnak megrepedt igy a váza a nyeregcsö - felsöcsö találkozásánál. Igaz, ö 90kg, de nála igy elöbb jött ki a hatás.
A nyeregcsö pontos méretü legyen és minél hosszabban van a vázban, annál jobb.
Ennyi röviden.
És csak mert olcsón márkás csövet látsz, nem kell ugrani, föleg ha a méret nem passzol. Az APRO-t kell nézegetni, boltokban érdeklödni,...stb
üdv: MARCI
185-ös magassághoz 1 kicsit nagyobb váz illene. Véleményem szerint !!
#2844
Posted 2004. September 04. - 02:26
Hi
Nekem is XTC-m van.
Rettentõen recseg. Most egy vágott alu B+ ny.csõ van benne. Lepucoltam, lezsíroztam, de még mindíg ropog.
Szar lehet a csõ?
Lehet, hogy a nyeregnél ropog, csak a váz továbbítja?
Érdemes nagyobb átmérõre váltani, merevség? Nem rázza jobban a seggem?
Esetleg néztem karbon ny.csõvet 8000-t. Promax!
Nem a legkönnyebb, mert nehéz a feje, 27.2-es.
Nekem is XTC-m van.
Rettentõen recseg. Most egy vágott alu B+ ny.csõ van benne. Lepucoltam, lezsíroztam, de még mindíg ropog.
Szar lehet a csõ?
Lehet, hogy a nyeregnél ropog, csak a váz továbbítja?
Érdemes nagyobb átmérõre váltani, merevség? Nem rázza jobban a seggem?
Esetleg néztem karbon ny.csõvet 8000-t. Promax!
Nem a legkönnyebb, mert nehéz a feje, 27.2-es.
#2845
Posted 2004. September 04. - 01:46
#2846
Posted 2004. September 03. - 13:34
én a 420-as roox-ot venném....
amit eddig olvastam róla, talán a legjobb ár/teljesítmény...
és a 16-os vázadhoz tényleg jól jön még az a plusz két centi...
amit eddig olvastam róla, talán a legjobb ár/teljesítmény...
és a 16-os vázadhoz tényleg jól jön még az a plusz két centi...
#2847
Posted 2004. September 03. - 12:48
Sziasztok!
Köszi a sok és gyors hasznos infót. Nagyon úgy tûnik, hogy eldõlt a mérleg, nem gányolok.
A kérdéseitekre válaszolva:
-a váz Gt zaskar race 2002, M-méretû (kb 16-os). Már nem az easton csöves, "csak" kinesis, de még made in california.
Lehet, hogy kicsi a magasságomhoz, de az utolsót vettem meg anno ebben a méretben, amit hivatalosan az országban értékesítettek. Szerelem volt....
Az elõzõ vázam is csak 17-es volt, nem jelent akkora gondot.
-a nyeregcsõ egy kiszemelt Race Face XY v. XYO. (az egyik hátranyúlós fajta a másik nem )Még nem tudom, hogy a hátranyulás mennyire fogja a nyeregvázcsövemet "megrángatni". Azért gondoltam a Race Face-re, mert mostmár (másfél év alatt) összejött a fejcsapágy, stucni, kormány s akkor már a nyeregcsõ is legyen hasonló márkájú. Vagy várok amíg összejön a pénz egy 27,2-re (kb 30 ropi) vagy veszek egy roox-ot 12-13 körül. Abban még külön pozitív, hogy nemcsak 400-as hanem 420-as. Ekkora kinyulásnál ez is sokat jelenthet.
Ha pedig v.kit érdekel, akkor a RF 26,8-as olyan 9 ezer körül mozog az egyik boltban pesten (ha megvan még(?!?).
Ennyi...
Köszi a sok és gyors hasznos infót. Nagyon úgy tûnik, hogy eldõlt a mérleg, nem gányolok.
A kérdéseitekre válaszolva:
-a váz Gt zaskar race 2002, M-méretû (kb 16-os). Már nem az easton csöves, "csak" kinesis, de még made in california.
Lehet, hogy kicsi a magasságomhoz, de az utolsót vettem meg anno ebben a méretben, amit hivatalosan az országban értékesítettek. Szerelem volt....
Az elõzõ vázam is csak 17-es volt, nem jelent akkora gondot.
-a nyeregcsõ egy kiszemelt Race Face XY v. XYO. (az egyik hátranyúlós fajta a másik nem )Még nem tudom, hogy a hátranyulás mennyire fogja a nyeregvázcsövemet "megrángatni". Azért gondoltam a Race Face-re, mert mostmár (másfél év alatt) összejött a fejcsapágy, stucni, kormány s akkor már a nyeregcsõ is legyen hasonló márkájú. Vagy várok amíg összejön a pénz egy 27,2-re (kb 30 ropi) vagy veszek egy roox-ot 12-13 körül. Abban még külön pozitív, hogy nemcsak 400-as hanem 420-as. Ekkora kinyulásnál ez is sokat jelenthet.
Ha pedig v.kit érdekel, akkor a RF 26,8-as olyan 9 ezer körül mozog az egyik boltban pesten (ha megvan még(?!?).
Ennyi...
#2848
Posted 2004. September 03. - 12:28
nagy valoszinuseggel dörzsáraznák a vazcsovet.
sorozdoboz mukodik amugy nincs vele baj recsegni nem fog mivel ugy is kell egy kis zsir a nyeregcsore.
DE! ha 20eft-ot nyersz gondolom akkor meg mindig pengetsz eleget.
roox nyeregcso? ~10eft
esetleg thomson ~15-16eft (vannak ilyen arcok akik behoznak mindenfele cuccot kulfoldrol 8-) )
a hatranyulasa miatt eleg nagy pofont ad a hajlitott keresztmetszetnek.
amig meg meg van 2cm a vazban addig no porb.
jon a tel annyit ugysem tekersz ilyenkor nem 'nyulik' az ember.
tavasszal raersz vmit idei cumot akciosan megvenni.
sorozdoboz mukodik amugy nincs vele baj recsegni nem fog mivel ugy is kell egy kis zsir a nyeregcsore.
DE! ha 20eft-ot nyersz gondolom akkor meg mindig pengetsz eleget.
roox nyeregcso? ~10eft
esetleg thomson ~15-16eft (vannak ilyen arcok akik behoznak mindenfele cuccot kulfoldrol 8-) )
a hatranyulasa miatt eleg nagy pofont ad a hajlitott keresztmetszetnek.
amig meg meg van 2cm a vazban addig no porb.
jon a tel annyit ugysem tekersz ilyenkor nem 'nyulik' az ember.
tavasszal raersz vmit idei cumot akciosan megvenni.
#2849
Posted 2004. September 03. - 11:58
igen, ez elég találó ötlet, hogy amiatt olcsó a nycsõ, mert manapság már se híre se hamva a hozzá passzoló nyeregvázcsöveknek....
#2850
Posted 2004. September 03. - 11:43
Egyetértek az elõttem szólókkal. Az átalakítós dolog tényleg gáz, mert:
- oda a könnyû csõ súlyelõnye,
- hajlamos recsegni,
- pénzbe kerül,
- szvsz gányolás....
Ár/érték arányban nagyon gyenge megoldás.
Ja, és a 26,8-as csõ valszeg nagyon kevés vázba lesz jó a késõbbiekben is. Alu CC vázaknál a 27,2 a legelterjedtebb. Könnyû ösztelósoknál is csak ennél nagyobb szokott lenni. Szvsz ez a csõ csak azért ilyen olcsó, mert nem tudják eladni...
Vázreszelés nem OK. Fõleg, hogy versenyvázat írsz, ami általában súlyra vannak kihegyezve.Reszelés gyengítené, plusz nem biztos hogy megtudnád igazán szépen csináltatni, akkor meg csak jönnek a gondok... Szal nagyon nem ajánlom a reszelést
Tényleg, nem kicsi neked a 16-os váz?
- oda a könnyû csõ súlyelõnye,
- hajlamos recsegni,
- pénzbe kerül,
- szvsz gányolás....
Ár/érték arányban nagyon gyenge megoldás.
Ja, és a 26,8-as csõ valszeg nagyon kevés vázba lesz jó a késõbbiekben is. Alu CC vázaknál a 27,2 a legelterjedtebb. Könnyû ösztelósoknál is csak ennél nagyobb szokott lenni. Szvsz ez a csõ csak azért ilyen olcsó, mert nem tudják eladni...
Vázreszelés nem OK. Fõleg, hogy versenyvázat írsz, ami általában súlyra vannak kihegyezve.Reszelés gyengítené, plusz nem biztos hogy megtudnád igazán szépen csináltatni, akkor meg csak jönnek a gondok... Szal nagyon nem ajánlom a reszelést
Tényleg, nem kicsi neked a 16-os váz?
#2851
Posted 2004. September 03. - 11:08
én 27,2-es csövet csiszoltam meg, hogy 27-es vázba bele menjen, igy most semmi gond vele, mert pont passzentos....
viszont szerintem az átalakítós módszer nem túl jó ötlet...
fõleg felsõ kategóriás cucc esetén...
gondolom azért van ilyen ára, mert nagyon könnyû, na most egy átalakítóval már rögtön csak közepesen könnyû lesz....
ja és mindig megmarad kicsit az a gányolt hatás, ami meg egy sok 10E Ft-os alkatrésznél nem túl jó....
esetleg még azt tudnám elképzelni, hogy a vázat cseréld le, úgyis elég kicsi méretû hozzád, ha nem egy túl komoly darabról van szó, és nagyon ragaszkodsz ahhoz a király nyeregcsõhöz, akkor talán még ez is szóba jöhet, és akkor elkerülhetõ a gányolás...
ja egyébként megkérdezhetem, hogy milyen csõ ez?
viszont szerintem az átalakítós módszer nem túl jó ötlet...
fõleg felsõ kategóriás cucc esetén...
gondolom azért van ilyen ára, mert nagyon könnyû, na most egy átalakítóval már rögtön csak közepesen könnyû lesz....
ja és mindig megmarad kicsit az a gányolt hatás, ami meg egy sok 10E Ft-os alkatrésznél nem túl jó....
esetleg még azt tudnám elképzelni, hogy a vázat cseréld le, úgyis elég kicsi méretû hozzád, ha nem egy túl komoly darabról van szó, és nagyon ragaszkodsz ahhoz a király nyeregcsõhöz, akkor talán még ez is szóba jöhet, és akkor elkerülhetõ a gányolás...
ja egyébként megkérdezhetem, hogy milyen csõ ez?
#2852
Posted 2004. September 03. - 10:27
A vázhoz hozzányúlni mindig kétes dolog. Attól is függ a dolog, milyen a váz falvastagsága a kérdéses területen. Egy masszívfalú váznál megkisérelhetõ. 20eFt tényleg sok, de kérdés érdemes-e egy ilyen szintû (és feltételezem xxxlite) alkatrészt betenni egy esetlegesen alacsonyabb szintû felépítésû bicajba (nehéz váz + könnyû nyeregcsõ ???). De ha könnyû a váz (meg a szett), akkor meg a lecsiszolással lehet probléma...
#2853
Posted 2004. September 03. - 08:45
Sziasztok!
Újabb problémával fordulok a szakavatottakhoz:
185 cm magas vagyok és 16-os vázat nyúzok (CC). Egy 400-as nyeregcsõ figyel benne, és mindössze kb 2 cm van még a stop feliratig a vázban. Az átmérõ 27,2 és alu CC versenyvázról van szó. (eddig a tények, mert befolyásolhatják a pontos választ)
Szeretnék egy új nyeregcsövet és most harmad áron megkaphatnám. De, hogy ne legyen minden fenékig tejfel sajnos az átmérõ nem ok, 26,8-as. Kérdezgettem az átalakító után és olyan 0,6 mm nyeregcsõátmérõ különbségtõl vállalják az elkészítését. És akkor most jönnek a kérdések:
-érdemes-e egy húzott csõvû (bár lehet, hogy a nyeregvázcsõ éppen nem húzott, ennyire nem értek hozzá) vázban kicsiszoltattni (tudom, erre is van megfelelõ szakkifejezés, de nem ismerem) annyit, hogy tudjanak készíteni bele egy átalakítót?
-érdemes-e az átalakítózásba belefogni? Van-e errõl v.kinek tapasztalata? Recseg, mozog, stb? Persze, ha pozitív a vélemény azt is szivesen várom!
-Érdemes-e sörösdobozzal probálkozni? (kicsit ódszkodok ezektõl a sufnituning megoldásoktól)
-És talán a legfontosabb: elég komolyan ki van húzva a csõ, az átmérõ sem egetrengetõ, a súlyom is 80 körül mozog, és még a nyeregcsõ is a hátranyúlós fajtájú? Na mindezek mellett érdemes nekiállnom az egész átalakításnak csak azért mert harmadáron jutok hozzá a csõhöz. (azt talán még lényeges, hogy kb 20 ezret sporolnék, ha most venném. Ez pedig már elég komoly összeg ahoz, hogy ennyire foglalkoztasson a dolog)
Elõre is köszi, és várnék minden tapasztalatot!
Újabb problémával fordulok a szakavatottakhoz:
185 cm magas vagyok és 16-os vázat nyúzok (CC). Egy 400-as nyeregcsõ figyel benne, és mindössze kb 2 cm van még a stop feliratig a vázban. Az átmérõ 27,2 és alu CC versenyvázról van szó. (eddig a tények, mert befolyásolhatják a pontos választ)
Szeretnék egy új nyeregcsövet és most harmad áron megkaphatnám. De, hogy ne legyen minden fenékig tejfel sajnos az átmérõ nem ok, 26,8-as. Kérdezgettem az átalakító után és olyan 0,6 mm nyeregcsõátmérõ különbségtõl vállalják az elkészítését. És akkor most jönnek a kérdések:
-érdemes-e egy húzott csõvû (bár lehet, hogy a nyeregvázcsõ éppen nem húzott, ennyire nem értek hozzá) vázban kicsiszoltattni (tudom, erre is van megfelelõ szakkifejezés, de nem ismerem) annyit, hogy tudjanak készíteni bele egy átalakítót?
-érdemes-e az átalakítózásba belefogni? Van-e errõl v.kinek tapasztalata? Recseg, mozog, stb? Persze, ha pozitív a vélemény azt is szivesen várom!
-Érdemes-e sörösdobozzal probálkozni? (kicsit ódszkodok ezektõl a sufnituning megoldásoktól)
-És talán a legfontosabb: elég komolyan ki van húzva a csõ, az átmérõ sem egetrengetõ, a súlyom is 80 körül mozog, és még a nyeregcsõ is a hátranyúlós fajtájú? Na mindezek mellett érdemes nekiállnom az egész átalakításnak csak azért mert harmadáron jutok hozzá a csõhöz. (azt talán még lényeges, hogy kb 20 ezret sporolnék, ha most venném. Ez pedig már elég komoly összeg ahoz, hogy ennyire foglalkoztasson a dolog)
Elõre is köszi, és várnék minden tapasztalatot!
#2854
Posted 2004. May 18. - 20:46
ossze van huzva a cso.
Jóhogy, erre rájöttem, de ettõl ki kell düllednie? Nem árt ez neki kissé? Pedig meg se téptem a nyeregbilincset, s még a nyeregcsõ is passzentos béle...
#2855
Posted 2004. May 18. - 13:27
na ha már itt tartunk: nekem is van valami fura a nyeregvázcsövemnél: ahol a felsõcsõ a nyeregvázcsõbe csatlakozik, ott hátul keresztbe (tehát a nyeregvázcsõre merõlegesen) van egy félkör alakú hegesztés. de a nyeregvázcsõ egy darabból áll. akkor az minek oda? merevít valamit?
#2856
Posted 2004. May 18. - 10:41
#2857
Posted 2004. May 18. - 08:58
Serviceman;
OFF
Az XTC naggggyon jó, baromi merev, viszont fura módon kevésbé rázza a hátsót, mint az elõzõleg használt Crux - kanyarstabilitás és manõverezés csúcs. Mindenben nagyobb mint a Crux, kellemesen el lehet nyúlni rajta. Hely elég mindenre. Nyeregcsõbõl 2 verzió használható, adnak insertet. Kormánycsapágy vagy félintegrált, vagy hagyományos. Kitekerhetõ V-fék tüskék. Szóval úgy állítod be és azzal szereled, ahogy akarod. Szóval bejön. Mellesleg nekem is az a baj Meridával, h rövid...
ON
ggx;
Képet majd küldök - de a lényeg - nézd meg a sliccelésnéál a nyeregvázcsövet oldalról, s láthatod, hogy nem teljesen egyenes. (mármint a hengercsõ alkotója)
OFF
Az XTC naggggyon jó, baromi merev, viszont fura módon kevésbé rázza a hátsót, mint az elõzõleg használt Crux - kanyarstabilitás és manõverezés csúcs. Mindenben nagyobb mint a Crux, kellemesen el lehet nyúlni rajta. Hely elég mindenre. Nyeregcsõbõl 2 verzió használható, adnak insertet. Kormánycsapágy vagy félintegrált, vagy hagyományos. Kitekerhetõ V-fék tüskék. Szóval úgy állítod be és azzal szereled, ahogy akarod. Szóval bejön. Mellesleg nekem is az a baj Meridával, h rövid...
ON
ggx;
Képet majd küldök - de a lényeg - nézd meg a sliccelésnéál a nyeregvázcsövet oldalról, s láthatod, hogy nem teljesen egyenes. (mármint a hengercsõ alkotója)
#2858
Posted 2004. May 18. - 08:47
Dante:
Amúgy milyen az XTC? Nekem Merida Matts Speed vázam van, de valahogy még mindig ne mtudtam igazán megszokni. Nem rossz váz, csak valahogy nem passzol hozzám. Lehet hogy eladom, és akkor egy XTC például a jelöltek között lenne.
Milyen? Mennyi hely van rajta? (a Merida picit rövid) Hogy fordul? Mennyire merev?
Képed van esetleg?
Ja, és szvsz nem kell aggódnod "dudor" miatt.
Amúgy milyen az XTC? Nekem Merida Matts Speed vázam van, de valahogy még mindig ne mtudtam igazán megszokni. Nem rossz váz, csak valahogy nem passzol hozzám. Lehet hogy eladom, és akkor egy XTC például a jelöltek között lenne.
Milyen? Mennyi hely van rajta? (a Merida picit rövid) Hogy fordul? Mennyire merev?
Képed van esetleg?
Ja, és szvsz nem kell aggódnod "dudor" miatt.
#2859
Posted 2004. May 17. - 22:20
ezt nemigazán értem
nézegettem az enyémet, de nem sikerült rájönnöm, hogy mire gondolhatsz...
nem tudsz esetleg egy képet linkelni?
nézegettem az enyémet, de nem sikerült rájönnöm, hogy mire gondolhatsz...
nem tudsz esetleg egy képet linkelni?
#2860
Posted 2004. May 17. - 22:17
Nekem is lenne kérdésem - normális az, hogy a nyeregváz csõ a felsliccelésnél kicsit kidudorodik? a régi vázamon ez vót, gondoltam, biztosan a használattól eltorzult egy csöppet, de a vadiúj XTC-m is már alapból olyan - azaz a nyeregbilincs alatt a vázcsõ nem egyenes, hanem kicsit domborít (észrevettem, h egy csomó könnyû aluvázon ez a helyzet, s mindig ott a domborodás, ahol a felsliccelés...)
Mi errõl a véleményetek?
Mi errõl a véleményetek?