Felmerült bennem valami. Javíts ki, ha tévedek.
Te itt a pozitív hatásait mászásnál gondolod kihasználni? Mert ha igen, nem értem, miként nyomódna össze a rugó:
1., ez az ütõdés javarészt "lassú"
2., ha úgyis az egyik lábaddal nyomod el magad a pedállal a bringától, akkor miért nyomódna össze a rugó, ha kevesebb tömeggel nehézkedsz rá?
Lehet, rosszul látom.
A rugós nyeregcsõ szerintem a túrázóknak lett kitalálva (nehéz is).
Is. A városban a rohadt padkák (bicikliutat elég sûrûn keresztetzik


A rossz minõségû útburkolat (xarabb aszfalt, zúzott kõ, repedezett föld, dózerút) kisebbegy enetlenségeit a zselég nyergem (B+ Contour Gel Xsenium)simítja el, de a nyergen lévõ elasztomer szinte csak dísz, nagyobb úthibákkal nem tud mit kezdeni; és elõzõ 2centi rugóút után hiányzik. (Nem, nyerget nem cserélem vissza mert azon nem volt prosztatavédõ, és a nyeregcsõ többet vesz fel a vázra ható erõkbõl, mert nem csak a nyereg végén az alátámasztási pontban van energiaelnyelés, hanem már a nyeregcsõnél.)
szal:
1, az ütõdés max mászásnál lassú, ott mondjuk 15Km/hval kapok el vmit, azért ott is összébb megy a rugó szvsz
2, nem tudom, oútimon is összenyomódik a nyeregcsõ nagy úthibáknál, és a rugós nyergemnek is összenyomódott nagyobb erõ hatására a rugója
3, írtam hogy 60grammal nehezebb a mostani nyeregcsövemnél, ami rohadtul nem izgat. Nem vagyok grammhuszár, inkább strapabíró legyen az alkatrész, nem zavar ha picit nehezebb; másrészt még rajtam is vna +10Kg, elöbb azt kéne leadnom. Egyébként ha 2,1 helyett 2,4es gumit veszek az is nehezebb legalább 30grammal már...