Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Please log in to reply
3018 replies to this topic

#2081
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

Felmerült bennem valami. Javíts ki, ha tévedek.
Te itt a pozitív hatásait mászásnál gondolod kihasználni? Mert ha igen, nem értem, miként nyomódna össze a rugó:
1., ez az ütõdés javarészt "lassú"
2., ha úgyis az egyik lábaddal nyomod el magad a pedállal a bringától, akkor miért nyomódna össze a rugó, ha kevesebb tömeggel nehézkedsz rá?
Lehet, rosszul látom.
A rugós nyeregcsõ szerintem a túrázóknak lett kitalálva (nehéz is).



Is. A városban a rohadt padkák (bicikliutat elég sûrûn keresztetzik :(, 10-50 méterenként), nagyobb sebességnél egyenesen/lejtõn a nagyobb 'hupákat' kilengte a rugós nyergem (ezt nagyon szerettem benne, ezt csinálta a legjobban, élveztes volt :) ), gondolom a rugós nyeregcsõ is ezt tenné. Elvileg igen, mászáskor is kevésbé pattogna el (nyereg topicban kifejtettem: nyeregcsõ összemegy, 2 centit elnyel, picit alacsonyabbra pattan a hátsó kerék, mert a gép+seggem kombót nem kell egyben mozgatja, mert a seggemre már kevesebb erõ hat, engem nem dob/gyorsít annyira mintha nem lenne a 2 centin történõ energiaelnyelés. Az összetolt rugó meg utána tolja el a seggemtõl a biciklit, bár itt a gravitáció sokkal többet számít mint a rugó.), és egyébb olyan szitukban is segítene, ahol nem tuom merre kerülni a követ/ágat/úthibát, és növelné a komfortot.

A rossz minõségû útburkolat (xarabb aszfalt, zúzott kõ, repedezett föld, dózerút) kisebbegy enetlenségeit a zselég nyergem (B+ Contour Gel Xsenium)simítja el, de a nyergen lévõ elasztomer szinte csak dísz, nagyobb úthibákkal nem tud mit kezdeni; és elõzõ 2centi rugóút után hiányzik. (Nem, nyerget nem cserélem vissza mert azon nem volt prosztatavédõ, és a nyeregcsõ többet vesz fel a vázra ható erõkbõl, mert nem csak a nyereg végén az alátámasztási pontban van energiaelnyelés, hanem már a nyeregcsõnél.)

szal:
1, az ütõdés max mászásnál lassú, ott mondjuk 15Km/hval kapok el vmit, azért ott is összébb megy a rugó szvsz
2, nem tudom, oútimon is összenyomódik a nyeregcsõ nagy úthibáknál, és a rugós nyergemnek is összenyomódott nagyobb erõ hatására a rugója
3, írtam hogy 60grammal nehezebb a mostani nyeregcsövemnél, ami rohadtul nem izgat. Nem vagyok grammhuszár, inkább strapabíró legyen az alkatrész, nem zavar ha picit nehezebb; másrészt még rajtam is vna +10Kg, elöbb azt kéne leadnom. Egyébként ha 2,1 helyett 2,4es gumit veszek az is nehezebb legalább 30grammal már...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2082
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,790 posts
én régen akartam venni rugós nyeregcsövet. egyszerültem egy jobb fajtán (olyan 3-4cm-t rugózhatott, puhán) és nagyon megtetszett! szart nem érdemes venni mert az nem mozog rendesen..

#2083
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

1, egyáltalán a rugós nyeregcsövek ellen/mellett mi szól, helyes-e a kisebb elpattogás elméletem valamelyest (1-1 nagyobb úthibánál, pl ág, nem kis köveken)


a rugós nyereg egyetken dolog maitt lett kitalálva.
a kéynelem kedvéért.
nem epdig azért, hogy növelje a hátsókerék tapadását.
annak az eszköznek a neve: rugóstag ;)

ballonosabb gumival pedig azt a 2-3cm "rugóutat" simán meg lehet oldani.

de rövidebb ideig lenne levegõben a hátsó kerék, és pogózás sem lenne (mint olcsóbb rugóstagoknál).



neeeeeemáááár :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#2084
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

Na akkor itt folyt.

Szóval szerintem attól nem kell félni, hogy a felni túl sokat kap. Szerintem az a 3-cm (ha az annyi egyáltalán) alig vagy semennyire nem változtat a helyzeten. Kell egy jó felni és nincs gond. Ha meg az a probléma, hogy "nagyobb úthibák" akkor felállsz a nyeregbõl és térddel ki is tudod rugózni a kérdéses hibát, jóval több, mint 3 centivel! Szerintem.
Nem akarom nagyon összeakasztani a bajuszt, csak mint XC-s én messzirõl elkerülöm a rugós nyeregcsövet, mert nem látom értelmét :)


Amit látok elõre nyagobb úthibát ott természetesen kiállok addig a nyeregbõl.
Felni olyan amilyen, idáig jól bírja a strapát, de csak szimpla (igaz, jól préselték, mert van tartása így is), de sosem baj ha óvja az ember a gépet (is).

Elötte rugós nyergem volt, most gél+elasztomer van, és bizony hiányzik az a 2cmes rugóút hátul :(. És ha az elméletem nem rossz, akkor mászáskor is kisebb lesz az elpattogás mértéke, meg kényelmesebb is lesz, a súlytöbblet elhanyagolható mint láttuk.

Szal messze nem enduró lenne a gép, de affelé közelítenék. A váz/gép forgáspontja nem változna, mert továbbra is csak elsõ kerék van, de rövidebb ideig lenne levegõben a hátsó kerék, és pogózás sem lenne (mint olcsóbb rugóstagoknál).

Nem tudom mennyire helytálló az elmélet, rob szerint mikor ráhajtok egy faágra, akkor a pozitív úthibánál nem csúszik be a nyeregcsõ, csak mikor átmentem rajta és lehuppanok. Ugyanúgy ütés éri allulról ezért szvsz mikor rámegyek becsúszik, ahogy a rugós nyereg is tette; sõt, a pozitív úthibákat jobban kivasalta mint a negatívakat.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2085
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Felmerült bennem valami. Javíts ki, ha tévedek.
Te itt a pozitív hatásait mászásnál gondolod kihasználni? Mert ha igen, nem értem, miként nyomódna össze a rugó:
1., ez az ütõdés javarészt "lassú"
2., ha úgyis az egyik lábaddal nyomod el magad a pedállal a bringától, akkor miért nyomódna össze a rugó, ha kevesebb tömeggel nehézkedsz rá?
Lehet, rosszul látom.
A rugós nyeregcsõ szerintem a túrázóknak lett kitalálva (nehéz is), arra jó is lehet.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#2086
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Rossz helyen kérdeztem, hát átköltözök a helyére a kérdéssel:
http://forum.bikemag...p?t=200&page=23

'Röviden':

Felmerült benenm is a rugós nyeregcsõ használata.

Megnéztem egy B+ot a boltban, rohadt kemény rugó van benne, 3,5centis rugóútból ha ráülök fél centi megy be (ez relatíve jó).

Elvileg mászáskor faág/egyéb nagyobb akadály amin elpattanna a kerék, jóval kisebbet pattanna, mert a súly nem pattanna, mert a nagyját elnyelné a rugó, és hamarabb kerülne vissza ahátsó kerék a földre, mert az én seggem nem, vagy csak picit mozgott volna felfele, és az összetolódott rugó gyorsan visszanyomná a földre. Emellett nagyobb hupák nagysebességnél, és egyéb úthibáknál is jól jönne komfort és felni védelme miatt is.

Ugyan nem olyan jó messze persze mint a hátsó rugóstag, de nagyságrendekkel olcsóbb, és nem is pogózik (oútimon van egy gagyibb rugós nyeregcsõ, tudom).

Természetesen ez már nem mozog oldalra, hogy combbal is tudjam irányítani a biciklit.

Támogatom hogy montira az a hoki ami a verimem is van ne lenne jó, de a B+ féle jónak tûnik, erõsebb, masszívabb, nem forog el és szebb is .


Ja, elõzõ nyergem rugós volt, szal a 2 centi rugóút elõnyeit ismerem, bár az is elég kemény volt szal szinte sose értem el a max rugóutat.

Ha viszont mégis rugós nyeregcsõ, melyiket érdemesebb, mennyi körül lehet a paralelogrammás, és melyik nagykerbõl lehete beszerezni; és mennyivel lehet jobb a sima B+ félénél, megéri a 3-4× es többletet.

Válaszotokat elõre is köszi!

Feltöltött kép

Lerajzoltam az ált elõforduló úthibákat (pozitív majd negatív úthiba, majd nagyjából hogy mekkora szögtartományban éri ütés a gépet), ill a 2 nyeregfélénél hogy merre csillapít (legtöbbet), ill milyen úton mozog a nyereg.
(piros ütés iránya, zöld a nyereg elmozdulása, fekete hogy milyen irányú ütéseket csillapít leginkább; mert ugye minden ütés valamennyire felfele mozgás)
A trapézos nagyobb szögtartományban nyeli el jobban, de nekem úgy tûnik (user error? ) hogy nem pont arra amerre a legjobb lenne.


Erre írták páran hogy nem ajánlják (a régiek alapján nem is csodálom, de amit ehhez írtak ellenérvet azt nem mindet értem/máshogy gondolom), alábbiak szerepeltek többek közt ellenérvnek:

a paralelogrammás azért jó, mert már a kerék felõl érkezõ ütést is felveszi. azaz már akkor is csillapit, amikor az ütés jön, nem csak utána.

Írták a ballonosabb gumit, amire felhoztam pár ellenérvet; súlyt, de csak 60grammal nehezebb a mostanimnál; meg hogy el fog hamar forogni-amit a boltban néztem 05ös B+ az biztos nem fog egy ideig, tized milit sem mozgott oldalra.




Szal
1, egyáltalán a rugós nyeregcsövek ellen/mellett mi szól, helyes-e a kisebb elpattogás elméletem valamelyest (1-1 nagyobb úthibánál, pl ág, nem kis köveken)

2, ha rugós nyeregcsõ, akkor a sima/paralelogammás összehasonlítás, melyiket érdemesebb

3, konkrétan a 05-06os B+ rugós nyeregcsövekkel volt-e vkinek tapasztalata, esetleg e kettõ közül melyiket érdemesebb megvenni.

Segítségeteket elõre is köszi! :respect:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2087
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Na akkor itt folyt.

Szóval szerintem attól nem kell félni, hogy a felni túl sokat kap. Szerintem az a 3-cm (ha az annyi egyáltalán) alig vagy semennyire nem változtat a helyzeten. Kell egy jó felni és nincs gond. Ha meg az a probléma, hogy "nagyobb úthibák" akkor felállsz a nyeregbõl és térddel ki is tudod rugózni a kérdéses hibát, jóval több, mint 3 centivel! Szerintem.
Nem akarom nagyon összeakasztani a bajuszt, csak mint XC-s én messzirõl elkerülöm a rugós nyeregcsövet, mert nem látom értelmét :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#2088
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,236 posts

ilyen, hogy 25.4-es nycsõ valami hosszabb méretben létezik még? (a legolcsóbb kellene)

900 Ft-ért lehet venni. Pl.: Acor
Abbol esztergáltattam bélés csövet a telóm nyakába.

#2089
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
nem kell ide 5-6E, ilyen b+ nyeregcsövem volt anno, és tökéletes volt:

http://ebike.hu/term...2-290-mm-ig/580

#2090
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Biztos lehet kapni, az összes nagyáruházi gépbe az való. Valahol, mintha láttam volna 300mm-st. Legrosszabb esetben veszel egy colos csövet és leszedetsz a végéböl aztán rá a bilincs.


A sebesség mindent megold.

 


#2091
LiLZs2

LiLZs2

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
Megnézem, bár én Bike Positive fun vagyok, így inkább abból a márkából vennék 1 jót, olyan 5000-6000 maxos árral.

#2092
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ilyen, hogy 25.4-es nycsõ valami hosszabb méretben létezik még? (a legolcsóbb kellene)

#2093
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts
én a BBB-t ajánlom, nincs nagy hátranyulás,2 csavaros beállítás,elég jó súly,mindez 5e ft környékén

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#2094
LiLZs2

LiLZs2

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
ÉN 73-74 kg vagyok, és sokszor használom hegyre föl, hegyre le, buckás terepen. Engem nem zavar az, hogy nehéz, csak bírja sokáig.
Plz írj 1 típust is.

#2095
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Nos nekem kéne 1 kis help nyeregcsõvel kapcsolatban szeretnék venni egy középszíntû (elég merev ahoz, hogy ne törjön el) Bike Positive nyeregcsövet, mellé valami használható bilincset.

Esetleg tudnátok ajánlani valami használhatót? Olyan 3000 FT -s határral.
Ez 1 Magellan CruX vázba lesz belenyomvan, így a méretei: 27.2 x 400 (hossza lehet picivel rövidebb is akár, de jobb ha ennyi van), álltalában CC (fun verseny) -re, és kis túrázásra fogom haszálni, tehát ne törjön össze buckákon, mini ugratásokon (fél méter alatt).
Válaszotokat elõre is köszönöm.


Nem tudom hány kg vagy és hogy milyen a tekerési stílusod, de nekem a legolcsóbb 27,0×400as B+ nyeregcsövem már bõ 5éves és semmi baja. A vázat a nyeregvázcsõ-támvilla csatlakozásánál már 2szer hegeszteni kellett repedés miatt, de magával a nyeregcsõvel semmi gond. Hozzá kell tenni h. 70kg vagyok és túra-CC-re volt és lesz is használva. Az olcsó nyeregcsövekkel annyi a gond h. nehezek, biztos könnyebben is törnek ha ráesik az ember a nyeregre de ez már nem rendeltetésszerû használat.:)
Ugratásnál meg nem kéne ülni, úgy biztos nem csoffad le a nyeregcsõ, kényelmetlen is ülve ugratni...

#2096
LiLZs2

LiLZs2

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
hm Természetesen, ha csak drágábban van normális többet is rászánok olyan max 7-8 ezer, de 1 csõért kicsit sajnálom a zsozsot, nyergem az van, csak csõ kéne, plz help továbbra is.

#2097
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
szerintem a 400-as nyeregcsõ 3000 FT-ért nem jó minõség vagy nem is tudom...

olyan bizalmatlan vagyok, nekem az elõzõ nyeregcsövem egy olcsó 350-es B+ volt, kb hasonló árban vettem és a feje egész egyszerûen lehajlott (pedig 58-60 kg vagyok csak...) az idõ múltával, és a végén nem értettem, hogy miért kell mindig a nyergemet vízszintesbe állítgatni, állandóan felfelé állt az orra...aztán kaptam névnapomra egy 400-as pazzazt (azt, amin a 2014 CNC felirat szerepel, és ilyen kétcsavaros hiperprecíz feje van), belõtem egyszer jól a magasságot, meg a vízszintet, és a teljes tavalyi szezont azzal mentem végig, és idén is ezt használom majd. igaz, hogy ez kb. 3x annyiba kerül (probikeban vette apu), mint a 3000 HUF-os, de szerintem nyeregcsõbõl és kormányból nem éri meg gyenge minõségût venni...

#2098
LiLZs2

LiLZs2

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
Nos nekem kéne 1 kis help nyeregcsõvel kapcsolatban szeretnék venni egy középszíntû (elég merev ahoz, hogy ne törjön el) Bike Positive nyeregcsövet, mellé valami használható bilincset.

Esetleg tudnátok ajánlani valami használhatót? Olyan 3000 FT -s határral.
Ez 1 Magellan CruX vázba lesz belenyomvan, így a méretei: 27.2 x 400 (hossza lehet picivel rövidebb is akár, de jobb ha ennyi van), álltalában CC (fun verseny) -re, és kis túrázásra fogom haszálni, tehát ne törjön össze buckákon, mini ugratásokon (fél méter alatt).
Válaszotokat elõre is köszönöm.

#2099
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Nem tudja valaki véletlenül a pro plt 31,6/400 nyeregcsõ súlyját?


Ööö, ezt vesztegetik 4e körüli áron?, ha igen akkor 302g, legalábbis az enyém annyit nyom.

#2100
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
Én inkább egy ballonosabb külsõt vennék hátra...
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda