Jelentkezz be Regisztrálj
Levél a BKV-nek
#81
Posted 2003. October 12. - 14:24
#82
Posted 2003. October 12. - 12:57
Prefi:
Az északi dunahídra is szükség van, mert aki pestrõl Szentendrére vagy Esztergomba megy annak most be kell mennie a városba, és az Árpád hídon kell dugóznia ez is eléggé megnöveli a forgalmat. Egyébként ha jól értesültem ez a híd az M0 része lenne, és terveztek rá bringás utat is !
ON
lehet, hogy túloztem egy kicsit de akkor irtó piszkosa a bkv jármûvek...
#83
Posted 2003. October 12. - 11:14
Én nem pesti vagyok, de abban biztos vagyok, hogy ha megépítenék az M0-s M3-as és M5-ös közti kb 20 km-es szakaszát, akkor a belváros forgalma tutkó csökkenne pl. nekünk sem kéne bemenni a városba, ha éppen megyünk Budatéténybe (vagy nem tom hova, a Camponatól nem messze, mindegy). A sok kamionról nem is beszélve
De ehelyett inkább építenek északi dunahidat.
> > > >
on
#84
Posted 2003. October 11. - 13:52
jajj ;D melyik is a nagykorut? a margit korut meg a tobbi, amin a 4-6os villamos jar, nem? jo, mert en lattam rosszul sztem az elmult par evben de egy csepp kerekparut sincsen ;D
ad 2.
a politikusok/varosvezetes mindig ugy igeri meg ezeket a dolgokat: h tegyuk fel 2002-ig tart a ciklus. akkor majd "2003-ra megigerem, addigra meglesz" cimu beszolasok. tehat kivonja sajat magat a feleloseg alol, sot elore elkolti a kovetkezo ciklus penzet, az addigit zsebrevagva. es ugyanez igaz a 2006-ig tarto mostani kedves kormanyunkra is.(de mit is vartunk?) de igergetni marha konnyu, de az elmult par evben hol is keszult kerekparut? en inkabb del budai reszeket latom, valamint a belvarost, de a sok okos ugyes ember megepitette a bicosutat a budaorsi repter mogott. ez szep es jo, de utana meg mehetunk tovabb balaton fele a depo uton, a sok torok meg ukran kamion mellett ;D akik hiresek a vezetni nem tudasukrol, valamint arrol hogy 3 oranal nem birnak ki tobbet ebren...
ON
#85
Posted 2003. October 11. - 13:23
Érdekes cikket találtam:
Öltönyben is lehet biciklizni
Utolsó módosítás: 2003. szeptember 17., szerda 18:51
Évente ötszáz millió forintot költhet a gazdasági tárca kerékpárutak építésére. Erre a pénzre pályázhatnak az önkormányzatok
A gazdasági és a környezetvédelmi miniszter a jövõ heti autómentes napot akarja népszerûsíteni az akcióval. Egy átlagos budapesti napon 50 ezren ülnek biciklire, õk már tudják, hogy nagyjából ugyanannyi idõ alatt érnek haza, vagy a munkahelyre, mint akik a forgalomban araszolnak autóval.Igaz, hogy a kerékpáros rengeteg kipufogógázt lélegez be a belvárosban, és az autósok egyáltalán nem figyelnek a biciklisekre.
Budapesten eddig 140 kilométer hosszúságú bicikliút épült.A Belvárosban összefüggõ kerékpárút kizárólag a Nagykörúton , az Andrássy úton, a Könyves Kálmán körúton, a budai rakparton és a Stefánia úton van.
A fõvárosi önkormányzat 2013-ig még 180 kilométernyi bicikliút megépítését tervezi.A gazdasági minisztérium évente 500 millió forintot költ kerékpárutak építésére.
Tények
http://www.tv2.hu/ci...kk=100000071122
A fenti részt az üzenõfal topicból szedtem. Az alábbit a 7en olvastam a Figyelõben, a cikk témája a közlekedési dugók megszüntetése, szinte csak a bkv fejlesztésérõl szól, de ez a rész elég elszomorító...
Figyelõ, 2003. 10. 9-15.
„…Idõrõl idõre felmerül a városi dugók egyik ellenszerének tartott biciklis közlekedés elõtérbe helyezése is, a koncepció azonban minden elismert és „zöld” elõny ellenére is több kérdõjelet hagy maga után. A közlekedési szakemberek egyelõre nem jutottak egységes álláspontra abban a kérdésben, hogy a tágabb értelemben vett Belvárosban –Pesten például a Hungária körúton belül- érdemes e nagyobb hangsúlyt fektetni a bicikliutakra. Többen úgy vélik, hogy nem, mert ezekben a városrészekben tömegesen akkor sem fognak nyeregbe pattanni, ha lesz külön út. Ráadásul legalább fél évig, õsztõl tavaszig mindenképpen megcsappanna a kerekezõk száma, a kerékpárutak tehát nem tartoznak az igazán gazdaságos befektetések közé…”
#86
Posted 2003. October 10. - 20:13
legyünk optimisták, és nézzük a dolgok jó oldalát, valamint próbáljunk meg vmit tenni a bicikli-szállítás érdekében (is), nem mintha esély lenne arra, hogy bármi is történjék, de legalább akarjunk, aztánmég a bunkó biciklisek ellen fel kell lépni, mert ugye az emberek általánosítanak, ja, és egy kalap szar a kalauzügyi rendszer Magyarországon (mint sok más dolog is)
asszem ennyi hangzott el mostanában
#87
Posted 2003. October 10. - 16:18
ez persze csúnya dolog, de múltkor nem volt nálam a bérletem, ezért felajánlottam a kalauznéninek, hogy esetleg fussunk egy kört, vagy elenged már végre, mert úgysincs értelme ennek az egésznek. ha pedig a metróban átléped a fehér vonalat (peronzár) akkor már nem vagy köteles bemutatni a jegyedet.
-5: azt hiszem a belga ide vonatkozó két számánál jobban semmi sem festi le jobban a jelenlegi helyzetet
-6: a fogason tényleg kéne csinálni valamit, mert hihetetlenül sokat árt a bringások megítélésének az ilyen viselkedés
Na jo, egyelõre ennyi
:-[ nem szabadna egyszerre ennyit írni
#88
Posted 2003. October 10. - 15:37
(-2: a bkv (Bpi. Közl. Vállalat) bkvnak (vállalatnak) és nem bkvnek mert nem vének, hanem békávénak, a topic címében is helytelenül van írva, nem kötözködni akarok mindenáron, csak úgy megjegyeztem)
-3. Magyarországon mindenhol ez a baj, hogy nincsen akarás, a dolgok jobbá tételére. nnek pedig az az oka, hogy az emberekben nem alakult ki egy fajta igényesség. A Mo.-n árult összes joghurt fóliája elszakad, ezért nem lehet rendesen kinyitni egy joghurtot; ez csak egy apróság, de Svájcban semelyik joghurt fóliája nem szakad, hanem simán elválik, mégsem nagyobb a jobb minõségû fólia elõállítási költsége 8) egy másik példa: A Frankfurti repülõtér leszállópályáit teljesen újjá kell építeni, de közben a reptérnek mûködnie kell. Az x km hosszú pályát 300 részre osztották, este fél 11kor leszáll az utsó gép, ekkor egy részt lebontanak és újjáépítenek (3 m mély a betonozás), mûgyantával kevert aszfaltot használnak, hogy hamarabb megszilárduljon, majd reggel 6kor gond nélkül leszáll az elsõ gép! Mo.-n fél évig le volt zárva a Bp-Szolnok vonal egy egyszerû vágánycsere miatt, naponta min. 100 vonat menetideje fél órával nõtt.
Húsz év múlva egészen biztos vagyok benne, hogy lehet majd bringát szállítani minden jármûvön és lesz bringásbérlet, most viszont még lehetetlen. Ez nem annyira utópisztikus, de ez nem azt jelenti, hogy most nincs más dolgunk, mint várni húsz évet, hanem éppen nekünk kell lobbizni, hogy változtassunk egy kicsit a gondolkodásmódon, mindenért kell panaszkodni, az üzletek panaszkönyvébe beírni, fáradtságot nem kímélve, mert csak így alakulhat ki igényesség. Nem csak azért kpunk sz*rt, mert nincs pénz, hanem azért, mert hát "nekünk jó az is".
Bocs a sok OFF-ért, és egy kicsit túl sokat írtam....
na mindegy nem muszáj elolvasni
#89
Posted 2003. October 10. - 11:03
#90
Posted 2003. October 10. - 10:42
Más kérdés, hogy amelyik magyarnak egy kicsit jobban megy rögtön vesz egy autót és azzal megy szarni is, és nem éves bérletet vesz. Na ez az ami már szemlélet kérdése.
Nem csodálkozom rajta amilyen koszosak a bkv jármûvek, ha tárgyalásra mennék egy jobb öltönyben tuti , hogy nem szállnék bkv-ra inkább autó vagy taxi. bkv-n tömegvan és hozzámdörgölõznek a büdös emberek (metróban mostanába elég budös van - viszont meleg is ;D)
felszáll melléd egy festõ mázoló a melós ruhájában hozzád ér koszos leszel ... leülni nem lehet mert a melós a dzsuvás ruhájában leül és ha te leülsz utánna megint koszos leszel, kapaszkodni nem lehet, mert azok is olyan koszosak hogy hozzáragadsz (szerintem utoljára akkor voltak tiszták amikor megvették õket de lehet, hogy már akkor se !ha meg utánna kezetfogszvalakivel akkor az is hozzád ragad ;D). Ha pedig nem ülsz le, nem kapaszkodsz, és nem támaszkodsz neki a tömegközlekedési eszköznek akkor orra esel az elsõ elindulásnál vagy fékezésnél és attól leszel koszos !
Ezekután megértem, hogy aki megteheti nem jár bkv-val
#91
Posted 2003. October 10. - 09:57
#92
Posted 2003. October 10. - 09:40
#93
Posted 2003. October 10. - 09:22
A szakértõk régebben felmérték, de most már nincs kedvük, mert a nagyságos politikus urak sz*rnak az egészre és azt csinálják ami több pénzt visz nekik zsebbe.fel kell mérni szakértõkkel, hogy mi a f@sz a helyzet és szépen kezdeni is az eredménnyel valamit. nem lehet csak ugy kitalálni a megoldást
A négyes metró pedig csak azért kell, hogy Dél-Budáról könnyebb legyen kocsival bejönni.
#94
Posted 2003. October 10. - 08:39
#95
Posted 2003. October 09. - 23:21
#96
Posted 2003. October 09. - 20:29
Az állam '95-ben kiszállt a BKV támogatásából és ezzel a világ országai között egyedülálló tettet hajtott végre, ráadásul M.o-on a csóróság miatt sokkal többen kénytelenek a tömegközlekedést használni (szerencsére, különben a forgalom miatt bénulna le a város- így se áll messze tõle), de az állam ennek ellenére teszi amit tesz/nem tesz.
Ennyit a közhelyekrõl.
A lényeg: a BKV gyak. egy becsületkassza, aki akar fizet érte, és ezen a csipkártyás rendszer sem fog változtatni.
Ebbõl az következik, hogy az emberek fizetési hajlandósága (és eleve az életkedve) az anyagi helyzetüktõl függ. Amíg ilyen az általános anyagi helyzet, ilyen marad a fizetési hajlandóság (márcsak elvbõl is, mint azt Nati is említette).
Más kérdés, hogy amelyik magyarnak egy kicsit jobban megy rögtön vesz egy autót és azzal megy szarni is, és nem éves bérletet vesz. Na ez az ami már szemlélet kérdése.
#97
Posted 2003. October 09. - 20:00
most bocsi, de remelem nem volt politikai toltete az egesznek. egyszeruen csak nem ertem hogy most hogy is van a bkv sajat magaval... es a blicceles meg marad kerem szepen tovabbra is, mert igaz, h van egy "draga" bicom, de ettol meg nem lesz penzem egy nyavajas buszjegyre ugyanugy...
ja, es ha megvagjak az embert a fogason a bico miatt: namarmost. elvileg NEM irjak ra h kerekpar... tehat odamegy az ember az akacfaba, es bemutatja a berletet ujbol.... ez anno 450 ft volt 5 roka helyett, most nemtom mennyi(azota nem jott kaller a fogason ;D ) legalabbis en nem talalkoztam veluk.
#98
Posted 2003. October 09. - 19:52
#99
vendég__*
Posted 2003. October 09. - 18:14
a mávos kép meg, ;D .........
jorus: azért érdekes elgondolás, hogy örüljünk má' milyen jó nekünk az etiópokhoz képest.. akkor minek fejlõdni? szoval, szerintem nem jó így nekünk, de az átlagot hozni kell ;D