Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Levél a BKV-nek

- - - - -

  • Please log in to reply
167 replies to this topic

#81
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
jó, persze, az tény hogy a körgyûrûnek körbe kell érnie, csak sztem eccerûbb megépíteni 20 km autópályát (még ha el is kell kerülni sok, jogosan ellenkezõ kis falvat), mint egy nagy dunahidat

#82
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 posts
OFF
Prefi:

Az északi dunahídra is szükség van, mert aki pestrõl Szentendrére vagy Esztergomba megy annak most be kell mennie a városba, és az Árpád hídon kell dugóznia ez is eléggé megnöveli a forgalmat. Egyébként ha jól értesültem ez a híd az M0 része lenne, és terveztek rá bringás utat is !

ON

lehet, hogy túloztem egy kicsit de akkor irtó piszkosa a bkv jármûvek...

#83
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
eléggé off:
Én nem pesti vagyok, de abban biztos vagyok, hogy ha megépítenék az M0-s M3-as és M5-ös közti kb 20 km-es szakaszát, akkor a belváros forgalma tutkó csökkenne pl. nekünk sem kéne bemenni a városba, ha éppen megyünk Budatéténybe (vagy nem tom hova, a Camponatól nem messze, mindegy). A sok kamionról nem is beszélve
De ehelyett inkább építenek északi dunahidat.
>:( >:( >:( >:(
on

#84
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
OFF
jajj ;D melyik is a nagykorut? a margit korut meg a tobbi, amin a 4-6os villamos jar, nem? jo, mert en lattam rosszul sztem az elmult par evben de egy csepp kerekparut sincsen ;D
ad 2.
a politikusok/varosvezetes mindig ugy igeri meg ezeket a dolgokat: h tegyuk fel 2002-ig tart a ciklus. akkor majd "2003-ra megigerem, addigra meglesz" cimu beszolasok. tehat kivonja sajat magat a feleloseg alol, sot elore elkolti a kovetkezo ciklus penzet, az addigit zsebrevagva. es ugyanez igaz a 2006-ig tarto mostani kedves kormanyunkra is.(de mit is vartunk?) de igergetni marha konnyu, de az elmult par evben hol is keszult kerekparut? en inkabb del budai reszeket latom, valamint a belvarost, de a sok okos ugyes ember megepitette a bicosutat a budaorsi repter mogott. ez szep es jo, de utana meg mehetunk tovabb balaton fele a depo uton, a sok torok meg ukran kamion mellett ;D akik hiresek a vezetni nem tudasukrol, valamint arrol hogy 3 oranal nem birnak ki tobbet ebren...
ON

#85
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts

Érdekes cikket találtam:

Öltönyben is lehet biciklizni
Utolsó módosítás: 2003. szeptember 17., szerda 18:51
Évente ötszáz millió forintot költhet a gazdasági tárca kerékpárutak építésére. Erre a pénzre pályázhatnak az önkormányzatok


A gazdasági és a környezetvédelmi miniszter a jövõ heti autómentes napot akarja népszerûsíteni az akcióval. Egy átlagos budapesti napon 50 ezren ülnek biciklire, õk már tudják, hogy nagyjából ugyanannyi idõ alatt érnek haza, vagy a munkahelyre, mint akik a forgalomban araszolnak autóval.Igaz, hogy a kerékpáros rengeteg kipufogógázt lélegez be a belvárosban, és az autósok egyáltalán nem figyelnek a biciklisekre.

Budapesten eddig 140 kilométer hosszúságú bicikliút épült.A Belvárosban összefüggõ kerékpárút kizárólag a Nagykörúton ;), az Andrássy úton, a Könyves Kálmán körúton, a budai rakparton és a Stefánia úton van.

A fõvárosi önkormányzat 2013-ig még 180 kilométernyi bicikliút megépítését tervezi.A gazdasági minisztérium évente 500 millió forintot költ kerékpárutak építésére.
Tények

http://www.tv2.hu/ci...kk=100000071122


A fenti részt az üzenõfal topicból szedtem. Az alábbit a 7en olvastam a Figyelõben, a cikk témája a közlekedési dugók megszüntetése, szinte csak a bkv fejlesztésérõl szól, de ez a rész elég elszomorító...

Figyelõ, 2003. 10. 9-15.

„…Idõrõl idõre felmerül a városi dugók egyik ellenszerének tartott biciklis közlekedés elõtérbe helyezése is, a koncepció azonban minden elismert és „zöld” elõny ellenére is több kérdõjelet hagy maga után. A közlekedési szakemberek egyelõre nem jutottak egységes álláspontra abban a kérdésben, hogy a tágabb értelemben vett Belvárosban –Pesten például a Hungária körúton belül- érdemes e nagyobb hangsúlyt fektetni a bicikliutakra. Többen úgy vélik, hogy nem, mert ezekben a városrészekben tömegesen akkor sem fognak nyeregbe pattanni, ha lesz külön út. Ráadásul legalább fél évig, õsztõl tavaszig mindenképpen megcsappanna a kerekezõk száma, a kerékpárutak tehát nem tartoznak az igazán gazdaságos befektetések közé…”


#86
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
összefoglalva:
legyünk optimisták, és nézzük a dolgok jó oldalát, valamint próbáljunk meg vmit tenni a bicikli-szállítás érdekében (is), nem mintha esély lenne arra, hogy bármi is történjék, de legalább akarjunk, aztánmég a bunkó biciklisek ellen fel kell lépni, mert ugye az emberek általánosítanak, ja, és egy kalap szar a kalauzügyi rendszer Magyarországon (mint sok más dolog is)

asszem ennyi hangzott el mostanában

#87
tdns

tdns

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
-4. Ami a kallereket illeti: énnekem van mindig bérletem, mert 1500 nem sok és akármennyit utazhatok vele, és nyugodta lelkiismeretem. De azt nem értem, hogy mi értelme van a kallereknek, ha: azt mondom nincs nálam papír és bemondok neki akármilyen adatokat, nincs joga átkutatni. õ aztmondja, hogy rendõrt hív, hívhat, de nincs joga engem ottartani amíg megérkezik a rendõr. ha mégis, akkor a rendõrnek megmutatom az igazolványomat, de adatvédelmi jogaim miatt nincs joga azokat kiszolgáltatni a kallernak. az ellenõr tehát nem csinálhat mást, minthogy leszállít a jármûrõl aztán csá'
ez persze csúnya dolog, de múltkor nem volt nálam a bérletem, ezért felajánlottam a kalauznéninek, hogy esetleg fussunk egy kört, vagy elenged már végre, mert úgysincs értelme ennek az egésznek. ha pedig a metróban átléped a fehér vonalat (peronzár) akkor már nem vagy köteles bemutatni a jegyedet.
-5: azt hiszem a belga ide vonatkozó két számánál jobban semmi sem festi le jobban a jelenlegi helyzetet
-6: a fogason tényleg kéne csinálni valamit, mert hihetetlenül sokat árt a bringások megítélésének az ilyen viselkedés

Na jo, egyelõre ennyi

:-[ nem szabadna egyszerre ennyit írni

#88
tdns

tdns

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
-1. Hogy lehessen biciklit szállítani, nem pénz, hanem csak csak akarás kérdése, de a bkvsok nem fogják akarni, azért, amiért Lensver mondott. Most azért kéne (elsõsorban) lobbizni, hogy a pirosmetró felújításánál figyelembe vegyék a kérésünket (lesz lift). most telefonáltam a bkvnak, nem tudtak semmit mondani, hétfõn megint telefonálok és akkor megmondják, hogy mi lesz a helyzet. A 4es metrót 30 éve halasztgatják, az ötös pedig persze, hogy tervezve van (a Rottenbiller utca alatt menne), sõt a hatos is mert vannak hosszú távú tervek. A 3mas metrón elegendõ lenne 15 percenként indítani egy szerelvényt, aminek az utsó kocsijából kiszednek két padot és berácsozzák az ablakát. Ez 150 férõhely/órával csökkentené a metró kapacitását, ami még csúcsforgalomban is megengedhetõ, hiszen a bpi metró még reggel is csak félkapacitással mûködik. A bringásbérlet jó ötlet, szintén csak akarás kérdése. Láthatóan az sem baj, ha nem éri meg a bkvnak, mert pl a bkv+ járatok sem érik meg egyáltalán.
(-2: a bkv (Bpi. Közl. Vállalat) bkvnak (vállalatnak) és nem bkvnek mert nem vének, hanem békávénak, a topic címében is helytelenül van írva, nem kötözködni akarok mindenáron, csak úgy megjegyeztem)
-3. Magyarországon mindenhol ez a baj, hogy nincsen akarás, a dolgok jobbá tételére. nnek pedig az az oka, hogy az emberekben nem alakult ki egy fajta igényesség. A Mo.-n árult összes joghurt fóliája elszakad, ezért nem lehet rendesen kinyitni egy joghurtot; ez csak egy apróság, de Svájcban semelyik joghurt fóliája nem szakad, hanem simán elválik, mégsem nagyobb a jobb minõségû fólia elõállítási költsége 8) egy másik példa: A Frankfurti repülõtér leszállópályáit teljesen újjá kell építeni, de közben a reptérnek mûködnie kell. Az x km hosszú pályát 300 részre osztották, este fél 11kor leszáll az utsó gép, ekkor egy részt lebontanak és újjáépítenek (3 m mély a betonozás), mûgyantával kevert aszfaltot használnak, hogy hamarabb megszilárduljon, majd reggel 6kor gond nélkül leszáll az elsõ gép! Mo.-n fél évig le volt zárva a Bp-Szolnok vonal egy egyszerû vágánycsere miatt, naponta min. 100 vonat menetideje fél órával nõtt.
Húsz év múlva egészen biztos vagyok benne, hogy lehet majd bringát szállítani minden jármûvön és lesz bringásbérlet, most viszont még lehetetlen. Ez nem annyira utópisztikus, de ez nem azt jelenti, hogy most nincs más dolgunk, mint várni húsz évet, hanem éppen nekünk kell lobbizni, hogy változtassunk egy kicsit a gondolkodásmódon, mindenért kell panaszkodni, az üzletek panaszkönyvébe beírni, fáradtságot nem kímélve, mert csak így alakulhat ki igényesség. Nem csak azért kpunk sz*rt, mert nincs pénz, hanem azért, mert hát "nekünk jó az is".

Bocs a sok OFF-ért, és egy kicsit túl sokat írtam....
na mindegy nem muszáj elolvasni :P

#89
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts
Azért ennyire nem durva a helyzet... ;) vagy legyen külön melós villamos meg úriember metro? Persze jobb érzés kocsival menni egy tárgyalásra, ha nem metroszagú az ember. Nemond má' hogy nem élvezed, hogy a kijáratnál annyi mindent tudsz venni, egy lépést se kell tenni (akciós a bõrkábát, árányom, utósó darab; százas a csoki; banántot tessék...) ;D

#90
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 posts

Más kérdés, hogy amelyik magyarnak egy kicsit jobban megy rögtön vesz egy autót és azzal megy szarni is, és nem éves bérletet vesz. Na ez az ami már szemlélet kérdése.


Nem csodálkozom rajta amilyen koszosak a bkv jármûvek, ha tárgyalásra mennék egy jobb öltönyben tuti , hogy nem szállnék bkv-ra inkább autó vagy taxi. bkv-n tömegvan és hozzámdörgölõznek a büdös emberek (metróban mostanába elég budös van - viszont meleg is ;D)
felszáll melléd egy festõ mázoló a melós ruhájában hozzád ér koszos leszel ... leülni nem lehet mert a melós a dzsuvás ruhájában leül és ha te leülsz utánna megint koszos leszel, kapaszkodni nem lehet, mert azok is olyan koszosak hogy hozzáragadsz (szerintem utoljára akkor voltak tiszták amikor megvették õket de lehet, hogy már akkor se !ha meg utánna kezetfogszvalakivel akkor az is hozzád ragad ;D). Ha pedig nem ülsz le, nem kapaszkodsz, és nem támaszkodsz neki a tömegközlekedési eszköznek akkor orra esel az elsõ elindulásnál vagy fékezésnél és attól leszel koszos !

Ezekután megértem, hogy aki megteheti nem jár bkv-val ;)

#91
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts
Eeeegen, ez nekem is eszembe ötlött már, persze nem kellett rajta sokat gondolkodni, hogy mi egy irigy nép vagyunk, de azért nem sokat teszünk, hogy ránk lehessen irigykedni. Autó kell, mégha bele is szakad a családi költségvetés, mer' a szomszédéknak meg kell mutatni, meg Petikét kinézik az osztályban, ha nincs mobilja meg a családi Focus nem áll a tizes panel elõtt.. Tömegközlekedni kellene, csak hát elveszik a kedvünket. Amerikában (távoli, de nem rossz példa és lehetne másutt is) láttam, hogy New York külvárosában az üzletemberek lerakják a kocsit, felülnek a buszra. Nem idegeskednek, vagy idejük a laptopot is böngészni. A múltkor villamossal mentem a mellettünk lévõ sávban ment egy citromsárga kocsi, ezért figyeltem fel rá, és egy picivel se ért árt elõbb a városon, mint mi. Na most nekik nem lenne jobb, ha nem kellene a dugókban felforrasztani az agyvizüket? És most ne jöjjön nekem senki azzal, hogy mer' hogy néznek ki a buszok meg a metrók. És egyébként sincs parkolóhely sehol a városban.

#92
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Az autókról egy megigyelés. Amikor áltisibe jártam, a lakótelepünk utcáin többek között közlekedni is lehetett, meg labdázni, meg tollasozni. A néhány autó tulajdonos a saját garázsában tartotta az autóját. Ahogy teltek az évek, kezdtek megtelni az épületek elõtti utacskák autókkal, de a parkolóba csak szétrohadni vitték ki a kocsikat. Ismét eltelt pár év, és a szakadtabb kocsikkal az emberkék elkezdtek kiállogatni a parkolóba. Késõbb a parkoló elkezdett feltõltõdni, más hely nem lévén, az emberek odaparkoltak. Azután elkezdett megtelni a parkoló is, pedig bõvítették idõközben, és hátrébb is csináltak még egyet (ehhez a Tulipánkert nevû parkból véve el a területet), de ez sem volt elég. Most ott tartunk, hogy a garázsok ugye tele, az utacskák tele, a parkoló tele, a parkoló melletti fõút széle, a régi kutyasétáltató hely, a szemetesek elõtti kis füves tér, a járda mind-mind tele van autókkal... Bokrokat vágnak ki, csak, hogy odaparkolhassanak. Szép. Mivel új házakat nem építettek a környékre, a lakosság létszáma jelentõsen nem növekedett, sõt, a fiatalok rendszerint elköltöznek. Ezekszerint annyira mégsem vagyunk csórók, ha ennyi autóra tudunk fizetni kötelezõt, súlyadót, átírási illetéket, és tankoljuk az egyedülállóan drága magyar benzinnel. (Megjegyzem nekünk egy dupla garázsunk van, amiben anyukám Suzukija áll, meg apu Volvoja, ha eljön hozzánk). Ettõl függetlenül most, hogy a Kedvesemmel szeretnénk elkezdeni valamit közösen, amit majd együttélésnek (azt az oltáros dolgot most nem említem) nevezünk, azt kell látnom, hogy erre annyi esélyünk van, mint nem sok. Egy kis szaros lakás Pesten 10-12 millió. Ezt 2 fõ, fejenként nettó 150.000-es fizetésébõl összespórolni ugye... marad a hitel, meg annak a feltételei, aki próbálkozott már ilyennel, az tudja mirõl beszélek... szintén no comment. Ugyanakkor nem panaszkodom, mert a szomszéd család havonta 90.000 Ft-ból él 2 gyerekkel. Erre mondtam azt fentebb, hogy relatíve, és erre írta Prefi rendkívül bölcsen, hogy "mindenki a maga szintjén nyomorog". Ez nagyon igaz. És pont ezért nem értek egyet Fruitfly-jal, mert a siránkozás nem feltételnül jelent jobbra való törkedést, fejlõdést. Ha egész életedben azt nézed, hogy a szomszédnak nagyobb autója, nagyobb kertje, nagyobb farka van, és siránkozol, hogy bezzeg neked meg nem, az hova vezet? Elégedetlenül fogsz élni, aztán meg elégedetlenül fekszel majd a temetõben is, hogy bezzeg a szomszéd kripta fekete márvány. Nem tartom magam túlzottan optimistának, de inkább azt kell nézni, hogy mim van, nem azt, hogy mim nincs. Nem azt, hogy mik a gyengeségeim, hanem miben vagyok jó. Mindemellett tisztában lehet, sõt kell is lenni a hibáinkkal, fogyatékossáégainkkal, de, ha egyfolytában panaszkodunk, egyszer arra ébredünk, hogy belefulladtunk az önsajnálatba. Ez persze most egyáltalán nem a BKV-ról szólt, elnézést is kérek az OFF-ért, de, mint tudjuk, mindig az OFF hozzászólások rejtik az igazi tartalmat. A konklúzió: innen nézve jó dolgunk van, máshonnan nézve kevésbé. Szemlélet kérdése.

#93
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts

fel kell mérni szakértõkkel, hogy mi a f@sz a helyzet és szépen kezdeni is az eredménnyel valamit. nem lehet csak ugy kitalálni a megoldást ;)

A szakértõk régebben felmérték, de most már nincs kedvük, mert a nagyságos politikus urak sz*rnak az egészre és azt csinálják ami több pénzt visz nekik zsebbe.
A négyes metró pedig csak azért kell, hogy Dél-Budáról könnyebb legyen kocsival bejönni.

#94
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,806 posts
Ez annyira szánalmas és elkeserítõ. De mit várunk 13 évvel a rendszerváltás után? Aki pozícióba került még nem tömte ki a zsebét, miért érdekelné más? (Gondolom a BKV-nál nem mindenki a jegyárus néni szintjén lakik...), az emberek meg egyszerûen imádnak panaszkodni, mintha nem éreznék jól magukat, ha nem mondhatják el, hogy itt fáj, ott fáj. Tipikus eset, ha egy mammer elé odaállsz a sorba vagy mittudomén rögtön jön, hogy: 63 éves vagyok, a férjem tavaly halt meg, nekem megy üszkösödik a lábam... Kérdezte valaki? Érdekel? Nem. De nem bírják ki. Meg amint kocsit tud venni, tényeg kocsit vesz, aki meg nem, és éves bérletet vesz rögtön a Fókuszba kerül, hogy bioember. Érdekes Ausztriában nem büdös bicajjal melóba menni. Itt meg az a k*****tt "státuszszimbólum" hogy kinek milyen kocsija van. Szomorú.

#95
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
Csipkártyás rendszer? Miért nem vezetik be? Miért ne lenne az hatásos? Az egy dolog, hogy frekventált megállóknál (nyugati, RPhíd) káosz lenne reggelente, de az biztos, hogy multiplikálódna a bkv bevétele. Bár biztos van valami ráció ebben a jelenlegi becsületen alapuló rendszerben. Talán így akarják a lakosságot erkölcsösebbé tenni. Vicc. Még szerencse, hogy mostanában egyre ritkábban vagyok rákényszerülve a bkv használatra, éljen a kerékpár. jameg fak bkv, mert az most menõ, bár inkább szánalmat kéne nyilvánítani a bkv felé. Kicsit sok a magatehetetlen vezetõ arrafele.

#96
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
A BKV jelen pillanatban olyan helyzetben van, hogyha nem kapja meg a jövõ évi normatívát az államtól, akkor az összeomlás fenyegeti.
Az állam '95-ben kiszállt a BKV támogatásából és ezzel a világ országai között egyedülálló tettet hajtott végre, ráadásul M.o-on a csóróság miatt sokkal többen kénytelenek a tömegközlekedést használni (szerencsére, különben a forgalom miatt bénulna le a város- így se áll messze tõle), de az állam ennek ellenére teszi amit tesz/nem tesz.

Ennyit a közhelyekrõl.

A lényeg: a BKV gyak. egy becsületkassza, aki akar fizet érte, és ezen a csipkártyás rendszer sem fog változtatni.
Ebbõl az következik, hogy az emberek fizetési hajlandósága (és eleve az életkedve) az anyagi helyzetüktõl függ. Amíg ilyen az általános anyagi helyzet, ilyen marad a fizetési hajlandóság (márcsak elvbõl is, mint azt Nati is említette).
Más kérdés, hogy amelyik magyarnak egy kicsit jobban megy rögtön vesz egy autót és azzal megy szarni is, és nem éves bérletet vesz. Na ez az ami már szemlélet kérdése.

#97
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ja. de a masik meg. nemtom mit varunk. ahelyett hogy a meglevo 3 metrot, valamint a felszini kozlekedest ujitanak fel, letre akarnak hozni egy 4.ik metrot. namarmost. ezzel tonkreteszik a gellertfurdot. ez okes lenne meg talan.(sztem egyantalan nem amugy) de most mar olyan hireket mondanak, hogy megis leall az el sem kezdett epitkezes, tehat eltoljak az epitkezest. ez megint csak szep. es emellett a masik hir, hogy mar tervezik az 5.os metrot is. ez kicsit meg abszurd mar. assetudja a kedves fopolgarmester ur, hogy mit akar. szal amig ilyen fejtelenseg lesz budapest elen, valamint a bkv elen, addig ne is varjunk semmit. legalabbis ez az en sajat velemenyem. komolyan. felvettek a kolcsoneoket, kiszedtek az allambol is a penzt, es most "eltunt"? a meglevo penz? es ezt elore nem lehet latni, hogy mennyire veszteseges a bkv? mert allitolag igy hirtelen egyik naprol a masikra majd' tonkrement... de ez nem valoszinu....
most bocsi, de remelem nem volt politikai toltete az egesznek. egyszeruen csak nem ertem hogy most hogy is van a bkv sajat magaval... es a blicceles meg marad kerem szepen tovabbra is, mert igaz, h van egy "draga" bicom, de ettol meg nem lesz penzem egy nyavajas buszjegyre ugyanugy...
ja, es ha megvagjak az embert a fogason a bico miatt: namarmost. elvileg NEM irjak ra h kerekpar... tehat odamegy az ember az akacfaba, es bemutatja a berletet ujbol.... ez anno 450 ft volt 5 roka helyett, most nemtom mennyi(azota nem jott kaller a fogason ;D ) legalabbis en nem talalkoztam veluk.

#98
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
"mindenki a maga szintjén nyomorog"

#99
vendég__*

vendég__*
  • vendég
szvsz meg nem kéne általánosítani, hogy ha itt meg itt változtatunk jó lesz. fel kell mérni szakértõkkel, hogy mi a f@sz a helyzet és szépen kezdeni is az eredménnyel valamit. nem lehet csak ugy kitalálni a megoldást ;)
a mávos kép meg, ;D .........
jorus: azért érdekes elgondolás, hogy örüljünk má' milyen jó nekünk az etiópokhoz képest.. akkor minek fejlõdni? szoval, szerintem nem jó így nekünk, de az átlagot hozni kell ;D

#100
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Ez igaz, és tök szépen megfogalmaztad nincs is mit hozzátennem. Talán csak ezt a gondolatod toldanám meg egy kicsit: "PL Ausztriában mindenki nyugodt, mosolyog, elõzékeny, és békés". Romániából nézve ugyanez igaz ránk. Itt, ha van pénzed, tudsz enni, átlagon felüli dolgokat vásárolni (teszem azt egy DH gépet), stb. Szóval azért ne sirassuk annyira magunkat, bár ez nemzeti vonás már az õsidõk óta. Nem állunk olyan rosszul, mintha kétszer ilyen rosszul állnánk. ;)